Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2005, 11:31   #21
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Ik vind het eerder tijdverspilling en het wekt vaak ergernis op bij de toeschouwers die net zo'n vlag voor hun neus krijgen als ze hun topfavoriet willen aanmoedigen.
Duidelijk. Ik vind trouwens dat alle vlaggen-en niet alleen vlaamse vlaggen dus-op zo'n koersen verboden moeten worden. En voor de vlaamse zwaaiers, deze boodschap : zoek een andere hobby.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 11:31   #22
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
ik ben al die sites eens afgeweest en ik vind enkel bij bart wellens hier en daar eens een belgische vlag, bij de anderen niks. enkel bij kevin pauwels kon je op een bepaalde foto in de verte de driekleur herkennen, maar er is ook een foto bij die veel duidelijker de leeuw laat zien.

waar haalt u het dus vandaan dat de wielersport belgisch is als ik bijne geen driekleuren vind?
Flamingantisch zijn de renners alvast NIET want dan zouden ze hun site vol met leeuwen zetten. De flaminganten zijn zoals gewoonlijk weer in de minderheid, maar door enkelingen van VL² wordt zo'n hele koers verpest met zwart- en geel leeuwenvertoon. Daar moet je fier op zijn.
Oud 5 januari 2005, 11:33   #23
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Inderdaad. Vlaggen hebben iets feestelijks. Maar de belgicisten zijn gewoon stikjaloers: zij hebben immers niet over de mankracht om ook iets dergelijks te doen. Daar zit juist de reden van hun oeverloos gekanker.
Daar steken wij onze tijd niet in, we hebben belangrijkere zaken te doen. Kijk even naar de foto met een aantal Vlaamse Vlaggers. Gemiddelde leeftijd is tussen de 40 en de 65.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 11:34   #24
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juuuuuist. Zo'n ergernis, dat Vlaanderen Vlagt iedere keer weer een halve lichte vrachtwagen vlaggen weet te verkopen. Zo geërgd zijn de mensen... U weet duidelijk niet waarover u spreekt.
U weet dat zo goed Jan, staat u soms mee te vlaggen?
Oud 5 januari 2005, 11:35   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds zei: soms staan ze er bijna op en vergeet niet dat er al een renner gevallen is omdat er zo'n vlaggenstok tussen z'n wielen belandde. Als die vlag ver genoeg van het parcours verwijderd was, had dat nooit plaatsgevonden.
Blijkbaar zijn jullie nogal selectief en houden jullie ervan de feiten te verdraaien. In de eerste plaats ging het niet om iemand van Vlaanderen Vlagt die met die vlag stond. Daarenboven was het niet een vlaggenstok, maar wel een vlag. Uit de getuigenissen nadien is gebleken dat de man aan de kant stond met een vlag in zijn handen; ook bleek de man al een beetje aangeschoten te zijn.

Om alle kritiek te vermijden gebruikt Vlaanderen Vlagt sedertdien grote stokken van soms meer dan drie meter.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 11:36   #26
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Om alle kritiek te vermijden gebruikt Vlaanderen Vlagt sedertdien grote stokken van soms meer dan drie meter.
En vermelden ze op hun site dat dronkenschap niet is toegestaan tijdens het zwaaien der vlaggen! De vlag moet zwaaien en niet zwalpen!
Oud 5 januari 2005, 11:37   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar steken wij onze tijd niet in, we hebben belangrijkere zaken te doen. Kijk even naar de foto met een aantal Vlaamse Vlaggers. Gemiddelde leeftijd is tussen de 40 en de 65.
Daar vergist u zich wel heel schromelijk in. Op bepaalde foto's staan inderdaad wat oudere mensen, daar die ook de tijd hebben om tijdens bepaalde weekdagen zich vrij te maken. Vergeet trouwens ook niet dat de leden zelf hun reis bekostigen (al wordt er onder elkaar altijd wat afgesproken voor vervoer en zo, zodanig dat de uiteindelijke kost bijna steeds heel goed meevalt zelf al gaan ze een enkele keer naar het buitenland).
Oud 5 januari 2005, 11:39   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En vermelden ze op hun site dat dronkenschap niet is toegestaan tijdens het zwaaien der vlaggen! De vlag moet zwaaien en niet zwalpen!
Blijkbaar leest u niet: de man was geen lid van Vlaanderen Vlagt. Het was gewoon iemand die z'n eigen leeuwenvlag had meegebracht.

Ik zou trouwens niet al de mensen te eten willengeven die al eens met welke vlag dan ook in dronken toestand hebben gezwaaid tijdens een voetbalwedstrijd.
Oud 5 januari 2005, 11:39   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Duidelijk. Ik vind trouwens dat alle vlaggen-en niet alleen vlaamse vlaggen dus-op zo'n koersen verboden moeten worden. En voor de vlaamse zwaaiers, deze boodschap : zoek een andere hobby.
Ja, maak de boel maar triestig. Waarom dan ook geen publiek verbieden...
Oud 5 januari 2005, 11:40   #30
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Verbieden : weer zo een irritante trek van onze zuiderbelgen, alles wat hun niet aanstaat moet verboden worden.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 11:40   #31
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

U spreekt over Vlaanderen vlagt:

Ik antwoord daar gewoon op met iets wat op hun site staat, ik heb het niet over de man die de renner deed vallen.
Oud 5 januari 2005, 11:41   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar steken wij onze tijd niet in, we hebben belangrijkere zaken te doen.
Dan heb ik wel een levensgrote vraag: al meerdere keren hebben jullie hier oeverloos gejeremiëerd over dat vlaggenzwaaien. Indien het allemaal niet belangrijk is, dan vraag ik mij toch wel af waarom jullie er toch zoveel aandacht aan besteden. Ook nu is alweer een Bubbel erover begonnen. Niet wij. Blijkbaar ligt het toch zwaar op de maag!
Oud 5 januari 2005, 11:44   #33
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maak de boel maar triestig. Waarom dan ook geen publiek verbieden...
Triestig? Als u bijvoorbeeld naar het Ronde van Frankrijk, is het voor de sport zelf. Niet voor de vlaggen.
Oud 5 januari 2005, 11:46   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Triestig? Als u bijvoorbeeld naar het Ronde van Frankrijk, is het voor de sport zelf. Niet voor de vlaggen.
Merkwaardig dat ik toch ook vlaggen het gezien: Franse, Bretoense, Baskische, Italiaanse, Nederlandse... en ook Vlaamse vlaggen. Ook allemaal verbieden? Vooral die eerste?
Oud 5 januari 2005, 11:47   #35
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Verbieden : weer zo een irritante trek van onze zuiderbelgen, alles wat hun niet aanstaat moet verboden worden.
Het is niet verbieden om te verbieden. De aanwezigheid van die vlaggen is nutteloos en trekt op niets. Dat mensen met hun Vlaamse vlag op de Ijzerwake of de Ijzerbedevaart gaan spelen, OK, daar zijn er nog redenen voor. Maar toch niet op een wielrennerskoers.
Oud 5 januari 2005, 11:49   #36
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Merkwaardig dat ik toch ook vlaggen het gezien: Franse, Bretoense, Baskische, Italiaanse, Nederlandse... en ook Vlaamse vlaggen. Ook allemaal verbieden? Vooral die eerste?
Ik denk het, ja.
Oud 5 januari 2005, 11:51   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet verbieden om te verbieden. De aanwezigheid van die vlaggen is nutteloos en trekt op niets. Dat mensen met hun Vlaamse vlag op de Ijzerwake of de Ijzerbedevaart gaan spelen, OK, daar zijn er nog redenen voor. Maar toch niet op een wielrennerskoers.
U zet uzelf voor schut. Indien iets nutteloos is, dan hoeft het zeker niet verboden te worden.

Trouwens, heb ik het nu goed begrepen dat de Fransen niet meer hun Franse vlaggen mogen uithalen tijdens de Ronde van Frankrijk?
Oud 5 januari 2005, 11:51   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk het, ja.
En waarom denkt u dat dan?
Oud 5 januari 2005, 11:52   #39
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en hoe dikwijls is het in de ronde van frankrijk nog niet gebeurd dat renners ten val komen in de cols door overenthousiaste supporters? de logica trekt zich dus door : sommige mensen doen onverantwoord met een vlag, dus alle vlaggen verbieden. sommige supporters doen onverantwoord en gevaarlijk, dus alle supporters verbieden. misschien kunnen we ook beginnen met het leegmaken van de weien langs de parcours, een uitgebroken ponny kan immers voor heel wat last zorgen, vraag het maar aan zabel
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 11:55   #40
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

wat ik dan nog het beste vindt is dat patriot hier laatst een foto heeft gepubliceerd van een tennis of voetbal stadion vol belgische vlaggen om aan te tonen dat het belgische nationaliteitsgevoel nog leeft. waren diegenen op die foto dan allemaal lastige en onverantwoordelijke pummels?
muys is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be