Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2024, 00:31   #21
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

de angst voor nieuwe verkiezingen is groot
Oud 16 november 2024, 01:09   #22
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
de angst voor nieuwe verkiezingen is groot
Voorlopig kun je in NL nog steeds niet eens 120 km per uur rijden.

Wilders zou dat even regelen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2024, 09:22   #23
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
NSC gaat blijkbaar plat op de buik.
Dat hebben ze al een jaar lang gedaan.
Ze zijn bang om hun postjes te verliezen
Het pluche plakt zo lekker.

Dat geldt ook voor lulletje rozenwater Schoof , die alleen voorleest wat Wilders hem opdraagt, dat er geen racisten in de regering zitten.
Iedereen weet dat hij staat te liegen.

Laatst gewijzigd door cato : 16 november 2024 om 09:27.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2024, 09:25   #24
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Voorlopig kun je in NL nog steeds niet eens 120 km per uur rijden.

Wilders zou dat even regelen.
Deze regering heeft nog niets gepresteerd.
Ze doen niet anders dan ruzie maken met elkaar
en net als de mannetjes van de Mol , geven ze steeds de schuld aan de oppositie.
Nederland is zoals de VS een guur land geworden.

Laatst gewijzigd door cato : 16 november 2024 om 09:28.
Oud 16 november 2024, 20:53   #25
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Deze regering heeft nog niets gepresteerd.
Ze doen niet anders dan ruzie maken met elkaar
en net als de mannetjes van de Mol , geven ze steeds de schuld aan de oppositie.
Nederland is zoals de VS een guur land geworden.
Welk land vind u wél goed?
Oud 16 november 2024, 21:13   #26
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Een land waar huizen voor gewone mensen wél betaalbaar zijn?

Belgie bv.
Oud 16 november 2024, 23:31   #27
cato

Standaard

Citaat:
Een land zonder haatzaaiers en racisten in de regering

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/11/16...satie-a4873426

citaat NRC:
En daarmee raakt Achahbar de kern van de zaak. Het kabinet-Schoof wijkt af van voorgaande kabinetten, door, zoals bijzonder hoogleraar polarisatie en veerkracht Hans Boutellier (Vrije Universiteit) het noemt, aan „vijandgedreven politiek” te doen. Dat betekent, zegt hij, „dat een bepaalde groep als vijand wordt beschouwd, en onderdeel wordt gemaakt van het politieke debat. Donald Trump bedrijft deze politiek, en de PVV van nature ook, met de islam of met Marokkaanse Nederlanders als doelwit. En zodra je een groep als vijand hebt aangewezen, is de volgende vraag: hoe gaan we die vijand bestrijden? De ‘minder minder’-uitspraak van Wilders was een klassiek voorbeeld hiervan.”

Polarisatie, volgens Boutellier „gemobiliseerde vijandschap”, bestaat al geruime tijd in de samenleving. Groepen burgers beschouwen andere groepen als hun vijand. Maar nu de radicaal-rechtse PVV de grootste regeringspartij is geworden, is er volgens Boutellier een nieuwe situatie ontstaan. „De polarisatie komt niet alleen van groepen onderling, maar het openbaar bestuur doet er zelf aan mee. Ofwel: de polarisatie is niet langer horizontaal, maar verticaal: het openbaar bestuur keert zich tégen groepen burgers.”

Laatst gewijzigd door cato : 16 november 2024 om 23:34.
Oud 16 november 2024, 23:38   #28
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Een land waar huizen voor gewone mensen wél betaalbaar zijn?

Belgie bv.
Ja de de meest Europese landen met regeringen die niet discrimineren en
waar burgers in vrijheid kunnen leven.

Laatst gewijzigd door cato : 16 november 2024 om 23:39.
Oud 16 november 2024, 23:57   #29
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:

citaat NRC:
En daarmee raakt Achahbar de kern van de zaak. Het kabinet-Schoof wijkt af van voorgaande kabinetten, door, zoals bijzonder hoogleraar polarisatie en veerkracht Hans Boutellier (Vrije Universiteit) het noemt, aan „vijandgedreven politiek” te doen. Dat betekent, zegt hij, „dat een bepaalde groep als vijand wordt beschouwd, en onderdeel wordt gemaakt van het politieke debat. Donald Trump bedrijft deze politiek, en de PVV van nature ook, met de islam of met Marokkaanse Nederlanders als doelwit. En zodra je een groep als vijand hebt aangewezen, is de volgende vraag: hoe gaan we die vijand bestrijden? De ‘minder minder’-uitspraak van Wilders was een klassiek voorbeeld hiervan.”
Treurige vorm van gaslighting als onderdeel van een triestige opmerking... De democraten hebben ondertussen 8 jaar Trump en zijn kiezers vergeleken met deplorabels, irredeamables, garbage, fascists, racsist, mysoginists, zelf nazis en tot voor kort was Trump zelf bijna Hitler, en een absoluut gevaar voor de democratie. Maar het is Trump die aan een vijandgedreven politiek doet. Echt waar hoor, zelf al werd geen enkele oorlog gevoerd tegen hem, en al riep hij al meermaals op om de bladzijde om te draaien, toch is hij het gevaar.

Citaat:
Polarisatie, volgens Boutellier „gemobiliseerde vijandschap”, bestaat al geruime tijd in de samenleving. Groepen burgers beschouwen andere groepen als hun vijand. Maar nu de radicaal-rechtse PVV de grootste regeringspartij is geworden, is er volgens Boutellier een nieuwe situatie ontstaan. „De polarisatie komt niet alleen van groepen onderling, maar het openbaar bestuur doet er zelf aan mee. Ofwel: de polarisatie is niet langer horizontaal, maar verticaal: het openbaar bestuur keert zich tégen groepen burgers.”[/i]
Ja hoor, die polarisatie hebben we met al dat WOKE-gezever aan de lijve mogen ondervinden gedurende de voorbije jaren met het covid-fascisme, de Woke-waanzin, de cancelling van alles wat met het VB te maken heeft. Hoog tijd dat die onnozelaars eens met de voetjes op de grond worden gezet en dat net zoals in de VS de samenleving tesamen komt en eens duidelijk maakt dat we voor die hatelijke identiteitspolitiek, discriminiatie, cancelling culture geen tijd hebben.

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2024, 00:01   #30
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Treurige vorm van gaslighting als onderdeel van een triestige opmerking... De democraten hebben ondertussen 8 jaar Trump en zijn kiezers vergeleken met deplorabels, irredeamables, garbage, fascists, racsist, mysoginists, zelf nazis en tot voor kort was Trump zelf bijna Hitler, en een absoluut gevaar voor de democratie. Maar het is Trump die aan een vijandgedreven politiek doet. Echt waar hoor, zelf al werd geen enkele oorlog gevoerd tegen hem, en al riep hij al meermaals op om de bladzijde om te draaien, toch is hij het gevaar.

Ja hoor, die polarisatie hebben we met al dat WOKE-gezever aan de lijve mogen ondervinden gedurende de voorbije jaren met het covid-fascisme, de Woke-waanzin, de cancelling van alles wat met het VB te maken heeft. Hoog tijd dat die onnozelaars eens met de voetjes op de grond worden gezet en dat net zoals in de VS de samenleving tesamen komt en eens duidelijk maakt dat we voor die hatelijke identiteitspolitiek, discriminiatie, cancelling culture geen tijd hebben.
Rij jij ook met zo’n woke EV Tesla?
Oud 17 november 2024, 00:18   #31
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht

In het verlengde hiervan het opiniestuk van Francis Fukuyama van afgelopen week

https://www.ft.com/content/f4dbc0df-...6-44acd4236922
Oud 17 november 2024, 03:07   #32
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik weiger me daar bij neer te leggen, al ben ik op mijn eentje een mier tussen de olifanten.

Tot ik sterf, number ten, zal ik strijden voor vrijheid en verlossing van de dwang.
Oud 17 november 2024, 10:21   #33
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ja de de meest Europese landen met regeringen die niet discrimineren en
waar burgers in vrijheid kunnen leven.
En welke landen zijn dat?
A propos, kan je ook discrimineren op basis van uw bijdrage aan de maatschappij?

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 17 november 2024 om 10:22.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2024, 04:02   #34
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hebben ze al een jaar lang gedaan.
Ze zijn bang om hun postjes te verliezen
Het pluche plakt zo lekker.

Dat geldt ook voor lulletje rozenwater Schoof , die alleen voorleest wat Wilders hem opdraagt, dat er geen racisten in de regering zitten.
Iedereen weet dat hij staat te liegen.
Om te beginnen hebben uiteindelijk allebei het spelletje om maar gedoogpartner te worden verloren.

NSC had ook een grote bek over idealen, een deel niet anders dan het CDA, en dat zij anders zouden zijn. En nu blijken exact hetzelfde te zijn nu ze aan de macht zijn.

Hoewel ook ik ijdeltuit Schoof niet mag, verdraait u wel zijn woorden, er zijn racistische opmerkingen gemaakt tijdens de Ministerraad, wel juist citeren.
Oud 20 november 2024, 07:57   #35
gunter5148

Standaard

Weet iemand eigenlijk wat er exact gezegd is op die bewuste ministerraad?
Oud 20 november 2024, 07:58   #36
gunter5148

Standaard

Citaat:

citaat NRC:

Polarisatie, volgens Boutellier „gemobiliseerde vijandschap”, bestaat al geruime tijd in de samenleving. Groepen burgers beschouwen andere groepen als hun vijand. Maar nu de radicaal-rechtse PVV de grootste regeringspartij is geworden, is er volgens Boutellier een nieuwe situatie ontstaan. „De polarisatie komt niet alleen van groepen onderling, maar het openbaar bestuur doet er zelf aan mee. Ofwel: de polarisatie is niet langer horizontaal, maar verticaal: het openbaar bestuur keert zich tégen groepen burgers.”
Iran?
Oud 20 november 2024, 09:18   #37
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Om te beginnen hebben uiteindelijk allebei het spelletje om maar gedoogpartner te worden verloren.

NSC had ook een grote bek over idealen, een deel niet anders dan het CDA, en dat zij anders zouden zijn. En nu blijken exact hetzelfde te zijn nu ze aan de macht zijn.

Hoewel ook ik ijdeltuit Schoof niet mag, verdraait u wel zijn woorden, er zijn racistische opmerkingen gemaakt tijdens de Ministerraad, wel juist citeren.
Iedereen die een beetje verstand heeft van politiek, wist dat deze tramalant en ruzie in de coalitie zou gaan gebeuren.
Toch zijn de huichelaars van de VVD en NCS is deze coalitie gestapt en doen nu huilie huilie , terwijl ze Wilders al jaren kenden.

Ook snap ik de politieke verslaggevers van de media niet ,die zo blij waren met deze regering en nu vreselijk verbaasd doen.
Zijn ze zo dom dat dat ze dit niet wisten , of spelen ze nu de verontwaardiging
En dan heb je nog de mannetjes van John de Mol die voortdurend campagne hebben gevoerd voor populistisch rechts en voor deze coalitie
en nu zitten ze als onnozele halzen anderen de schuld te geven.
Het circus van de politiek en van de media in Nederland is brood en spelen voor het volk .

Hopelijk krijgen we snel nieuwe verkiezingen en komen de aanhangers van Wilders en consorten tot de jaren van verstand.

Laatst gewijzigd door cato : 20 november 2024 om 09:24.
Oud 20 november 2024, 13:07   #38
gunter5148

Standaard

Citaat:
Iedereen die een beetje verstand heeft van politiek, wist dat deze tramalant en ruzie in de coalitie zou gaan gebeuren.
Toch zijn de huichelaars van de VVD en NCS is deze coalitie gestapt en doen nu huilie huilie , terwijl ze Wilders al jaren kenden.

Ook snap ik de politieke verslaggevers van de media niet ,die zo blij waren met deze regering en nu vreselijk verbaasd doen.
Zijn ze zo dom dat dat ze dit niet wisten , of spelen ze nu de verontwaardiging
En dan heb je nog de mannetjes van John de Mol die voortdurend campagne hebben gevoerd voor populistisch rechts en voor deze coalitie
en nu zitten ze als onnozele halzen anderen de schuld te geven.
Het circus van de politiek en van de media in Nederland is brood en spelen voor het volk .

Hopelijk krijgen we snel nieuwe verkiezingen en komen de aanhangers van Wilders en consorten tot de jaren van verstand.
Ik ben ook de mening toegedaan dat het huidige kabinet Wilders I louter en alleen gevormd is om "aan de macht te komen."
Die Schoof is een marionet. Uiteraard.
Op deze manier kan Wilders op zijn gemak alle overtollige rotte plekken wegsnijden, aan zijn eigen kiezersbasis werken, stilaan komaf maken met een eenzijdig integratie-beleid (autochtonen passen zich aan allochtonen, maar andersom gebeurt dat niet), het dwangbeleid van de staat ontmantelen, en de bevolking terug de vrijheid (niet in het minst van meningsuiting) geven die werd afgenomen door alle voorgaande communisten/fascisten.

Wilders is politiek sterk bezig.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 20 november 2024 om 13:08.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2024, 17:12   #39
gunter5148

Standaard

NSC doet niet meer mee....
Of, hoe de kiezer de tweezak omtzigt vrij snel ontmaskerd heeft...
https://ejbron.wordpress.com/2024/11...ng-23-11-2024/
Oud 25 november 2024, 15:19   #40
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
NSC doet niet meer mee....
...
Het kabinet Wilders is zijn meerderheid al weer kwijt in de peilingen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be