![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En begin niet over handelsrestricties zoals "veiligheidsvoorschriften" want in weze zijn dat evengoed tarieven. (De EU is daar héél goed in. Alle "groene" voorschriften gelden enkel voor de goederen die in Europa worden gemaakt, maar alle goedkope brol die uit het buitenland komt, en waar de EU geen fuck te zeggen hebben over "groene" voorschriften, blijven gewoon buiten schot. Daarbij vernietigen ze het hele Europese industrieel apparaat om wat salamanders en madeliefjes te redden, de ongelooflijke idioten dat ze zijn, en passant het geld van de Europese consument in de zakken van China, India, Pakisten et tutti quanti proppend) Dus; waren er al handelsrestricties vanuit Canada naar de US opgelegd? Tarieven? Regels? etc? en China? Wat met de EU? Waar Trump nu op retalieert? Of plaatst Trump het eerste schot voor de boeg? En stond te teller buiten de US op 0%??
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bovenstaand IS natuurlijk een interessant punt...
De flexibele omgang met terminologie als "Original Equipment Manufacturer " betekent misschien wel dat de VS,Canada,Mexico en de EU elkaar aan het be-tariefieren zijn omtrent goederen die feitelijk grotendeels in China vervaardigd zijn geweest... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [
Citaat:
![]() ![]() ![]() Waarom het jezelf toch zo lastig maken ??? Zeg toch gewoon Israël. Heb je soms schrik dat je een aanval van allergie zult krijgen wanneer je dat land met zijn naam Israël aanduidt? Of jij dat nu graag hebt of niet Israël bestaat en is gelegen tussen de Jordaan en de Middellandse zee. En zijn Joodse bewoners zijn niet zinnens dat gebied te verlaten. Op het leven!!! Le Chaim!!!
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 6 maart 2025 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In China is er wel hoge ongerustheid bij de exporterende producenten. En er worden wel degelijk, sinds decennia, invoerrechten op geheven, die schommelen naar gelang het product, (doorgaans van +- 6% tot +-15% voor wagens zelfs tot 35%) en die voor de EU gelijk is in alle landen. Maar van het moment dat een inkoper de douane en invoerrechten heeft betaald kan hij zonder problemen de goederen vrij over gans de EU verkopen (ook nog steeds aan de UK trouwens).
Laatst gewijzigd door Gipsy : 6 maart 2025 om 21:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 6 maart 2025 om 21:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Alleen de kernuitstap in B en D al….
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 7 maart 2025 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Frankrijk 70%. Ik weet niet goed op welk pig je hier nu lipstick zet.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom maakt u er zo'n onnozele karikatuur van? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, de bullebak en gemelijke verrader Donald Duck Trump heeft er voor gezorgd dat hij de Amerikaanse export voor een flink stuk zelf getorpedeerd heeft. Zo “intelligent” is deze “God on my side”-onnozelaar. In Denemarken heeft een grootwarenhuisketen opzettelijk de uitgestalde producten voorzien van een label zodat de klanten kunnen verifiëren of ze wel degelijk Europese en geen Amerikaanse producten kopen. Begrijpelijk, vermits Donald Duck het “vanzelfsprekend” vindt dat Groenland aan “America first” toebehoort.
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Interview van Mevr Amanpour (iedereen die wel eens buitenlandse pers volgt weet dat deze mevrouw niet onbelangrijk is) en de Canadese Minister van Buitenlandse Zaken,Mevr.Melanie Jolie...
Geen geklaag hier,maar de vertegenwoordigster van een land dat vol zelfvertrouwen zal staan op zijn eigen rechten en souvereiniteit (want Trump heeft inderdaad gezegd dat hij Canada zou willen annexeren...die uitspraak staat) https://www.youtube.com/watch?v=z3rIlAITjXk Inderdaad kan "onze mond" openvallen als we zien hoe de Verenigde Staten momenteel hun letterlijk dichtste bondgenoot,directe buur en bovendien grootste handelspartner denken te moeten behandelen.... teleurstellend voor Mr Trump echter bougeren de Canadezen niet... Integendeel,er is al duidelijk genoeg gesteld dat ZIJ niet zich gaan bezig houden met iedere maand internationale handelsovereenkomsten (zoals het Amerikaanse Free Trade agreement...ik zeg maar zoiets) naar gelang de wind en de regen gaan laten veranderen... Of nog,als Trump binnen een maand van mening verandert moet hij NIEt denken dat dan alles vergeten en vergeven is....Canada kijkt nu echt elders..... Gezien zijn vrij kleine bevolking kan Canada economisch best zonder de Amerikanen,en bovendien hebben ZIJ de beschikking over kolossale hoeveelheden van zowat alle intressante stofjes.....waar ook elders wel klanten voor te vinden zijn... niet gezegd in dit interview(daarom ben IK geen Minister ![]() De Canadezen gaan dit winnen....want de Amerikaanse Strijdkrachten gaan misschien wel bewegen,maar richting het Witte Huis dan,mocht Donald nog dommer gaan doen.... Momenteel echter voelen de Canadezen zich een beetje als de Oekrainers....Omdat een aanzienlijk deel van de Canadezen Engelstalig is "hoort" Canada dus bij de Verenigde Staten ....welwelwel.... Laatst gewijzigd door kelt : 7 maart 2025 om 12:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor bedrijven was en is de EU een enorme simplificatie. Aan elke grenspost van elk Europees land moesten de goederen ingeklaard worden en dan weer uitgeklaard en weer ingeklaard bij elk land dat men in en uitging of moest men op zijn minst transit documenten hebben wat een enorm tijdverlies was en een berg administratief werk in het bedrijf en voor de transporteur. Kwamen er dan nog eens al die verschillende munten bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Binnen niet al te lange tijd verlaat Mr Trudeau zijn positie als Premier van Canada..
Wat er voordien ook gebeurd is zal hij "dankzij" Trump met opgeheven hoofd kunnen wegwandelen,wetende dat zijn opvolger de besproken zaken op dezelfde manier zullen behandelen.... Canada zal niet toegeven en hoeft ook niet toe te geven.... Ironisch genoeg zitten de Verenigde Staten ,of laat ik maar stellen,de Trump administratie,op dit punt in een veel slechtere positie Laatst gewijzigd door kelt : 7 maart 2025 om 13:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Canadezen moet zowat de vriendelijkste en beschaafde mensen ter wereld zijn en…
ja Trump is erin geslaagd ze kwaad te krijgen. Je moet het maar doen.
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
En toen begonnen ze zich politieke macht toe te eigenen, en begon het kalf te verzuipen.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog nooit een Canadese ijshockey match gezien, zeker?
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onnozel geboren en zot gewiegd plus naar beneden genivelleerd onderwijs is geen hulp voor genetische verbetering van 't soort, hè.
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |