Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2002, 22:43   #21
Leo Delcroix
Burger

Standaard

ben je nog niet lang politiek actief beste. Maar vriendschapsbanden over de partijgrenzen heen zijn wel degelijk mogelijk! En neen hij of zij zal me dat niet kwalijk nemen, het is nu eenmaal een roddel die allang de ronde doet. En van hem/haar heb ik gewoon de bevestiging gekregen.
Leo Delcroix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2002, 16:44   #22
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Kevin Devos's schermafbeelding

Standaard

[quote="Zumbi"]
Citaat:
Ik zie Eyskens en Bourgeois in nog geen honderd jaar in dezelfde partij en ik denk niet dat ik de enige ben. De tjeven hebben al genoeg bewezen dat eens ze in de regering zitten nog maar weinig belang hechten aan het Vlaams Belang en dit hebben we binnen de N-VA al lang begrepen.
Dat is vreemd, ik dacht dat Eyskens twee maanden terug de boeken dicht had gedaan en plaats wilde maken voor de jongeren generatie van de CD&V ... hij was toch al 69 ... Ik denk dus niet, met alle respect voor deze man, dat hij nog veel te zeggen heeft in de CD&V.

Wat dat Vlaams belang betreft, met alle respect voor Bourgois, maar ik geloof dat hij zijn Vlaams nationalistische trekjes één keer vergeten was (vraag me niet wanneer, maar het zou ergens een vier maanden geleden moeten geweest zijn. Ik weet ook niet meer waarover, maar ik zal het eens opzoeken).
Wat ik nog wil toevoegen aan je commentaar van de 'tsjeven' is dat vandaag het spreekwoord 'Nieuwe Baas, Nieuwe Wetten' heerst. Ergens hierboven kan je lezen over een zekere Hendrik Bogaert, ondervoorzitter van de CD&V. Een groot man die veel ambitie heeft. Leo zei al dat hij met tijd wel eens zou kunnen kandidaat premier zijn, wel ik geef Leo daar 200% gelijk in. Hij schreef over de Vernieuwde Christen-democratie, hoe je de CVP kan ombouwen tot een moderne partij met oog voor traditie.
Dan heb je Stefaan De Clerck, voorzitter van de CD&V die na de verkiezingen van '99 een serieus dal kende, maar het hoofd omhoog hield en zijn ploeg motiveerde om verder te gaan. Het doel recht voor het oog. Dat Martens tegen een confederaal moddel was wil daarom niet zeggen dat alle andere partijgenoten vandaag tegen een confederaal moddel is.

Dewael praat ook al lang over zijn Vlaanderen ... Lionel Vandenberghe, voorzitter van het Ijzer-bedevaartcommité zei ooit "Waalse vrienden, laat ons scheiden." Dewael hoor ik dit jaar (700 jaar na 1302 - dus een symbolisch belangrijk jaar) zeggen "Waalse vrienden, laat ons samenwerken." Dewael is dus voor mij een hypocriet, niet meer en niet minder!
Oud 17 augustus 2002, 08:03   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kadé
Dewael hoor ik dit jaar (700 jaar na 1302 - dus een symbolisch belangrijk jaar) zeggen "Waalse vrienden, laat ons samenwerken." Dewael is dus voor mij een hypocriet, niet meer en niet minder!
Dus een voorstel tot gezonde samenwerking met onze waalse broeders is aan een jong CD&V'er niet besteed?
Ik neem er akte van.
Staat genoteerd.

Goed om weten, welk vlees er in de (nieuwe?) CD&V-kuip aan het zouten is.....................
Oud 18 augustus 2002, 17:38   #24
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is vreemd, ik dacht dat Eyskens twee maanden terug de boeken dicht had gedaan en plaats wilde maken voor de jongeren generatie van de CD&V ... hij was toch al 69 ... Ik denk dus niet, met alle respect voor deze man, dat hij nog veel te zeggen heeft in de CD&V.

Wat dat Vlaams belang betreft, met alle respect voor Bourgois, maar ik geloof dat hij zijn Vlaams nationalistische trekjes één keer vergeten was (vraag me niet wanneer, maar het zou ergens een vier maanden geleden moeten geweest zijn. Ik weet ook niet meer waarover, maar ik zal het eens opzoeken).
Wat ik nog wil toevoegen aan je commentaar van de 'tsjeven' is dat vandaag het spreekwoord 'Nieuwe Baas, Nieuwe Wetten' heerst. Ergens hierboven kan je lezen over een zekere Hendrik Bogaert, ondervoorzitter van de CD&V. Een groot man die veel ambitie heeft. Leo zei al dat hij met tijd wel eens zou kunnen kandidaat premier zijn, wel ik geef Leo daar 200% gelijk in. Hij schreef over de Vernieuwde Christen-democratie, hoe je de CVP kan ombouwen tot een moderne partij met oog voor traditie.
Dan heb je Stefaan De Clerck, voorzitter van de CD&V die na de verkiezingen van '99 een serieus dal kende, maar het hoofd omhoog hield en zijn ploeg motiveerde om verder te gaan. Het doel recht voor het oog. Dat Martens tegen een confederaal moddel was wil daarom niet zeggen dat alle andere partijgenoten vandaag tegen een confederaal moddel is.

Dewael praat ook al lang over zijn Vlaanderen ... Lionel Vandenberghe, voorzitter van het Ijzer-bedevaartcommité zei ooit "Waalse vrienden, laat ons scheiden." Dewael hoor ik dit jaar (700 jaar na 1302 - dus een symbolisch belangrijk jaar) zeggen "Waalse vrienden, laat ons samenwerken." Dewael is dus voor mij een hypocriet, niet meer en niet minder!
Is het ook niet die "nieuwe en vlaamsgezinde" CVP die er mede voor zorgt dat de Brusselse taalwetgeving met voeten wordt getreden? Of vergis ik mij en hebben ze toch voor één keer wel op tafel geklopt wanneer het ging om Vlaamse belangen? Ik vrees van niet.
Ook vraag ik me af wanneer de Chabert-bom eens gaat ontploffen, of zijn we het Lambermont-debacle al vergeten?
Conclusie: De zogezegde hervorming binnen de CD&v bijenkorf is niet meer dan goedkope verkiezingspraat (oude wijn in een nieuw GB-zakske vol met gaten)
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2002, 18:55   #25
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
De tijd zal het wel uitwijzen of het vertrouwen in die vriend van u terecht is of niet....zo niet dan moet je maar de hele partij in twijfel beginnen trekken. U weet, bij de N-VA bent u steeds welkom!!!
laat de n-va dan zomaar alleman binnen, vind ik tamelijk stom van hun.

thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2002, 19:04   #26
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Rotte appelen vallen sowieso door de mand. Nu maar hopen dat ze op tijd door de mand vallen. De politieke wereld wordt met argusogen bekeken. Niets ontsnapt aan het oplettend oog. Kijk maar naar de verloving van de NCD en de VLD. Hoe vlug was dit niet reeds bekend. En maar ontkennen!!!
En waarom zouden we niet iedereen die toevoeging zoekt tot de N-VA toelaten? Als zij dat wensen! Kijk maar naar wie CD&V toelaat!
Oud 18 augustus 2002, 19:06   #27
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Rotte appelen vallen sowieso door de mand. Nu maar hopen dat ze op tijd door de mand vallen. De politieke wereld wordt met argusogen bekeken. Niets ontsnapt aan het oplettend oog. Kijk maar naar de verloving van de NCD en de VLD. Hoe vlug was dit niet reeds bekend. En maar ontkennen!!!
En waarom zouden we niet iedereen die toevoeging zoekt tot de N-VA toelaten? Als zij dat wensen! Kijk maar naar wie CD&V toelaat!
daar ben ik het absoluut niet mee eens !!! ( over dat de CD&V dat doet hé )

thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2002, 19:07   #28
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Ah nee, en wie was die Lozie dan?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be