Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2005, 11:43   #21
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Nog twee prangende vragen : (c) hoe komt het dat je het verhaal zonder boe of ba gelooft en als waar aanneemt, en geen rekening houdt met wat er verder staat : "a Guantanamo Bay spokesman denied his statements"
uiteraard valt die verklaring van die FBI-agent veel minder te vertrouwen dan die van een Guantanamo spokesman, die eerste heeft er immers alle belang bij om te liegen terwijl de laatste zeker niet het eigen zaakje zal verdedigen

Citaat:
mocht het waar zijn, is het dan zo erg , een vlag? Wat een zware folterpraktijk, zeg!
daar gaat het niet om, Jos Verhulst stelt zich terecht vragen wat Israelische vlaggen daar überhaupt doen
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 4 januari 2005 om 11:44.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 11:51   #22
Groentje20
Vreemdeling

Groentje20's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Wat is daar nu zo erg aan? Het is toch maar een lapje stof?
LOL!!!!!!!!!!!

Greetz

Bart.L
Groentje20 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 11:53   #23
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
uiteraard valt die verklaring van die FBI-agent veel minder te vertrouwen dan die van een Guantanamo spokesman, die eerste heeft er immers alle belang bij om te liegen terwijl de laatste zeker niet het eigen zaakje zal verdedigen
Dat zeg ik niet. Maar het eerste gewoon voor waar aanvaarden is niet genoeg. De nuance van de guantanamo spokesman mocht tenminste ook in rekening worden genomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
daar gaat het niet om, Jos Verhulst stelt zich terecht vragen wat Israelische vlaggen daar überhaupt doen
Als ik een Joodse gevangene zou willen plagen tijdens een verhoor zou ik een Palestijnse vlag om zijn lichaam gooien. Wilt dat dan automatisch zeggen dat er een Palestijn aanwezig is in de zaal?
Oud 4 januari 2005, 12:04   #24
Guyce Palyas
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Als ik een Joodse gevangene zou willen plagen tijdens een verhoor zou ik een Palestijnse vlag om zijn lichaam gooien.
Cool, je kan best solliciteren als cipier - hulpondervrager voor Guantanomo.
Guyce Palyas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 12:23   #25
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
omdat de topicstarter dat waarschijnlijk vreemd vond en er een topic voor opstartte. wil dit zeggen dat hij die martelingen niet erg vindt? ik denk het niet.

verder sprak je in je post meerdere mensen aan "jullie", waaruit ik afleidde dat je dacht dat mijn opmerking over die vlaggen ging. dat was dus niet zo.
Neen, maar het leek mij nu echt alsof de vlag nu zo erg was. Al is het een vlag met Mickey mouse, who cares.

Waar ik nog altijd niet tegen kan zijn de mensen die altijd postings maken wanneer amerikanen iets misdoen en gewoonweg hun mond houden wanneer er weer eens iemand de kop word afgesneden voor de camera.
beste voorbeeld vond ik de foto's van de naakte irakezen, heel simpel é, dergelijke daden keur ik zeker af hoor maar kom aub niet af met te zeggen dat dat erger is dan je hoofd eraf laten halen met een rambo mes é!!!! Iedereen ter wereld wil liever een week naakt rondlopen en hier en daar vernederd worden en geschopt en geslagen of weet ik veel wat dan een mes door je strot geduwd krijgen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 12:26   #26
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Hier is wat er gebeurt in Guantanamo. Dit stukje heeft alles weg van een echte nachtmerrie. Amerika is zogezegd het vrije bastion. Een democratische supermacht waar de westerse waarden nog altijd hoog in het vaandel gedragen worden. Dit is slechts schijn voor het miltair-industrieel complex en de intlichtingendiensten. Martelen , drugs dealen, allemaal op hoog niveau. Mind controle door traumatizatie. Ze hebben het werk van de Duitsers overgenomen sinds W.O II.... Ze moeten niet onderdoen voor gelijk welke schurkenstaat in de wereld. Integendeel, het is nog wetenschappelijker.

Prisoners Were Experimented On In Guantanamo's Torture Chambers
[size=3]
Granma International | December 25 2004[/size]

AFTER Australian David Hicks’ horrific revelations concerning the torture he suffered in the Guantánamo concentration camp, including mysterious injections with substances of unknown origin, the lawyer for two of the French detainees: Nizar Sassi and Mourad Benchellali, released in July, recently announced in Paris that his clients suspect that they were also the victims of experiments in one of the most sinister interrogation centers at the US military base.

In the latest edition of the French magazine Le Nouvel Observateur, lawyer Jacques Debray reported that Sassi and Benchellali, who were also forced to take suspect medication, are now wondering if they were victims of experiments carried out by their torturers.

To date, his clients have only agreed to recount a few details of what happened to them in Guantánamo, says Debray; “the French Intelligence Agency DST has explained to them that that would be better while other French nationals are still detained there,” said the lawyer.

“But they have described similar scenes to those in Abu Ghraib,” he affirmed, specifying that the two former detainees, arrested in Pakistan and in US custody after the invasion of Afghanistan, didn’t even know that there was a war in Iraq until after their release.

“In Guantánamo, they were received by U.S. soldiers who urinated on them when they were taken off the plane. At no point did they know why they were there,” he related.

“They were interrogated at least 100 times, and before their interrogations, they would be taken past certain rooms from where they could hear screams. Nizar also told me that they were chained up in a room equipped with one-way mirrors where it was extremely cold.

They also recounted that there were chambers where they would have to listen to extremely violent music.

The two former Guantánamo detainees also spoke of “strange” medications that they were forced to take. “Once, after having received one of those medications, Nizar fainted and thinks that he was drugged without his knowledge for one or two days. They also received injections. They do not know what medication they were given but the two affirmed that one of the other detainees was covered in a rash after having received these medications.”

“They are wondering if they were experimented on, “ the Parisian lawyer affirmed.

“The medication bottles bore numbers and a doctor visited them to ask them if the medicines had had any effect. Other than those questionings, they were unable to see a doctor, except on one or two occasions, because in Guantánamo, everything functioned on a reward system; Nizar had to wait one year before seeing a dentist.

Nizar and Benchellali affirmed that there were an “impressive number of psychiatrists” in Guantánamo and units reserved “for those who went crazy.”

Medical experiments on prisoners are strictly prohibited by the UN convention against torture and other treaties concerning cruel, inhumane or degrading punishment.

David Hicks, one of the few detainees to have been formally charged and who was provided with lawyers given his status as an Australian citizen, recently disclosed in a sworn affidavit, made public in his country, that he was forcibly injected with drugs.

In an affidavit provided by his defense attorneys in Australia, Hicks details the torture he suffered at the hands of his U.S. interrogators, explaining how they banged his head on the asphalt, with his eyes blindfolded, during interrogations that lasted for hours.

Meanwhile, they also deprived him of food and made him run in shackles that tore the skin off his ankles.

Captured while fighting for the Taliban in Afghanistan, 29-year-old Hicks was moved to Guantánamo in January 2002.

”I have been struck with hands, fists, and a rifle butt,” he affirmed in the statement, also taken up by the Australian press.

“I was beaten while under the influence of sedatives that were forcibly administered via injections,” he stated.

He said that appearances by members of the Internal Reaction Force (IRF), a military squad utilized to terrorize “uncooperative” detainees with its dogs - were so common that it was said that the attacked detainees had been “IRF’ed.”

He confirmed that on one occasion he did not see daylight for eight months.

A military court is to try Hicks in March, it was added.

The affidavit confirmed that numerous doctors collaborated on inflicting the torture.

The system created by the Pentagon and the CIA in Guantánamo cannot be considered anything other than an intentional system of cruel, unusual and degrading treatment and a form of torture,” observed the Red Cross in its report sent to Washington, according to The New York Times.

The Red Cross confirmed that doctors and nurses advised the interrogators of prisoners’ physical vulnerabilities, something that the report describes as a flagrant violation of medical ethics.

According to the Times, the torture experts at Guantánamo are able to seek advice from a group called the Behavioral Science Consultation Team, also known as “Biscuit.”

As far back as last August, the prestigious British medical journal The Lancet disclosed that doctors and other health professionals were complicit actors in the torture that took place in Abu Ghraib as well as in Afghanistan and that they were collaborating on the design and practice of psychological and physically coercive interrogation.

The Guantánamo concentration camp, established on the illegally occupied territory of the same name, is under the command of US General Jay W. Hood.

The Red Cross International Committee presented the confidential report to the U.S. government in July following an inspection visit by a delegation to Guantánamo the previous month. Copies of the report were distributed in the White House, the Pentagon and in the State Department. Without any result.

The revelations contained in the affidavit by Australian national Hicks and the suspicions raised by lawyer Jacques Debray occurred shortly after the publication of a report by the Red Cross that denounced the doctors who acted as advisors to the torturers at the U.S. military base.

THE FBI CONFIRMS THE HORROR

In emails recently received by the American Civil Liberties Union (ACLU), the FBI has involuntarily confirmed the horror lurking behind the bars of the cells installed there by the administration at the illegal US military base in Guantánamo.

“I have seen a detainee seated on the floor of an interrogation room, wrapped in an Israeli flag, with loud music and flashes from an stroboscope,” an agent told his superiors in a email dated last July 30.

The FBI erased the names of its agents and the dates of the described incidents in the emails obtained by the ACLU. FBI agents have participated in 747 detainee interrogations in Guantánamo, according to its own reports.

“On some occasions, I entered interrogation rooms and found a detainee tied down in a fetal position on the floor, without a chair, food or water. In most cases they had urinated or defecated on themselves, and they were left like that for 18 to 24 hours or more,” said the other agent.

A FBI representative related that he had visited an “almost unconscious” prisoner in a room where the temperature was certainly well above 38 degrees and there was a quantity of hair on the floor.”

The detainee “had apparently torn out his hair during the night,” he explained.
Ja en we weten allemaal ondertussen waar jij je info vanaf haalt é.
Oud 4 januari 2005, 12:28   #27
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guyce Palyas
Cool, je kan best solliciteren als cipier - hulpondervrager voor Guantanomo.
Och jongen. Ik gebruikte dit als vergelijking. Maar er komt natuurlijk geen antwoord op de vraag: wilt dat dan automatisch zeggen dat er palestijnen er aanwezig zijn? Nee, dus. I rest my case.

Laatst gewijzigd door Antoon : 4 januari 2005 om 12:29.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 12:32   #28
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Laat ze folteren.
Guantanamo mist volledig zijn doel. En de VS zitten nu te creperen.
Ze dachten "de strijders gaan nu schrik hebben omdat ze misschien ooit in guantanamo terecht kunnen komen", maar nee integendeel, terrorisme stijgt elk uur.

Kortom, de vs is moedeloos aan het worden.
Met mondjesmaat laten ze de mensen ginder vrij.

De uitspraken van "goeie bronnen" is niks anders dan weer eens de zoveelste mislukte psychologische oorlogsvoering.

Bijna 4 jaar zitten ze daar in Cuba, mij moet je niet wijsmaken dat je nog nuttige informatie kunt losweken van die mannen.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 12:34   #29
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Neen, maar het leek mij nu echt alsof de vlag nu zo erg was. Al is het een vlag met Mickey mouse, who cares.

Waar ik nog altijd niet tegen kan zijn de mensen die altijd postings maken wanneer amerikanen iets misdoen en gewoonweg hun mond houden wanneer er weer eens iemand de kop word afgesneden voor de camera.
beste voorbeeld vond ik de foto's van de naakte irakezen, heel simpel é, dergelijke daden keur ik zeker af hoor maar kom aub niet af met te zeggen dat dat erger is dan je hoofd eraf laten halen met een rambo mes é!!!! Iedereen ter wereld wil liever een week naakt rondlopen en hier en daar vernederd worden en geschopt en geslagen of weet ik veel wat dan een mes door je strot geduwd krijgen.
sommige dingen zijn zo evident dat je ze niet moet uitleggen. zo is het maar logisch dat die martelingen erg zijn. wie dat niet denkt is van lotje getikt. ik zie niet in waarom je iets dat zo evident is nog moet specifieren. die vlag is echter niet zo evident, daarom dat er een thread over gestart werd. dat denk ik toch, want het was wel mijn thread niet.

hetzelfde eigenlijk voor die onthoofdingen. het is evident dat mensen dit afkeuren. bovendien zijn die uitgebreid aan bod gekomen in de media. dat van die vlaggen is nieuw, en dus ook wel wat aandacht waard.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 12:35   #30
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Laat ze folteren.
Ze dachten "de strijders gaan nu schrik hebben omdat ze misschien ooit in guantanamo terecht kunnen komen", maar nee integendeel, terrorisme stijgt elk uur.

De uitspraken van "goeie bronnen" is niks anders dan weer eens de zoveelste mislukte psychologische oorlogsvoering.

Bijna 4 jaar zitten ze daar in Cuba, mij moet je niet wijsmaken dat je nog nuttige informatie kunt losweken van die mannen.
Als het al zo was als jij het voorsteld, vind je dat allemaal positief misschien? En als je dat niet vind, wat zou jij dan doen om het terrorisme tegen te gaan?
Oud 4 januari 2005, 12:37   #31
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Laat ze folteren.

Wishfull muslim-thinking.

Het zijn vooral onschuldige Irakezen die aan het creperen zijn. Onder moslimbommen wel te verstaan, hé?

Het moslimterrorisme is in ieder geval veel minder te bespeuren tegen westerse doelen. Wat niet betekent dat er niets meer zal gebeuren, maar voorlopig richten die zich vooral tegen eigen moslim-doelen.

Op zich reeds een serieuze overwinning voor ons hier in het Westen. Hoe erg het ook moge zijn voor die armzielige burgers in Irak.

Laatst gewijzigd door Antoon : 4 januari 2005 om 12:38.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 12:37   #32
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
sommige dingen zijn zo evident dat je ze niet moet uitleggen. zo is het maar logisch dat die martelingen erg zijn. wie dat niet denkt is van lotje getikt. ik zie niet in waarom je iets dat zo evident is nog moet specifieren. die vlag is echter niet zo evident, daarom dat er een thread over gestart werd. dat denk ik toch, want het was wel mijn thread niet.

hetzelfde eigenlijk voor die onthoofdingen. het is evident dat mensen dit afkeuren. bovendien zijn die uitgebreid aan bod gekomen in de media. dat van die vlaggen is nieuw, en dus ook wel wat aandacht waard.
Sorry, mar ik heb wel degelijk in eerdere onderwerpen gezien dat mensen dergelijke praktijken eerder begrijpen dat dat ze ze afkeuren hoor. En raad zelf maar over welke daden ik het dan heb.
Oud 4 januari 2005, 13:21   #33
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

De CIA heeft handleidingen voor folterpraktijken en zelfs een opleidingscentrum voor dergelijke praktijken.
Verder is het weer opvallend dat de Antoons en illwills deze informatie willen afdoen als verzinsels,ipv erop te reageren terwijl FBI en CIA-spokesman deze praktijken niet eens meer ontkennen.
Wat mij overigens het meest stoort; ik zou er zelfs nog geen problemen mee hebben dat er wordt gemarteld teneinde andere mensen het leven te redden.
Voorbeeld daarvan de Duitse politieman die een kindontvoerder wou martelen om er achter te komen waar hij het kind verborgen hield, MAAR...
Wat en Wie hebben de Amerikanen daar in Guantanomo zitten?????
Sukkelaars. Arme schaapherders die in de oorlog van wapens zijn voorzien om tegen een buitenlands bezetter te vechten. Ze gingen toch naar Afghanistan om bin Laden en de Taliban op te pakken.Note dat er in Guantanomo GEEN enkele Taliban-official zit.
GEEN ENKELE!!!!! Die zijn allemaal tijdens de oorlog Afghanistan uitgevlogen naar een veilige basis in Pakistan.
Oud 4 januari 2005, 13:35   #34
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst

Ik vraag mij nog altijd af, waarom de oorlog in Irak nu eigenlijk begonnen is. De officiële redenen, massavernietigingswapens en gebrek aan democratie in irak, zijn volkomen nep. Maar wat is dan wel de reden? Olie? Maar Irak produceert tot op heden geen olie voor de US.

Ik vind het buitengewoon moeilijk om daar een klare kijk op te krijgen.
Misschien kan een bijzonderheid zoals diegene die ik in deze topic vermeldde, enige onthullende waarde hebben.
Weet jij nog steeds de ware reden niet, Jos?
Ik zal een beetje helpen.
Note dat Steve al in Jan. 2001 voorspelde dat voor het jaar om was Bush, zou ten oorlog trekken tegen Irak. Waarom?
Hier één kort stukje van de tientallen persartikels die lang voor 9/11 de plannen van de Bush regering beschreven hebben.

Dit bericht dateert van 26 Januari 1998:
The Project for the New American Century (PNAC), een invloedrijke neoconservatieve denktank, plubiceert een brief gericht aan president Clinton waarin ze hem dringend verzoeken een oorlog te beginnen tegen Irak en Saddam Hoessein te vervangen omdat hij een “hindernis is naar een belangrijk deel van ‘swerelds olievoorziening”. In een voorsmaakje van wat later werkelijk zal gebeuren lezen we verder in de brief dat, “de VS desnoods alleen ten strijde moet trekken,” weliswaar beseffend dat dit in strijd is met VN-regels, “en zich niet mag laten verlammen door de misleidende aandrang tot unanimiteit van de VN-veiligheidsraad.”
De brief is ondertekend door 18 personen waarvan er later 1O in de Bush administration terecht zullen komen, waaronder, Donald Rumsfeld, Paul Wolfowitz, Richard Armitage, John Bolton, Paula Dobrianski, Elliot Abrams en Zalmay Khalilzad.
Eind ’98 zal Clinton Irak bombarderen maar de aanval duurt niet lang. Het enige effect dat dit voor de VS op termijn zou hebben is dat toen de wapeninspecties van de VN werden stopgezet.

Ik herinner me nog heel goed hoe pseudo-Amerikakenner Tomb mij vierkant uitlachte toen ik melding maakte van de invloed van de PNAC op de Bush-administratie. Hij bestond het zelfs zich dermate belachelijk te maken (wist hij veel op dat moment) door ons hier te vertellen dat de invloed van die enkele ouwe gekken op de Amerikaanse politiek vergelijkbaar was met de invloed die de communistische PVDA hebben op de Belgische politiek.
In juli 2001 zal de PNAC opnieuw een document samenstellen getiteld "Rebuilding American Defences: Strategies for a new American Century", waarvan ik de huiveringwekkende inhoud u ga besparen, maar wat later een blueprint zou blijken voor het beleid van de Bush administratie.

Laatst gewijzigd door democratsteve : 4 januari 2005 om 13:44.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 13:39   #35
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen ter wereld wil liever een week naakt rondlopen en hier en daar vernederd worden en geschopt en geslagen of weet ik veel wat dan een mes door je strot geduwd krijgen.
Dat klopt wel, maar ik zou niet durven zeggen dat het erger is onthoofd te worden door moslimterroristen dan doodgefolterd te worden door Amerikanen.

Het verschil zit hem erin dat de folteringen door de Amerikanen systematisch gebeuren door mensen die de overheid representeren. Zij zouden zich moeten houden aan een aantal basisregels.

Cirkelredeneringsgewijs kan men niet veel liefs verwachten van moslimterroristen. We noemen ze namelijk terroristen omdat ze terreur teweegbrengen. Ze organiseren zich in groepen die samen gezellig wat terreur zaaien. Gewelddadige acties van bijvoorbeeld het ALF (om even in't binnenland te blijven) zijn af te keuren, maar daar blijft het dan ook bij hé. Die mensen moeten opgepakt worden gestraft worden. Als onze overheid aanslagen plant op McDonaldsen, dan is dat geweld toch anders van aard, en zul je ook andere stemmen horen.

Ik krijg dit niet goed uitgelegd .

Nog een voorbeeldje: als morgen FDW omgelegd wordt door een lefty of een moslim, dan is dat erg, en hoop je dat de dader gevat en gestraft gaat worden. Als onze regering FDW executeert, dan is dat andere koek. Zeker als iedereen die z'n bek opentrekt mee geëxecuteerd wordt.

Geweld van de overheid is altijd anders dan geweld van individuen of groeperingen. Het resultaat is misschien 't zelfde, maar de oorzaak is anders.
Oud 4 januari 2005, 14:04   #36
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Dat klopt wel, maar ik zou niet durven zeggen dat het erger is onthoofd te worden door moslimterroristen dan doodgefolterd te worden door Amerikanen.

Het verschil zit hem erin dat de folteringen door de Amerikanen systematisch gebeuren door mensen die de overheid representeren. Zij zouden zich moeten houden aan een aantal basisregels.

Cirkelredeneringsgewijs kan men niet veel liefs verwachten van moslimterroristen. We noemen ze namelijk terroristen omdat ze terreur teweegbrengen. Ze organiseren zich in groepen die samen gezellig wat terreur zaaien. Gewelddadige acties van bijvoorbeeld het ALF (om even in't binnenland te blijven) zijn af te keuren, maar daar blijft het dan ook bij hé. Die mensen moeten opgepakt worden gestraft worden. Als onze overheid aanslagen plant op McDonaldsen, dan is dat geweld toch anders van aard, en zul je ook andere stemmen horen.

Ik krijg dit niet goed uitgelegd .

Nog een voorbeeldje: als morgen FDW omgelegd wordt door een lefty of een moslim, dan is dat erg, en hoop je dat de dader gevat en gestraft gaat worden. Als onze regering FDW executeert, dan is dat andere koek. Zeker als iedereen die z'n bek opentrekt mee geëxecuteerd wordt.

Geweld van de overheid is altijd anders dan geweld van individuen of groeperingen. Het resultaat is misschien 't zelfde, maar de oorzaak is anders.
Saddam Hoessein was ook 'overheid', doch weinig reclamaties van links tegenover zijn massagruwen. En ook de Taliban waren overheid. Ook niet zoveel verontwaardiging gezien van de meester-anti's voor wie vandaag het kot te klein is vanwege mishandelingen tegenover mensen die in terroristenkampen in Afghanistan zijn opgepakt.
Oud 4 januari 2005, 14:14   #37
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Sorry, mar ik heb wel degelijk in eerdere onderwerpen gezien dat mensen dergelijke praktijken eerder begrijpen dat dat ze ze afkeuren hoor. En raad zelf maar over welke daden ik het dan heb.
tja, ik ga ervan uit dat mensen zoiets afkeuren. degene die zeggen dat ze dit niet afkeuren vind ik niet normaal. maar die ben ik hier nog niet veel tegengekomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 14:17   #38
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Saddam Hoessein was ook 'overheid', doch weinig reclamaties van links tegenover zijn massagruwen. En ook de Taliban waren overheid. Ook niet zoveel verontwaardiging gezien van de meester-anti's voor wie vandaag het kot te klein is vanwege mishandelingen tegenover mensen die in terroristenkampen in Afghanistan zijn opgepakt.
Toen 'het westen' (VS incluis) l Sadam (voor zijn oorlog tegen Iran) tot de tanden bewapende (of was 'hij' toen de democraat zelf tegenover zijn bevolking ??) was er blijkbaar geen vuiltje aan de lucht. Reagan was zelfs zo pervers, zowel aan Iran (die toen de 'duivel' was in de VS) als aan Irak wapens te verkopen (remember "Irangate" ).
Ook de Taliban werd door de VS bewapend voor hun strijd tegen de USSR.
De VS is vooral zeer selectief verontwaardigd, als in landen door "hen" bewapend, de mensenrechten worden overtreden.
Btw, Pinochet was ook 'overheid' ('hij' mag zich na 30 jaar eindelijk gaan verantwoorden), maar de CIA steunde wel zijn schrikbewind in Chili.
Kort gezegd : voor de VS is het vooral "business as usual" .......als de $$$$$$ maar rollen en opbrengen.

Laatst gewijzigd door Pietje : 4 januari 2005 om 14:18.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 14:21   #39
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het moslimterrorisme is in ieder geval veel minder te bespeuren tegen westerse doelen. Wat niet betekent dat er niets meer zal gebeuren, maar voorlopig richten die zich vooral tegen eigen moslim-doelen.
Op zich reeds een serieuze overwinning voor ons hier in het Westen. Hoe erg het ook moge zijn voor die armzielige burgers in Irak.
jouw redenering zit weeral vol tegenstijdigheden: enerzijds groot bepleiter zijn van de vrede in irak en een stabiele democratie (uiteraard nadat bleek dat er geen WMD en Al Q'aida waren), anderzijds die aanslagen op onschuldige moslims eveneens afdoen als een "serieuze overwinning voor het Westen"...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 14:26   #40
Tyr de Dietser
Lokaal Raadslid

Tyr de Dietser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Twee prangende vragen: (a) hoe komen die Israëlische vlaggen in Guantanamo? en (b) waarom gebruiken Amerikaanse folteraars een Israëlische vlag?
Die is goed... zoveel ironie! Nee, je hebt gelijk. Een joodse invloed in Amerika? Onbestaande...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be