Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2024, 03:21   #21
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Vergeet niet iets klaar te maken op basis van zure augurken.
Wie niet dezelfde mening deelt omtrent een bepaald feest is een zuurpruim ? Wie dus niet van drukke winkelstraten houdt is een zuurpruim ? Ja meningen zijn blijkbaar als konten iedereen heeft er een.

En om even terug te komen op oudejaars avond en Kerstmis.....de meeste mensen die ik ken en dat zijn er heel wat van jong tot oud zeggen me bijna allemaal hetzelfde.....

Ik ben weer blij die zever voorbij is

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 december 2024 om 03:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2024, 06:46   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Zwaarwichtigheid; duidelijk een probleem voor u. "Men moet daar allemaal niet zo zwaar aan tillen."
Vooral snel conclusies trekken is een probleem. Wie tegenwoordig nog maar een mening heeft over olifanten is al snel zelf een olifant.

Vind dat beetje spijtig want het is net leuk er verschillende meningen op na te houden en deze aan mekaar te toetsen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 december 2024 om 06:48.
Oud 29 december 2024, 08:16   #23
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vooral snel conclusies trekken is een probleem. Wie tegenwoordig nog maar een mening heeft over olifanten is al snel zelf een olifant.

Vind dat beetje spijtig want het is net leuk er verschillende meningen op na te houden en deze aan mekaar te toetsen.
Heb daar geen probleem mee. Maar als er geen connectie is met de andere qua leefmilieu of achtergrond blijft het maar wat geschreeuw in de woestijn. Vroeger had men nog een christelijk kader. Nu dat wegvallen is is het meestal de regio waar je woont. Dat is ook weggevallen. Globalisering.

Wat blijft er over? Wat hebben we gemeen met de meeste mensen. Geen idee... We werken en zeggen eens Hallo. Dat is geen connectie. Dat is goed als het economisch goed gaat. Nu horen we al sinds 2000; het is weeral crisis. Het economische optimisme als verbindings middel is te zwak gebleken. Voor zwakkelingen.

Je valt dan op andere dingen terug. Je regio en religie.

Snap je of je bent totaal niet mee?
Oud 29 december 2024, 09:02   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Heb daar geen probleem mee. Maar als er geen connectie is met de andere qua leefmilieu of achtergrond blijft het maar wat geschreeuw in de woestijn. Vroeger had men nog een christelijk kader. Nu dat wegvallen is is het meestal de regio waar je woont. Dat is ook weggevallen. Globalisering.

Wat blijft er over? Wat hebben we gemeen met de meeste mensen. Geen idee... We werken en zeggen eens Hallo. Dat is geen connectie. Dat is goed als het economisch goed gaat. Nu horen we al sinds 2000; het is weeral crisis. Het economische optimisme als verbindings middel is te zwak gebleken. Voor zwakkelingen.

Je valt dan op andere dingen terug. Je regio en religie.

Snap je of je bent totaal niet mee?
Dat gaat soms zelf terug op straat / wijk niveau.

Ge hebt die van t dorp. en die van een paar andere negorijen (vlak bij het dorp maar uit de schaduw van de kerktoren)

Maar ge hebt die hier uit t straat en t verlengde daarvan dat uitgeeft op grondgebied van twee andere gemeenten. Toch zijn die allemaal t zelfde.

Maar voor de oude garde, zijn die van de nieuwe wijk die vlak achter die straat ligt, de inwijkelingen (ook al wonen die er nu ook al +40 jaar). die hebben dus ook hun eigen wijk comite , ze hebben geen parochiezaal, cafe of wat dan ook, toch hebben ze hun eigen ding.

Maar als er onder een vlag samen georganiseerd wordt doet iedereen wel mee.

Idem voor de jeugdbewegingen 2 of 3 keer per jaar bundelen die de krachten waar ze anders geisoleerde eilanden vormen met zelf een gezonde concurentie strijd. Dat allemaal op het grondgebied van 1 dorp.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2024, 09:12   #25
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wie niet dezelfde mening deelt omtrent een bepaald feest is een zuurpruim ? Wie dus niet van drukke winkelstraten houdt is een zuurpruim ? Ja meningen zijn blijkbaar als konten iedereen heeft er een.

En om even terug te komen op oudejaars avond en Kerstmis.....de meeste mensen die ik ken en dat zijn er heel wat van jong tot oud zeggen me bijna allemaal hetzelfde.....

Ik ben weer blij die zever voorbij is
Alsof je verplicht bent in die drukke straten te gaan. Je maakt er toch van wat je zelf prettig vindt? Met mensen die je graag hebt. Cheer up man
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 29 december 2024 om 09:13.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2024, 14:57   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Alsof je verplicht bent in die drukke straten te gaan. Je maakt er toch van wat je zelf prettig vindt? Met mensen die je graag hebt. Cheer up man
Neen ik schrijf alleen ik daar niet van hou maar anderen dan misschien weer juist wel.

Ja op die manier wordt het natuurlijk moeilijk om wat meningen naast elkaar te leggen. Uiteindelijk is men ook niet verplicht om op dit forum iets neer te krabbelen zie te lezen.

Over wat kunnen we het dan nog hebben als we wat willen in discussie gaan ?

Och ja er is natuurlijk nog altijd de tettendraad

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 december 2024 om 15:07.
Oud 29 december 2024, 15:07   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als ze bij ons in t dorp iets organiseren, of dat nu iets cultureel, sportief of volks is, het maakt niet uit... Dan is dat telkens met sloten booz, Alle redenen zijn goed om te zuipen zeg ik dan.
Daar ben ik het wel mee eens.

Maar oudejaarsavond is zo'n rare. Kerst is familie.
Maar in Vilvoorde, op oudejaarsavond... als ik de moed krijg, zal ik om 23u starten met mijn rondrijden in mijn mobiele ligzetel, met een GoPro op mijn helm.

De kans dat we meer gaan zien dan een paar bontkragen die vuurwerk als een stel debielen in't rond gooien of veel te snel rijdende auto's is klein.
Oud 29 december 2024, 16:39   #28
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Daar ben ik het wel mee eens.

Maar oudejaarsavond is zo'n rare. Kerst is familie.
Maar in Vilvoorde, op oudejaarsavond... als ik de moed krijg, zal ik om 23u starten met mijn rondrijden in mijn mobiele ligzetel, met een GoPro op mijn helm.

De kans dat we meer gaan zien dan een paar bontkragen die vuurwerk als een stel debielen in't rond gooien of veel te snel rijdende auto's is klein.

https://www.youtube.com/watch?v=d27gTrPPAyk

Oud 29 december 2024, 16:50   #29
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zet Alien vs Predator op in highdef.

Oud 29 december 2024, 17:36   #30
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=C3QqKlpOZE0

Oud 29 december 2024, 19:56   #31
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Zullen we een gokje wagen in hoeveel steden er rellen, brandstichting en geweldsdelicten gaan zijn?
Oud 29 december 2024, 20:00   #32
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Groot gelijk, ik doe er ook niet meer aan mee. Lukt zelfs niet om zolang wakker te blijven. Vroeger stuurde ik uit beleefdheid nog een sms-je hier en daar, maar sommigen vinden het verkeerd als je in de late namiddag iemand een gelukkig jaar toewenst pfft. Dit jaar gsm ver genoeg weg dat ik niet wakker word van het gepiep.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2024, 21:16   #33
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Wat een feestneuzen hier op het forum ! Zet 'm op ! Polonaise !

Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2024, 00:47   #34
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Ik heb elke maand feest. Bij volle maan, welteverstaan.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2024, 06:25   #35
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Wat een feestneuzen hier op het forum ! Zet 'm op ! Polonaise !

Ach feesten en goed eten en drinken kun je tegenwoordig alle dagen of op zijn minst iedere week.

Op dat vlak zijn we verwende nesten geworden. Toen mijn oom en tante in de jaren 60 terugkwamen na 2 weken vakantie in Spanje werd daar dagen in detail over verteld en hadden die blijkbaar een echt avontuur beleefd. Nu interesseert dat niemand nog zelfs al kom je net terug uit Madagascar.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 december 2024 om 06:31.
Oud 30 december 2024, 08:07   #36
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zuhal Demir

Zijn deze ouders dan niet het probleem?

Los van de juridische strijd over huisarresten, moet me iets anders van het hart. Iets wat ik veel fundamenteler vind dan de vraag of burgemeesters huisarrest mogen opleggen aan criminele jongeren met oudjaar. Mijn mening daarover is duidelijk. Als een burgemeester bevoegd voor de veiligheid van zijn stad of gemeente dat niet kan doen in sommige, extreme gevallen? Dan moeten we de wet daar aan aanpassen.

Wat overblijft voor mij is de vraag: wat voor ouder stapt naar de Raad van State om zijn minderjarige zoon toe te laten om onheil aan te richten? Daar kan ik met de beste wil van de wereld niet bij. Als mijn kind -Niet doen Rozanne- op dergelijke wijze zou ontsporen dat het vandalisme pleegt, homo’s aanvalt, zinloos geweld pleegt en regelrecht zijn eigen ondergang tegemoet loopt? Ik zou blij zijn met iedere kracht die het terug in het gareel dwingt. Dat is kwestie van gezond verstand en houden van je kind.

“Ja meneer, de rechter. Mijn kind is een gevaar voor de samenleving, een vandaal, en gooit al eens met een Molotovcocktail naar auto’s met Nieuwjaar. Maar zijn we niet allemaal jong geweest? Gaan we nu niet te veel de repressieve toer op?” Ik vraag me echt af hoe je jezelf nog ouder kan noemen.

Misschien is huisarrest dan inderdaad niet de juiste keuze. Misschien zijn deze ouders dan wel deel van het probleem. Of het probleem.

https://vrt.be/vrtnws/nl/2024/12/27/...ejaarsavond-a/
4:20 p.m. · 28 dec. 2024
·
76,9K
Weergaven
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2024, 08:26   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zullen we een gokje wagen in hoeveel steden er rellen, brandstichting en geweldsdelicten gaan zijn?
of waar de flikken overal hun andere wang zullen toekeren ipv ongenadig terug te slaan.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 30 december 2024 om 08:26.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2024, 12:09   #38
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
of waar de flikken overal hun andere wang zullen toekeren ipv ongenadig terug te slaan.
En dat ligt niet aan de flikken voor alle duidelijkheid.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2024, 16:18   #39
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zuhal Demir

Zijn deze ouders dan niet het probleem?

Los van de juridische strijd over huisarresten, moet me iets anders van het hart. Iets wat ik veel fundamenteler vind dan de vraag of burgemeesters huisarrest mogen opleggen aan criminele jongeren met oudjaar.
Welke criminele jongeren? Oudjaar is nog niet voorbij, er is nog helemaal geen criminaliteit gepleegd.
Er kan dus ook nog geen sprake zijn van criminele jongeren en huisarrest als straf.
Citaat:
Mijn mening daarover is duidelijk.
Als een burgemeester bevoegd voor de veiligheid van zijn stad of gemeente dat niet kan doen in sommige, extreme gevallen? Dan moeten we de wet daar aan aanpassen.
Als politieker hoort de mier te weten wat de bevoegdheden van een burgemeester zijn en ook wat de scheiding der machten is.
En ze kan helemaal geen enkele wet aanpassen om onschuldigen te kunnen straffen voor een misdrijf dat niet werd gepleegd.
Citaat:
Wat overblijft voor mij is de vraag: wat voor ouder stapt naar de Raad van State om zijn minderjarige zoon toe te laten om onheil aan te richten?
Onnozele nva-trut.
Die ouders stappen niet naar de Raad van State om toestemming te vragen voor hun minderjarige zoon om onheil te mogen aanrichten.
Die ouders stappen naar de Raad van State omdat de burgemeester zijn boekje te buiten gaat en meent rechter te mogen spelen terwijl de wet hem dat verbiedt.
Citaat:
Daar kan ik met de beste wil van de wereld niet bij.
En dat heet dan minister te willen zijn, ze komt wat verstand tekort....
Citaat:
Als mijn kind -Niet doen Rozanne- op dergelijke wijze zou ontsporen dat het vandalisme pleegt, homo’s aanvalt, zinloos geweld pleegt en regelrecht zijn eigen ondergang tegemoet loopt?
Dan zou jouw kind, net zoals deze jongere, door de rechter veroordeeld worden en een straf krijgen die gij, als politieker en wetgever bedacht hebt, in een wet gegoten hebt als strafmaat in het strafwetboek dat de rechter moet volgen!
Huichelaarster.
Citaat:
Ik zou blij zijn met iedere kracht die het terug in het gareel dwingt. Dat is kwestie van gezond verstand en houden van je kind.
Dan faalt gij gigantisch als ouder als de staat je kind al in het gareel moet dwingen dat jouw ouderlijk toezicht- en opvoedingsplicht is.
Citaat:
“Ja meneer, de rechter. Mijn kind is een gevaar voor de samenleving, een vandaal, en gooit al eens met een Molotovcocktail naar auto’s met Nieuwjaar.
Ja meneer, de rechter. Mijn kind WAS een gevaar voor de samenleving, een vandaal, en GOOIDE VORIG JAAR al eens met een Molotovcocktail naar auto’s met Nieuwjaar.....en daarvoor werd hij al GESTRAFT maar hij zal dat niet meer doen, iedereen verdient een tweede kans.
Citaat:
Maar zijn we niet allemaal jong geweest? Gaan we nu niet te veel de repressieve toer op?” Ik vraag me echt af hoe je jezelf nog ouder kan noemen.
Zuhal de mier smeet blijkbaar als jongere ook met Molotovcocktails naar auto’s bij Nieuwjaar? Zij vindt dat geen probleem, we zijn allemaal jong geweest en we hebben allemaal met molotovcocktails gesmeten?
Jawadde.....
Citaat:
Misschien is huisarrest dan inderdaad niet de juiste keuze. Misschien zijn deze ouders dan wel deel van het probleem. Of het probleem.
Nu steekt huichelaarster de mier ook nog de schuld op ouders als afleiding van de burgemeester die de wet overtreedt en onschuldige jongeren straft en opsluit voor een misdrijf dat nog niet of nooit zal gepleegd worden op de komende oudejaarsnacht.

En ook het probleem van ouders die hun kinderen niet in het gareel houden is de schuld van pamperende politiekers die faalden op integratie en de naleving van onze wetten voor inwijkelingen.
Ook de ouders en minderjarige criminelen worden nog steeds niet gestraft voor de schade van strafbare feiten die hun minderjarigen plegen terwijl ze onder ouderlijk toezicht staan.
Oud 30 december 2024, 17:09   #40
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En dat ligt niet aan de flikken voor alle duidelijkheid.
Deels wel. Ze zouden met zen allen kunnen weigeren op de manier van vandaag hun werk te moeten uitoefenen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be