![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat je schrijft is een absolute bevestiging van mijn stelling: Mooi voorbeeld dat je daarvan geeft. Dankje. De bijbel wordt geïnterpreteerd a la tête du client. Het ene past je, dus ok; het andere past je niet, dus van de Duivel.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 16 september 2025 om 11:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eerlijk, aan je vruchten op dit forum te zien (en ik besef dat dat maar een heel klein deeltje van onze persoon laat zien), heeft het je ziel weinig rust noch evenwicht gebracht.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ben liever ne klootzak waar ze niets tegen hem kunnen gebruiken dan een flower power hippie die over zich laat lopen. I am the monster you created me to be. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mmmm.... verantwoordelijkheid nemen voor jezelf levert op termijn betere resultaten op.
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien in het evangelie volgens de heilige Cufi???
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees met eigen ogen. Je mag niet moorden en zelfs woede tegen je broeder is al een probleem. Je mag niet echtbreken; zelfs het kijken naar iemand met begeerte is al zondig. Je moet je vijanden liefhebben en bidden voor degenen die je vervolgen.
I'll never run Laatst gewijzigd door CUFI : 16 september 2025 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ge antwoordt niet: gelooft gij echt in bloed sprenkelen en pensvelletjes afsnijden als onderdeel van de wet?
I'll never run Laatst gewijzigd door CUFI : 16 september 2025 om 21:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 16 september 2025 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De levenslessen van het NT zetten niet aan tot moord, geweld of landjepik.
Of het nu echt is of niet, ik werd er beter van dan alle volwassenen rond mij in mijn jeugd. Jezus was pas stoïcijns, leer daar van. (stoïcisme)
![]() |
#33 |
|
![]() De ideologie van het NT roept in het algemeen gezien, tot een verdraagzaam en vredevolle samenleving met solidariteit. Toch de versies die ik ervan gekend heb. Helaas weerspiegelde dat zelden in de handelswijze van religieuzen: Paters, pastoors, bisschoppen en verder. Noch in de pracht en praal van het Vaticaan. Dat is er een aanvechting van.
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Dat Jezus Stoïcijns was is een fabeltje. Dan zou je geen water in wijn veranderen, maar in Cola bijvoorbeeld.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat we onze relatie met de Vader in het geheim moeten opbouwen achter gesloten deuren. Ge hebt echt geen priesters nodig. Ik ben door predikanten zelfs grondig misleid en werd zelfs zionistisch daardoor. Protestanten... Ik ben verre van katholiek, maar ik ga wel veel met Hem zitten in katholieke kerken, als ze leeg zijn tenminste, nooit tijdens een dienst ofzo. Gewoon alleen met Hem zijn,in een ruimte waar mijn voorouders ook gingen bidden. Dat geeft mij rust. Maar ik bid merendeel in de slaapkamer.
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Jezus en de apostelen hadden geen bijbel. Ze kenden de taal van de bijbel niet, want ze kenden geen hebreeuws. Het waren gewone en ongeletterde mensen. Timmerman en visser, nietwaar? Ze kenden ook wat Grieks, de tweede taal van de romeinen.
Het Oude Testament is voor het overgrote deel geschreven in het Hebreeuws, een oude taal van het Joodse volk, met uitzondering van enkele stukken, zoals delen van de boeken Daniël en Ezra, die in het Aramees zijn geschreven. Het Bijbels Hebreeuws is anders dan het moderne Hebreeuws, en het Aramees was een wijdverspreide taal in het Perzische Rijk. De bijbel is dus niet voor ons bestemd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het NT is voor de hele wereld. Met als gevolg, in christelijke landen zijn er geen joden meer. Dat is voorbij. Het is een volk dat de antichrist afwacht en zich beter dan iedereen anders voelt en niet met anderen kan samenleven tenzij in segregatie.
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
... Als het O.T. niet voor ons is bestemd dan is het N.T. niet op het O.T. gebaseerd. Dan is het N.T. volgens mij ongefundeerd. Wat denkt u? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het NT is de vervulling er van door den Geest en niet de letter. Want de letter van de wet brengt de dood en snijdt penisvelleks af.
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Godin, die is Liefde, maar Jezus, die is haat de mensen eeuwig te willen laten branden die zijn onzin niet willen geloven.