![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Russische 'oekraïnofobie' mag vooral niet onderschat worden.
Als "de Russen" ooit Oekraïne weten te veroveren, staat de Oekraïners een gelijkaardig lot te wachten als dat wat de Tsjerkessen mochten incasseren: https://en.wikipedia.org/wiki/Circassian_genocide ![]() Wie denkt dat ik overdrijf, kan ik alleen maar aanraden eens met een Tsjetsjeen een klapke te gaan doen. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat natuurlijk wel kan zijn sabotageacties allerlei maar om die te verijdelen heb je niet bepaald een leger nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() BOEM
Laatst gewijzigd door wagner.666 : 8 maart 2025 om 20:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel.
= = = De Hoop Scheffer: "NAVO ging over rode lijn in Oekraine" LINK De NAVO heeft Vladimir Poetin in een hoek gedreven door Oekraïne en Georgië een lidmaatschap in het vooruitzicht te stellen, zo concludeert voormalig secretaris-generaal Jaap de Hoop Scheffer. In een interview met de NOS blikt hij terug op die periode en concludeert hij dat de NAVO tijdens een topoverleg in Boekarest in 2008 een rode lijn passeerde door deze twee landen uit te nodigen en dat hij de gevolgen daarvan onderschat heeft. (...)
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is geen enkel bewijs voor uw "statement of fact." Daarom deze draad, uiteraard.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 maart 2025 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Angstzaaierij dus. STOP DE ANGSTZAAIERIJ! https://ejbron.wordpress.com/2025/03/08/stop-de-angst/
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 maart 2025 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Die mensen hebben een levende fantasie, kan ook dat ze ergens vreselijk gehersenspoelt worden door een of andere goeroe, de verkeerde gazetten of tv lezen of kijken, ergens een verkeerde knik in de hersencellen, laat het ons houden bij niet zelfstandig te kunnen denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar dat laatste is bevreemdend, want in andere onderwerpen geven sommigen wél blijk van een gezonde scepsis tegenover de propaganda. We glijden af naar een volgende "corona" periode, waarin het "westen" (zonder de US) tracht relevant te blijven, door hun eigen bevolking te beliegen dat er een nieuwe onzichtbare vijand in aantocht is.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 maart 2025 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 9 maart 2025 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Maar we blijven dus steken op niet-bewezen russische imperiale ambities tegenover de aanwezigheid van een tegengestelde entiteit aan de westgrens van rusland.
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Het ene moment is Trump een Putin puppet. De dag erna kondigt hij sancties tegen Rusland aan en zwijgt men even. Daarna zegt hij weer dat hij vrede wil en is hij weer een pupin puppet. Of de ene dag staat Rusland aan de rand van een implosie en kunnen ze zelfs niets tegen Oekraïne. Het volgende moment staan ze bijna in Brussel. Dat de propaganda die leugens verspreid is ergens nog te begrijpen. De bevolking dient mee te lopen in de pas. En dus verspreid men tegelijk angst én overwinningspropaganda. Maar wat maakt dat mensen daar in mee gaan? Het is niet in de eerste plaats intelligentie.. Laatst gewijzigd door Bach : 9 maart 2025 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is alleszins niet uitgesloten dat u wat "de Russen" betreft véél meer weet dan ik, en als dat zo is, zit er voor mij weinig anders op dan u nederig te vragen mij wijzer te willen maken: wat deden volgens u op 24/02/2022 en de dagen daarna de Russische tanks op de autowegen naar ondermeer Kyiv? Wat deden volgens u in diezelfde tijdspanne de Russische 'elite'-troepen op pakweg het vliegveld van Hostomel? ![]() En wat doet u hiermee: < ... Putin espoused irredentist and imperialist views challenging Ukraine's legitimacy as a state, baselessly claimed that the Ukrainian government were neo-Nazis committing genocide against the Russian minority in the Donbas, and said that Russia's goal was to "demilitarize and denazify" Ukraine. ... > en < ... a northern front from Belarus towards the capital Kyiv, a southern front from Crimea, and an eastern front from the Donbas and towards Kharkiv. ... > uit: https://en.wikipedia.org/wiki/Russia...ion_of_Ukraine ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 9 maart 2025 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Wie is wie binnengevallen op 24 februari 2022?
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Beide landen zijn in 1991 uit elkaar gegaan, met een verdrag met alles erop en eraan over elkaars onafhankelijkheid respecteren. Rusland is dat onder Poetin op allerlei manieren beginnen negeren en tegenwerken. Het ironische is dat u dan meegaat in die omgekeerde logica als zou dat de Oekraïners aan te rekenen zijn.
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Putin rekende ook niet op bemoeizieke eu/-landen die geen partij zijn en geen zaken hebben in dit interne conflict van russen en russisch gezinden. Welk nut heeft die oorlog al gehad? De doden? De gewonden? De armoede? De vluchtelingen? Alles is kapot geschoten? WAT is het NUT al GEWEEST van de inspanningen die in de voorbije 3 jaar zijn geleverd????? Vertel het eens?! Is het niet de bedoeling om de oorlog te beëindigen en voor vrede te zorgen? ![]() Maar gij wil nu deze oorlog, waar wij geen partij in zijn, nog blijven rekken en volhouden? En zelfs door eu als wapenleveranciers met JOUW europese belastingcentjes zelenski te financieren en te bewapenen om verder oorlog te kunnen blijven voeren en jouw kinderen op te offeren als buitenlandse soldaatjes om te gaan vechten voor oekraïne tegen rusland voor de europese veiligheid en om jouw vaderland belgië te verdedigen? ![]()
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. Laatst gewijzigd door Oma : 9 maart 2025 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Binnengevallen ???
Dat was een lang beloofd vriendschappelijk bezoek ! Men wilde zorgen voor vernieuwing van het woonbestand. ![]()
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alleen moeten ze betaald of onbetaald voor de nodige desinformatie zorgen. Normaal zou men dit met een schouderophalen moeten afdoen. Alleen is er nu een gek in het Witte Huis die doet alsof hij dat allemaal geloofd en er naar handelt tot eigen profijt en dat van zijn "vriendjes".
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Waarom stel je die vraag? En op welke manier is dat bewijs dat de Russen Europese overheersing nastreven? Want het is dat laatste dat de huidige positie van "het westen" (zonder de US) ten aanzien van de russen moet legitimeren. "Wij" staan met onze handen tegen het glas naar binnen te kijken door de voorraam van de russen. DAT is een feit. En als Oekraïne bij de navo komt, is dat voor de russen "de deur ook nog opendoen." Dat hebben de russen nu al ad nauseam gezegd. Dus, waar is UW bewijs van de imperiale ambities van de russen? Want ik zie tot nu toe alleen maar russen die middels de inval in Oekraïne de gordijnen aan de voorraam hebben dichtgetrokken.
![]() |