![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen enkele partij uitgezonderd het VB wil niet dat de taalwetten toegepast worden. Schrik om op lange Franstalige tenen te trappen? Laatst gewijzigd door daiwa : 15 januari 2025 om 23:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is zoals op het vakantiedomein aan de kust waar ik regelmatig verblijf. Als die Franse vrouwen daar niet poetsen zal er niet meer gepoetst worden wegens geen interesse van Nederlandstalige vrouwen om dat werk te doen. In het leven moet je noodgedwongen keuzes maken. En als je, zoals mijn kennis uit de rand, te lui bent om een paar honderd meter verderaf bij een Nederlandstalige handelaar te winkelen in plaats van bij de Franstalige kort bij je deur moet je niet komen klagen. PS Mijn oudste heeft verschillende jaren in Azië gewoond en gewerkt, en is daar regelmatig in contact gekomen met klanten. De eis om de plaatselijke taal te spreken is er nooit gesteld. Het personeel heeft ook nooit een probleem gemaakt van het feit dat hij in de Engelse taal met hen communiceerde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En er zijn meerdere plaatsen waar ik dat kon doen. Ik wist alleen niet op voorhand dat ik daar door een eentalig Franstalige ging bediend worden. Nu weet ik dat ik dat tankstation met bijbehorende shop in zijn geheel ga mijden, en hebben ze meer business verloren dan dat ene pakje. Citaat:
Kortrijk is niet een toeristische plaats aan de Kust of in de Ardennen. Citaat:
Ik kom genoeg Nederlandstaligen die dat werk doen. Natuurlijk, als er een krapte op de arbeidsmarkt is, en je hebt veel jobs waaruit je kunt kiezen, ga je die kiezen die jou het beste ligt, maar ik kom toch regelmatig eens in een tankstation om te weten dat het niet klopt wat je zegt. Citaat:
Als Amazon hun pakjes laat retourneren via een soort netwerk van plaatsen waar je ze kunt inleveren, kan ik niet weten dat men daar geen Nederlands spreekt. Feit is dat het hier Vlaanderen is en wij als klant mogen verwachten dat handelaars onze taal spreken. Citaat:
Ik denk niet dat die houding zou geapprecieerd worden mocht je dat in Frankrijk doen, maar omgekeerd moet het natuurlijk wel kunnen volgens sommigen.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geduld is een mooie deugd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() roept zo ni
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 16 januari 2025 om 11:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bent u er zeker van dat die 'niet' daar op z'n plaats staat? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
sinds federalisme heeft Vlaanderen het Vlaams gewest en Vlaamse gemeenschap onder gebracht in één regering. Uiteraard is alles niet perfect, maar mede door dit federalisme heeft Vlaanderen zich kunnen ontwikkelen als regio naar voorbeeldlanden zoals Nederland, GH Luxemburg. als er geen federalisme was, dan had Vlaanderen zich niet kunnen losrukken van een Belgische dictaat. uiteraard heeft federalisme ook een nadeel sinds federalisme heeft Franstalig België 4 !!!!! regeringen gemaakt Waals gewest, Franstalige gemeenschap, Duitstalige gemeenschap en dan nog eens de eis hoofdstedelijk gewest Brussel daar heeft het federalisme niet gewerkt verder is het ook niet goed met wat nog federaal België is Voor Vlaanderen zou nog meer federalisme een goede zaak zijn Voor België zou confederalisme een goede zaak zijn om eindelijk Wallonië wakker te maken En ook voor Vlaanderen zou confederalisme een goede zaak Voor Wallonië zou confederalisme ook een goede zaak zijn. Het stemgedrag van de Walen zou niet meer naar sinterklaas politiek gaan maar het topic was over federalisme wel dat heeft gewerkt in Vlaanderen. Alle cijfers tonen dit aan. Dat Vlaanderen heeft een versnelling hoger kunnen schakelen. Rijden we daarmee aan de kop in Europa ? In bepaalde gevallen wel , in bepaalde gevallen niet. Maar Vlaanderen trekt steeds het gemiddelde omhoog in België
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 16 januari 2025 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Buiten dan mismanagement en corruptie... ![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Alsof hij/zij niet weet dat men ALLES weigert te stemmen wat uit de koker van het Blok komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verkoper wilde duidelijk geen Nederlands spreken. Ik zegde: "Jammer" en ging naar buiten. ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 17 januari 2025 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 17 januari 2025 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zien nu dat in een land dat de DEMOCRATIE respecteert, Israël, de oppositie bereid is te stemmen met de (onvoldoende) "meerderheid" in de regering voor een wapenstilstand in Gaza.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eindelijk
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 17 januari 2025 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Niet in Brussel medunkt...
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan u zich één ander land in de wereld voorstellen waarbij het niet vanzelfsprekend is dat u in de hoofdstad, niet kan worden geholpen in de taal die de meerderheid van de bevolking van dat land spreekt? Dat men u in Madrid niet in het Spaans zou kunnen helpen? Dat men u in Bern niet in het Duits zou kunnen helpen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen weet van een ander land waar dat ook het geval is. Laatst gewijzigd door daiwa : 17 januari 2025 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |