![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eén keer was eigenlijk genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zolang er in hun vlag de totems zichtbaar zijn van verrotte elementen zoals De Croo, Quickie, Lafchaert, Rutten ... denkt iedereen: nieuwe wijn in oude zakken. Concreet: zo lang die in het parlement zitten, op tv komen voor oppositietaal te spreken en bla bla .... zal het niet gaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal zélf wel mijn kansen grijpen om méér vrijheid te hebben, maar uiteraard zonder daarbij luid te roepen: ik val liever niet op wanneer ik er bezig mee ben. Ik zou toch écht zot moeten zijn om op de liberalen te (willen) wachten. ![]() Citaat:
Ik ben in géén geval minder 'échte Vlaming' dan die Bourgeois van u, en dat zonder hem te volgen. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar mijn bescheiden mening heeft de OVLD tijdens de Vivaldi-regering veel te veel energie gestoken in ethische kwesties zoals abortus en euthanasie en te weinig in de economische aspecten waar links (vooral dan Groen/Ecolo) teveel bewegingsruimte kreeg. Zo had een Groene dada, de wet op de kernuitstap, daadwerkelijk formeel moeten afgeschaft worden. Wat niet is gebeurd.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 28 januari 2025 om 19:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'VLD' werd pas 'open VLD' in 2007. Die 33 jaar klopt niet echt.
![]() Dit wordt de vijfde vervelling sinds het ontstaan van de liberale partij en ze vervelt steeds sneller. Nog even en het lijkt eczeem.
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Vandaar dat ik veel van die Vlaamse cosmetische naamswijzigingen, altijd al onzin heb gevonden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Merk op dat geen van beide heerschappen ooit in de gevangenis zal belanden voor de schade die ze onze maatschappij hebben aangedaan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De liberalen nemen het liberaal zijn wel erg liberaal...
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In dat geval zal het juist niet gebeuren, omdat het een strak plan is...
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De oude krokodillen, aka de schuldigen voor hun ondergang, willen niet wijken :
https://www.demorgen.be/meningen/las...ijst~b7e55323/
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn voorspelling: Bouchez gaat doorgaan met zijn Vlaamse MR, een aantal vooraanstaande en minder vooraanstaande rest-0VLD-ers gaan met hem mee en binnen de kortste keren gaat de rest van 0VLD op in MR Vlaanderen.
Finita la commedia. De vrucht van het joenk zijn arrogantie is geaborteerd. Terzijde: Pandareus zal even een identiteitscrisis krijgen. Wordt het N-VA of MR-VL? na een moeilijke twijfelperiode, bestaande uit het afwegen van welke periode biedt, zal hij voor MR-VL kiezen.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al die naamveranderingen zijn pogingen om het onvermijdelijke uit te stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De fout in de politieke agenda van OVLD tijdens de Vivaldi-regering was dat het te veel gericht was op louter ethische kwesties (abortus, euthanasie).
Véél te weinig op de economische kant van het beleid. Dat heeft N-VA wél gedaan.
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, hoe nobel ethische kwesties ook kunnen zijn, maar de kiezer kiest met zijne portemonee, en met niks anders.
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ze durfden blijkbaar hun naam niet meer met trots uitroepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik zal NOOIT voor een conservatieve partij stemmen federaal, regionaal, provincieraad of voor Europa. (*) (*) in 2024 stemde ik voor de gemeenteraadsverkiezingen op Brigitte Vanhoutte, een N-VA schepen. Lokaal speelt een andere dynamiek. |
|
![]() |
![]() |