![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vlaanderen moet dan erg doordacht tewerk gaan Te hoge eisen van Vlaanderen voor borgstelling kan de Waalse regering aanmoedigen om een tegenbod te doen Een walobrux bod MR is bijzonder België gezind
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan kunnen we nog meer eisen. Een land corridor naar de Voerstreek bijvoorbeeld. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is een strategisch voordeel Een land coridor naar de Vlaamse voerstreek is de ideale situatie voor een land coridor voor Wallonië naar de Walibi streek te onderhandelen De vlaamse rand rond Brussel doorbreken Als we dan toch denken aan een land corridor Waarom niet met contact met de Oostkantons
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegelijk is Bouchez de grootste sossen-hater van het zonnestelsel en directe omgeving.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Magnette voelt de bui al (langer) hangen:
link: https://www.standaard.be/cnt/dmf20250221_95877608 titel: “Ik weet hoe Bart De Wever denkt en wat hij wil. Hij heeft Bouchez en Prévot compleet voor de gek gehouden” Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een wankel evenwicht Vandaar Laat de PS maar dogmatisch de N-VA weren uit de Brusselse regering De Vlaamse gemeenschap heeft zijn meerderheid De sleutel ligt bij de Franstalige gemeenschap van Brussel MR heeft zijn best gedaan in Brussel De PS heeft geen krediet meer bij MR Brussel Vlaanderen moet nu afzijdig blijven en bij hun meerderheid blijven De kans op borgstelling zal blijven groeien tijdens het conflict Een conflict aan Franstalige zijde in Brussel die geen meerderheid kan vinden Vanuit Vlaanderen één advies In de loopgraven blijven De bommen vallen aan de overkant
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hebben geen borgstelling van hen nodig dus zij krijgen geen corridor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zo denkt ook de PS En ?*ets eisen vanuit Vlaamse kant voor borgstelling Vanuit zion zouden we liever het experiment Brussel hoofdstedelijke laten doodbloeden En een borgstelling van de banken is geen vraag om te beantwoorden Het is enkel een antwoord op de vraag of een constructie als hoofdstedelijk gewest moet afgevoerd worden En dan pas gaat men paniek zien in Brussel
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou pas een waarschuwing voor Poetin zijn ,die niet zo veel kost maar psychologisch een grote morele opsteker zijn voor onze Oost-Europese bondgenoten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou pas een waarschuwing voor Poetin zijn ,die niet zo veel kost maar psychologisch een grote morele opsteker zijn voor onze Oost-Europese bondgenoten. ![]() Een opdracht voor Theo om dit tot een goed einde te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een sossen"hater" zou ik hem niet noemen. Maar dat hij radikaal tegen de beleidsprincipes van de sossen gekant is, daar kan ik alle begrip voor opbrengen. Ik heb in gans mijn leven slechts één sos gekend die een beleid voerde waar de Belgische sossen van gruwen maar die Duitsland in zijn tijd uit het moeras trok: Gerhard Schroeder.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 22 februari 2025 om 21:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Borgstelling? Gaan we in dat islamitisch hellegat nu NOG Vlaams geld pompen?
Een muur van 6 meter hoog rond, vol kerosine laten lopen en de fik der in. Zoals een rattennest bestrijden.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 24 februari 2025 om 08:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Ik zou liever van Brussel maneuvergebied maken voor de het leger. Een gebied waar para kan oefenen op vredeshandhaving mocht er ergens een vredesmacht nodig zijn
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moving target practice, voor mij niet gelaten. Dealers afknallen tot er geen meer overblijven.
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terug naar eigen landen is wreed ver gezocht denk ik ![]() Doen als Trump? Vliegtuig op en weg ermee???? (illegalen & asielzoekers) Raar toch, in 'ons' land geeft men ze geld en onderkomen in hotels????? Begrijpe wie begrijpoe kan...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grootste sossen hater of is het een spelletje? Zij (de sossen) weten zich na verkiezingen toch altijd te weren als duivels in een wijwatervat? p.s. Zoals ik al verschillende keren eerder schreef ligt het hoofdstedelijk gewest zijnde Brussel in Vlaanderen. Opruimen is de beste optie lijkt mij. Opruimen in de zin van, al wat daar niet thuishoort of zich niet gedraagt naar de regels zoals wij die al jaren kennen eruit.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 24 februari 2025 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch weten zij zich telkens te weren zoals duivels in een wijwatervat zoals ik al schreef.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN