Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2024, 18:37   #21
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De geschiedenis leert mij andere zaken als Duitsland militaire invloed wilt winnen.
De geschiedenis leert ook dat de toestand NU TOTAAL ANDERS is dan in 1939.
In Duitsland, Frankrijk &n Engeland draaien de wapenfabrieken op volle toeren.
Ik hoop dat hier in Herstal ook zo is.
We moeten de moedige Oekraïners helpen ! De Amerikanen zullen het misschien niet meer doen.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2024, 18:40   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Enkel als USA uit de NATO stapt. (die nu 2 landen meer telt, met SE en FI)

Dus neen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2024, 18:48   #23
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De geschiedenis leert mij andere zaken als Duitsland militaire invloed wilt winnen.
Binnen 15 jaar lopen ze België weer onder de voet.
Oud 7 november 2024, 19:00   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Binnen 15 jaar lopen ze België weer onder de voet.
We spreken thuis sowieso ook Duits.

Duitslands defensiebegroting is maar 2,1% van zijn BIP, kan dus veel beter.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 november 2024 om 19:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2024, 19:16   #25
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
We moeten de moedige Oekraïners helpen ! De Amerikanen zullen het misschien niet meer doen.

Waarschijnlijk wel. In Zutendaal waren ze een paar dagen geleden nog druk munitie aan het testen. Ik kan ze tot bij ons horen, zo'n 8km veraf.
Oud 7 november 2024, 19:39   #26
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja,
de geschiedenis bewijst: als je vrede wilt, bereid dan de oorlog voor.
Dat is de realiteit, méér dan ooit.
Kijk wat er gebeurde in Georgië en Oekraïne.
Wie van de mensen die leven op Belgische bodem zou willen zen leven geven voor en land waar en cordon toegepast word op een grote massa kiezers. Terwijl de andere helft gewoon is van te parasiteren.

Wie van de mensen die leven op Belgische bodem zou willen zen leven geven voor en land waar al decennia mensen in het parlement de scepter zwaaien waar de grote meerderheid niet voor kan kiezen !!!!

Wie van de mensen die leven op Belgische bodem zou willen zen leven geven voor en land waar er meer controleurs te werk zijn die 3500€ per maand verdienen dan mensen die iets presteren voor 1600€ per maand?

Wie van de mensen die leven op Vlaamse Belgische bodem zou willen zen leven geven voor en land waar we al decennia uitgezogen worden als en citroen en er toch steeds meer staats schulden bij komen.

Wie van de mensen die leven op Belgische bodem zou willen zen leven geven voor en land waar alleen via een bierproducent en de voetbal ze heel even belg zijn.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2024, 20:36   #27
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Dus enkel strafbataljons kunnen soelaas brengen als het zover is.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2024, 21:46   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

We kunnen een blaadje nemen van de Russen. Veroordeelden strafvermindering beloven als ze een periode aan het front gaan doen.

Punt 1. Politici moeten de belofte maken.
Punt 2. De strafvermindering gaat pas in vanaf de nieuwe militairen aan een front geweest zijn.
Oud 8 november 2024, 06:09   #29
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Landen die institutioneeel haat verspreiden en overal dictators rijmen waar de nazi buitenlands beleid voerden, moeten vandaag niet doen alsof ze minder fascistisch zijn. Deze generatie fascisten kwam aan de seksualiteit van kinderen, verwarde hen moedwillig meer om eugenetica te verpatsen.
Wat ook bij de nazi op agenda stond, eugentica en experimentele vaccins testen op de "mensen met de foute genen of mening." Ze misbruikten daar ook mentaal verwarden voor.

Schakel uw kort termijn geheugen eens uit en rijm een patroon over 15 jaar. Derden rijkers are back en willen nu een vierde rijk.
Niemand houdt u tegen naar de frontlinie te gaan, of wilt ge andermans kinderen sturen?

Laatst gewijzigd door CUFI : 8 november 2024 om 06:12.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2024, 06:21   #30
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
We kunnen een blaadje nemen van de Russen. Veroordeelden strafvermindering beloven als ze een periode aan het front gaan doen.

Punt 1. Politici moeten de belofte maken.
Punt 2. De strafvermindering gaat pas in vanaf de nieuwe militairen aan een front geweest zijn.
Of gewoon Duitsland de rug toekeren. Frankrijk inclusief.
Tenzij ge de nazi met kop en schouders wilt overstijgen als democratie.
Vergeet niet dat zij aan institutioneel christenhaat doen tegen Europese christelijke landen die niet meeliepen in hun wereldrijk. Dat is zoals de nazi aan jodenhaat deden om hun acties te rechtvaardigen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 8 november 2024 om 06:27.
Oud 8 november 2024, 06:34   #31
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Wie gaat er dan nog zijn nikkel afdraaien en zijn leven riskeren terwijl anderen rustig hun loopbaan en bankrekening opbouwen.
Gelijke monniken, gelijke kappen.

We zien nu ook zo'n verschijnsel in Oekraïne!
De patriotten en vechtjassen zijn bijna opgebruikt.
Nu moet iedereen aan de bak.
Als je uw volk gedwongen moet laten vechten, en ge dreigt dat conflict dieper in Eurooa te duwen, is het beter grond op te offeren dan mensen.
Maar een politieker is zo menselijk niet.
Oud 8 november 2024, 06:45   #32
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De schuld en de consequenties er van zijn nochtans reëel genoeg om overduidelijk te bewijzen dat het geen illusie is.
Dat is een feit, maar er zal altijd geld voor oorlog zijn.
Vaak genieten beide partijen dezelfde sponsors om na die oorlog een nieuwe wereld te bouwen, in dit geval het vierde rijk.
Het oosten en het zuiden is dat natuurlijk niet vergeten en hebben daar meer op voorbereid dan wij vandaag onder ogen durven komen. Hence censuur.

Ik zou naties die mannen voor vrouwen verwarren nergens anders op hun woord geloven. Ze zijn van het padje af en als ik iets van het padje af vind,..

Laatst gewijzigd door CUFI : 8 november 2024 om 06:48.
Oud 8 november 2024, 08:22   #33
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

De staat België interesseert me niets. Ik zie niet in waarom ik het zou moeten verdedigen. De dag dat de Russen binnenvallen is de dag dat ik vertrek.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2024, 08:30   #34
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard neen.....Civiele bescherming!

Doorheen de jaren zie ik exact dit punt ongeveer een keer per jaar terugkeren op dit forum.....

Als (oude) ervaringsdeskundige aangaande legerdienst kan ik alleen maar mijn afkeur uitspreken jegens het idee......

Een dienstplichtigenleger (we zien het zowel bij Rusland als Oekraine momenteel) heeft maar geringe waarde aan het front.Wie betreffend conflict een beetje volgt ziet dat de combattanten daar vooral uit andere "doelgroepen" samengesteld zijn ...

maar ik wijk af...

Voor Belgie.
Wat BELANGRIJK is dat er BURGERS gemaakt worden.Ondanks de immense investeringen in onderwijs ,het pamperen van ouders door de staat is er zacht gezegd,een probleem aan het groeien.

Er zijn nog meer redenen,ook en vooral economische-,over de details daarvan zijn er ook draadjes genoeg te vinden op dit forum...

Maar mijn mening is dat jongens en meisjes,gedurende hun 18de levensjaar,ALLEMAAL,binnengeroepen worden naar een jaar civiele bescherming .....Ongeacht wat je aan het doen bent,stop daarmee,NU krijg je een opleiding van de Staat...met al uw leeftijdsgenoten,ieder peleton opzettelijk kompleet gemengd qua afkomst...SAMEN..En dat BUITEN hun eigen provincie......Jongens en meisjes in APARTE eenheden.(!!!)

EENHEDEN,jawel,met eerst een eerder fysiek en mentaal gerichte basisopleiding volgens para-militaire principes (zoals een beetje de vorming wachtfuseliers indertijd,maar dan zonder de wapens,maar wel degelijk een "in your face" drill-instructor) .geen smartphoontjes,2 keer naar huis bellen per week,en gedurende de eerste maand 1 keer naar huis.(!!)

Daarna ,als er EENHEDEN gesmeed zijn (ze MOETEN wel samenwerken of het ganse peleton wordt gestraft...ZO hoort het).....wordt de rest van het jaar gevolgd door cursussen op het niveau Rode Kruis helpen,hulp brandweerman,verschillende rijbewijzen en aktieve inzet als Civiele Bescherming bij rampen (zoals een watersnood of grote ongevallen en zo) waar ze de lokale hulpverleners kunnen bijstaan met handjes en materiaal....

Na dat jaar worden BURGERS afgeleverd,mogelijke kandidaten vrijwilligers of professionele brandweerlui,chauffeurs.........en vooral TEAMLeden.....En minder "individuutjes"...

Overigens moet dat allemaal niet "gratis"....

Na een succesvol afgesloten jaar (ja,er zullen altijd onnozelaars en moeilijke mensen zijn,die mogen dat VOELEN)...krijgen de afgezwaaiden een te jaarloon,belastingsvrij,op hun rekening uitgekeerd,en uiterraad een intekening van reeds een jaar op hun pensioenrekening.....

Geleidelijk aan;lichting na lichting ,een maatschappij versterken met dergelijke jonge mensen .Daaruit kan een leger eventueel recruteren.....Ze zullen alvast WETEN welk vlees ze in de kuip hebben....

het "kostbare weefsel" noemde een politicus het......versterk dat!

Laatst gewijzigd door kelt : 8 november 2024 om 08:41.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2024, 08:40   #35
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Mijn zoon, die nog legerdienst moest doen toen het werd afgeschaft, verloor ook een jaar wedde. Dat was destijds een half miljoen Belgische frank.

Hij gebruikte mijn auto om naar Leopoldsburg te rijden, en kwam s avonds naar huis om te slapen. Ik betaalde de benzine, de verzekering, zijn eten, en deed zijn was.
Ik zat ook in Leopoldsburg in die laatste periode dat er nog dienstplicht was. Uiteraard betekende dat het verlies van 1 jaar loon.

Ik moest uit Kontich komen en bleef van zondagavond tot vrijdag in de kazerne.

Wie weet heb ik je zoon daar gekend.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2024, 09:23   #36
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De staat België interesseert me niets. Ik zie niet in waarom ik het zou moeten verdedigen. De dag dat de Russen binnenvallen is de dag dat ik vertrek.
Met het eerste deel ga in akkoord, het tweede deel gaat nooit gebeuren. Na twee jaar heeft de Rus een paar honderd km veroverd. Tegen dat hij hier is zijn we, aan dit tempo, in het jaar 2324.
Oud 8 november 2024, 09:26   #37
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Mijn zoon, die nog legerdienst moest doen toen het werd afgeschaft, verloor ook een jaar wedde. Dat was destijds een half miljoen Belgische frank.

Hij gebruikte mijn auto om naar Leopoldsburg te rijden, en kwam s avonds naar huis om te slapen. Ik betaalde de benzine, de verzekering, zijn eten, en deed zijn was.
2 jaar boefer i.p.v. 15 maanden legerdienst in Belgenland. Luchtmacht B.Koks SAR vlieggroep en later gepermuteerd naar vlieggroep van 15de transportwing. Alles zelf mogen kiezen.
Eigen auto niet door mama gesponserd, 3de handse 404 van 5.000 frank zelf gekocht met zilverlingen van eigen riante spaarpot. ALLE kosten zelf betaald inclusief benzine.
Netto jaarwedde bij nonkel ABL was toen +/- 250.000 frankskes als fieren boefer.

Plezante tijd van bende jonge ventjes onder elkaar:
Moederkloek gedrag voor de diensplichtigen werd glimlachend aanschouwd bij elk regelmatig blik nieuwe schachten daar aan de poort. Aandoenlijk uitgewuifd door de mamaatjes. Hilarische herinnering van toendertijds B.Koks opleidingscentrum.

Al bij al:
Minder belachelijk dan dat YT filmke van een aantal jaren geleden in Singapore waar de dienstplichtige 's avonds aan de poort werd opgewacht door de meid van pa en ma. Zij moest dan nog de krijgshaftige jongeman zijn kitbag op haar rug naar huis dragen. klik hier voor het YT filmke.

Oud 8 november 2024, 09:32   #38
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Verdiende jij 250.000 bfr bij den ABL?
Ik kreeg 100bfr soldij per dag….
Oud 8 november 2024, 09:40   #39
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Verdiende jij 250.000 bfr bij den ABL?
Ik kreeg 100bfr soldij per dag….
Als boefer ook gratis gehuisvest aan 't Zeitje toen en de boef van de LuM kantine was ook gratis, dacht ik me te herinneren.
Oud 8 november 2024, 10:39   #40
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Als boefer ook gratis gehuisvest aan 't Zeitje toen en de boef van de LuM kantine was ook gratis, dacht ik me te herinneren.
Het eten was inderdaad inbegrepen. Ik herinner me nog dat er in Peutie een muis in de bek mayonaise lag. Ee inox bak van wel 50 liter. En wat deden we? We schepten naast de muis want je kan toch geen frietjes eten zonder….

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be