Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2005, 13:00   #21
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

0 tollerantie op alles, of heel veel toelaten.
Het een of het ander.
Het viseren van enkel racisme is grotesk en contraproductief.
Alsof je iedereen mag uitmaken voor het vuil van de straat, maar negers niet mag uitlachen
Gewoon het Britse model invoeren, daar was't rap gedaan.
Liefst ook sportief wat Britser worden
Oud 4 januari 2005, 13:02   #22
ilfalco
Minister-President

Standaard

Wat een idiote stelling weer er zijn evenveel extreem-linkse hooligans als extreem-rechtse ....en beiden moeten uieteraad worden aangepakt. In ialie zijn er zelfs hooligans met vlaggen van die terrorist ché?... en ze zijn al even geweldadig als hun voorbeeld .

Laatst gewijzigd door ilfalco : 4 januari 2005 om 13:02.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 13:07   #23
Tegendradigaard

Standaard

herhaaldelijk stigmatiseren van een bepaalde bevolkingsgroep... hoe noemt men dat nu weer... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 13:22   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Is het daarom dat links telkens zo moeilijk doet als men die "extreem-rechtse hooligans" wil aanpakken ?

Had men de "rechtse aanpak" 15 jaar geleden toegelaten dan had er al lang geen hooliganisme meer geweest.
ziehier het voorstel dat nen "echten rechtse" mij 15 jaar geleden had gedaan :

systematisch en met groot machtsvertoon iedere hooligan uit het volk laten halen door zwaar bewapende agenten. En de hooligans die men in de eerste helft en voor de wedstrijd buiten het stadion heeft opgepakt bijeendrijven in de middencirkel. Daar worden ze omringd door met knuppels gewapende politieagenten. Vanaf dat de spelers het veld hebben verlaten om hun appelsientje te eten (bestaat dat nog ?) dan begint de politie er op te kloppen gedurende een kwartier aan een stuk. zolang ze bewegen er op in hakken. En dit voor de ogen van de toeschouwers. totdat ze niet meer bewegen...
Daarna een waarschuwing aan de hooligans dat men in de tweede helft hen weer er uit zal halen en dat ze dan na de wedstrijd dezelfde behandeling zullen krijgen als die tijdens de rust.
Hooligans die na de wedstrijd of op straat amok maken worden opgepakt en in de cel gestoken tot de volgende thuiswedstrijd van hun club en in plaats van een of andere huppeldetrut optreden van een onnozel groepeke krijgen de toeschouwers de aframmeling van de hooligans als voorgerecht...

Weet ge ik denk dat het nog zou werken ook .....

2 keer doen zei hij nog en ge zult zien er is totaal niemand meer die het nog zal aandurven den hooligan uit te hangen...

Dat was een "rechtse oplossing"...

Vwoilla zo moet da er ies goe op motten ! die gasten komen toch voor te vechten, wel laat ze afkloppen door de flikken. allemaal die mietjesoplossingen die alleen maar veel geld kosten en niks opbrengen, zoals die fankaart en het "niet meer doen he jongens " van de rechter....
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 13:23   #25
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Tegendraadigaard vroeg :

Citaat:
herhaaldelijk stigmatiseren van een bepaalde bevolkingsgroep... hoe noemt men dat nu weer... ?
T. ik zal een gokje wagen :

Moslimterrorisme.

Juist ?
Oud 4 januari 2005, 13:27   #26
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Wat een idiote stelling weer er zijn evenveel extreem-linkse hooligans als extreem-rechtse ....en beiden moeten uieteraad worden aangepakt. In ialie zijn er zelfs hooligans met vlaggen van die terrorist ché?... en ze zijn al even geweldadig als hun voorbeeld .
Ik ken anders een ploegske in het Luikse die er ook wel weg mee weet.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 13:30   #27
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Vwoilla zo moet da er ies goe op motten ! die gasten komen toch voor te vechten, wel laat ze afkloppen door de flikken. allemaal die mietjesoplossingen die alleen maar veel geld kosten en niks opbrengen, zoals die fankaart en het "niet meer doen he jongens " van de rechter....
Dat voorbeeld is wel 'een beetje te', maar wat degelijk 'politiewerk' zou idd wonderen doen.
Maar is er nog zoveel hooliganisme?
Ik denk dat we meer zitten met onbehoorlijk gedrag, zoals racisme, maar ook spelers uitjouen. En die grens is zeer flou. Ik weet ook niet hoe je dat kan aanpakken, maar enkel racisme bestraffen is hypocriet.
Oud 4 januari 2005, 13:34   #28
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik ken anders een ploegske in het Luikse die er ook wel weg mee weet.
idd. en hun sponsor die de scheidsrechter lijfelijk wilde aanvallen in een verboden zone dan nog wel kreeg slechts 3 maand stadionverbod terwijl een andere hooligan die maar gewoon spuwde 9 maand kreeg (wel terecht)
iedereen gelijk voor de wet ?

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 januari 2005 om 13:34.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 13:50   #29
Tegendradigaard

Standaard

Zoals ik al meermaals gezegd heb : laat de mensen hun frustratie eens goed van zich afroepen.
Stel je bent een autochtoon en je woont in een buurt die meer op afrika trekt dan nog op Vlaams grondgebied. Ge gaat naar de voetbal en bij den tegenstander loopt nen neger. En je roept oeoeoeoe als die neger aan de bal komt... so what.
Liever dat die mens dat daar eens gaat roepen en zo zijn innerlijke gemoedsrust terug kan vinden dan dat die nog erger gefrustreerd naar huis gaat en daar ne toevallige passant in mekaar gaat rammen he...

dus laat de mensen roepen langs de lijnen van het voetbalveld... geef de mensen een verbale uitlaatklep alvorens men ten einde raad zich fysiek gaat vergrijpen aan andere mensen he...

gun de mensen nu ook nog eens hun gebreken zeg..

en zoals zoveel keer ligt bij mij de grens bij de daad. Mensen die naar de voetbal gaan om eens goed op de vuist te gaan , mogen voor mijn part tegen een dikke matrak lopen van de polies...

en daarbij spelers die geviseerd worden door de tegenpartij das meestal omdat die supporters weten wie er goed is en van wie ze gevaar verwachten voor hun eigen ploeg he. Het ergste wat U als neger kan overkomen is dat niemand oeoeoe roept als ge aan de bal komt... dat wil zeggen : die kan toch nie sjotten dus daar moeten we genen tijd in steken om die uit zijn evenwicht te brengen....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 4 januari 2005, 13:53   #30
Confucius
Gouverneur

Standaard

Oud 4 januari 2005, 13:56   #31
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Als ik me trouwens niet vergis gaat het in het bericht dat Raf aanhaalt in het begin van deze draad niet om extreem-rechtse jongeren, maar om Allochtonen. Die Club, Haren, is exclusief een allochtoon, lees Marokkaans, gebeuren.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 13:57   #32
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Mannen die hun frustratie op hun vrouw afroepen gaan meestal ook tot de daad over na een tijd. Je weet wat ik van je theorie vind he
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 13:58   #33
ilfalco
Minister-President

Standaard

bij de allochtonen staan de hooligans meestal zelf op het veld ...uit ervaring kan ik zeggen dat voetbal met turken veel weg heeft van vechtsport .

Laatst gewijzigd door ilfalco : 4 januari 2005 om 13:58.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 14:01   #34
Confucius
Gouverneur

Standaard

Ik zie echt niet wat politiek met voetbal te maken zou moeten hebben. Is het misschien de bedoeling om de tribunes in vakken in te delen. Rechts de supporters van het Vlaams Belang, in het midden CD&V en NVA, links de VLD en uiterst links SP.a en Groen ?
Voetbal moet een feest blijven en dat daarbij tribiale gevoelens naar boven komen lijkt mij normaal. Als Schotland speelt tegen Wales, dan zie je toch ook Schotse en Welshe vlaggen ? Waarom zou dat hier anders moeten zijn ? De Vlaamse Vlag moet boven de partijpolitiek staan en behoort Vlamingen van alle politieke en relieuze strekkingen toe. Het is verkeerd dat sommigen zich er vanaf wenden, een beetje alsof plots iedereen zou spuwen op de tricolore omwille van de Congo politiek van Leopold II.
Oud 4 januari 2005, 14:02   #35
Tegendradigaard

Standaard

tja wat gaan die dan tot de daad over gaan als ze oe oe oe roepen naar ne zwarte voetbalparel ?
Welke daad zit achter "oe oe oe oe" ?

als men bijvoorbeeld "Cisse Jeannet" roept (de lievelingsroep tegen Cisse Cevereyns) ... wil dit dan zeggen dat diegene die dat roepen de Cisse langs achter zullen gaan nemen ? Of langs achter genomen willen worden door de Cisse... ?

Oud 4 januari 2005, 14:08   #36
Tegendradigaard

Standaard

En is het zingen van "en zet die ploeg maar op den boot" soms racistisch ? Tjonge toch ik heb dat de supporters van Lierse weten zingen vorig seizoen toen ze met 0-1 wonnen van Beveren.
Ik vond dat gewoon lollig... en ik heb nochtans een zwak voor die zwarte mannen van Beveren (ik ga daar regelmatig naar zien omdat ze meestal leuk voetbal proberen te spelen). Maar op die moment waren ze overklast door Lierse (toch een serieus beetje) en die supporters zongen dat liedje. so what ? Is dit hooligangedrag ? Is dit racistisch ?

Weet ge we zullen allemaal met een lijkbiddersgezicht rondlopen en : verboden te lachen ....

Oud 4 januari 2005, 16:33   #37
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Welk ander voetbalhooliganisme is er dan nog?
Komt de slogan 'Hamas, hamas, alle joden aan het gas' uit extreem rechtse hoek ? Moet ik onthouden.

En jij kan mij uiteraard de studie tonen waaruit duidelijk blijkt dat alle hooligans extreem rechtse sympathieën hebben.
Of die waaruit blijkt dat alle niet-hooligans geen extreem rechtse sympathieën hebben.

Je bent weer vanalles doorheen aan het gooien in een poging om extreem rechts (uiteraard volgens jou gelinkt aan het Vlaams Belang) met alle zonden van de wereld te overladen. In gans dit verhaal hoor het 'extreem rechtse'-voorzetsel gewoon niet thuis, en je weet het. Hooliganisme heeft niets met politiek te maken, mocht je de moeite doen om je in de materie te verdiepen dan was je zelf al lang tot die conclusie gekomen.
...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html
khaled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 16:39   #38
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Komt de slogan 'Hamas, hamas, alle joden aan het gas' uit extreem rechtse hoek ? Moet ik onthouden.

En jij kan mij uiteraard de studie tonen waaruit duidelijk blijkt dat alle hooligans extreem rechtse sympathieën hebben.
Of die waaruit blijkt dat alle niet-hooligans geen extreem rechtse sympathieën hebben.

Je bent weer vanalles doorheen aan het gooien in een poging om extreem rechts (uiteraard volgens jou gelinkt aan het Vlaams Belang) met alle zonden van de wereld te overladen. In gans dit verhaal hoor het 'extreem rechtse'-voorzetsel gewoon niet thuis, en je weet het. Hooliganisme heeft niets met politiek te maken, mocht je de moeite doen om je in de materie te verdiepen dan was je zelf al lang tot die conclusie gekomen.
Volledig akkoord Khaled.

Behalve die allerlaatste gevolgtrekking: ik vrees dat je daar ons Rafke een beetje overschat hoor.
Oud 4 januari 2005, 16:40   #39
Tegendradigaard

Standaard

De Raf is te druk bezig met zich te verdiepenin in al die knappe mannenbenen om zich daar mee bezig te houden he...

Oud 4 januari 2005, 16:50   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Dat voorbeeld is wel 'een beetje te', maar wat degelijk 'politiewerk' zou idd wonderen doen.
Maar is er nog zoveel hooliganisme?
Ik denk dat we meer zitten met onbehoorlijk gedrag, zoals racisme, maar ook spelers uitjouen. En die grens is zeer flou. Ik weet ook niet hoe je dat kan aanpakken, maar enkel racisme bestraffen is hypocriet.
Heel simpel boven elk vak sprinklers installeren , als er wat hard geroepen wordt, douchen die handel, tot ze zwijgen of wegdrijven...

Als ze hunne paraplu opentrekken,

sprinklers langs onder laten spuiten, ...

Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be