Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2005, 15:36   #21
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Yep, ook gehoord, ... schandalig gewoon, !

hopelijk pakken ze die goore smeerlappen, en kastreren ze ze met een paar kokosnoten !

Nu eigenlijk tussen ons, Thailand is daarvoor gekend hé, ... voor wat gaan daar veel rijke vrijgezellen naar Bangkok, ... Da is nie om in Boedha zijn schoon ogen te kijken hé.

de wereld is rot, jongens.
Wedden dat albert en di rupo binnenkort ook eens zullen gaan kijken!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 15:42   #22
woollywalter
Vreemdeling

woollywalter's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar woollywalter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
De Gucht had het blijkbaar al begrepen gisteren in Terzake: "wat kan ik ginder gaan doen als minister buiten de ramptoerist gaan uithangen."
Dat is ten minste iemand die iets proberen doen heeft (met dat crisicentrum). Flahout heeft gewoon op een vliegtuig gezeten (dat dan nog bijna leeg is teruggekomen).
woollywalter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 16:22   #23
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Het vliegtuig dat hem en zijn team heeft gebracht, was dan ook geen legervliegtuig, maar een gecharterd (door de twee operators). De Belgen ginder zijn ook teruggehaald met twee chartervliegtuigen. Pas enkele dagen later was er een legervliegtuig ter plaatse (dat noodgedwongen moest uitwijken uit Sumatra, en waarvoor Beaucourt naar eigen zeggen moest zorgen voor slaapplaatsen voor de piloten en 40 ton kerosine), en ik herinner mij uit het nieuws dat daar nauwelijks nog Belgen op zaten. Meer nog: er moesten zelfs verscheidene buitenlanders overtuigd worden om toch maar op dat vliegtuig te stappen, kwestie dat het niet helemaal leeg zou terugkeren naar Melsbroek.
Goh zeg, zorgen voor 40 ton kerosine en twee piloten aan een slaapplaats helpen op een luchthaven. Moeilijk he zeg. Daar moet ge zelfs de telefoon voor opnemen.
Oud 4 januari 2005, 16:29   #24
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Goh zeg, zorgen voor 40 ton kerosine en twee piloten aan een slaapplaats helpen op een luchthaven. Moeilijk he zeg. Daar moet ge zelfs de telefoon voor opnemen.
Blijkbaar kunnen ze dat in België inderdaad niet voor mekaar krijgen, dat ze daarvoor een urgentiearts in Thailand moeten voor nodig hebben.

Of wat zoude gij ervan vinden moest Flahaut u opbellen na de hurricanes van afgelopen zomer en zeggen dat ge eens rap moet zorgen voor een paar hotels voor zijn legerstaf omdat die op inspectie komen naar Florida? Ik zou in ieder geval eens goed lachen... maar ja, gij ziet er dan ook zo'n echte goedjanus uit die alles doet voor zijn medemens, nietwaar? 8)
Oud 4 januari 2005, 16:33   #25
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar kunnen ze dat in België inderdaad niet voor mekaar krijgen, dat ze daarvoor een urgentiearts in Thailand moeten voor nodig hebben.

...
Als ie het niet wilde doen, had ie het vast niet gedaan. Hij kon zijn tijd natuurlijk nuttiger besteden door bijvoorbeeld de locale bevolking te gaan helpen, maar ja dat was nog niet in hem opgekomen blijkbaar?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 16:43   #26
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Als ie het niet wilde doen, had ie het vast niet gedaan. Hij kon zijn tijd natuurlijk nuttiger besteden door bijvoorbeeld de locale bevolking te gaan helpen, maar ja dat was nog niet in hem opgekomen blijkbaar?
Luister hé. Mijn post had als bedoeling een paar onwaarheden uit de wereld te helpen die in het begin van de thread (o.a. door uzelve) ter sprake kwamen. Ik merk op dat u daaromtrent geen enkel tegenargument plaatst, wat erop wijst dat u uw ongelijk toegeeft. Ik beschouw het verder nauwelijks als mijn taak om Beaucourt te verdedigen. Ik moet de vent evenmin als gij. Maar blijkbaar is het voor sommigen wel heeeeeeeel moeilijk om een onderscheid te maken tussen een persoonlijke afkeer voor een individu, en hetgeen dat individu zegt dat er gebeurd is.
Oud 4 januari 2005, 16:45   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als zowat alle infrastructuur weg is, is dat vrij moeilijk denk ik, ...

Niet alle luchthavens beschikken over rechtstreekse pijleidingen en toestanden neem ik aan...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 16:49   #28
Tegendradigaard

Standaard

den tomb had die kerosine daar op nen hik en kik ter plaatse gekregen..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 17:12   #29
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Of wat zoude gij ervan vinden moest Flahaut u opbellen na de hurricanes van afgelopen zomer en zeggen dat ge eens rap moet zorgen voor een paar hotels voor zijn legerstaf omdat die op inspectie komen naar Florida? Ik zou in ieder geval eens goed lachen... maar ja, gij ziet er dan ook zo'n echte goedjanus uit die alles doet voor zijn medemens, nietwaar? 8)
Geen probleem, ik zwier wel efkes een bestellingbonneke op de fax. Laat uw secretaris dat ondertekenen en we zullen voor alles zorgen.
Oud 4 januari 2005, 17:12   #30
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
den tomb had die kerosine daar op nen hik en kik ter plaatse gekregen..
Ja.
Oud 4 januari 2005, 17:19   #31
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luister hé. Mijn post had als bedoeling een paar onwaarheden uit de wereld te helpen die in het begin van de thread (o.a. door uzelve) ter sprake kwamen. ...
Als je ten tijde van zo'n ramp iemand kent ter plaatse is het toch wel logisch en de snelste manier om die even te vragen of hij iets kan regelen voor je? Ze hadden natuurlijk makkelijk in hun vliegtuig kunnen blijven slapen, maar soit. Over welke onwaarheden had je het? Hij zei zelf dat hij "vrijwillig" in het rampgebied was. Op vraag van enkele touroperators, akkoord, maar wel "vrijwillig". Als je als arts in zo'n gebied komt lijkt het mij niet meer dan normaal dat je dan niet alleen naar landgenoten zoekt om te opereren en verzorgen.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 17:26   #32
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Toch even ter verduidelijking:

1) Charter: Op het ogenblik dat je een jet chartered heb je de keuze tussen dry charter en wet charter. ALLE internationale chartermaatschappijen geven u de optie om u geen zorgen te moeten maken over al die rompslomp van crew lodging, catering, fueling, handling, flight plan fees, ramp fees, customs etc. Blijkbaar was er weer een slimme die dacht dat hij het allemaal wel zelf ging organizeren.

2) Fuel 40 ton fuel is genoeg om met dat vliegtuig non stop van ginder terug naar Belgie te vliegen. Dat het moeilijk is om 40 ton fuel te bekomen in een rampgebied is nogal wiedes. Daarom dat men in zulke situaties een tussenlanding maakt in een niet getroffen gebied vlak voor en vlak na de landing in het rampgebied, zodat men geen fuel moet kopen ter plaatse.

Het lijk me eerder dat er zeer incompetente mensen zich hebben beziggehouden met de planning van die trip, en dat de man zelf er ook geen reet van kende.
Oud 4 januari 2005, 17:33   #33
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Moest Beacourt nu eens gedaan hebben zoals zoveel stille artsen van Azg en zo.....

Bek dicht en opereren,ontsmetten,verbinden,........

Anders moet ie daar,net als ik, niet zijn nu.

Er is het komende jaar geen tijd voor toeristen......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 17:43   #34
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik heb hem niet zien rondlopen met een witte kiel.En vrijwilig was hij daar zeker niet,die reisagentschappen hebben hem betaald.Het is een blaaskaak,zo als zo veel politiekers die van deze ramp misbruik maken.
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 17:43   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch even ter verduidelijking:

1) Charter: Op het ogenblik dat je een jet chartered heb je de keuze tussen dry charter en wet charter. ALLE internationale chartermaatschappijen geven u de optie om u geen zorgen te moeten maken over al die rompslomp van crew lodging, catering, fueling, handling, flight plan fees, ramp fees, customs etc. Blijkbaar was er weer een slimme die dacht dat hij het allemaal wel zelf ging organizeren.

2) Fuel 40 ton fuel is genoeg om met dat vliegtuig non stop van ginder terug naar Belgie te vliegen. Dat het moeilijk is om 40 ton fuel te bekomen in een rampgebied is nogal wiedes. Daarom dat men in zulke situaties een tussenlanding maakt in een niet getroffen gebied vlak voor en vlak na de landing in het rampgebied, zodat men geen fuel moet kopen ter plaatse.

Het lijk me eerder dat er zeer incompetente mensen zich hebben beziggehouden met de planning van die trip, en dat de man zelf er ook geen reet van kende.

Dat is nu inderdaad eens een logische uitleg, maar zeg eens eerlijk, stel jij moet een van je Jets naar ginder vliegen, zou jij dan aan een dokter vragen of die even 40 ton fuel voor u kan regelen...

Voor hetzelfde geld kappen ze 40 ton veredelde brandspiritus in uw vliegtuig, ... ik denk dat jij het inderdaad wel op bovenstaande manier zou regelen, namelijk effe landen in Bangkok bv, en dan met een afgetankte kist naar Phuket. om dan terug te vliegen en bv, in Egypte of zo bij te tanken.

ik snap dan ook niet hoe een officier het in zijn raap haalt om zo iets idioot te verzinnen als aan een dokter vragen om 40 ton fuel voor hem te regelen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 18:25   #36
R. Heydrich
Banneling

R. Heydrich's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ik bewonder Beaucourt voor zijn inzet, zowel in het binnenland (verkeersongevallen) als in het buitenland bij rampen of andere humanitaire opdrachten.

Maar het moet gezegd dat de man inderdaad veel eigen publiciteit zoekt. Telkens hij in een vliegtuig stapt of ergens aankomt om hulp te bieden neemt hij eerst de tijd om er voor de televisie een show van te maken en de anderen te bekritiseren.
Terwijl er nog veel Beaucourts rondlopen die ten minste evenveel verdienste hebben, maar er minder lawaai rond maken.

Een kleine schaduw over zijn werk.
Beaucourt is een frauderende volksverrader van de bovenste plank, zijn uitlatingen wat betreft het liever helpen van de lokale bevolking dan de Europese toeristen spreekt boekdelen. Beaucourt gedraagt zich als een gewillige Whigger in dienst van de anti-volkerenbond Z.O.G
R. Heydrich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 19:10   #37
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM
Ik heb hem niet zien rondlopen met een witte kiel.En vrijwilig was hij daar zeker niet,die reisagentschappen hebben hem betaald.Het is een blaaskaak,zo als zo veel politiekers die van deze ramp misbruik maken.
Dat is inderdaad het probleem. Hij is nu ook officieel politieker, hé? Sinds hij op een lijst ging staan. Welke was het weer? VLD? CD&V? Ik zou het niet eens weten.
Oud 4 januari 2005, 19:44   #38
ilfalco
Minister-President

Standaard

het was VLD antoon...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 19:53   #39
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
het was VLD antoon...
Dank je.
Oud 5 januari 2005, 08:17   #40
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Moest Beacourt nu eens gedaan hebben zoals zoveel stille artsen van Azg en zo.....

Bek dicht en opereren,ontsmetten,verbinden,........

Anders moet ie daar,net als ik, niet zijn nu.

Er is het komende jaar geen tijd voor toeristen......
... en de politiekers die geen bal uitgestoken hebben, met de eer gaan lopen ...

Laatst gewijzigd door Geertje : 5 januari 2005 om 08:17.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be