![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bovendien wordt er nog voorbij een heel belangrijk punt gegaan als men de ouders gaat aanpakken.
De onhandelbare jongeren leven immers vaak in onmin met hun ouders. En ze beseffen maar al te goed dat pa en ma ook aangepakt gaan worden voor hun daden. Denkt er iemand dat dat een jongere aan gaat zetten om zich te gedragen? Het zal in vele gevallen nog een trigger zijn. "Ik klop die gast in mekaar. Mij gaan ze daar als minderjarige niet hard voor aanpakken maar die klootzak van een vader van me mag het dan gaan uitleggen en krijgt een vette boete. Ideaal!"
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de school om 16u stopt, stopt ook het leven van zo'n minderjarige? Is dat niet een heel kortzichtige 'oplossing'?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 9 oktober 2024 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk in functie van de slachtoffers en niet de daders hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik noem dat 'wereldvreemd'.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een gezin paar duizend euro in ene keer moet ophoesten of afbetalen, kost dit enige luxe. So what? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat mag je me bij gelegenheid toch eens uitleggen. Ik denk dat als je iemand in deze kwestie hard moet aanpakken, het de jongere is en niet persé de ouders. In sommige gevallen kunnen de ouders gefaald hebben in hun opvoeding maar hoe ga je dat bepalen? Als een veertienjarige iemand in mekaar klopt, is dan het eerste wat we moeten gaan doen kijken of die ouders hem wel fatsoenlijk opgevoed hebben? En zo ja: hoe ga je dat doen? Met welke mensen, met welke middelen? Straf die jongere. Dat is degene die een misdrijf heeft gepleegd. De dader straffen. Dat is de enige 'oplossing' die mogelijk kan werken.
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En daar gaat een minderjarige wakker van liggen? Hoe ga jij zo iemand trouwens verplichten van op te draaien voor de kosten? Hem verplicht laten gaan werken? En wat doe je als hij dan niet naar zijn werk gaat maar heel de dag in't park rond gaat hangen? Citaat:
Er zijn gezinnen die er onderdoor gaan als ze een paar duizend euro moeten ophoesten. Denk jij dat het betalen van een paar duizend euro voor de meeste gezinnen niet meer inhoudt dan het 'missen van een beetje luxe'? Komaan seg...
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga daar niet te relatief mee omgaan BigF. Dus spaar die vergelijkingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat u dat wereldvreemd vindt is je recht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heeft volgens mij weinig zin om daar de ouders bij te betrekken. Mocht het evenwel tijdens het onderzoek bovenkomen dat er iets degelijk mis is met die opvoeding (verwaarlozing oid) kan er nog steeds naar de ouders gekeken worden maar ik zou dat nooit in alle gevallen doen. Citaat:
In dit geval betaalt de jongere (al dan niet na tussenkomst van de dienst voor slachtofferhulp, terug te betalen) en niet de ouders. Groot verschil volgens mij. Citaat:
Misschien voortaan eerst even twee minuten nadenken?
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is dat voor een redenatie?
Jij wil geweld inperken door mensen te straffen die misschien niets met dat geweld te maken hebben?? Wat zou jij er van vinden als jou dochter gaat lopen met die gast die haar ongepaste foto's stuurt en ze pleegt elders een misdrijf waarvoor jij moet opdraaien? Ga jij dan gewoon netjes gedwee betalen? Hoe zie jij een samenlevingl? Mensen die te pas en te onpas bestraft worden voor dingen waar ze niets mee te maken hebben omdat dat geweld zal beperken? Volgens mij heet dat "schrikbewind". Ben jij daar voorstander van?
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Soit; ik ben dus voorstander van het hard aanpakken van zo'n jongeren maar ik ben geen voorstander om daar in alle gevallen steeds de ouders bij te betrekken.
Straf de schuldige. Vrij simpel lijkt mij.
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ervaar dat financiëel treffen meer resultaat boekt dan wat tolerant het vingertje zwaaien. Het gaat hier over zware feiten waar mensen bijna doodgeklopt worden, niet uw mindfarts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar loopt het vandaag wel faliekant mis. Jongeren voelen zich straffeloos en gedragen zich daar naar.
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze filmen zelfs hun misdaden en zetten die op social media. Voelen zich dus inderdaad ongenaakbaar.
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je die gasten hun ouders aanpakt lachen ze nog harder.
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Ze 'zijn' ongenaakbaar.
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het gedrag van die jongeren is meestal nochtans het resultaat van de opvoeding die hun ouders hen gaven.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 9 oktober 2024 om 14:10. |
![]() |
![]() |