![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Bompa Le Pen en zijn kornuiten zullen wel meer neerkijken op de 10% moslims die er wonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En denk je nu echt dat de Franstaligen gaan vechten om de Vlamingen te verplichten bij hen te blijven? Laat me niet lachen. Je moet trouwens een verschil maken tussen de Franstaligen en de Walen. Er is inderdaad een Franstalige bourgeoisie, zowel in Wallonië als in Vlaanderen, voor wie België de raison d'être is, en tegelijk een verzekeringspolis. Maar die zijn maar met een infieme minderheid, en binnen hun families in Vlaanderen is er de laatste 20 jaar een enorme vervlaamsing gebeurd. Wat betreft Brussel : ik zou niet zo snel denken dat de Franstalige Brusselaars zo snel bij Frankrijk zouden willen aansluiten, laat staan samen met het arme Wallonië een 'kleiner' België vormen. Een groot deel zou eerder bij Vlaanderen willen horen, met de nodige garanties voor de Franse gemeenschap natuurlijk. Ik ben blij dat je hierover begint, want zie, zelfs jij bent al bezig te praten over modaliteiten. Want ook jij weet dat de uiteindelijke splitsing, hoe het er ook uitziet, in ieder geval gaat plaatsvinden. Hoe sneller hoe beter. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Partijlid
|
![]() Ik geloof dit niet. Het "originele" artikel is nergens te vinden. Nationalistische leugens, zo ruikt het!
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb wel een Franse artikel in de magazine "Le Monde 2" die over de Belgische cinema spreekt. De Belgische cinema kent een zekere success in Frankrijk. Als u de namen van die acteurs ziet, merkt u onmiddellijk iets. Het zijn allen Franstaligen : Benoit Poelvoorde, Olivier Gourmet, Natacha Régnier, Emilie Duquenne, Yolande Moreau.
Een van hen, Olivier Gourmet, heeft het over de communautaire aspect. Enkele zinnen : "Nous sommes des faux Français de la province oubliée." (We zijn verkeerde Vlamingen van de vergeten provincie). "Nous avons plus d'affinités avec la France qu'avec la Flandre." (We hebben meer affiniteiten met Frankrijk dan met Vlaanderen). "L�*-bas, dans le Nord, personne ne sait que j'ai reçu le prix d'interprétation �* Cannes, par exemple." (Daar, in het Noorden, weet niemand dat ik bijvoorbeeld de interpretatie-prijs in Cannes gewonnen heb). "Nous sommes de nulle part, nous ne savons pas qui nous sommes, alors nous nous cherchons et nous rigolons beaucoup de nous-mêmes." (We zijn van nergens, we weten niet wie we zijn, dan zoeken we elkaar en lachen we veel met onszelf). Genoeg van cinema? OK, muziek en showbizz nu. Die zijn in Frankrijk gekend : Adamo, Arno, Annie Cordy, Julos Beaucarne, Jeff Bodart, Jonatan Cerrada, Frédéric François, Frank Michaël, Maurane, Lara Fabian, Axelle Red, Amélie Nothomb, Philippe Geluck, Maureen Dor,.................. Van die namen, zijn er maar twee die Vlamingen zijn : Arno en Axelle Red. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is geen leugen. Ik zoek even verder en kom terug met het "originele artikel". Hoewel je een abonnement nodig hebt om de tijd te lezen, ook online.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom blijven de Walen zich zo halstarrig vastklampen aan Vlaanderen? Voor onze cultuur? µGoed zot. 't Is voor de Vlaamse vetpotten. L'argent, et rien que l'argent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat 'Le Monde' Jan Decleir, Dora vander Groen en al die andere Vlaamse onbenullen niet kennen die faam hebben geoogst op de filmfestivals, dat is eerder vanzelfsprekend.
![]() |
![]() |
#33 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen moet onafhankelijk zijn, zoals ook Nederland en Duitsland dat zijn. Vlaanderen moet ook, evenals andere landen zorgen voor haar minder rijke regio's, in dit geval bijvoorbeeld Limburg. Verder zal Vlaanderen bijdragen aan de Europese minder bedeelden, net als andere Europese landen. Als Wallonië bij de 'receivers' komt te staan samen met andere minder rijke landen, dan is dat maar zo. Maar vandaag en reeds de laaste eeuw wordt Vlaanderen zomaar en zonder tegenprestatie leeggezogen door Wallonië. En dat kan niet verder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie gisteren economisch het sterkste was kan vandaag het zwakste zijn. En andersom... Bovendien is een Limburger geen Waal. Heb je de kasten van huizen al eens goed gezien die de economisch zwakke Limburgers bezitten? Nochtans denk ik niet dat die 11miljard euro per jaar aan transfers binnenrijven...
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat 'men' solidariteit noemt is geen soldariteit maar georganiseerde diefstal. Diefstal van miljarden en miljardan euro's over tientallen jaren die nog altijd niet één zak aarde aan de Waalse dijk heeft gezet. Niet één, Everytime! De Walen veroordelen zichzelf blijkbaar liever tot de structurele bedelstaf. Solidariteit duurt nergens ter wereld eeuwig maar er wordt altijd een soort van wederkerigheid verwacht. Al was het maar dankbaarheid voor de uitgestoken hand inplaats van een beet erin.
![]() |
![]() |
#39 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: