![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nergens probleem mee, ik vraag me alleen maar af of de Belgische overheid toestaat dat je hier met een kartonnen nummerplaat rondrijdt.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, achteraan moet de tax-plaat hangen, en vooraan een duidelijk leesbare copie volgens de kleurcodering van Blegië.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wagen in België ophalen moet dus met aanhanger of transitplaat. Ik vraag me af wat dan het grote voordeel van Frankrijk is. Gaat het dan echt enkel en alleen om de 2 maanden dat je met die kartonnen platen -ongekeurd- mag rondrijden in Frankijk of zijn er nog andere voordelen?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 30 november 2024 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
niet in orde is vervalt (in theorie ) uw verzekering. Citaat:
Die nieuwe eigenaar kan hem nooit doorverkopen indien het inschrijvingsbewijs niet op zijn naam staat. Dus je kan om de twee maanden een wagen kopen die twee maand verzekeren, er twee maand mee rijden maar daarna moet de wagen verplicht vernietigen. (of een bloempot van maken) Citaat:
sommige Vlamingen normaal vinden zou wel eens heel erg abnormaal kunnen zijn. Citaat:
Wagens die om een of andere reden worden afgekeurd reden één uur eerder rond met een groene kaart of helemaal geen kaart. Bij ‘zwaar gebruik’ van uw remmen kan je nieuwe remvoering op enkele uren tot het metaal wegslijten. Zet daar de vrijstelling van 4 jaar voor keuring voor nieuwe wagens eens naast… banden … kogellagers … motormanagement … EGR-klep … vergeet die ‘garantie’ die uw autokeuring ten onrechte voor uw neus houdt. De enige die zijn eigen wagen dagdagelijks naar eigen vermogen kan keuren is de bestuurder zelf. Zelfs de domste, zonder technische basis weet echt wel als het ergens wat schud, lawaai maakt of constant rammelt hij een garage dient op te zoeken. Citaat:
Ik heb de ervaring dat bestuurders, van zodra ze merken dat er wat aan hun wagen schort, het nodige doen om het euvel hersteld te krijgen.
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Ik mag met die 1-AAA-123 , (eigenlijk uw nummerplaat ) enkel in Frankrijk rondrijden. Hij die in Frankrijk wordt tegengehouden (ik dus) zal zich moeten identificeren en krijgt de boete. Frankrijk kent geen boete - diarree zoals België en het massaal laten doorsturen van boetes via geautomatiseerde (domme) systemen is enkel voorbehouden voor Franse nummerplaten waar ten alle tijde de titularis van is gekend. En hier maakt het echt niet uit of de wagen is omgetoverd tot bloembak of nog steeds in topconditie is. Buitenlandse platen – laten halt houden en identificeren. In België is het eigenlijk veel erger. In België kan iedereen ongeregistreerd elke nummerplaat in honderden shops laten namaken. Hij die bedrog wil plegen kan rustig wachten tot hij een wagen zien van hetzelfde merk, hetzelfde type en dezelfde kleur. Nummerplaat noteren , laten namaken en bollen. In Frankrijk mogen enkel gecertificeerde autoshops op vertoon van de grijze kaart een nummerplaat afleveren. Op deze nummerplaat staat een identificatienummer waarin info is opgenomen wie, waar en wanneer de nummerplaat is afgeleverd. Heeft u er eens bij stilgestaan dat in België iemand die u kwaad toewenst uw wagen met nummerplaat kan nabootsen en 5 minuten na jou hetzelfde traject aflegt maar dan overal 40km per uur te snel... Bewijs maar eens dat jij het niet bent als zowat iedereen zonder spoor na te laten zowat overal kan nummerplaten laten namaken..
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
En daar staat of valt alles mee. De Mercedes Vito waar ik momenteel een verzekering voor heb, op een duplicaat van de nummerplaat van vorige eigenaar en mijn naam - was de laatste keer gekeurd in 2021. Zonder problemen verzekerd en donderdag na keuring en rode kaart 2 maand tijd om de wagen te (of te laten) herstellen. Geen onhaalbare 14 dagen - daarmee overbrug je zelfs de wachtijd in garages niet... Hier heb je dus je grote verschil...
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 30 november 2024 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Ik probeer, echt ik probeer. Het wordt wel steeds moeilijker.
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
De Belgische overheid komt niet in het verhaal voor. Zalig toch..
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Stel, je voert een wagen in van Brazilië - waarschijnlijk is er in heel Europa niemand die de oorspronkelijk plaat van inschrijving behoorlijk kan namaken. Je hebt dus de vrijheid om deze 'na te tekenen'.
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
"U kan hiervoor op ons kantoor terecht tussen 07:45 en 9:30. U krijgt uw transitplaten dezelfde dag vanaf 16:00 en u kan vertrekken. Iedere persoon of firma die niet in België is gevestigd, heeft recht op transitplaten. Iedere Belg kan ook 1x per jaar een Belgische transitplaat aanvragen." Franse transitplaat (plaque-ww) vanaf uw zetel thuis. https://www.plaque-ww.fr/
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 30 november 2024 om 23:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik begrepen heb. Stel dat ik -wonende in Blegië- afspreek met u om uw Vito met Franse papieren voor een paar maand te gebruiken voor een klus in België, awel, da's een misdrijf.
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Yep, dan moet ik weigeren. Je zal moeten wachten tot ik mijn Franse nummerplaten heb ontvangen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 30 november 2024 om 23:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Controles op brandveiligheid maar afschaffen want 10 minuten na de controle kan de eigenaar veranderingen aanbrengen. Snelheidscontroles maar afschaffen, want 50 meter verder kan je alsnog de gaspedaal induwen. Controles op zwartwerk afschaffen, want zodra die controle weg is kunnen er andere zwartwerkers opduiken? Rare redenering als je het mij vraagt. Jaarlijkse controle bij de dokter? Laar maar zitten, je kan morgen ook nog ziek worden. Rare redenering. Citaat:
Als morgen de technische controle afgeschaft wordt durf ik er geld opzetten dat er heel wat mensen met een onveilige auto gaan rondrijden ja. Als jij dat niet gelooft heb je de laatste jaren op Mars gezeten denk ik.
![]() |
![]() |
#36 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wagen is nog niet ingeschreven en u hebt nog op geen enkele manier aan de overheid moeten laten weten dat u met die auto rijdt. Daarnaast wil dat dus ook zeggen dat u de wagen in België met een aanhanger bent komen halen of dat u hier een transitplaat hebt aangevraagd. Klopt dat? Citaat:
Citaat:
In Frankrijk mag je die gewoon op een kartonneke stiften. Ik weet niet wat erger is. Citaat:
![]() Al eens van het "internet" gehoord. Klik en bestel uw Franse nummerplaat. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige verschil is dat jij ondertussen met je wrak de wegen onveilig mag blijven maken maar ik blijf weigeren dat een voordeel te noemen. Daarnaast kan je in België ook een nationale plaat aanvragen. Die is 20 dagen geldig en je mag er mee naar de keuring rijden. Als je met je wagen uit het buitenland komt, stop je bij de garage, je maakt een afspraak om je wagen te laten herstellen, vraag ondertussen zo'n plaat aan tegen de datum dat je wagen klaar is en je rijdt er mee naar de keuring. Kortom: Buiten het feit dat je in Frankrijk je medeweggebruikers in gevaar mag brengen door met een niet-gekeurd wrak rond te rijden zie ik eigenlijk niet veel voordelen die zo'n gigantisch verschil maken. Je geeft zelf aan dat bestuurders zo snel mogelijk hun wagen in orde laten maken als er iets aan schort. Waarom zou je dan 2 maanden met een onveilig wrak willen rijden?
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zorg maar dat je voldoende eten en drinken meeneemt naar uw zetel... Citaat:
Eventjes langs Brussel passeren of enkele maanden wachten... Ik weet niet wat het voordeligste is maar ik vrees dat u gaat vertellen dat een paar maanden wachten het voordeligste is. Of u komt met een andere uitvlucht, die kans is minstens even groot...
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik moet jammer genoeg toegeven: ik vind nergens enige bevestiging van uw beweringen over het feit dat je in Frankrijk 2 maanden mag rondrijden met een Belgisch inschrijvingsbewijs en kartonnen nummerplaten. Meer nog: ik vind dat in je in Frankrijk sowieso niet rond mag rijden met een voertuig dat niet ingeschreven is. Op straffe van boete van €135. En een inschrijvingsbewijs verkrijgen gaat blijkbaar alleen als je voertuig gekeurd is. Ik vraag me dus af waar ik de info over dat rondrijden met Belgisch inschrijvingsbewijs en kartonnen nummerplaten kan vinden. Heb jij een link, Johan? Ik vind er niets over terug.
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind onderstaande uitleg en stappen terug maar die schetsen een heel ander beeld dan wat jij aangeeft Johan.
Ten eerste moet je blijkbaar in Fr niet langs de douane maar moet je wel langs de belastingsdienst voor iets van een "kwijtschelding". Citaat:
De 2de stap, na dat "kwijtscheldings-ding is dan de wagen laten keuren (uitz: hij komt uit de EU en heeft nog een recente keuring) En pas na de keuring kan de wagen ingeschreven worden en mag je 2 maanden rondrijden met je voorlopige inschrijvingsbewijs. Citaat:
Bron van dit alles Toch een redelijk verschil met de procedure die jij schetste in je OP, Johan. Hoe zit dat nu? Was jij mis of vertelt die site onzin?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 2 december 2024 om 14:39. |
||
![]() |
![]() |