Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2005, 21:10   #21
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Als alle Vlaamse partijen hun been stijf houden bij een nieuwe regeringsvorming kan er geen regering komen. Die regering moet namelijk zowel Vlaamse als Waalse partijen bevatten volgens een bepaalde quota. Maw, er kan nooit een regering gevormd worden met de splitsing van B-H-V in het regeringsakkoord, omdat de Walen dat nu eenmaal niet willen.
De traditionele partijen in Vlaanderen zijn daar zeker bang voor, maar wees er zeker van dat het nooit zo ver zal komen. Dat zou echter betekenen dat het gedaan kan zijn met België en dat willen de Vlaamse traditionele partijen niet.
Dus de Waalse partijen mogen hun been stijfhouden en de Vlamingen moeten toegeven want ze hebben al 175 jaar toegegeven ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 22:19   #22
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Dus de Waalse partijen mogen hun been stijfhouden en de Vlamingen moeten toegeven want ze hebben al 175 jaar toegegeven ?
Ik vind ook dat het tijd is om eens van rol te wisselen. Aangezien de Walen dat niet willen zal België barsten. Haha, achteraf bekeken toch nog niet zo moeilijk. Het moet eens gedaan zijn, deze 'grap' heeft lang genoeg geduurd.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 22:21   #23
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Dat zeg ik niet. Ik zeg gewoon hoe de feiten nu zijn. Ik ben het daar helemaal niet mee eens en ik zou liever hebben dat het eens en voor altijd gedaan zou zijn. Maar we moeten realistisch blijven; nu zal dat zeker niet gebeuren, zolang de traditionele partijen daar niet voor te vinden zijn zullen we toch nog wat geduld moeten hebben.
Maar we kunnen ze altijd wat aanmoedigen

Laatst gewijzigd door instromaniac : 10 januari 2005 om 22:22.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be