![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toon aan dat hij geen bal geeft om ‘eerlijke’ tarieven. Het is gewoon een machtsspelletje, En volgens mij is het in de eerste plaats bedoeld voor zijn ego en zijn achterban. Tonen dat hij een straffe gast is. Musk heeft hem blijkbaar al gesmeekt om de tarieven te verlagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, er waren onderhandelingen met de USA om een handelsverdrag te tekenen.
Dat mondde nergens op uit in 2019 (met Trump de Eerste) https://www.consilium.europa.eu/medi...06052-en19.pdf Laatst gewijzigd door patrickve : 8 april 2025 om 09:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
USA/EU deficit in goederen ~40% USA/EU totaal deficit: 3%. Moest hij dan nog zijn formule toegepast hebben op het echte handelsoverschot, 3% dus, dan zouden de tarieven 1.5% moeten zijn. En rarara, die zijn rond de 1% in de twee richtingen op dit moment (enfin, vorige week). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wil Trump naar een zwakke dollar?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 april 2025 om 11:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik las elders al een alternatieve hypothese voor wat gaande is maar ben alweer vergeten wat of waar. Ook deze is interessant. Alleszins, er gaan wel meer hypothesen rond dan de in de msm gebruikelijke 'onwetendheid' of 'domheid'-hypothese .
7 OKTOBER WAS DE RODE LIJN! Laatst gewijzigd door Vlad : 8 april 2025 om 11:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat lijkt mij de enige juiste gedachte voor deze chaos.
Maar dan worden resources waarover je niet beschikt weer duurder. En dat verklaart dan misschien waarom hij zijn ogen gericht heeft op Canada en Groenland.
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou inderdaad zijn op zijn minst bizarre gedachten gang kunnen verklaren. Dat wil ook zeggen dat de groenlanders best kunnen gaan mobiliseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gewoon zijn ego. Hij heeft gezegd dat tariffs de oplossing voor alles zijn en daar zijn ‘handelsmerk’ van gemaakt. Dus moeten er tariffs komen. Iets anders zou slecht zijn voor zijn ego/imago. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hier bij Larry King, in 1987 (vanaf 2de minuut): https://www.youtube.com/watch?v=A8wJ...ab_channel=CNN Toen was Japan de dief, nu dus China. Hier een korte reportage daarover uit 2019: https://www.youtube.com/watch?v=n7st...PBS%7COfficial Bannon vertelt aan het einde waar Trump zijn economische wijsheden vandaan haalde: "“He’s been a guy that’s watched Lou Dobbs for 30 or 40 years,” Bannon says, referring to the TV commentator who has long criticized free trade and globalization."
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 8 april 2025 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe vind je dat ? Je neemt het totale bedrag dat de Europese douane heeft geint aan invoerrechten, en je deelt dat door de goederenflux (niet de dienstenflux). Trump BEWEERT dat de EU tarieven oplegt van 39%. Aangezien dat getal niks te zien heeft met echte tarieven, en de echte waarde dus rond de 1% zit, is 0% voorstellen geen "oplossing" voor Trump he. Als uw dokter uw schoenmaat gebruikt als uw cholesterol gehalte, en nu eist dat ge veel minder vet moet eten, maar ge waart al bijna een vegetarier die 1 keer per week een stukje vis at, dan is voorstellen om dat stukje vis weg te laten geen oplossing he: volgende keer gaat hij weer met uw schoenmaat afkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een uitermate originele manier van handel drijven.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 9 april 2025 om 18:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() Trump wil DEI voor zijn bucht.
![]() |
#36 |
|
![]() De tarieven gaan voor China naar 125 %
Wat zullen de Apple producten en tesla's uit Shanghai duur worden in Amerika. De andere landen krijgen nu 10 % en hebben 90 dagen de tijd om te bellen. Laatst gewijzigd door cato : 9 april 2025 om 22:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik me niet vergis bestonden die hoge 'importtarieven' uit enorme douanekosten en de belasting over toegevoegde waarde, een belasting die de VS zogezegd niet heffen maar die in feite gewoon in de salestax zit. (Maar in het VK wel bestaat) Als de overheid daar een deeltje van wenst omdat de koper haar onderdaan is moet ze onderhandelen om dat deeltje en niet gewoon nog een extra BTW van 21% heffen op een product waarop al een salestax of Britse btw is betaald. Ik ga echt geen derde keer zoveel bovenop de normale prijs betalen. Ons land zorgt er dus voor - met wat blijkbaar geen importtaks is want die zou maar 1% bedragen - dat ik niet meer in het VK of de VS koop. Op Chinese brol worden/werden die 'importtaksen' dan nog blijkbaar niet geheven ... volgens mij heeft Trump wel ergens een punt en voert ge een semantische sofistische discussie.
7 OKTOBER WAS DE RODE LIJN! Laatst gewijzigd door Vlad : 10 april 2025 om 06:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Nochtans geloof ik dat de importtarieven op boeken 0% bedraagt. Het geïmporteerde pakket moet wel ingeklaard worden dus er wordt een vaste kost (meestal in schijven) aangerekend. Daarbovenop komt een BTW van 6% voor boeken. Ik heb 2 jaar geleden een pakket boeken uit Azie laten overkomen twv €450. Ik heb geloof ik €40 betaald voor de klaringskosten en ca €30 BTW. Buiten de extra BTW op de inklaringskosten (€2,4) zou ik de rest van de BTW (€27) ook moeten betaald hebben indien ik de boeken hier had gekocht. Kortom, de extra kost was ca €42,5 omwille van import. Valt toch mee, toch?
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaan Trumps bezorgdheden en eisen daar niet (ook) over ?