![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij er gezinslast is, maar dan ben je niet alleenstaande. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aantal leeflonen verdubbeld in 15 jaar tijd: kosten stijgen naar 2 miljard euro
Ook in de invaliditeit is het aantal de laatste 15 jaar verdubbeld: https://www.riziv.fgov.be/SiteCollec...ingen_2009.pdf https://www.riziv.fgov.be/SiteCollec...validiteit.pdf
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan men niet met twee 'gezinshoofd' zijn door te trouwen, te scheiden van tafel en bed (dus nog samen te wonen) en elks een of meerdere kinderen onder de hoede te nemen ?
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hebben zo al enkele "gezinnen" betrapt, de sanctie is dan wel zwaar. Onze sociaal assistenten gaan 2 keer per jaar op huisbezoek. Dat is niet zo maar een kopje koffie drinken hoor. Wij hadden onlangs enkele dossiers. Dossier 1: Alleenstaande vrouw koopt een nieuw lederen bankstel en een nieuwe TV, kostprijs samen +/- 3000 euro. Sociaal assistente gaat op bezoek en stelt de aankopen vast. Op de vraag hoe ze dit kon betalen, antwoordde ze: "Geld gekregen van mijn zoon". Sorry, maar iedere euro die je krijgt, moet je melden aan het OCMW. Toen veranderde dat in: "Een lening aan mijn zoon, ik moet dat terugbetalen met een maandelijkse aflossing van 30 euro.". Waar is de overeenkomst, en hoe betaal je dat terug, waar zijn de aankoopfacturen en waar zijn de rekeninguittreksels van de laatste 3 maanden. Op de facturen na had ze niets, we hebben haar dan gedurende 6 maanden voor 50% geschorst. Voor de arbeidsrechtbank kregen we gelijk. Dossier 2: Alleenstaande man bouwt een veranda aan een sociale huurwoning. Geen vergunning Geen verklaring van de herkomst van de geldmiddelen Geen facturen op zijn naam Wel een bewijsje van de verkoop van een schuifraam dat hij weggenomen had om toegang te maken naar de veranda ... Geschatte kostprijs 10.000 euro De Sociaal assistenten hadden al een vermoeden dat de man in kwestie in het zwart bijkluste, zij zagen dat aan verschillende dingen, zoals een redelijk dure GSM, een duur horloge, maar daar kon hij zich telkens uitlullen. Sanctie: Schorsing van 6 maanden Actief op zoek gaan naar werk ... We kregen gelijk van de arbeidsrechtbank. De man in kwestie had binnen de maand werk bij een bouwfirma. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik kan me voorstellen dat onder een sos als burgemeester daar zoveel werk niet in wordt gestoken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een op leefloon verder sukkelende oudere (niet pensioengerechtigde) -Vlaamse- dame haar oude 3 wielige "bommafiets" word platgereden op de parking van "den Aldi". De verzekering van de tegenpartij keert de dagwaarde van die oude fiets uit, en eigenlijk redelijk royaal. €300. Bijlange na niet genoeg om die fiets te vervangen. Maar om zo'n dingen aan te vechten, daar moet je eerst geld voor op't tafel kunnen leggen, of de juiste mensen kennen. Ze gaat naar het OCMW van Vilvoorde en vraagt dat ze op de een of andere manier geld kan regelen om een andere 3 wieler te kunnen kopen, maar vermeld wel dat ze die €300 van de verzekering al heeft. Neen dus. Die €300 werd in korting gebracht op haar volgende leefloon. Ze gooit dat op faceboek, en een paar mensen vinden dat zo schandalig dat ze een soort van crowdfunding organiseren. Iemand had nog een 3 wieler staan van een overleden familielid, en mijn echtgenote kijkt mij lief aan om die elektrisch te maken. Ik gebruik onderdelen die ik voorraad liggen had. ('t is een hobby zoals een andere nietwaar) Fiets is klaar, en er wordt afgesproken om die over te dragen. Ware het niet dat een OCMW medewerker meegelezen had, en aan de hand van wat Google Fu bepaald had dat die fiets €2500 waard is. Wat denkt men?
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
bonte blauw en bond diene meeloper vanhetzelfde met nog wa andere kleurtjes en nen hele hoop pluimen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat die Pano medewerkers in Anderslecht zo "gemakkelijk" wegkwamen met de situatie heeft eerder te maken met hoe de leidinggevenden micromanagen en bepaalde praktijken bestendigen.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoelde een alleenstaande met een kind ten laste. Maar sowieso hebben al die madammen een kind ten laste. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 november 2024 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat ze zich al maar zedig kleden om te beginnen. Dus geen hakken geen kleedje en haar liefst op een dotje . Ook geen make up en al zeker geen decollete. Ja wat kan ik je anders zeggen dan dat we ondanks in hetzelfde land blijkbaar toch ik in een totaal andere wereld leven. Maar bij U leven er misschien 12 leefloners en hier 1200 ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 november 2024 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah ja en die woonwijk is in Vlaams Brabant en niet in Brussel. Heb mijn vriend die ook alles behalve een sukkelaar is nog nooit iets over horen vertellen. Ach uiteindelijk weten ook jullie niet wat iemand echt bezit. Jullie kunnen of mogen toch geen bankrekeningen controleren en dan nog. Iedereen kan een rekening openen in het buitenland...daar weten jullie niks over. Als een leefloner 3x per week duur uit gaat eten weten jullie ook niks over noch als die 3 x per week een call girl ontvangt. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 november 2024 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 november 2024 om 14:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat moet dan ongeveer het aantal leefloners in mijn straat zijn.
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 november 2024 om 14:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben benieuwd dat uw sociale medewerkers nog zo sociaal gaan zijn als ze een paar controles hebben uitgevoerd in Anderslecht of soortgelijke omgeving.
Als ze al voorbij het kruispunt van't straat geraken. Wat schrijf ik, Vilvoorde is al goed genoeg, getuige het artikeltje van onlangs, groot en breed in de krant uitgesmeerd dat een sociaal accident met keelschraapaccent wat petsen had gekregen van andere sociale accidenten met een ander accent. De vraag is, heeft Bonte eerst toestemming gevraagd aan Rousseau, of deed ie gewoon wat ie altijd deed, zijn troetels voortrekken?