Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2025, 11:32   #21
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard.
Het achterpoortje van de NVA.

Misschien moet die partij maar eens splitsen over Gaza.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2025, 19:50   #22
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Er komt schot in (sic).

https://www.nieuwsblad.be/binnenland.../90224446.html

Citaat:
Het is stilaan de vraag van tien miljoen: moet België zich terugtrekken uit het Eurovisiesongfestival? Al vijf landen sturen hun kat naar Wenen als Israël mag meedoen in 2026. Na Spanje, Ierland, IJsland en Slovenië trekt ook Nederland een rode lijn: zolang de genocide in Gaza blijft duren, valt een Israëlische deelname niet te verantwoorden, zegt de publieke omroep Avrotros. Ook in Vlaanderen vragen CD&V, Vooruit en Groen om een sterk signaal. VRT laat weten dat ze “het standpunt van de landen die afhaken deelt en ondersteunt”, en dat ze mogelijk het Songfestival niet zal uitzenden. Maar ze verwijst naar RTBF. Het is volgend jaar aan de Franstalige omroep om een kandidaat te sturen en om te beslissen of België al dan niet deelneemt.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2025, 19:57   #23
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Wie is er eigenlijk geïnteresseerd in dat songfestival, al jaren toch een aanslag op de goede smaak ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2025, 20:05   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Uiteraard moet Belgie zich eruit terugtrekken. Met of zonder Israel trouwens.
Oud 14 september 2025, 20:07   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze vind ik wel grappig:
Citaat:
zolang de genocide in Gaza blijft duren, valt een Israëlische deelname niet te verantwoorden
Kortom Israel mag weer meedoen als die helemaal afgehandeld is
Wel, ik kan daarachter staan. Men beklaagt zich dat de genocide geen vorderingen maakt ! Het duurt veel te lang en er lopen meer en meer Gazoenen rond. Dat is niet aanvaardbaar. Kom uw tijd niet verdoen met zingen als er nog zoveel werk aan de winkel is
Oud 14 september 2025, 20:11   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Zangers/ zangeressen met op de achtergrond schaars geklede koorleden. Zoiets zoals die grote Duitse tv-shows uit de jaren 70 .
Die zijn maar bijzaak.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2025, 20:13   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik zou het niet missen. Ik wil het orkest terug. En mensen die zingen in hun eigen taal. Het mogen gerust travestieten zijn, dat is niet erg.
Voor mij mag het zelfs zonder beelden van de achtergrond.
Zelfs helemaal zonder beelden, zodat de song terug centraal staat.
Oud 14 september 2025, 20:14   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het achterpoortje van de NVA.

Misschien moet die partij maar eens splitsen over Gaza.
Waarom zouden we?
We zijn niet verdeeld over Gaza of iets anders.
Oud 14 september 2025, 21:59   #29
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
We zijn niet verdeeld over Gaza of iets anders.
Je weet wel beter.

Ik ken genoeg mensen binnen de NVA die redelijk kapot zijn van deze splijtzwam.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2025, 22:23   #30
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is enkel maar toe te juichen, het was toch maar een halve gare transvestietenfestival geworden. Hopelijk doet het gros van de landen niet meer mee, he, en kan dat opgedoekt worden.
De enige ware reden. Het is een ding uit het verleden, Eurosong en ik kijk toch niet meer. Dat de jeugd terug leert weerbaar worden.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2025, 22:26   #31
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Holland is er niet bij...
Holland is aan het leren dat meegaan met de woketrein geen soelaas biedt. Mijn respect nog steeds dat hun nationaal elftal weigerde te knielen voor George Floyd tijdens het WK. Belgen gingen allemaal Lukaku achterna en de groepsdruk deed de rest. Awoert!
Ik zou gewoon niet geknield hebben en waarschijnlijk ontslagen worden, maar ik ben zeer contrair. Dat ben ik in België, maar ook in Nederland. Komaan Belgen, wees eens integer. Schapenmentaliteit bestaat in beide landen en we hebben dat ook zelf in de hand dat tegen te gaan.

In NL ben ik vaak het middelpunt van boze protestanten geweest en ik confronteer hen altijd tot op het punt ze het niet meer durven met mij. Je moet met me in discussie gaan en een boze blik wekt geen indruk op me. Sommigen respecteren me ervoor, gek genoeg. Omdat ik Belg ben wordt het voorlopig getolereerd, maar dit valt niet zo vaak meer voor. Ze snappen me beter nu, althans waar ik zit. Om een gekke reden respecteren ze België ook meer erom en romantiseren ze ons land als ontsnapping van alle bemoeiziekheid. Ik vertel hen steeds dat België ook een zware druk kent en niet alles rozegeur en maneschijn is, maar dat ze dat zelf moeten leren.

Ene heeft me zelfs verteld dat hij het grappig vindt hoe mijn mentaliteit iets van beide werelden heeft en hoe ik aan introspectie doe i.p.v. de gemakkelijke weg te kiezen. Ik dwaal af.

Mijn respect voor mensen die niet meegaan met dwaze trends uit puur zelfbehoud.

P.S.: Ik zeg Holland, want Noord-Brabant heeft echt wel meer gemeen met ons, ook al horen ze dat niet graag. Kom eens naar Rotterdam. Wat me ook opvalt. Buitenlanders vinden me vaak geweldig, omdat ze ook een andere mentaliteit aan me opmerken. Sommigen zeggen zelfs: "Ik denk dat België een ontwikkelder samenleving kent dan Nederland." Slavische mensen en Latino's kennen dan ook, net als ons, een veel theoretischer onderwijs. Wel zijn Nederlanders creatiever in mijn optiek. Schrijf hen niet af.

Ik mag van geluk spreken dat deze kliek Hollanders waaronder streng-gelovige refo's me hebben leren aanvaarden. Dat is zeldzaam. Het is gewoon beseffen dat 450 jaar best een stempel kunnen nalaten.

Laatst gewijzigd door Weyland : 14 september 2025 om 22:49.
Oud 14 september 2025, 22:54   #32
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik vind Belgische vrouwen ook veel meer kunnen verdragen dan Hollandse, trouwens. Al zou ik nooit zeggen dat mijn voorkeur uitgaat naar een cultuur. Nederland is bemoeizieker, maar dat is voor mij goed. Meer discipline op je gedragingen. Dat is niet voor iedereen zo, wel voor mij.

Laatst gewijzigd door Weyland : 14 september 2025 om 22:56.
Oud 14 september 2025, 22:56   #33
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Holland is aan het leren dat meegaan met de woketrein geen soelaas biedt. Mijn respect nog steeds dat hun nationaal elftal weigerde te knielen voor George Floyd tijdens het WK. Belgen gingen allemaal Lukaku achterna en de groepsdruk deed de rest. Awoert!
Ik zou gewoon niet geknield hebben en waarschijnlijk ontslagen worden, maar ik ben zeer contrair. Dat ben ik in België, maar ook in Nederland. Komaan Belgen, wees eens integer. Schapenmentaliteit bestaat in beide landen en we hebben dat ook zelf in de hand dat tegen te gaan.

In NL ben ik vaak het middelpunt van boze protestanten geweest en ik confronteer hen altijd tot op het punt ze het niet meer durven met mij. Je moet met me in discussie gaan en een boze blik wekt geen indruk op me. Sommigen respecteren me ervoor, gek genoeg. Omdat ik Belg ben wordt het voorlopig getolereerd, maar dit valt niet zo vaak meer voor. Ze snappen me beter nu, althans waar ik zit. Om een gekke reden respecteren ze België ook meer erom en romantiseren ze ons land als ontsnapping van alle bemoeiziekheid. Ik vertel hen steeds dat België ook een zware druk kent en niet alles rozegeur en maneschijn is, maar dat ze dat zelf moeten leren.

Ene heeft me zelfs verteld dat hij het grappig vindt hoe mijn mentaliteit iets van beide werelden heeft en hoe ik aan introspectie doe i.p.v. de gemakkelijke weg te kiezen. Ik dwaal af.

Mijn respect voor mensen die niet meegaan met dwaze trends uit puur zelfbehoud.

P.S.: Ik zeg Holland, want Noord-Brabant heeft echt wel meer gemeen met ons, ook al horen ze dat niet graag. Kom eens naar Rotterdam. Wat me ook opvalt. Buitenlanders vinden me vaak geweldig, omdat ze ook een andere mentaliteit aan me opmerken. Sommigen zeggen zelfs: "Ik denk dat België een ontwikkelder samenleving kent dan Nederland." Slavische mensen en Latino's kennen dan ook, net als ons, een veel theoretischer onderwijs. Wel zijn Nederlanders creatiever in mijn optiek. Schrijf hen niet af.

Ik mag van geluk spreken dat deze kliek Hollanders waaronder streng-gelovige refo's me hebben leren aanvaarden. Dat is zeldzaam. Het is gewoon beseffen dat 450 jaar best een stempel kunnen nalaten.
Hola, geen bloed aan de paal meer iin Holland?
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Oud 14 september 2025, 23:12   #34
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hola, geen bloed aan de paal meer iin Holland?
Ik hoop het. Zelf heb ik het onderschat, toegegeven. In zekere zin leek het vaak alsof System mijn account gehackt heeft en ik hem meer respect voor het 'Calvinisme' heb bijgebracht op mijn beurt (want Hollanders zien ons echt als Belgen, dus te respecteren).

Geen gemakkelijk volkje, want iedereen denkt universalist te zijn.
Oud 14 september 2025, 23:31   #35
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik hoop het. Zelf heb ik het onderschat, toegegeven. In zekere zin leek het vaak alsof System mijn account gehackt heeft en ik hem meer respect voor het 'Calvinisme' heb bijgebracht op mijn beurt (want Hollanders zien ons echt als Belgen, dus te respecteren).

Geen gemakkelijk volkje, want iedereen denkt universalist te zijn.
De enige sporter die ontslagen is wegens al of niet knielen is Colin Kaepernick.

Bij mijn weten uiteraard.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 14 september 2025 om 23:32.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be