![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 22 augustus 2024 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk dat ik daar zot van zou komen links kijken en dicht zien en voor u kijken en ver zien, ... ik zal dan wel 2 brillekes kopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb ongeveer 25 jaar multifocalen gedragen. Best begin je daar zo snel mogelijk mee. Meestal is dat rond de leeftijd van 45 jaar. Omdat het verschil in sterkte tussen ver- en nabijzicht dan nog klein is en je geleidelijk aan gewoon wordt aan het vervormd beeld dat je altijd (in min of meerdere mate) hebt bij multifocale glazen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik koos voor multifocaal omdat ik veel aan de PC werkte en gelijktijdig ook naar installaties moest kijken, vooral bij het programmeren, wisselen van bril is dan echt geen optie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Vervormd beeld is een gevolg van het feit dat de overgang van ver naar dichtbij aan de zijkant geleidelijker is dan in het centrum van het glas. Dat kan gecompenseerd worden door het type slijping van het glasoppervlak. Maar hoe ingewikkelder/moeilijker die slijping, hoe duurder het glas. Kwaliteit heeft zijn prijs. Laatst gewijzigd door pajoske : 23 augustus 2024 om 08:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Ik heb er een sinds de laatste bril. Het heeft zijn voordelen en nadelen. Bv om op de weg te letten in de auto en tegelijk ook de controle panelen te kunnen goed zien. Anderzijds heb ik de indruk regelmatig te missen als ik bv hout hak. Dat is nieuw.
Ik zou voor de twee gaan als je kan. Laatst gewijzigd door Bach : 23 augustus 2024 om 10:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. Laatst gewijzigd door IJsboer : 23 augustus 2024 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voor haar wordt het €40 van CM.
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens net een paar opticiens bezocht.
Multifocaal gaat vanaf €180 wat duidelijk de allergoedkoopste rommel is, over €600 voor een degelijke bril met fatsoenlijke glazen, tot €2200 als het echt decadent mag worden. Voorlopig is Hans Anders de interessantste. Je betaalt er een goeie €600 voor een paar glazen in de top-uitvoering met een 'gemiddeld' montuur. Plus een 'verzekering' voor 2 jaar waarbij je slechts 20 of 30% oplegt als je bril onherstelbaar beschadigd raakt, gestolen wordt of verloren gaat. Koop je er daar ineens 3 (waarbij je voor één van die drie ook de 'zonnebril' kan kiezen) betaal je €1100. Drie brillen voor de prijs van net geen 2 brillen dus. De kleine zelfstandige opticien viel af met glazen tussen de €500 en €700 per stuk. Met een deftig montuur erbij wandel je daar onder de €2000 niet buiten met een bril. Nu mag het gerust iets kosten maar €2000 voor een bril leek ons beiden toch net iets te veel van't goeie. Volgende week nog even langs bij de lokale opticien.
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe groter het scherpe beeld (dus kleine vervormde delen opzij) hoe meer comfort maar ook hoe duurder. Dat is de belangrijkste factor als het over prijszetting gaat. Coatings ed. maken het grote verschil niet. Het gedeelte dat je scherp zicht hebt des te meer.
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 23 augustus 2024 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar soit, ik wist niet dat Belgie op dat punt zoveel duurder was dan de rest. Wij zitten hier vlakbij de NL grens. Misschien nuttig om ook eens over de grens te gaan kijken? Nooit bij stilgestaan.
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Voor mezelf in Maastricht een aantal brillen gekocht waaronder 2 multifocale brillen, (zonnebril/gewoon) een bril om zeer precies werk uit te voeren en een gewone leesbril. Is wel zo'n 12 jaar geleden maar betaalde ergens 600€ voor alles. Ik denk dat de keten deze was: https://www.eyesandmore.nl/opticiens...muntstraat-27/
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spotgoedkoop ja, maar verder.... "Ah, multifocale bril? Dat kost met een gewoon montuur €279, met een merkmontuur wordt dat €348." "Oke, en wat zijn de opties qua glas en coating ed.?" "Die zijn er niet. Wij verkopen enkel de beste glazen." "Ahja, de beste glazen voor €279...Jaja. We kijken nog even verder. Doehoei!!"
![]() |