![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Duitsland, Frankrijk &n Engeland draaien de wapenfabrieken op volle toeren. Ik hoop dat hier in Herstal ook zo is. We moeten de moedige Oekraïners helpen ! De Amerikanen zullen het misschien niet meer doen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkel als USA uit de NATO stapt. (die nu 2 landen meer telt, met SE en FI)
Dus neen.
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Binnen 15 jaar lopen ze België weer onder de voet.
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We spreken thuis sowieso ook Duits.
![]() Duitslands defensiebegroting is maar 2,1% van zijn BIP, kan dus veel beter.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 november 2024 om 19:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wie van de mensen die leven op Belgische bodem zou willen zen leven geven voor en land waar al decennia mensen in het parlement de scepter zwaaien waar de grote meerderheid niet voor kan kiezen !!!! Wie van de mensen die leven op Belgische bodem zou willen zen leven geven voor en land waar er meer controleurs te werk zijn die 3500€ per maand verdienen dan mensen die iets presteren voor 1600€ per maand? Wie van de mensen die leven op Vlaamse Belgische bodem zou willen zen leven geven voor en land waar we al decennia uitgezogen worden als en citroen en er toch steeds meer staats schulden bij komen. Wie van de mensen die leven op Belgische bodem zou willen zen leven geven voor en land waar alleen via een bierproducent en de voetbal ze heel even belg zijn.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dus enkel strafbataljons kunnen soelaas brengen als het zover is.
![]()
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen een blaadje nemen van de Russen. Veroordeelden strafvermindering beloven als ze een periode aan het front gaan doen.
Punt 1. Politici moeten de belofte maken. Punt 2. De strafvermindering gaat pas in vanaf de nieuwe militairen aan een front geweest zijn.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ook bij de nazi op agenda stond, eugentica en experimentele vaccins testen op de "mensen met de foute genen of mening." Ze misbruikten daar ook mentaal verwarden voor. Schakel uw kort termijn geheugen eens uit en rijm een patroon over 15 jaar. Derden rijkers are back en willen nu een vierde rijk. Niemand houdt u tegen naar de frontlinie te gaan, of wilt ge andermans kinderen sturen?
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 8 november 2024 om 06:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij ge de nazi met kop en schouders wilt overstijgen als democratie. Vergeet niet dat zij aan institutioneel christenhaat doen tegen Europese christelijke landen die niet meeliepen in hun wereldrijk. Dat is zoals de nazi aan jodenhaat deden om hun acties te rechtvaardigen.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 8 november 2024 om 06:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een politieker is zo menselijk niet.
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaak genieten beide partijen dezelfde sponsors om na die oorlog een nieuwe wereld te bouwen, in dit geval het vierde rijk. Het oosten en het zuiden is dat natuurlijk niet vergeten en hebben daar meer op voorbereid dan wij vandaag onder ogen durven komen. Hence censuur. Ik zou naties die mannen voor vrouwen verwarren nergens anders op hun woord geloven. Ze zijn van het padje af en als ik iets van het padje af vind,..
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 8 november 2024 om 06:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De staat België interesseert me niets. Ik zie niet in waarom ik het zou moeten verdedigen. De dag dat de Russen binnenvallen is de dag dat ik vertrek.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doorheen de jaren zie ik exact dit punt ongeveer een keer per jaar terugkeren op dit forum.....
Als (oude) ervaringsdeskundige aangaande legerdienst kan ik alleen maar mijn afkeur uitspreken jegens het idee...... Een dienstplichtigenleger (we zien het zowel bij Rusland als Oekraine momenteel) heeft maar geringe waarde aan het front.Wie betreffend conflict een beetje volgt ziet dat de combattanten daar vooral uit andere "doelgroepen" samengesteld zijn ... maar ik wijk af... Voor Belgie. Wat BELANGRIJK is dat er BURGERS gemaakt worden.Ondanks de immense investeringen in onderwijs ,het pamperen van ouders door de staat is er zacht gezegd,een probleem aan het groeien. Er zijn nog meer redenen,ook en vooral economische-,over de details daarvan zijn er ook draadjes genoeg te vinden op dit forum... Maar mijn mening is dat jongens en meisjes,gedurende hun 18de levensjaar,ALLEMAAL,binnengeroepen worden naar een jaar civiele bescherming .....Ongeacht wat je aan het doen bent,stop daarmee,NU krijg je een opleiding van de Staat...met al uw leeftijdsgenoten,ieder peleton opzettelijk kompleet gemengd qua afkomst...SAMEN..En dat BUITEN hun eigen provincie......Jongens en meisjes in APARTE eenheden.(!!!) EENHEDEN,jawel,met eerst een eerder fysiek en mentaal gerichte basisopleiding volgens para-militaire principes (zoals een beetje de vorming wachtfuseliers indertijd,maar dan zonder de wapens,maar wel degelijk een "in your face" drill-instructor) .geen smartphoontjes,2 keer naar huis bellen per week,en gedurende de eerste maand 1 keer naar huis.(!!) Daarna ,als er EENHEDEN gesmeed zijn (ze MOETEN wel samenwerken of het ganse peleton wordt gestraft...ZO hoort het).....wordt de rest van het jaar gevolgd door cursussen op het niveau Rode Kruis helpen,hulp brandweerman,verschillende rijbewijzen en aktieve inzet als Civiele Bescherming bij rampen (zoals een watersnood of grote ongevallen en zo) waar ze de lokale hulpverleners kunnen bijstaan met handjes en materiaal.... Na dat jaar worden BURGERS afgeleverd,mogelijke kandidaten vrijwilligers of professionele brandweerlui,chauffeurs.........en vooral TEAMLeden.....En minder "individuutjes"... Overigens moet dat allemaal niet "gratis".... Na een succesvol afgesloten jaar (ja,er zullen altijd onnozelaars en moeilijke mensen zijn,die mogen dat VOELEN)...krijgen de afgezwaaiden een te jaarloon,belastingsvrij,op hun rekening uitgekeerd,en uiterraad een intekening van reeds een jaar op hun pensioenrekening..... Geleidelijk aan;lichting na lichting ,een maatschappij versterken met dergelijke jonge mensen .Daaruit kan een leger eventueel recruteren.....Ze zullen alvast WETEN welk vlees ze in de kuip hebben.... het "kostbare weefsel" noemde een politicus het......versterk dat! Laatst gewijzigd door kelt : 8 november 2024 om 08:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moest uit Kontich komen en bleef van zondagavond tot vrijdag in de kazerne. Wie weet heb ik je zoon daar gekend.
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met het eerste deel ga in akkoord, het tweede deel gaat nooit gebeuren. Na twee jaar heeft de Rus een paar honderd km veroverd. Tegen dat hij hier is zijn we, aan dit tempo, in het jaar 2324.
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigen auto niet door mama gesponserd, 3de handse 404 van 5.000 frank ![]() Netto jaarwedde bij nonkel ABL was toen +/- 250.000 frankskes als fieren boefer. Plezante tijd van bende jonge ventjes onder elkaar: Moederkloek gedrag voor de diensplichtigen werd glimlachend aanschouwd bij elk regelmatig blik nieuwe schachten daar aan de poort. Aandoenlijk uitgewuifd door de mamaatjes. Hilarische herinnering van toendertijds B.Koks opleidingscentrum. Al bij al: Minder belachelijk dan dat YT filmke van een aantal jaren geleden in Singapore waar de dienstplichtige 's avonds aan de poort werd opgewacht door de meid van pa en ma. Zij moest dan nog de krijgshaftige jongeman zijn kitbag op haar rug naar huis dragen. klik hier voor het YT filmke. ![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verdiende jij 250.000 bfr bij den ABL?
![]() Ik kreeg 100bfr soldij per dag….
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als boefer ook gratis gehuisvest aan 't Zeitje toen en de boef van de LuM kantine was ook gratis, dacht ik me te herinneren.
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het eten was inderdaad inbegrepen. Ik herinner me nog dat er in Peutie een muis in de bek mayonaise lag. Ee inox bak van wel 50 liter. En wat deden we? We schepten naast de muis want je kan toch geen frietjes eten zonder….