![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben niet de enige die een werkloosheidsuitkering ontvangt maar beperkt is in de mogelijkheden. Ik ben niet de enige die volgens RVA minstens 33% arbeidsongeschikt is. Ik ben niet de enige 55-plusser die al jaren solliciteert maar telkens het deksel op de neus krijgt. Ik weet dus tenminste waarover ik praat. Mag ik er dan misschien over praten? Ik heb het tenminste over mezelf. U had het daartentegen hieronder nog over 'de vriendin van uw zus' en 'iemand in de buurt wiens vrouw 20 jaar geleden gestorven is'. U mag dus voorbeelden 'uit uw omgeving' aanhalen zoveel u wil maar als ik over mezelf spreek is dat een probleem? Ik begrijp wel dat mijn situatie (en die van vele duizenden anderen samen met mij) een beetje lastig is voor NVA als ze hun standpunt willen verdedigen. Want wat doen ze met ons? Van de dop afgooien. En verder? Niks. Gaat BDW mij een job aanbieden? Nee eh? Gaat hij zorgen dat bedrijven mij een job aanbieden? Nee he? Gaat hij zorgen dat ik volgens VDAB niet te oud ben om nog aan een opleiding te beginnen? Nee eh?
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En weer maar selectief en enkel voor eigen bevolking want voor asiel/allochtonen en ander vreemd gespuis werd zelfs het vestigingsattest afgeschaft. Dat betekent dat men de beroepsbekwaamheid niet meer hoeft te bewijzen en zelfs een analfabete kamelendrijver eender welk bedrijf mag opstarten. ![]() Voor belgen geldt dan weer 37 formulieren verplicht invullen voordat ze nog maar kunnen starten met een onderneming. Het plebs mag ook niet bijklussen om hun schamele inkomen een beetje aan te vullen maar de vetbetaalde politiek klust zelf onbeschaamd en in het zwart bij door hopen betaalde CUMULS waar ze dan nog over liegen als onbetaalde liefdadigheid. Politiekers maken enkel wetten voor de bevolking en lappen openlijk diezelfde wetten zelf aan hun laars. ![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor alle gemak vergeet u dat hij moet opdraaien voor al degenen die niet willen werken. Dus hoog tijd dat daar paal en perk aan gesteld wordt. Als dat asociaal is, dan wil dat eigenlijk zeggen dat alle Europese landen asociaal zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het beleid om mensen meer dan twee jaar te laten doppen. Dat geld moet geleverd worden door iedereen die werkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U heeft het, met uw tunnelvisie, nog steeds niet begrepen. Ga met zo'n soldaten naar den oorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het beleid liet al die profiteurs liever in de hangmat liggen, i.p.v. ze schop onder de kont te geven richting werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ferm, heel ferm! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag net dat er iets gedaan wordt. Welke maatregelen heeft BDW genomen om mensen in mijn situatie sneller aan werk te helpen? Vertel me dat eens?
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een ondernemer bepaalt zijn uurloon zo hoog omdat hij moet opdraaien voor wie niet werkt? ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Want dat is een pertinente leugen! Gij gelooft ook nog altijd het nva fabeltje dat de begroting en alle problemen opgelost zijn als iedereen aan het werk is: alle werklozen, alle zieken en ook nog de pensioengerechtigden die langer moeten werken voor minder pensioen. ![]() Man, man...
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. Laatst gewijzigd door Oma : 15 juni 2025 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als reaktie op een post van mij waar in ik stelde dat: Citaat:
Als ik wil dat er niets aan mijn situatie gedaan zou worden zou ik nu blij zijn met NVA in de regering. Want die doen niets aan mijn situatie. Buiten me misschien van de dop gooien. Zorgen ze dat ik makkelijker werk kan vinden? Zorgen ze dat bedrijven me makkelijker aannemen? Zorgen ze dat ik een opleiding kan gaan volgen? Niks van dat alles. Maar dan wel mij verwijten dat ik geen verandering wil... ![]()
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 15 juni 2025 om 10:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ab uno disce omnes.
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of nog beter: stel je eens voor dat gij je job verloren hebt omdat het bedrijf failliet ging en als werkloze een luie profiteur genoemd wordt die nog dieper in de armoede geduwd wordt met een ocmw-leefloon door vetgemeste bartje en co? Zou je dan nog het nva-armoede-afbraakbeleid verdedigen? ![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Want als de brave mensen het uiteindelijk opgeven, dan is het gedaan. Dat is wat men noemt een "watershed moment", niemand zal de regels meer volgen, want de anderen doen het ook niet, en iedereen van hoog tot laag is dan corrupt en in een vingerknip is het hier ineens ook Afrika.
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT? Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 15 juni 2025 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus de conclusie is eenvoudig, laat gewoon alles zoals het is / was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We spreken ons nog eens over één jaar als al de profiteurs van den dop gevlogen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |