Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2024, 20:34   #21
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Ach gut, ondertussen zo fel anti-Trump zijn. Het contrast met Pandareus kan niet groter zijn..
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2024, 20:36   #22
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wat weet u over Bill Gates?

Dat hij, Bill Gates, betaald, sex heeft gehad met een (veels te) jonge meid die extreem goed in puzzelen is... Serieus dit is geen grap.

PS: Zo'n foto, in dit geval Trump, zegt niets natuurlijk.

Wist u dat Koning Willem Alexander, lachend op een foto met een Nederlandse Surinaamse drugsbaas staat. Wist hij veel...

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 17 oktober 2024 om 20:48.
Oud 17 oktober 2024, 20:46   #23
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
De franse sportsterren kennen er wa van,

Vrouwen die mannen valselijk beschuldigen van verkrachting, mogen van mij gerust 10 jaar de gevangenis in. Of, als ze liever een lichtere straf willen, een maand vrijwillig in een bordeel werken. Laat ze zelf kiezen, om het op z'n minst nog enigszins humaan te houden.
Oud 18 oktober 2024, 05:41   #24
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Blijkbaar is ,na de MeTo-affaires tegenwoordig MGTOW een immer groeiende beweging die in de VS al ZWARE gevolgen heeft.

Ik zal het proberen te omschrijven.....het is HARD.

Op de plaats van tewerkstelling houden mannen zich STRIKT professioneel,geen moppen,schuin of recht meer in gehoorafstand van vrouwen.GEEN vergaderingen georganiseerd door-,of in aanwezigheid van-,vrouwen bijwonen als het maar even kan.(mannen hebben nu ook "agendaproblemen")En waar mogelijk NIET meer IN PERSOON samenwerken ermee ....Mannen doen op het werk het werk.En vrouwen doen onder elkaar dan maar iets anders.

O,en GEEN "social gatherings" georganiseerd door het bedrijf waar vrouwen aanwezig zijn meer..Verdomme NEEN.Als dat een soort "vereiste" wordt,dat soort "carrieregevaarlijk chinees-vrijwillig getetter",dan verlaat je als man die op zichzelf moet letten best het bedrijf.

Preventief gedrag...zover is het gekomen.Niemand onder de mannen heeft tijd om de gemene scorpioenen te scheiden van de "gewone" mensen,niemand onder de mannen wil nog in dubbele agenda's terechtkomen.Niemand onder de mannen heeft nog goesting in "gesprekjes met HR" over iets waarvan je niet wist dat het ook al niet meer "mocht"...

Ook jongelui,die pas van "college" af komen zijn al volledig op de hoogte blijkbaar....In hun klas werden ze constant geconfronteerd met schorpioenen.....dat bijt nog en dragen ze nu voor de rest van hun leven mee.....Wat het opbouwen van een gezin betreft....VERGEET het.....als man zou je wel GEK zijn daar nog aan te beginnen...De statistieken zijn dienaangaande perfect duidelijk.Zoek het zelf maar eens op.Je moet Kelt niet geloven.

Het betekent ook dat er bedrijven zijn die (ze zwijgen er uiteraard over maar doen het al)nog weigeren vrouwen aan te werven..Ze WETEN ABSOLUUT ZEKER dat er problemen gaan van komen,en ze weten ook wel wie,als puntje bij paaltje komt,het WERK ,ik bedoel aanwijsbare en op de boekhouding waarneembare resultaten gaat boeken...

Als het regent in Washington zal het,onvermijdelijk,gaan druppelen in Brussel...

Laatst gewijzigd door kelt : 18 oktober 2024 om 06:01.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2024, 07:37   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Blijkbaar is ,na de MeTo-affaires tegenwoordig MGTOW een immer groeiende beweging die in de VS al ZWARE gevolgen heeft.

Op de plaats van tewerkstelling houden mannen zich STRIKT professioneel,geen moppen,schuin of recht meer in gehoorafstand van vrouwen.GEEN vergaderingen georganiseerd door-,of in aanwezigheid van-,vrouwen bijwonen als het maar even kan.(mannen hebben nu ook "agendaproblemen")En waar mogelijk NIET meer IN PERSOON samenwerken ermee ....Mannen doen op het werk het werk.En vrouwen doen onder elkaar dan maar iets anders.

O,en GEEN "social gatherings" georganiseerd door het bedrijf waar vrouwen aanwezig zijn meer..Verdomme NEEN.Als dat een soort "vereiste" wordt,dat soort "carrieregevaarlijk chinees-vrijwillig getetter",dan verlaat je als man die op zichzelf moet letten best het bedrijf.

Preventief gedrag...zover is het gekomen.Niemand onder de mannen heeft tijd om de gemene scorpioenen te scheiden van de "gewone" mensen,niemand onder de mannen wil nog in dubbele agenda's terechtkomen.Niemand onder de mannen heeft nog goesting in "gesprekjes met HR" over iets waarvan je niet wist dat het ook al niet meer "mocht"...

Ook jongelui,die pas van "college" af komen zijn al volledig op de hoogte blijkbaar....In hun klas werden ze constant geconfronteerd met schorpioenen.....dat bijt nog en dragen ze nu voor de rest van hun leven mee.....Wat het opbouwen van een gezin betreft....VERGEET het.....als man zou je wel GEK zijn daar nog aan te beginnen...De statistieken zijn dienaangaande perfect duidelijk.Zoek het zelf maar eens op.Je moet Kelt niet geloven.

Het betekent ook dat er bedrijven zijn die (ze zwijgen er uiteraard over maar doen het al)nog weigeren vrouwen aan te werven..Ze WETEN ABSOLUUT ZEKER dat er problemen gaan van komen,en ze weten ook wel wie,als puntje bij paaltje komt,het WERK ,ik bedoel aanwijsbare en op de boekhouding waarneembare resultaten gaat boeken...

Als het regent in Washington zal het,onvermijdelijk,gaan druppelen in Brussel...
Stel ge stapt alleen in de lift met een vrouwelijke vrouwspersoon van het vrouwelijk geslacht, een paar collega's zien dat, er gebeurt verder niets want je bent een man die zijn manieren kent, en zegt bij het verlaten van de lift gewoon vriendelijk de goeie dag. De volgende dag, gaat diezelfde vrouw naar de vertrouwenspersoon en legt een valse verklaring af, dat ge haar verbaal belaagd hebt, bvb ...

Dan zijt ge dus ferm de lul he, ... Want bewijs maar eens dat het niet waar is.

Moraal van het verhaal, neem voortaan de trap .

(bij de weg ik pak gewoon de lift).
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2024, 22:40   #26
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waarom zou dat fake zijn? Moet het onderzoek niet afgewacht worden?
Eens je mag sceptisch zijn, maar zou zeker het onderzoek afwachten. @Frankenstein geeft deels het antwoord, doordat in Zweden de definitie van verkrachting erg breed is. Dit is als alles als moord aanmerken, en afzien als termen als doodslag en dood door schuld.
Dit alles op één hoop gooien, ben ik ook geen fan van, echter dat in Zweden de meldingsgraad wel hoog is, daar word ik wel blij van.
Oud 19 oktober 2024, 06:38   #27
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Een vriend van mij belde vanuit Chili, waar hij op werkvakantie is. Hij was verwikkeld in een discussie met een vrouw over welk type vibrator het beste is. De vrouw ging op internet video's opzoeken om zichzelf te bevestigen, en een andere jonge dame – die zich als biseksueel verklaarde – luisterde (op afstand) mee mee. Ze mengde zich niet in het gesprek, maar besloot wel de leiding van de herberg in te lichten, plus de gasten in te lichten, waarbij ze mijn vriend neerzette als een 'vreselijke seksistische man'. Resultaat: hij moest (bijna) vertrekken. Geen gratis onderdak meer, geen gratis eten meer. Al het werk dat hij voor de herberg deed, was in één klap waardeloos.

Dit soort gedrag is precies wat er mis is met onze tijd. We veranderen dit niet door massaal op Trump te stemmen of te wachten op politieke leiders. De enige manier waarop we dit veranderen, is van binnenuit – door met z'n allen te weigeren om nog langer mee te doen aan deze cultuur van verklikken en slachtofferschap. Net zoals de Berlijnse Muur in 1989 viel omdat niemand er meer in geloofde, en zoals in 2022 tijdens de Covid-pandemie mensen de waanzin zat waren. Dit soort professioneel verontwaardigde 'woke' meisjes verliezen hun macht zodra we besluiten dat we het niet meer accepteren.

Het enige wat nodig is, is dat we collectief zeggen: het is klaar. We doen hier niet meer aan mee.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 19 oktober 2024 om 06:55.
Oud 19 oktober 2024, 06:51   #28
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Eens je mag sceptisch zijn, maar zou zeker het onderzoek afwachten. @Frankenstein geeft deels het antwoord, doordat in Zweden de definitie van verkrachting erg breed is. Dit is als alles als moord aanmerken, en afzien als termen als doodslag en dood door schuld.
Dit alles op één hoop gooien, ben ik ook geen fan van, echter dat in Zweden de meldingsgraad wel hoog is, daar word ik wel blij van.

Ik heb je bericht een paar keer doorgelezen, en hoewel ik begrijp dat je blij wordt van de hoge meldingsgraad in Zweden, gaat er iets grondig mis. Die definitie van verkrachting is daar zo breed, het is alsof je alles als moord aanmerkt en termen als doodslag en dood door schuld gewoon weggooit. Het resultaat? Iedereen kan voor elke scheet aangifte doen, en het systeem loopt vol met onzin.

Dit zou niet langer geaccepteerd moeten worden. We moeten stoppen met het blindelings in behandeling nemen van elke aangifte die nergens op slaat. Mensen die overal en iedereen aangeven, zouden simpelweg genegeerd moeten worden. Als we alles maar blijven behandelen, verliezen we het zicht op zaken die écht ergens om gaan. Het rechtssysteem raakt verstikt door dit soort aangiftes, en dat kan gewoon niet langer.
Oud 21 oktober 2024, 02:30   #29
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik heb je bericht een paar keer doorgelezen, en hoewel ik begrijp dat je blij wordt van de hoge meldingsgraad in Zweden, gaat er iets grondig mis. Die definitie van verkrachting is daar zo breed, het is alsof je alles als moord aanmerkt en termen als doodslag en dood door schuld gewoon weggooit. Het resultaat? Iedereen kan voor elke scheet aangifte doen, en het systeem loopt vol met onzin.

Dit zou niet langer geaccepteerd moeten worden. We moeten stoppen met het blindelings in behandeling nemen van elke aangifte die nergens op slaat. Mensen die overal en iedereen aangeven, zouden simpelweg genegeerd moeten worden. Als we alles maar blijven behandelen, verliezen we het zicht op zaken die écht ergens om gaan. Het rechtssysteem raakt verstikt door dit soort aangiftes, en dat kan gewoon niet langer.
Laat ik het zo zeggen de meldingsgraad hier is in vergelijking te laag, maar de definitie in Zweden is te breed, dat schrijf ik ook.
In Zweden kan inderdaad iedere scheet worden gemeld, echter in onze contreien zou de meldingsgraad beter kunnen, zonder meteen Zweeds te worden qua definitie.
Bij de Zweedse definitie is alles meteen een doodzonde, terwijl in het moment en/of onder invloed van drank en/of drugs veel kan gebeuren.
En dan een ander probleem, veel vrouwen laten het op een gegeven moment gebeuren, dat maakt beoordeling van een zogenoemde dader complex, omdat vaak in zijn beleving, het anders was.
Het is vaak ook complex en om dan één partij al met de zwaarste aanklacht op te zadelen is niet genuanceerd...
Oud 22 oktober 2024, 20:47   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
@Ik heb deze kaart bekeken via link web, maar ik kan alleen de afbeelding zien. Ik probeer de bijbehorende tekst met evt uitleg te achterhalen, maar het is me nog niet gelukt. Zou je me kunnen helpen met meer informatie over deze kaart?"
via "google lens" vind je dit:
Citaat:
https://www.datapandas.org/ranking/r...ics-by-country

Rape Statistics By Country

Global : 11.83 Global Average

Rape Rate (per 100K)

#5 - Sweden
63.54 Rape Rate (per 100K)
Of aantal verkrachtingen per 100.000 inwoners, Zweden wereldwijd op 5e plaats, maar dat zal ook aan hun definitie liggen. Dat is 1e in Europa.

België scoort overigens 12e wereldwijd, en 2e in Europa : (inzoomen en land selecteren)
#12 - Belgium
27.92 Rape Rate (per 100K)

- Het gemiddelde is bijna 12 /100k van getoonde 118 landen.
- na beetje scrollen vind je de dataset, of op table klikken:
Citaat:
Full Data Set
To sort the data in the table, click on the column headers.
Region Rape Rate (per 100K)

1. Botswana 92.93
Lesotho 82.68
South Africa 72.10
Bermuda 67.29
5. Sweden 63.54
Suriname 45.21
Costa Rica 36.70
Nicaragua 31.60
Grenada 30.63
Saint Kitts and Nevis 28.62
Australia 28.60
12. Belgium 27.92
13. United States 27.31
14. United Kingdom 27.29
15. Bolivia 26.05
16. New Zealand 25.85
17.Saint Vincent and the Grenadines 25.61
18. Zimbabwe 25.59
19. Barbados 24.93
20. Iceland 24.72

[...]

42. Germany 9.38
43. Netherlands 9.21

[.... ..]

105. Japan 1.02
Guinea 0.98
Syria 0.79
Albania 0.75
Nepal 0.75
Yemen 0.75
Serbia 0.73
Turkmenistan 0.56
Tajikistan 0.53
Lebanon 0.46
Armenia 0.36
Mozambique 0.19
Azerbaijan 0.17
118. Egypt 0.11

Laatst gewijzigd door Micele : 22 oktober 2024 om 21:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be