![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is alleen de volgorde van gebruik van itsme. Die nu pas gebruikt word om toegang tot bank, belastingen enz te verkrijgen. Wat een stap te laat is. Omdat bol com, amazone enz. vraagt om Uw GSM nummer ( zonder itsmi beveiliging) dat gekoppeld is aan de identiteit na activeren van de simkaart. Mijn reactie kwam er na het lezen dat men de fysieke identiteit kaart zou vervangen door SIM kaart = GSM nummer waar onze identiteit om witwassen en criminele daden te kunnen opsporen zonder de identiteit op zich te beveiligen. Gelet op de reacties hier is het duidelijk dat velen rekenen op het pas in tweede instantie gebruik van itsmi om de veiligheid om inte logen bij bank enz.. Omdat ze er vanuit gaan dat hun identiteit veilig staat op de SIM Kaart. Nu moet men bij afhalen van de identiteit kaart zich identificeren met het geven van vingerafdrukken. Wel als men de Sim kaart = GSM Nummer volledig wil koppelen zou men dan in het stadhuis de identiteit meteen achter een firewall van itsme moeten plaatsen. Zou dus de nieuwe simkaart alleen in het stadhuis moeten geactiveerd worden. ![]() Zo zou iedereen meteen beschermd zijn. Als men iets doet of aanpassen dat ze het dan meteen goed doen ![]() Ik ben voor vooruitgang, voor digitale verbetering maar in deze moet de identiteit gekoppeld aan de SIM kaart 100% veilig zijn en dat is het nu NIET.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |