![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was maar een kort gedachtenexperiment. Mijn grote probleem is dat ik een te grote democraat ben om daar ook daadwerkelijk voor te ijveren. Alleen is de grote zwakte van democratie dat incompetentie te vaak beloond wordt. En dat zal op zich niet veranderen op Vlaams niveau. De enige reden waarom ik voor dat Vlaamse niveau ben is omwille van de antidemocratische inrichting van de staat België. Maar ik maak me niet meteen de illusie dat het leiderschap beter gaat zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 4 november 2024 om 13:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een meritocratie.
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik begrijp het punt wel natuurlijk, Ook Vlaamse politici zijn uitschot. Maar de algemene tendens die tot vandaag nog altijd geldt, goed voor Wallonië en Brussel dus slecht voor Vlaanderen, die zou geschiedenis zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er niet direct een goed oog in, ik ken mensen die een enorm IQ hebben maar wat betreft logica en sociale zaken dom zijn als het spreekwoordelijke achtereind van een varken.
Ook, een hoog IQ is niet noodzakelijk synoniem met politiek in- en doorzicht.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noem zo eens wat mensen op die onder die categorie passen?
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zij zelf stelde steeds dat het hebben van een hoog QI niet ver van gek zijn is!! en ja er zijn er die goed doen en er zijn er die slecht handelen ...... Omdat ze compleet anders denken, anders naar de wereld kijken, zelfs de wereld niet begrijpen, ze daardoor grote angsten kunnen hebben omdat ze voorzien hoe het de verkeerde kant uitgaat. Ze zijn zieners .... waardoor ze in het verleden op de brandstapel terecht kwamen enz. omdat ze "spraken" wilden helpen en aantonen dat het met de maatschappij verkeerd liep ..... Waardoor ze geërgerd, of gefrustreerd boos reageren op zaken die op het eerste zicht voor de meesten alledaags zijn.... Ze stelde steeds: hoe komt het toch dat de wereld steeds anders reageert of handelt dan dat ik denk. Of hoe komt het toch dat de mens doorheen de geschiedenis steeds weer in de zelfde val loopt waardoor ze in chaos en oorlog verzeild raken. Als studie had ze eerst exacte wetenschappen gedaan, omdat ze wou weten of zij steeds verkeerd dacht of dat de wereld verkeerd handelde ..... Nadien ging ze voor hoogste licentie economie, handelsrecht, burgerrecht, ... omdat ze niet kon begrijpen dat de Duitsers na WOI verloren te hebben en daardoor in enorme ellende moesten leven. Eens dat en beetje overwonnen terug in de val liepen en in WOII gezogen werden door machtswellusteling via prietpraat en beloftes als de Volkswagen voor iedereen. Ik mocht het geluk hebben dat zij mij 18 jaar lang de ogen deed openen!!!! Ps ik heb haar nooit weten studeren, ze ging wel steeds naar de les en zo behaalde ze de hoogste onderscheiding economie ( wat voor haar jaren niet gebeurd was)
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 4 november 2024 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zelfs die hebben we nog niet. Wat ad hok regels van vroeger aangepast, aangedikt met nog meer onzin om die regels aan de veranderende tijden aan te passen, en dan een hoop volk dat zich in die papierberg verstopt om hun eigen goesting te doen.
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je het bij politiekers gaat zoeken zal het nu heel stil blijven.
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
We hebben geen grondstoffen, de werkmentaliteit van de jonge Vlamingen is ook niet meer zo denderend. En vooral: veel jongeren hebben een mooi (Vlaams) diploma willen naar dat diploma betaald worden. Maar als ik dat zo hoor is hun kennis erg beperkt m.a.w. de waarde van die diploma's is sterk gedaald. Ik wil hier niet veralgemenen, maar dat is toch een opmerking die ik dikwijls hoor uit de bedrijfswereld. En laat nu die kennis het enige valabele zijn dat het gebrek aan grondstoffen kan compenseren. PS waarom denkt ge dat veel hightech bedrijven buitenlanders moeten aantrekken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Verschil tussen werken en niet werken verhogen door de belastingsvrije som te verhogen en de schalen te verbreden. Uitkeringen beperken in de tijd - Vennootschapsbelastingen verlagen - Subsidiecultuur stopzetten (maar Vlaanderen indachtig zie ik dat niet meteen gebeuren, want ze zijn in hetzelfde bedje ziek als Belgie) - Onderwijs hervormen naar effectief leren in plaats van enkel nog te kijken naar soft skills en welbevinden -Energiekosten naar beneden halen door stante pede te starten met de bouw van nieuwe kerncentrales.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |