![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dokters hebben een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid, zij moeten beseffen dat mensen, die niet ziek zijn, ziek schrijven, een grote maatschappelijke kost veroorzaakt. En geloof me, vele jaren doppen en als je dan van die dop gezwierd wordt, ziek vieren, zal in veel gevallen geen verf pakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop toch eens met zagen in de trend van :" dat is wat de N-VA doet ...". Het werd Godverdomme hoog tijd dat de profiteurs er uit gezwierd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hier zeiken op dit forum is natuurlijk veel gemakkelijker dan u zelf degelijk te informeren. En nee, ik ga dat niet doen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al heb ik toch ook jonge mensen gekend die er in slaagden zes maanden 'ziek' te zijn om ontslagen te worden en te kunnen doppen (en/of een andere job zoeken - daarom is het voorstel om zelf ontslag te kunnen nemen met recht op zes maand dop niet slecht al zal dat ook wel weer misbruikt worden, dan was oneigenlijk ontslag om medische redenen geen slechte achterpoort maar men moest dat kunnen natuurlijk, naar de baas gaan, er om vragen en het krijgen om dan een opleiding te kunnen volgen.)
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 20 juli 2025 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vooral: waarom moet ik stoppen met te hameren op het feit dat de NVA zich wel degelijk beperkt tot het schrappen van uitkeringen? Als ze dan toch allerlei plannen zouden hebben om jobs te creëren, om mensen aan werk te helpen,... zou u dat hier vast uitgebreid komen vertellen. De reden dat u dat niet doet is omdat NVA zulke plannen gewoon niet heeft.
![]() |
![]() |
#27 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan er over meepraten. Dus mag jij mij eens vertellen welke stimulans iemand, die jaarlijks tientallen sollcitatiebrieven schrijft, bijkomend krijgt als zijn uitkering afgenomen wordt. Citaat:
Is dat waar NVA op hoopt? De goodwill van de werkgevers nadat ze 'wakker geschud' werden? Is dat volgens u de stimulans die de werkgever nodig heeft? Echt?? Citaat:
NIet omdat u het niet wil, zoals u laat uitschijnen, maar gewoon omdat u het niet kan. Want er zijn geen andere maatregelen. NVA neemt uitkeringen af en doet verder NIKS. Ik kan me nog informeren tot ik nog 100gr weeg. Er is verder gewoon niets. U weet dat ook maar legt de schuld dan maar snel bij mij omdat ik mij 'niet goed zou informeren'... De schuld bij een ander leggen... ik had het kunnen zien aankomen.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees de openingspost eens opnieuw. En kom me dan nog eens vertellen dat het niet enkel over werklozen gaat. Jongens toch!
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is duidelijk gesproken. Hopelijk onthouden veel mensen dat.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze willen enkel Belgie redden op kosten van de bevolking.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daarvoor moet je begrijpen waar het over gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga gewoon actief solliciteren, u heeft toch niets anders te doen. En heb het niet over wat u allemaal niet kunt, maar heb het over de dingen die u wel (nog) kunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, hopelijk onthouden de uitgezogen werkenden dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou niet weten waar er inspanningen worden geleverd qua jobcreatie of mensen aan het werk helpen. Jij gaat nu tot in de eeuwigheid blijven herhalen dat dat wel zo is, dat ik het niet snap, dat ik het hele plaatje niet zie maar zolang niemand mij kan aantonen waar er op dat punt wel inspanningen geleverd worden geloof ik het niet nee. Als NVA toch inspanningen op dat vlak levert: waarom wil jij die dan niet delen? Je zit hier nagenoeg elk uur van de dag het beleid van NVA te verdedigen maar gewoon even vertellen op welke punten NVA inspanningen heeft geleverd om werklozen aan een job te helpen... Nee, dat is om één of andere reden plots te veel gevraagd... Citaat:
Het is ondertussen weer zo ver. Je weet niet meer wat je moet vertellen want antwoord geven op wat ik vraag, of tegenspreken wat ik beweer, dat kan je overduidelijk niet en dan gooi je het maar weer op het feit dat ik 'het niet begrijp' eh? 't Is mijn begrijpend lezen eh? Dat is het probleem eh? Geloof jij nu echt dat daar nog één iemand op dit forum intrapt?
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat in het ijle rondlullen. Daar ben jij goed in. Vertel me eens, reserve; hoe gaat dat in zijn werk? Actief solliciteren? Rij ik gewoon naar een bedrijf en meld daar aan de receptie dat ik kom solliciteren? Is dat hoe jij denkt dat het werkt? Dan ben je nog geen beetje naief. Weet je wat daar dan gebeurt? Ofwel geeft men mij te kennen dat er momenteel geen vacatures openstaan. Ofwel geeft men mij te kennen dat er wel vacatures openstaan maar dat ik schriftelijk (motivatie en CV) moet reageren. Bellen dan maar? Zelfde verhaal. Zijn er geen vacatures wordt je afgescheept. Zijn er wel wordt je aangemaand schriftelijk contact op te nemen. Jij gelooft echt nog dat je in het eerste het beste bedrijf kan binnenstappen en daar even gezellig kan gaan zitten keuvelen met de personeelsverantwoordelijke eh? Nee, mijn beste. Zo werkt het niet. Weet je hoe het wel werkt? Je kijkt dagelijks de vacatures op VDAB na. Je steekt telkens een hoop tijd in het schrijven van een sollicitatiebrief en het opmaken van een CV. Je stuurt die door naar de betrokken werkgever. Je brengt je begeleider bij VDAB op de hoogte van je sollicitatie. En daarna hoor je in 90% van de gevallen nooit nog iets van die werkgever. Zo werkt het in de realiteit. "Actief gaan solliciteren"... Hoe ver kan je van de realteit afstaan? Citaat:
Wat een inzicht!! Dat ik daar nog niet eerder aan gedacht heb!! Bij een sollicitatie praten over wat je wel kan ipv praten over wat je niet kan. Simpel maar ozo doordacht!!!! Dat ga ik de volgende keer eens toepassen. Wie weet werkt die strategie wel. Geniaal reserve. Ik dank u op mijn blote knieën. Daar was ik zelf nooit opgekomen. ![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Hoe laag kunt ge u bukken bartje, eventueel leggen we een stok gewoon op de grond en kan hij samen met de ssoss die graag meppen uitdeelt en zijn vriendin ter beschikking stelt aan de flikken en wie weet wie nog meer om ze een goei pijpbeurt te geven. Suggestie voor de bart om onder die stok te komen geven we hem een gratis schop om een sleuf te graven, terwijl ze toch bezig zijn om sleuven te trekken in de Schelde komt het niet meer op eentje meer. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk.
Deze discussie gaat ook over het beste aas om op paling te vissen. Over de keuze van bougies in een Mercedes GLA. Het gehalte VOC's in kranteninkt. En de samenstelling van de schoenzool van Zuhal haar nieuwe sneakers. Dat zijn allemaal onderwerpen voor deze draad. Ze worden wel niet in de titel of in de openingspost vermeld maar dat is sinds vandaag blijkbaar geen voorwaarde meer. [on-topic]Ik vind voor paling de klassieke regenworm nog steeds het beste aas. [/on-topic]
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Op zijn plaats gezet, amai da's een goei hoor..... Laatst gewijzigd door wagner.666 : 20 juli 2025 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |