![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb u al proberen uitleggen wat de groeinorm betekent voor de staatsfinancien, maar blijkbaar komt het niet binnen hé? Dat is niet erg hoor. Je bent de enige niet die blijkbaar niet de capaciteiten heeft om evidenties te snappen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle partijen, behalve VB, zijn schuldig zonder enig uitzondering. Als ge nie zie wa voor globalisten, volksverraders en posjespakkers dien NVA zijn, is da ni aan mij om u van tegendeel te bewijzen. You can't fix stupid.
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De vergrijzing is gekend van in de jaren '70, dat is 50 jaar geleden. Al die jaren hebben politici er alles aan gedaan om het probleem voor zich uit te schuiven. Maar de laatste 10 jaar lukt dat niet meer goed, en nu moet het snel gaan. Herinner u, een tijdje geleden werkten vrouwen nog tot 60, mannen tot 65 (officiële pensioenleeftijden). Daarna moesten ze beiden tot 65. Daarna tot 67. Brugpensioen werd zoveel mogelijk beperkt. Dan kwam Vooruit met zijn belofte van minimumpensioen. Nu wordt dat enorm ingesnoerd, en komt eigenlijk heel het statuut aan bod. Had men die problemen 20 jaar geleden aangepakt, had men veel geleidelijker kunnen werken, en zonder met terugwerkende kracht te moeten werken. Maar ja, vreten tot de pot bijna leeg is, en dan in uiterste nood de anderen laten het rantsoen bepalen, zo werkt het hier. Het is geen toeval dat de PS geen zin heeft om federaal mee te regeren. Ze weten maar al te goed dat er nu zware maatregelen komen.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus wanneer je een waterhoofd installeert gaat iemand dat ooit moeten betalen. De belgische staat heeft geen pensioen systeem dat berust op kapitalisatie zoals dat normaal gezien het geval is. Maar met het systeem we schuiven dit voor ons uit. het is altijd zo geweest dat de werkende generatie betaalde voor de generatie die in pensioen was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Was een truuk om nog meer geld te kunnen versmossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn wereldrijkers in collaboratie met eugenetische psychopaten die kinderen seksualiseren en van in de baarmoeder vermoorden. En na exposure ons allen in wo3 trekken in de hoop als de goeie de geschiedenis in te gaan. Gelijk al die fascisten daarvoor.
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 2
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Je ziet de ijsberg van ver opdoemen, je weet het, je roept tegen de kapitein dat er een ijsberg is, en die zegt dat hij het weet, maar dat je je geen zorgen hoeft te maken. Ze weten het al 50 jaar, en hebben er niets aan gedaan. Regelmatig werd er op gewezen door experten en gewone burgers als ik. En nu, na 50 jaar krijgen wij de rekening. Men had dit geleidelijk kunnen invoeren. De switch van 60 naar 65 bij vrouwen bijvoorbeeld had men 10 of 20 jaar eerder kunnen invoeren. Een paar jaar geleden kon je bijv. nog je studiejaren afkopen. Of dat straks nog interessant is, geen idee. Ik heb het niet gedaan, maar mensen die het toen wel gedaan hebben, kunnen zich straks misschien afvragen of ze daar ook niet bekaaid van af komen. Nu komt er overigens weer een hervorming, maar het is niet gezegd dat binnen 5 jaar er weer een nieuwe komt, en wat nu goed is, kan straks weer afgestraft worden. Je hebt gewoon geen enkele rechtszekerheid.
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() Eventjes wat toelichting als bijna gepensioneerd federaal statutair ambtenaar. Ik kwam in 1982 jaar binnen aan een loon dat beneden het minimumloon lag..... als onderofficier bij defensie mocht ik rekenen op 19000Bfr..... jamaar zeiden ze.... dat is inderdaad een laag loon maar later krijgt ge een goed pensioen als uitgesteld loon....we werden daar trouwens extra voor afgehouden. De dienstplichtigen (vooral West Vlamingen) waar ik mee werkte, zeiden me, maar sergeant, dat gij bij het leger blijft...... als wij volgende week afgezwaaid zijn en terug gaan werken beginnen we aan 40.000 "zakken" per maand....wel te verstaan 40.000 Bfr.......bruto bedoelen jullie was mijn vraag.... neen, netto.....andere collega's zeiden me, maar laat u toch niks wijsmaken..... maar helaas... op een dag kwam er enen binnen die uit een 3 ploegenstelsel kwam industrie, hij kwam voor beroeps...... na zijn 1ste maandloon kwam hij rond de 21ste van de maand vragen of het normaal was dat hij nog geen voorschot had gekregen.....we legden hem uit dat zijn wedde in begin van de maand , zijn wedde was niet meer en niet minder.... hij had 1 kindje ten laste en kreeg 21000Bfr......de man zakte inéén als een pudding....hoeveel dacht je dan te verdienen????? euh ja, in de fabriek had ik 40000 tot 41000 per maand netto.......s'anderendaags kwam hij enkele loonstroken tonen en inderdaad, daar stond tussen 40.000 zakken en 41000 zakken netto op.... zijn job in fabriek was ondertussen al ingenomen door iemand anders, dus hij moest wel bij defensie blijven......jamaar, vertelden we de arme man, later krijg je een goed pensioen.... en nu zovele jaren later , nadert de man zijn pensioen en is daar boeman De Wever die ons opeens een privépensioen in onze handen gaat duwen..... geen salariswagen gehad, geen groepsverzekering, geen volwaardige 13de maand, nooit sport eco cultuur cheque's, alleen wat schamele maaltijdcheque's sedert dit jaar. Maar, grote maar........ deze jongen zag al lang de bui hangen en als fervent schaker heb ik geleerd in stappen vooruit te denken..... en ja..... ik heb een plan B en C klaar dat binnen 2 jaar in werking zal treden.......eerst berekenen wat ik zal inboeten tov het uitgerekende pensioenbedrag dat nu op My Pension staat...... dit verlies vermenigvuldigen met 300 maanden.... ik tel een pensioen gedurende 25 jaar tot mijn 85ste..... dus, nemen ze mij 100 euro netto af maal 300 maanden, is 30.000 euro....geen probleem, op enkele jaren tijd(2 jaartjes) heb ik dat bedrag terug en dit dank zij iets uit mijn loopbaan waar ik altijd zeer spaarzaam ben mee omgegaan, zeker in vergelijking met sommige collega's....De Wever moet nog de wetten van aktie en reaktie leren........trouwens, hij zal er vlug achterkomen dat de tekorten bij het overheidspersoneel exponentieel gaan toenemen......want....... wie gaat nu bij overheid aan privévoorwaarden werken zonder de dikke lekkere privésnoepen te krijgen..... dan ga je toch simpelweg in de privéwerken..... bij defensie en politie voelen ze de bui al hangen, ze proberen politiek wakker te schudden dat ze geen deftig personeel meer gaan vinden, deze week moest een school ook al 2 kleuterklassen sluiten tot einde van dit jaar, wegens geen personeel, toevallig ook ambtenaren..... De Lijn moet vanaf januari ook bepaalde busdiensten annuleren, geen buschauffeurs meer.......NMBS moet zijn ambities voor meer treinverbindingen ook al opbergen wegens geen persneel meer.......De Wever moet zo veel leren zo veel is klaar en duidelijk........we zullen hem bestrijden ter lucht, ter land en ter zee....... onze Caesar uit Antwerpen en omliggende parkings....Beste Wever, if you pay peanuts, you will get monkey's.....
Laatst gewijzigd door graaf de bethune : 26 november 2024 om 17:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn besluit: de vuile sossen zijn aan het lekken, naar de pers en naar de vakboungden ... alleen, ze lekken gedeeltelijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie nu vindt dat hij onterecht moet inleveren, of teveel moet inleveren,
is rijkelijk laat met zijn reclamaties. Je had moeten reclameren toen de staatsschuld BEGON te exploderen. En qua inhoud: men heeft destijds gekozen voor twee aparte stelsels: werknemers en ambtenaren. Dik verkeerde keuze. Men heeft ook gekozen voor een repartitiestelsel en niet voor kapitalisatie. Dik verkeerde keuze. Ik, als ambtenaar, zou het ook liever zien dat de andere pensioenen evolueren in de richting van de onze. Zo lang er maar een verband blijft tussen wie bijgedragen heeft, en hoeveel hij bijgedragen heeft, en dan mag er gerust ruime solidariteit bij komen kijken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 26 november 2024 om 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En weg met dat klimaatreligie edm Ze verkopen crises aan miljarden euro's en we zijn daarna allemaal slechter af. En hier staan we nu na een nieuwe collaboratie met Duitsland en consoorten en wijzen al die collaborateurs mekaar na...
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bovendien, da gade gij nie bepalen... Citaat:
Opnieuw, de schuld van politici...
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is ook veel en veel te lang gewacht om iets aan de pensioenen te doen.
ik herinner me onlusten in Nederland en Duitsland, 20 ,. meer dan 20 jaar geleden, hier was er geen vuiltje aan de lucht. Ja schrik van die kaffers van de vakbond natuurlijk... en nu,... wel nu zitten ze met een klein probleempje want al die boomers die in pensioen zijn of aan het gaan zijn, die moeten dik betaald worden, (zoals overeengekomen ). En die die voor hen betaald hebben, gaan binnen een jaar of 15 - 20 ook in pensioen, alleen ze hebben een leger nuttelozen ingevoerd, om de put te dempen, maar blijkt dat die nuttelozen nog altijd even nutteloos zijn en verbetering zit er niet in. Ne lammen tamme zak die heel zijn leven onder nen boom heeft liggen luierikken ga je de laatste 25 jaar voor zijn pensioen natuurlijk niet meer in gang krijgen en dan, wat dan, ja Chaos he, good folks lock up your sons and daughters. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof ge moet wakker liggen van oe pensioen als 7 op 10 het niet eens gan halen tot daar?
Wake up!!!
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We werken korter en leven langer. De meest socialen in onze maatschappij zijn de rokers, zuipers en zij die van benzinedampen houden. En dat gaat men nu allemaal verbieden of zeer ontmoedigen.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |