Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2024, 10:52   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Morgen om 10u00 is het zo ver, dan zal het ledencongres plaatsvinden.
Nadien, als de leden de deelname aan de Vlaamse goedkeuren, is er partijraad, daar worden dan de postjes verdeelt.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2024, 10:59   #22
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Afrekening volgt op 13 oktober.
Oud 28 september 2024, 11:08   #23
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Rousseau die "fier" zou zijn over het resultaat, is voldoende om mij zorgen te maken.
Inderdaad!
Hij kreeg van De Wever bijna alles wat hij wou !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2024, 11:10   #24
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Eigenlijk is dat geen goed nieuws.
We zullen de arme klootzakken wel stookoliepremies blijven geven.
dat ze dan hun aifoon abonnement opzeggen
Oud 28 september 2024, 11:21   #25
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Afrekening volgt op 13 oktober.
Hoe NVA zijn kiezers veraadt.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2024, 11:27   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je weet wel beter...

We stevenden af op de totale ontwrichting van de vastgoedmarkt. Iedereen die een huisje erft van zijn ouders stond plots voor volkomen onrealistische (toekomstige...) renovatieplicht binnen de 5 jaar. Moest men die normen niet terug wat 'realistischer' gemaakt hebben (wat nu blijkbaar het geval is) dan krijg je een massale verkoop van oudere huizen en stort de verhuurmarkt in.

Een arbeidersgezin dat het ouderlijke huisje erft is zelden in staat om (verplichte...) renovaties van 150K te kunnen financieren. Plafonneren op niveau D lijkt mij een zeer eerbaar compromis. Al dat gefabuleer over warmtepompen in oudere rijhuisjes is gewoon dagdromerij. Volkomen onrealistisch en niet te betalen.

Ik begrijp je reactie niet : enerzijds ben je een zeer overtuigde tegenstander van erfbelasting, maar de belangrijkste vermogenscomponent van de gewone man in de straat is vastgoed. Dat na vererving in zeer veel gevallen zou 'moeten' verkocht worden omdat de opgelegde renovatieplicht veel te draconisch en onbetaalbaar is.

Die renovaties van 150K zouden trouwens ook de huurmarkt om zeep helpen, want uiteraard wil de huisbaas die investering doorrekenen in zijn huurprijs.

Vlaanderen is na WO II en vooral vanaf de golden sixties zowat de wereldkampioen geworden van 'eigen huis bezitten'. En nu enkele generaties verder zijn zeer veel burgers eigenaar geworden van een tweede woning na het overlijden van de ouders. Die eigendom is de motor van de huurmarkt.

Ik denk dat het huidig compromis in renovatieplicht een broodnodige correctie is op een systeem dat zijn doel to-taal aan het voorbijschieten was...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 28 september 2024 om 11:31.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2024, 11:30   #27
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nadien, als de leden de deelname aan de Vlaamse goedkeuren, is er partijraad, daar worden dan de postjes verdeelt.

Ik ga ervan uit dat je dit sarcastisch bedoelt ?
Oud 28 september 2024, 11:34   #28
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je weet wel beter...

We stevenden af op de totale ontwrichting van de vastgoedmarkt. Iedereen die een huisje erft van zijn ouders stond plots voor volkomen onrealistische (toekomstige...) renovatieplicht binnen de 5 jaar. Moest men die normen niet terug wat 'realistischer' gemaakt hebben (wat nu blijkbaar het geval is) dan krijg je een massale verkoop van oudere huizen en stort de verhuurmarkt in...
Raar dat VLD dat nu wel inziet.
Jullie zaten toch in de regering die die renovatieplicht ingevoerd heeft?
Je zult maar zwaar geïnvesteerd hebben hierin, denkende dat het je woning meer waarde zal geven.
Die wispelturigheid, waar zowel burgers als ondernemers het slachtoffer van zijn, is een serieuze motor voor de antipolitiek.
Burgers en ondernemingen doen uitgaven/investeringen die zogezegd over 5, 10, 15 of 20 jaar zullen terugverdiend worden, om dan te merken dat de Overheid na een paar jaar compleet het roer omgooit, waardoor die eerste met de verplichtingen zitten waar zij niet meer onderuit kunnen, terwijl de Overheid op gelijk welk moment haar kar kan keren.

Je moet niet verwonderd zijn dat dat tot onvrede en proteststemmen leidt.

Deze woordbreuk heb ik bijv. zelf meegemaakt, de meeneembaarheid van registratierechten.
Je koopt een eigendom en wordt voorgehouden dat je de registratierechten kunt meenemen, mocht je ooit je eerste gezinswoning verkopen en een andere kopen.
Dat is ondertussen gewoon afgeschaft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door site van de Vlaamse overheid
Principe van meeneembaarheid afgeschaft
Op 1 januari 2024 komt er een definitief einde aan de meeneembaarheid van de registratiebelasting (verkooprecht). Deze meeneembaarheid betekende dat u de registratiebelasting die u op een vorige woning had betaald, kon aftrekken van de registratiebelasting die u op een volgende woning moest betalen. De meeneembaarheid doofde al uit sinds 1 januari 2022 en loopt vanaf 1 januari 2024 dus volledig af.

Voor meer info hierover kan u terecht op de pagina over de meeneembaarheid van het verkooprecht.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 28 september 2024 om 11:37.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2024, 12:37   #29
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
De Wever heeft zich laten chanteren door Rousseau, die maar al te goed weet dat Bart hem nodig heeft na 13 october in Antwerpen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2024, 12:44   #30
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Wie had dat gedacht
Oud 28 september 2024, 13:03   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Hoofddoeken: de patstelling bleef duren, dus is het status quo geworden.

(persoonlijk zou ik geprobeerd hebben: tien jaren een veel strengere wet, die dan wel automatisch uitdooft. Zodat na tien jaar opnieuw een evaluatie gemaakt kan worden: is dat spul nog een terro-politiek symbool, of zijn de islam-gemoederen wat gaan bedaren ...)

Renovatieplicht: het vergroenen gaat wat trager, maar tegelijk ook wat socialer. Kleine sukkelaars zullen in de winter kou lijden, dat is niet nieuw. Ideaal ware geweest dat de Staat alle renovatie op zich zou nemen. In communistische stijl. We weten allemaal: dan zou er niets van in huis komen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2024, 13:07   #32
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoofddoeken: de patstelling bleef duren, dus is het status quo geworden.

(persoonlijk zou ik geprobeerd hebben: tien jaren een veel strengere wet, die dan wel automatisch uitdooft. Zodat na tien jaar opnieuw een evaluatie gemaakt kan worden: is dat spul nog een terro-politiek symbool, of zijn de islam-gemoederen wat gaan bedaren ...)

Renovatieplicht: het vergroenen gaat wat trager, maar tegelijk ook wat socialer. Kleine sukkelaars zullen in de winter kou lijden, dat is niet nieuw. Ideaal ware geweest dat de Staat alle renovatie op zich zou nemen. In communistische stijl. We weten allemaal: dan zou er niets van in huis komen.
T'is zo ver gekomen dat elke partij (dus ook uw N-VA) naar islam-stemmen vist. En de seculiere Vlaming moet zich maar schikken.

Citaat:
Oud 28 september 2024, 13:44   #33
De gemuilkorfde

Standaard

Ik heb eens hier (https://www.hln.be/binnenland/nieuwe...ques~a3ac86a7/) gekeken, het zit precies weer vol vaagheden, en blijkbaar kunnen de teksten weer op minstens 3 manieren gelezen worden, zodat elke partij in die regering kan zeggen dat haar visie het gehaald heeft.
Zo geraken we nergens.

Dienstencheques worden duurder, maar of dat geld werkelijk naar de huishoudhulpen gaat, is totaal niet duidelijk.
Persoonlijk wil ik gerust wat meer betalen, maar dan moet het wel naar de huishoudhulp gaan, niet naar de Vlaamse schatkist en/of naar de bedrijven die hen tewerkstellen.
Ik vrees dat het exact het tegenovergestelde zal zijn.
Afschaffen van de fiscale aftrekbaarheid --> in de zakken van de Vlaamse Overheid.
Verhogen van de kostprijs van een dienstencheque --> voor 75% in de zakken van de dienstenchequebedrijven.

Het kan toeval zijn, maar ik merk dat de kwaliteit van het personeel dat men mij stuurt serieus verslechterd is.
Nu stuurt men al analfabeten, die dan weliswaar wat Nederlands spreken.
Ik heb echter liever iemand die een van de andere 5 talen spreekt die ik spreek, maar waarmee ik vlot kan communiceren, dan iemand die wat Nederlands spreekt, maar als ze iets niet heeft kunnen doen, geen bericht achterlaat, en waarvan ik niet weet waarom iets niet/half gedaan is.
Ik kan geen briefje met instructies achterlaten, want ze kan het niet lezen.
Oud 28 september 2024, 15:02   #34
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Jobbonus weg, dienstencheques duurder. Werken wordt dus weer wat minder interessant. Vooruit haalt zijn slag thuis. De 80% werkzaamheidsgraad is weer wat verder af. Proficiat
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2024, 15:04   #35
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als De Wever ooit Onderwijs durft uit handen geven (Vooruit), mag hij zijn partij opdoeken.

Citaat:
Oud 28 september 2024, 15:56   #36
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat stel jij aan de arme klootzakken dan wel voor ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2024, 16:03   #37
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Op zich vind ik dat niet slecht, maar het probleem op langere termijn is dat je in dit land nooit weet of het de moeite is om een investering te doen of niet.
Je zet zonnepanelen, en plots wordt die terugdraaiende teller afgeschaft.
Je koopt een diesel met ecopremie, wat later zijn alle diesels de bron van alle kwaad, en nog wat later ineens alle auto's met verbrandingsmotor, en moet iedereen elektrisch gaan rijden.
Dat slaat dan weer niet aan, waarna verbrandingsmotoren toch weer een optie zijn, of toch weer niet?

Je renoveert heel je huis omdat het dan meer waard zou zijn, vanwege die renovatieverplichting, maar die wordt dan achteraf weer afgezwakt.

De les is: vertrouw nooit op de Overheid, want wat vandaag de hemel ingeprezen wordt, wordt morgen verguisd en omgekeerd.
Kijk de kat uit de boom, zo lang je iets niet moet vervangen doe je het niet, want de regels gaan gegarandeerd toch weer binnenkort veranderen.
Ik ben wat aan het lezen in het EPC beleid van Vlaanderen:

https://assets.vlaanderen.be/image/u...uur_r8m89y.pdf

Het wordt ook tijd voor een nieuwe revisie van de EPC. De laatste revisie is van 2019. De revisie daarvoor dateren van 2017 en 2013.

Nu de terugdraaiende teller is geschrapt is het niet logisch dat zuidgerichte PV's een betere EPC score krijgen. Deze panelen worden uitgeschakeld bij overbelasting van het net door zon & wind. Hiermee wordt in een EPC geen rekening gehouden.

De huidige EPC gaat uit van terugdraaiende tellers. Die zijn passé composé.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 28 september 2024, 16:11   #38
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien de leden het regeerakkoord goedkeuren. Wat is jou inschatting ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 28 september 2024 om 16:11.
Oud 28 september 2024, 16:14   #39
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik heb eens hier (https://www.hln.be/binnenland/nieuwe...ques~a3ac86a7/) gekeken, het zit precies weer vol vaagheden, en blijkbaar kunnen de teksten weer op minstens 3 manieren gelezen worden, zodat elke partij in die regering kan zeggen dat haar visie het gehaald heeft.
Zo geraken we nergens.

Dienstencheques worden duurder, maar of dat geld werkelijk naar de huishoudhulpen gaat, is totaal niet duidelijk.
Persoonlijk wil ik gerust wat meer betalen, maar dan moet het wel naar de huishoudhulp gaan, niet naar de Vlaamse schatkist en/of naar de bedrijven die hen tewerkstellen.
Ik vrees dat het exact het tegenovergestelde zal zijn.
Afschaffen van de fiscale aftrekbaarheid --> in de zakken van de Vlaamse Overheid.
Verhogen van de kostprijs van een dienstencheque --> voor 75% in de zakken van de dienstenchequebedrijven.

Het kan toeval zijn, maar ik merk dat de kwaliteit van het personeel dat men mij stuurt serieus verslechterd is.
Nu stuurt men al analfabeten, die dan weliswaar wat Nederlands spreken.
Ik heb echter liever iemand die een van de andere 5 talen spreekt die ik spreek, maar waarmee ik vlot kan communiceren, dan iemand die wat Nederlands spreekt, maar als ze iets niet heeft kunnen doen, geen bericht achterlaat, en waarvan ik niet weet waarom iets niet/half gedaan is.
Ik kan geen briefje met instructies achterlaten, want ze kan het niet lezen.

Ow my god... wat een probleem zeg... ik kan niet leuteren tegen de kuisvrouw in het portugees... Liever zou ik de analfabeet die welliswaar wat nederlands praat kunnen orders geven in een andere taal om ze mijn superioriteit te laten aanvoelen.

Djudedjue... al die jaren avondschool voor den bok zijn kloten...

Zelfs de kuisvrouw luistert niet naar die yap-yap-yap...
Oud 28 september 2024, 17:02   #40
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Ow my god... wat een probleem zeg... ik kan niet leuteren tegen de kuisvrouw in het portugees... Liever zou ik de analfabeet die welliswaar wat nederlands praat kunnen orders geven in een andere taal om ze mijn superioriteit te laten aanvoelen...
Je snapt het weer niet, hee.
Te moeilijk voor een VLD brein.
Heb jij al eens gecommuniceerd met analfabeten?
Je kunt dus geen papiertje laten om te zeggen wat ze moeten doen.
En als er bij een kuisproduct staat dat er 1/4e van een dopje in een halve liter water moet, kun je het maar beter zelf mengen, of misschien doet ze er anders veel te veel in.
En als zij ergens een probleem heeft, kan ze ook niet communiceren, want ik kan niet heel de tijd aanwezig zijn terwijl zij kuist.
Is er iets niet gekuist, is dat omdat ze geen tijd had?
Of was er een andere reden?
Ik moet het maar allemaal raden.

En je moet ook heel goed opletten dat je simpele woorden gebruikt, en haar woorden ook goed interpreteren, want dat zijn meestal maar halve zinnetjes die ze zeggen.

En ja, dan spreek ik liever een vreemde taal, waar ik mij goed kan in uitdrukken, dan deze gebrekkige communicatie waarvan ik moet hopen dat het niet tot gevaarlijke situaties of schade leidt.

Maar zoals altijd klets je maar wat uit je nek, zonder enige kennis van zaken.
Zo gaat dat bij bejaarde VLD'ers.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 28 september 2024 om 17:05.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be