Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2025, 14:54   #21
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hola, de Belgische wetgeving verbiedt discriminatie op geslacht. Men gaat dus in die moslimaclubs mannen/jongens moeten toelaten.
Er bestaan allerlei uitzonderingen als het om discriminatie gaat. Wat zou het, elke keuze is een discriminatie. Fitnesscentra enkel voor vrouwen zijn toegelaten want niet ver van mijn deur is er zo een.

Oud 28 juni 2025, 16:08   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Er bestaan allerlei uitzonderingen als het om discriminatie gaat. Wat zou het, elke keuze is een discriminatie. Fitnesscentra enkel voor vrouwen zijn toegelaten want niet ver van mijn deur is er zo een.
Vrouw zijn is in onze maatschappij gepaard met zekere privileges, en het is daardoor dat het transgedoe een serieus probleem vormt want het maakt die vrouwen privileges (zoals aparte toiletten en zo) onafdwingbaar.

Wij hebben echter geen mannenprivileges. Een club van enkel mannen is niet wettelijk volgens mij. Enkel vrouwen hebben die apartheidsprivileges.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2025, 19:05   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Vrouw zijn is in onze maatschappij gepaard met zekere privileges, en het is daardoor dat het transgedoe een serieus probleem vormt want het maakt die vrouwen privileges (zoals aparte toiletten en zo) onafdwingbaar.

Wij hebben echter geen mannenprivileges. Een club van enkel mannen is niet wettelijk volgens mij. Enkel vrouwen hebben die apartheidsprivileges.

Niet zelden zijn er plaatsen waar vouwen gratis binnemogen en mannen moeten betalen heel veel voorbeelden van. Pure discriminatie op gebied van geslacht. Maar blijkbaar geldt die wet maar in een richting.
Doe eens omgekeerd en je zal zien hoelang het duren zal

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/...---kv-mechelen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2025 om 19:06.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2025, 20:06   #24
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Niet zelden zijn er plaatsen waar vouwen gratis binnemogen en mannen moeten betalen heel veel voorbeelden van. Pure discriminatie op gebied van geslacht. Maar blijkbaar geldt die wet maar in een richting.
Doe eens omgekeerd en je zal zien hoelang het duren zal

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/...---kv-mechelen
In de berichtgeving over alle mogelijke incidenten met doden en/of (zwaar)gewonden werd steevast gezegd: "Zoveel doden en zwaar gewonden, en er waren ook vrouwen en kinderen bij..." Dus voor de man werd het als normaal beschouwd.
Oud 28 juni 2025, 21:14   #25
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ben lid van de Basic Fit in mijn gemeente en net zoals op uw foto staat er Ladies (of Ladies Corner) bij maar in feite is die er niet. Er zijn natuurlijk aparte vestiaires, douches en toiletten. Maar voor de rest loopt en traint iedereen door elkaar.
Ik zou liegen als ik zeg dat ik niet naar een lekker kontje of tieten kijk dat voor mijn neus staat te trainen. Sommige staan gewoon in hun sportbeha en klein spannend shortje te trainen. Dat is vragen om te kijken maar ik probeer flegmatiek en discreet te blijven.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2025, 21:37   #26
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Is me in bepaalde wijken hier in Gent ook al opgevallen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2025, 22:17   #27
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben lid van de Basic Fit in mijn gemeente en net zoals op uw foto staat er Ladies (of Ladies Corner) bij maar in feite is die er niet. Er zijn natuurlijk aparte vestiaires, douches en toiletten. Maar voor de rest loopt en traint iedereen door elkaar.
Ik zou liegen als ik zeg dat ik niet naar een lekker kontje of tieten kijk dat voor mijn neus staat te trainen. Sommige staan gewoon in hun sportbeha en klein spannend shortje te trainen. Dat is vragen om te kijken maar ik probeer flegmatiek en discreet te blijven.
Och jij mag dat ......zo een sympathieke opa die nog wat met gewichtjes bezig is oogst altijd het nodige mededogen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2025 om 22:20.
Oud 29 juni 2025, 08:19   #28
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och jij mag dat ......zo een sympathieke opa die nog wat met gewichtjes bezig is oogst altijd het nodige mededogen
Tis goe voor ne keer maar ik wordt nie graag opa genoemd. In mijn hoofd ben ik nog altijd 20.
Oud 29 juni 2025, 09:45   #29
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Het is vrouwvriendelijker man en vrouw te scheiden.
Oud 29 juni 2025, 10:01   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is vrouwvriendelijker man en vrouw te scheiden.
Ik zou eerder schrijven dat het beter is om bij mannen de agressieve driften eruit te kloppen.
Zodanig echte mensen geen enkel probleem hebben met discriminatie of religidioterie.

En dat dat 80% van de mannen zou herleiden tot garnalenvoer, is een bijkomend voordeel.
Oud 29 juni 2025, 10:05   #31
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zou eerder schrijven dat het beter is om bij mannen de agressieve driften eruit te kloppen.
Zodanig echte mensen geen enkel probleem hebben met discriminatie of religidioterie.

En dat dat 80% van de mannen zou herleiden tot garnalenvoer, is een bijkomend voordeel.
Laat anders uw eigen vrouw de kleedkamer delen met mannen?
Vrouwen voelen zich steeds onveiliger en vermijden veel locaties wegens teveel aangesproken. Waaronder een zwembad edm.

Zwemuren voor vrouwen en zwemuren voor mannen zou een groter gevoel van veiligheid kunnen creëren bv.
Oud 29 juni 2025, 10:58   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doen we. Dat noemen we een sauna complex met naaktafdeling.
Citaat:
Vrouwen voelen zich steeds onveiliger en vermijden veel locaties wegens teveel aangesproken. Waaronder een zwembad edm.
De laatste keer we in een publieke zwemplek kwamen, zijn we per direct rechtsomkeer gegaan.

Citaat:
Zwemuren voor vrouwen en zwemuren voor mannen zou een groter gevoel van veiligheid kunnen creëren bv.
Alle agressieve mannen als garnalenvoer gebruiken gaat het effectief veiliger maken.
Oud 29 juni 2025, 15:54   #33
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In het saunacomplex waar ik ga is het verboden zwemkledij te dragen. De vestiaires zijn ook gemengd net als de sauna's, stoomruimte, zwembad, douches en tuin.
Niemand neemt daar aanstoot aan, ik heb ook nog niet van incidenten geweten.
Oud 29 juni 2025, 16:07   #34
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Ja en zo hebt ge ook naaktstranden waar op voorhand alles duidelijk is.
Maar de tijden dat deze omstandigheden de veiligheid voldoende kan waarborgen is volledig voorbij.

Daarom scheiden we man en vrouw beter wat meer om het terug veiliger te maken.
Oud 29 juni 2025, 16:07   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het saunacomplex waar ik ga is het verboden zwemkledij te dragen. De vestiaires zijn ook gemengd net als de sauna's, stoomruimte, zwembad, douches en tuin.
Niemand neemt daar aanstoot aan, ik heb ook nog niet van incidenten geweten.
Hetzelfde voor ons. Raar he. badjas voor het restaurant/bar.
De rest kan naakt, maar een badjas is geen enkel probleem, althans voor rondwandelen tussen de sauna's, zwembaden, jacuzi's enzoverder.

Gebruik maken van de specifieke wellness-geplogenheden, da's naakt.

Ik moet wel toegeven. Er zijn al momenten geweest in't verleden waarbij ik dacht "da's kloten hebben", en "wow, bedankt dat ge de moeite doet".

Een vrouw met 1 borst... of een man met een stoma.
En natuurlijk, voor een man is een opstandige jongeheer geen uithangbord, Maar ik heb er nog geen enkele weten mee paraderen.
Ook ikzelf niet, dan gaat de handdoek strategisch , of zal het een tijdje op de buik liggen worden. of de jacuzzi een ronde meer laten broebelen.
Oud 29 juni 2025, 16:12   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja en zo hebt ge ook naaktstranden waar op voorhand alles duidelijk is.
Maar de tijden dat deze omstandigheden de veiligheid voldoende kan waarborgen is volledig voorbij.
En waarom kunnen we die veiligheid nu niet waarborgen?

Dat het 100 jaar geleden nog een schande was waarvoor je met ferm wat petsen de doos in ging, dat is nu niet meer van toepassing. Waar zijn de jaren 60-70 naartoe?
Citaat:
Daarom scheiden we man en vrouw beter wat meer om het terug veiliger te maken.
Zou het niet eerlijker zijn die keuze door de mensen zelf te laten maken.

Gooi de valse schaamte en preutsheid op de vuilbak, samen met de religies die zulke idioteriên opdringen.
Oud 29 juni 2025, 16:18   #37
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Nederland zijn er ook van die basic fits met Ladieszones maar in die van Merksem heb ik echt enkel nog maar vrouwen zien binnen gaan, er zijn nog drie andere basic fits in Merksem voor mannen. Keuze genoeg dus. Misschien dat het wettelijk niet mag en men mannen wel moet toelaten maar dat de mannen in Merksem er uit respect van zichzelf wegblijven ?

Edit: volgens dit artikel uit 2023 zijn er in België 4 basic fits enkel voor vrouwen en zijn ze niet illegaal.
Oud 29 juni 2025, 18:44   #38
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Nederland zijn er ook van die basic fits met Ladieszones maar in die van Merksem heb ik echt enkel nog maar vrouwen zien binnen gaan, er zijn nog drie andere basic fits in Merksem voor mannen. Keuze genoeg dus. Misschien dat het wettelijk niet mag en men mannen wel moet toelaten maar dat de mannen in Merksem er uit respect van zichzelf wegblijven ?

Edit: volgens dit artikel uit 2023 zijn er in België 4 basic fits enkel voor vrouwen en zijn ze niet illegaal.
Ik heb er nu speciaal op gelet en er staat Ladies Corner maar die is er feitelijk niet. Niemand ook die er een probleem van maakt.
Oud 29 juni 2025, 19:39   #39
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hetzelfde voor ons. Raar he. badjas voor het restaurant/bar.
De rest kan naakt, maar een badjas is geen enkel probleem, althans voor rondwandelen tussen de sauna's, zwembaden, jacuzi's enzoverder.

Gebruik maken van de specifieke wellness-geplogenheden, da's naakt.

Ik moet wel toegeven. Er zijn al momenten geweest in't verleden waarbij ik dacht "da's kloten hebben", en "wow, bedankt dat ge de moeite doet".

Een vrouw met 1 borst... of een man met een stoma.
En natuurlijk, voor een man is een opstandige jongeheer geen uithangbord, Maar ik heb er nog geen enkele weten mee paraderen.
Ook ikzelf niet, dan gaat de handdoek strategisch , of zal het een tijdje op de buik liggen worden. of de jacuzzi een ronde meer laten broebelen.
Ik heb jaren met een vriendin aan naturisme gedaan in Kroatie en Zuiden van Frankrijk. Heerlijke vakanties en toffe sfeer alsook mentaliteit op die domeinen. Nooit iets van seksueel storends meegemaakt.
Ik spreek dan wel mid jaren 80 tot 90. Toen was naturisme ook heel populair onder jonge mensen.
Het was uiteraard ook de tijd van de monokini zowat overal.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 juni 2025 om 19:40.
Oud 29 juni 2025, 19:46   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb jaren met een vriendin aan naturisme gedaan in Kroatie en Zuiden van Frankrijk. Heerlijke vakanties en toffe sfeer alsook mentaliteit op die domeinen. Nooit iets van seksueel storends meegemaakt.
Ik spreek dan wel mid jaren 80 tot 90. Toen was naturisme ook heel populair onder jonge mensen.
Het was uiteraard ook de tijd van de monokini zowat overal.
Die jonge mensen van toen zijn niet veranderd in veel gevallen, maar zijn buitengesloten door de hypocriete en relidiote import, en moeten dus geld uitgeven om veilige zones te vinden. (mijn echtgenote en ik zijn net een paar jaar te jong voor die vrije periode, eerder van de AIDS preutsheidperiode.)

Het zijn die mensen die we vooral zien in de wellness centra die we bezoeken.

Bitter weinig jonge mensen, met als duidelijke reden, de kost van bezoeken (zo rond de €50 pp zonder abonnement of clubkaart, wat maar iets duurder is dan een waterpretparkbezoek, daar niet van. )
En al zeker geen nieuwe Belgen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be