![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door sinan123 : 7 januari 2005 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
2. Dus slaan we zelf maar de hand aan de ploeg en beginnen we gewoon met gewoon gezond verstand uit te vissen hoe een en ander in elkaar zit. 3. Dat Mohammed de moslims wijs gemaakt heeft dat van de bijbel "niks" meer over is, is een typische stelling voor een kwaadwillige vervalser. Mohammed en de moslims zouden het Oude en het Nieuwe Testament beter kennen dan respectievelijk de Joden en de Christenen! Wat een ongehoorde belediging voor dezen. Dit komt overigens niet overeen met de feiten. Uit de oude stukken en rollen die de vorioge eeuw zijn teruggevonden blijkt immers dat de teksten van Joden en Christenen vrij getrouw overgeleverd werden. 4. Dat moslims met zulke ideeën van schriftvervalsing rondlopen moet ons nog meer wantrouwig maken over al hun beweegredenen. Christenen bekritiseren dan wel het OT inhoudelijk op bepaalde gebieden, ze zullen nooit echter zomaar op gezag aannemen dat er met de teksten geknoeid werd. Daarvoor zijn ze immers te ... kritisch. Dit sterkt me nogmaals in mijn mening dat Mohammed en zijn haatleer de islam ten allen prijze dienen ontmaskerd te worden als één grote vervalsings- en bedrogmachine. Desnoods bestrijden we de moslims in een open oorlog als het moet. Maar zulks kunnen we hier bij ons in geen geval tolereren. Jullie blijken telkens weer gevaarlijker dan we al vermoedden.
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 7 januari 2005 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
We moeten de islam hier in een open oorlog bestrijden.
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 7 januari 2005 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Jij gaat er dus vanuit dat mensen boeken durven te veranderen waarvan ze geloven dat het van goddelijke oorsprong zou zijn ? Waarom geloof jij dat. "Zij hebben een goddelijk boek veranderd" Jij oordeelt dus over andere mensen !!!!!!!!!! . Over jouw oordeel is niets goddelijks aan. Dat christenen en joden een goddelijk boek hebben veranderd is immers een leugen. Heel simpel: Omdat de bijbel en de thora (net als de koran) nóóit goddelijk is geweest. Als jij gelooft dat iets van goddelijke oorsprong is, durf jij het toch ook niet te veranderen ? Neem als voorbeeld de huidige christenen. Ze geloven, net als moslims overigens, in de zondvloed. Dus dat God mensen verzopen zou hebben omdat ze hem niet trouw waren. Nu zijn 162.000 mensen omgekomen door een zeebeving. Als je gelooft dat God mensen heeft verzopen middels de zondvloed waarom geloof je dan niet dat die zelfde God ook 162.000 mensen heeft laten verzuipen. Je moet nu maar eens zien hoe christenen om dat verhaal van de zondvloed heen draaien. Nee. Mensen die geloven durven echt niets te veranderen aan een boek waarin ze geloven. Tenzij ze zich zelf heel erg belangrijk achten of regelrecht geestesziek zijn. Zoals Paulus (de stichter van het christendom zoals wij dat kennen) en Johannes (had complete "visioenen" over de "dag des oordeels") én uiteraard Mohammed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Of wat denk je van David Koresh. Die had het ook over de "dag des oordeels". Hij en zijn volgelingen hadden een hele boerderij in Texas volgestouwd met wapens om op "de dag des oordeels" tegen "het leger van het kwaad" (leger VS, ook toevallig, bij die andere sekte, de islam, is die ook niet populair) de eindoverwinning te halen. Hellaas greep de FBI in. David Koresh heeft toen zijn volgelingen om laten komen in een vuurzee. David Koresh dacht dat hij de wedergekeerde Jezus Christus was (sekte Branch Davidians). Geloof jij echt in de dag des oordeels. Doe jij bijvoorbeeld niet aan orgaandonatie ? En waar staat dat verbod dan in de vooruitziende koran ![]() Laatst gewijzigd door Akkersloot : 7 januari 2005 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens ik oordeelde over de mensen in het algemeen waar ik ook deel van uitmaak. Laatst gewijzigd door sinan123 : 7 januari 2005 om 22:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
P.S: Spreek voor u zelf een niet namens de belgen een vele vlamingen !!!
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 7 januari 2005 om 23:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij betekent het dat het ook maar een mens was met zijn goede en slechte kanten. Hetzelfde vind ik trouwens van alle andere profeten. Reden waarom ik niet meer geloof en mijn denken niet laat sturen door een geloof.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[font=Arial]Does Islam prohibit the donation of body organs after death for the benefit of another human being?[/font] http://www.islam.tc/ask-imam/view.php?q=7693 [font=Arial]In a prior ruling you stated: "the bequest (Wasiyyat) of a person that after his death, his organs be donated is forbidden in Shariah". Please give the explanation for this ruling from the Qur'an and Sunnah. [/font] [font=Arial]Many people give organisations the right to remove there organs for free donation to needy people ,after there death. Does islam permit this[/font]
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 8 januari 2005 om 08:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
IN de Islam is er een groep mensen die zeggen dat orgaandonatie verboden is maar er is een adere grotere groep de zeggen dat het mag, je mag ook varkensvlees eten als het je leven kan redden en doneren mag ook volgens (als je iemands leven kan redden) hen, je kan nergens in de koran er een verbod op vinden. Er bestaat ook niet iets als islamitisch bloed, moslims zijn is een geloof niet deeluitmaken van een volk ofzo. In Turkije ( en waarschijnlijk ook anders islamitische landen)wrodt massaal aan orgaandonatie gedaan, wil je zeggen dat die mensen zondigen. Die cyber Imam van jou is of een kleuter, of gewoon en autochtoon die haat probeert te zaaien. De Sharia wordt door vele moslims niet een geaccepteerd, het weerspiegeld de Koran niet eens. Laatst gewijzigd door sinan123 : 8 januari 2005 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() vraagske aan al die islaaaam kenners
![]() Krijgt de dochter bij een erfenis evenveel als een zoon in de arabische landen?! Of krijgt ze maar 50%!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Hoorde eens op de radio..........
Een kerel van rijke familie in Saoudi Arabië had zich een geslachts operatie laten uitvoeren, en wat bleek!! Dat hij nu enkel recht had op 1/2 of 1/3 van z'n erfenis ![]() Indien hij het zelf geweten had, dan ging hij waarschijnlijk nog gewacht hebben met de operatie. Dus nog een vb dat man en vrouw nie gelijk zijn daar |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit lijkt me wel interessant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier de tekst Doneren van organen Nou ik had een vraag over orgaandonaties. Mag je organen doneren? Want ik heb wel eens meegemaakt dat een vader zijn ene nier doneert aan zijn dochter enz..Maar ik hoor ook wel eens om me heen dat het niet mag. Wat zegt de Islam over dit? Doneren van organen is op verschillende niveau's: 1- levend persoon doneert aan een ander persoon. Overgrote meerderheid van de juristen is van mening dat dit toegestaan is. Met name de overweging dat dit een vorm van sadaqah is, overwint steeds meer terrein. Dus: doneren van organen tijdens je leven aan iemand anders is toegestaan, met de intentie dat je het doet om een ander te helpen en dus poogt om dichter te komen tot de Schepper. 2- Doneren van organen van een overleden persoon aan een levend persoon. Deze kwestie heeft meer voeten in de aarde. Ook hier geldt dat steeds meer juristen overtuigd raken van het feit dat dit toegestaan is. Redenen zijn dezelfde als hiervóór, namelijk sadaqah en maslahah overwegingen. Er blijft een significante minderheid bestaan die dit niet goedkeurt. Allahu 'Alam wa Rasuluh derwish crew Over theologisch gronden, Orgaan donatie is nieuw en het is vanzelfsprekend dat er weinig in de Koran over terug te vinden is. Maar het is algemeen bekend dat men de helal/haram wetten mag ovetreden als iemands leven te redden valt. Laatst gewijzigd door sinan123 : 8 januari 2005 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |