Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2025, 15:26   #21
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Nederbelg Hasan Eker, geboren in Rotterdam, kan het beste verkassen naar zijn thuisland Turkije. Net als huidig Turks-Koerdisch Vlaams onderwijsminister Zuhal Demir heeft hij nooit afstand gedaan van zijn Turkse nationaliteit die zijn ouders voor hem hebben aangevraagd bij de geboorte.

Turkije kan maar wel varen met de aanwinst van topchirurg Hasan Eker en toppoliticus Zuhal Demir.

Bovendien zijn het rolmodellen om de 2de en 3de generatie migranten aan te sporen terug te keren.
Het waren dus de ouders (niet de pas geboren baby) die de Turkse nationaliteit hebben aangevraagd. Ik heb wel een vermoeden waarom ze dat gedaan hebben. Wanneer je als migrant vanuit een land A naar een land B uitwijkt is er steeds de onzekerheid of je toekomst voor uzelf en je gezin in land B wel degelijk zo positief zal uitvallen (inzake verhoopte welvaart) als je verwacht had. Je moet dus ""een slag om de arm"" hebben voor het geval dat het tegenvalt. Dan is het behoud van de nationaliteit van het oude vaderland een soort backup.
Verder moet je er ook rekening mee houden dat het opdoeken van de oude nationaliteit soms door de administratie van betrokken land koudweg geweigerd wordt. Dat is voor Turkije het geval.
Oud 22 april 2025, 16:49   #22
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Uiteraard heeft hij meer verwezenlijkt dan ik. Of dat meer is dan wat jij hebt verwezenlijkt kan ik niet weten he.

De kwestie is dat zoiets binnen een bepaalde politieke ideologie nochtans als onmogelijk wordt gezien. Je bent zelf naief als je zoiets durft suggereren.

En voor een goed begrip: die meerwaarde geldt net zo goed voor een IT'er, een elektricien, een zorgkundige, een poetshulp, ...
Hier zie, je docters en macro economisten, ingenieurs, enz in opleiding,
Het import islam tuig in bende, wedden dat professor-chirurg Hasan Eker
zich daar ferm over schaamt. En vooral dat hij een degelijke opvoeding heeft gekregen van zijn ouders en zelf genoeg verstand had om zich boven de roedel crapuleuze jongeren te stellen.

De titel zegt genoeg "bende jongeren"

Citaat:
Bende jongeren tussen 12 en 16 jaar teistert dorp al maandenlang: “Ze bekogelen mensen met eieren en stenen, én stichten brand”
Het centrum van het Oost-Vlaamse Waarschoot (Lievegem) wordt al maandenlang geteisterd door een bende jongeren van wie de jongste amper 12 jaar oud is. Op de paaskermis liep de situatie volledig uit de hand, nadat ze voor de zoveelste keer chocoladewinkel Leonidas hadden bekogeld. Een grote politiemacht moest de gemoederen bedaren. “Het is niet meer uit te houden”, klinkt het bij slachtoffers. En ook burgemeester Kim Martens (CD&V) is de situatie “kotsbeu”.
https://www.hln.be/lievegem/bende-jo...rand~a0733a71/
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2025, 22:08   #23
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Guy D’haeseleer gered door topchirurg met migratieachtergrond: “Opvallend hoe de realiteit zichzelf spiegel voorhoudt”
Dat Guy D’haeseleer als eerste Vlaams Belang-burgemeester mede gered werd door een topchirurg met een migratieachtergrond, gaat niet onopgemerkt voorbij. “Toch opvallend hoe de realiteit zichzelf soms een spiegel voorhoudt.”

Meer moet daar eigenlijk niet over gezegd worden.

https://www.hbvl.be/binnenland/guy-d.../60232539.html
En hoeveel moslims zouden al gered zijn door een chirurg die geen moslim is en die volgens de koran een ongelovig varken is dat gedood moet worden?

Laatst gewijzigd door daiwa : 22 april 2025 om 22:09.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2025, 22:10   #24
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als ge doktoor wordt en dan nog een sucesvolle chirurg zult ge als 16 jarige niet als sjakossjentrekker aan de slag geweest zijn. Of al dealend op ne scooter hebben rondgereden en tot een stuk in de nacht hebben rondgehangen aan het lokale pitta kot van nonkel Yussuf.

Het zal dan eerder ne pa en ma geweest zijn die zoonlief zal gemotiveerd hebben om vooral te studeren en te integreren. Iets wat deze man dus wel degelijk gedaan heeft en daarvoor ook alle lof mag krijgen. Hij heeft de kansen die de maatschapij hem zogezegd niet geeft blijkbaar wel gebruikt om daar zelf en ons allemaal beter van te maken.
2 !
Oud 22 april 2025, 22:21   #25
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als het zo is dat er migranten zijn die via school hun kansen grijpen en iets betekenen voor de samenleving, hoe kan je dan stellen dat ze beter niet waren gekomen?

Als die op de kleuterschool zitten weet je niet wie de sacochentrekker wordt en wie de chirurg.

Net het kansenparel-geloei bij beelden van een groep migrantenkinderen bewijst jullie leugens.
Enkele jaren geleden was op de VRT een docu te zijn over de kleine drugsdealers in Antwerpen. En hoeveel die verdienen.
Daar kwam een leraar aan het woord die zei dat als ik een opmerking maak ik van 10 -12 jarigen de repliek krijg waarom zou ik luisteren naar jou en leren? ik verdienen nu al meer dan jou.

Dan weet je al goed genoeg wat daar terecht van zal komen, maar zeker al geen chirurg.
Oud 23 april 2025, 06:20   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Enkele jaren geleden was op de VRT een docu te zijn over de kleine drugsdealers in Antwerpen. En hoeveel die verdienen.
Daar kwam een leraar aan het woord die zei dat als ik een opmerking maak ik van 10 -12 jarigen de repliek krijg waarom zou ik luisteren naar jou en leren? ik verdienen nu al meer dan jou.

Dan weet je al goed genoeg wat daar terecht van zal komen, maar zeker al geen chirurg.
Ze doen waarschijnlijk andere operaties.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2025, 06:23   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Jij kan meer betekenen voor jouw thuisland.
Dat beweert u. Ik denk niet dat ik meer kan betekenen voor het land waar mijn vader per ongeluk geboren is, dan voor België.
Oud 23 april 2025, 06:24   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hebben een iets hoger risicofactor op't werk.
Oud 23 april 2025, 06:59   #29
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nederbelg Hasan Eker, geboren in Rotterdam, kan het beste verkassen naar zijn thuisland Turkije. Net als huidig Turks-Koerdisch Vlaams onderwijsminister Zuhal Demir heeft hij nooit afstand gedaan van zijn Turkse nationaliteit die zijn ouders voor hem hebben aangevraagd bij de geboorte.

Turkije kan maar wel varen met de aanwinst van topchirurg Hasan Eker en toppoliticus Zuhal Demir.

Bovendien zijn het rolmodellen om de 2de en 3de generatie migranten aan te sporen terug te keren.
Hij moet eerst z’n dienstplicht doen in Turkije of afkopen voor z’n 38 voordat hij afstand kan doen van de Turkse nationaliteit. Er is een dienstplicht tot 45 jaar maar als je die tegen dan niet volbrengt ben je daar een crimineel en kun je zelfs geen afstand meer doen. Ik weet niet hoe oud hij is maar hij zal zich moeten haasten.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...et-heb-vervuld
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2025, 07:18   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
verwijderen van tenen en vingers met een snoeischaar als ge niet betaald bvb.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2025, 07:36   #31
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En hoeveel moslims zouden al gered zijn door een chirurg die geen moslim is en die volgens de koran een ongelovig varken is dat gedood moet worden?
Ik heb geen cijfers van moslims die door Joodse Zionisten zijn geopereerd. Hamas geeft wel cijfers vrij van het aantal slachtoffers dat het Israëlisch regime maakt in de Gazastrook.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2025, 07:38   #32
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat beweert u. Ik denk niet dat ik meer kan betekenen voor het land waar mijn vader per ongeluk geboren is, dan voor België.
Verklaar jezelf nader. Vanwaar dat minderwaardigheidsgevoel ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 23 april 2025, 10:39   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Amai zeg, hoe scherp gezien van imam Khalid Benhaddou die dat in de gazet brengt.

Een keer vragen aan de imam of hij akkoord is met de islam-voorschriften waaruit zij interpreteren dat meisjes geen onderwijs mogen volgen.

En of een islam-arts eigenlijk wel heiden honden mag opereren en redden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2025, 11:04   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verklaar jezelf nader. Vanwaar dat minderwaardigheidsgevoel ?
Projecteer uwzelf niet op mij aub.
Oud 23 april 2025, 12:23   #35
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zonder verdoven !
Oud 23 april 2025, 13:35   #36
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Guy D’haeseleer gered door topchirurg met migratieachtergrond: “Opvallend hoe de realiteit zichzelf spiegel voorhoudt”
Dat Guy D’haeseleer als eerste Vlaams Belang-burgemeester mede gered werd door een topchirurg met een migratieachtergrond, gaat niet onopgemerkt voorbij. “Toch opvallend hoe de realiteit zichzelf soms een spiegel voorhoudt.”

Meer moet daar eigenlijk niet over gezegd worden.

https://www.hbvl.be/binnenland/guy-d.../60232539.html
Wat een idioterie is dit. Ik noem dit opjutten.

Hoeveel mensen met moslim/migratieachtergrond zijn hier al gered door Belgische artsen? Daar gaat u geen artikel over schrijven hé meneer Khalid Benhaddou.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2025, 16:07   #37
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Projecteer uwzelf niet op mij aub.
Waarom niet ? Ben jij mijn empathie niet waardig ?

Oud 23 april 2025, 20:36   #38
Boa
Burgemeester

Standaard

Een Turkse chirurg heeft zijn job als chirurg gedaan! Zet snel onze grenzen nog meer open! Wat is een volgende? Een Ghanese voetballer die voetbalt?!

kleuterniveau.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2025, 22:20   #39
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boa Bekijk bericht
Een Turkse chirurg heeft zijn job als chirurg gedaan! Zet snel onze grenzen nog meer open! Wat is een volgende? Een Ghanese voetballer die voetbalt?!

kleuterniveau.
Ene met Turkse roots die z'n werk goed heeft gedaan, blijkbaar is dat nieuwswaardig.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2025, 22:35   #40
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Er zitten er hier meteen micro....... en ze denken macro...

pic upload
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be