![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Verhaal van Wél Werkende Walen zet de N-VA een neus.
Als die er dan toch blijken te zijn dan mag de geldkraan sito presto afgesloten worden.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 18 december 2024 om 22:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze eb en vloed kan enkel gestopt worden door de Vlaamse onafhankelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zijn zij dan zo bevreesd om op eigen benen te staan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tjah, begrijpe wie begrijpe kan???
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De werkende Waal is slechts een zeer kleine minderheid.
De werkloosheid is nog steeds veel hoger in de Waalse provincies dan in de Vlaamse provincies. Dat is de verklaring voor hun hemelse schrik om hun eigen bootjes te moeten doppen na de Vlaamse onafhankelijkheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik dacht eens gelezen te hebben dat er in de Walen scholen waren waar het Nederlands geschrapt was, dan denk je waarom schrapt men het Frans hier dan niet, van hezelfde laken een broek??? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 18 december 2024 om 22:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Engels is tegenwoordig toch veel nuttiger dan dat nutteloze Frans, ik begrijp niet dat Vlaanderen nog steeds zo zit te hameren op dat Frans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als men in Ninove kijkt om marktkramers te verplichten hun affiches enkel in het Nederlandse toe te laten Vraagt men zich af of het wettelijk is Als we kijken wat de wet is Wordt die dagelijks niet gerespecteerd in het Brusselse hoofdstedelijke gewest E Moedwillig dan nog
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Welke partij zou daar tegen zijn ? Weeral het aanhangsel van de PS?
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat dacht ik wel. ![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...6&postcount=19
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 19 december 2024 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een mening vormt men met feiten met info Eenmaal een mening Dan filtert men info om bevestiging te krijgen over zijn mening En trekt men info die niet strookt met de mening in het belachelijke ikzelf probeer die niet te doen Maar wie zonder zonde is werpe te eerste steen uiteraard Voor mij is politics. Be vooral een extra bron voor info Bedankt voor uw complement
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is helemaal niet het geval! Het is niet omdat Vlaams-Nationalisten leven van stereotypes tegenover de Franstaligen ("Ze zijn allemaal lui, dom, werkloos") dat hun stereotypes de realiteit weerspiegelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel heb ik gezegd dat de werkloosheid in de Waalse provincies veel hoger is dan in de Vlaamse provincies. Gaat U dat ook ontkennen? Zo is de werkloosheid in de beste Waalse provincie(Luxemburg 4,9%) zelfs hoger dan de werkloosheid inde slechtste Vlaamse provincie(Antwerpen 4%). ![]() Oost-Vlaanderen 2,2% Luxemburg 4,9% West-Vlaanderen 2,7% Waals Brabant 5,6% Limburg 3,6% Namen 7,3% Vlaams Brabant 3,7% Luik 8,4% Antwerpen 4% Henegouwen 10,6% https://www.nbb.be/nl/publicaties-en...arbeidsmarkt-6 Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 19 december 2024 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
https://e.infogram.com/9bebf4ac-936c...1-4a37f2aee6bc Wat betreft de discussie over taal. Mijn kleinzoon vond het leren van Frans ook niet aangenaam/zinvol. De jeugd spreekt vooral Engels. Ik heb hem er toch op gewezen dat als hij van zijn woonplaats 5km naar het zuiden fietst hij daar toch in het Franstalig landsgedeelte is. En dat als je meertalig bent je altijd in een machtspositie staat ten overstaan van diegenen die dat niet zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
is dan in de Vlaamse provincies? Dan kan je ook het zonlicht proberen te ontkennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een karakterfout van uwentwege.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al 50 jaar zeggen de Belgicisten dat de economische kloof tussen Vlaanderen en Wallonië aan het verdwijnen is en de kloof is er nog steeds. Al 50 jaar verkondigen de Belgicisten dat de Walen meer en meer Nederlands aan het leren zijn ,terwijl het aantal Waalse studenten dat voor het Nederlands ,kiest nog nooit zo laag geweest is(24%) . Wie gelooft die Belgicistische propaganda nog? |
|
![]() |
![]() |