Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 10 januari 2005, 18:50   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wilt U ons daarmee helpen dan kan dit door storting op rekeningnummer 645-5213901-89, Volk in Nood vzw, met vermelding 'watersnood Azië'. Volk in Nood geeft U de garantie dat :
het geen enkele administratiekost zal aanrekenen op uw schenking. Wat U geeft gaat volledig en uitsluitend naar de noodlijdenden. Voor ons is dat een erezaak;
het eigen werk ook niet zal toerekenen op wat U schenkt, onze medewerkers zijn uitsluitend onbezoldigde vrijwilligers;
het de hulp uitdrukkelijk zal brengen als hulp uit Vlaanderen, als blijk dus van Vlaamse volkerensolidariteit.

Hartelijk dank!
Nu weet ik tenminste op welke rekening ik met een gerust hart mijn bijdrage kan storten.
Oud 10 januari 2005, 18:50   #22
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
welke beschuldiging? ik uit helemaal geen beschuldiging. ik zeg gewoon dat het belachelijk is je keuze voor ontwikkelingshulp te laten afhangen van je nationalisme. je kan beter je geld geven aan een organisatie die in de regio is ingewerkt. lees mijn post mss nog eens opnieuw.
Ik kan je zeggen dat er veel nationalisten niet op 1212 storten omdat Het Rode Kruis mee in die groep zit. Het Rode Kruis heeft altijd de samenwerking met Het Vlaamse Kruis geweigerd en is gekend om haar franskiljonisme. Dan is het voor de nationalisten een goed alternatief om toch de mensen in Azië te kunnen helpen door via een volksnationalistische humanitaire vereniging te storten.
Ik hoop dat VIN veel geld inzamelt. Veel succes !!!
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 10 januari 2005, 18:54   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
ik dacht dat VB nochtans 700.000 euro wou storten aan artsen zonder grenzen,maar dat het geweigerd werd door die mensen.
En toch de gulle gevers maar zwarter dan zwart proberen, te maken.

Vreemd dat Mister Yoda en consoorten hier géén schande over spreken ...
Oud 10 januari 2005, 19:03   #24
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Wilt U ons daarmee helpen dan kan dit door storting op rekeningnummer 645-5213901-89, Volk in Nood vzw, met vermelding 'watersnood Azië'. Volk in Nood geeft U de garantie dat :
het geen enkele administratiekost zal aanrekenen op uw schenking. Wat U geeft gaat volledig en uitsluitend naar de noodlijdenden. Voor ons is dat een erezaak;
het eigen werk ook niet zal toerekenen op wat U schenkt, onze medewerkers zijn uitsluitend onbezoldigde vrijwilligers;
het de hulp uitdrukkelijk zal brengen als hulp uit Vlaanderen, als blijk dus van Vlaamse volkerensolidariteit.

Hartelijk dank!
Nu weet ik tenminste op welke rekening ik met een gerust hart mijn bijdrage kan storten.
aan een organisatie die de nodige ervaring ontbeert?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 10 januari 2005, 19:06   #25
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Ik kan je zeggen dat er veel nationalisten niet op 1212 storten omdat Het Rode Kruis mee in die groep zit. Het Rode Kruis heeft altijd de samenwerking met Het Vlaamse Kruis geweigerd en is gekend om haar franskiljonisme. Dan is het voor de nationalisten een goed alternatief om toch de mensen in Azië te kunnen helpen door via een volksnationalistische humanitaire vereniging te storten.
Ik hoop dat VIN veel geld inzamelt. Veel succes !!!
wat hebben nationalistische gevoelens nu met humanitaire hulp te maken? dat begrijp ik dus niet. indien het rode kruis idd geld van het vb geweigerd heft is dat ook spijtig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 10 januari 2005, 19:06   #26
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Zij zullen dan ook alleen maar een doorgeefluik zijn naar gelijkgezinde organisaties die daar ter plekke wel ervaring hebben. Er is toch niets positievers dan door een extra actie ook de nationalisten solidair te laten zijn. Als dit er niet was, was er waarschijnlijk veel minder geld gegaan naar Azië. Nu, met de hulp van VIN krijgt Azië ook nog extra geld gestort door nationalisten. Puur positief toch?
Oud 10 januari 2005, 19:11   #27
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Ook ik snap het probleem niet...
lustige lezer is offline  
Oud 10 januari 2005, 19:37   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan een organisatie die geen enkele administratiekost zal aanrekenen op mijn schenking.

het eigen werk ook niet zal toerekenen op wat U schenkt,

het de hulp uitdrukkelijk zal brengen als hulp uit Vlaanderen.

Welke organisatie zou overigens wél ervaring hebben met dit soort tsunami's?

Zoek jij geen spijkers op laag water omdat punt 3 jou bovenmatig stoort?

Wel, mij stoort dat allerminst en het is bovendien mijn eigen geld dat ik uitgeef.

Oud 10 januari 2005, 19:40   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De titel van deze thread, die vind ik pas schande omdat AZG het geld van deze partij weigert!!!

Citaat:
SCHANDE : VB doet niet mee aan Tsunamie 12-12 !!!
Oud 10 januari 2005, 21:31   #30
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
De natuurramp die Azië enkele dagen geleden trof veroorzaakte een van de zwaarste humanitaire crises sinds mensenheugenis. Volk in Nood heeft geen medewerkers of projecten in de regio maar wenst -mede op vraag van honderden donateurs die onze Vlaamse humanitaire werking ondersteunen- het menselijk leed in deze regio te verlichten.

Volk in Nood zal zulks doen in samenwerking met andere humanitaire organisaties die onze kijk op ontwikkelingssamenwerking delen en die in de regio actief zijn. Volk in Nood zal zich richten op de financiering van de heropbouw. Het is immers onze ervaring dat - eenmaal ramp of oorlog uit het nieuws - onvoldoende fondsen resten om samen met de getroffen bevolking het land opnieuw bewoonbaar te maken.

• het geen enkele administratiekost zal aanrekenen op uw schenking. Wat U geeft gaat volledig en uitsluitend naar de noodlijdenden. Voor ons is dat een erezaak;
  • het eigen werk ook niet zal toerekenen op wat U schenkt, onze medewerkers zijn uitsluitend onbezoldigde vrijwilligers;
  • het de hulp uitdrukkelijk zal brengen als hulp uit Vlaanderen, als blijk dus van Vlaamse volkerensolidariteit.
Voor schenkingen vanaf 30 euro zal Volk in Nood U een fiscaal attest toesturen. Volk in Nood vzw
Vlaams humanitair vrijwilligerswerk

Postbus 55
3080 Tervuren

Hilde Tas
Agnes Borms

Bron: http://www.volkinnood.org/tsunami.html

Schandalig hè, om daar geld voor te storten. Lijkenpikkers. Alsjeblief zeg.
Twee vraagjes,

Waarom is het VIN niet erkend als een ngo ?

Hun "kijk op ontwikkelingsamenwerking" , wat houdt dat precies in?
Oud 10 januari 2005, 21:39   #31
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Master Yoda
Uit De Morgen van 08-01-2005

In tegenstelling tot sommige andere politieke partijen die hun achterban oproepen om de nationale 12-12-actie te steunen, doet het Vlaams Belang op zijn website een oproep om geld voor de slachtoffers van de ramp in Zuidoost-Azië te storten op het rekeningnummer van de vzw Volk in Nood (VIN), met vermelding 'watersnood Azië'. VIN is een organisatie voor ontwikkelingshulp die niet erkend is als ngo en geen werking heeft in die regio van de wereld.

"Volk in Nood brengt de hulp uitdrukkelijk onder Vlaamse vlag", stelt de extreem-rechtse partij op haar website, "als teken van Vlaamse volkssolidariteit." VIN is een humanitaire organisatie, die naar eigen zeggen "vooral diegenen met noodhulp wil bijstaan die omwille van hun volkstoebehoren of etnie worden vervolgd". De vzw werd opgericht in 1996. De voorbije jaren was VIN uitsluitend actief in Kroatië, Bosnië, Kosovo en Albanië. Maurice Muylaert, medeoprichter van VIN, geeft in een gesprek met De Morgen toe dat zijn organisatie geen enkele werking heeft in Zuidoost-Azië, nog niet weet welke projecten ze zal steunen en het evenmin bekend is met welke ngo men zal samenwerken in de door de tsoenami getroffen regio.

Enkele jaren geleden besloot toenmalig staatssecretaris voor Ontwikkelingssamenwerking Eddy Boutmans (Agalev) dat VIN geen toelating meer kreeg om fiscale attesten voor giften uit te schrijven, maar dat probleem werd volgens Muylaert inmiddels verholpen.

Geconfronteerd met de oproep van het Vlaams Belang om tsoenamigiften op de rekening van VIN te storten, viel Muylaert gisteren compleet uit de lucht. "Dat wist ik niet", zei Muylaert. "In elk geval is die oproep niet op ons verzoek gebeurd." VIN, dat zich uitdrukkelijk presenteert als "een niet-partijgebonden hulporganisatie" die geen contacten heeft met het Vlaams Belang en geen banden heeft met extreem-rechts, zat duidelijk verveeld met de situatie. De vzw stuurde gisteren, na de ontdekking van de oproep op de VB-website, een dringend verzoek naar het Vlaams Belang om die oproep onmiddellijk te verwijderen. "VIN wil er geen twijfel over laten bestaan dat het een strikt partijpolitieke neutraliteit wenst te handhaven", stelde de organisatie vervolgens in een persbericht. "VIN richt zich tot alle Vlaamsvoelenden die het leed in Azië willen lenigen. Dezen zijn zeker niet uitsluitend aanhangers van het Vlaams Belang."

Joris Van Hauthem, woordvoerder van het Vlaams Belang, gaf geen commentaar op de kwestie. "Ik ga hierover vandaag niets meer zeggen", verklaarde Van Hauthem. "We gaan wel zien wat we zullen doen."

Schandalig is dat !!! Hiermee bewijst het vb nog maar eens van wat voor verwerpelijk, onmenselijk en associaal allooi zij zijn !!! Wie dat nu nog niet ziet is stekeblind !!! Niet moeilijk dat niemand er hun wilt samenwerken !!! Op deze manier houden ze zelf het cordon in stand en versterken ze het zelfs nog !
wat willen jullie nu eigenlijk, geeft het vlaams belang geen geld is het niet goed, willen ze wel geld geven is het ook niet goed want dan willen ze geen geld van een "extremistische" partij....

iedereen weet zeker nog de mooie geste van annemans die al de winst op zijn boek "dutroux, te veel om te geloven" wou doorstorten op de rekening van child focus. maar wat deed child focus? juist ja, de uitgestoken hand wegslaan
muys is offline  
Oud 10 januari 2005, 22:04   #32
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Twee vraagjes,

Waarom is het VIN niet erkend als een ngo ?

Hun "kijk op ontwikkelingsamenwerking" , wat houdt dat precies in?
Op je eerste vraag kan ik niet antwoorden, sorry.
Hun kijk op ontwikkelingssamenwerking is er een vanuit volksnationalistisch standpunt. Deels ook om het gedacht dat nationalisten egoïsten zijn de wereld uit te helpen. Zij zijn begonnen als 'Vlaanderen help Kroatië' en dan uitgegroeid tot een algemene humanitaire organisatie. Zij zijn partijpolitiek ongebonden (maar krijgen de meeste steun vanuit het voormalige VU- en Vlaams Blok-milieu). Toch zie je ook op hun webstek dat ze durven zeggen waar het op staat i.v.m. unitarisme, de PS, ... Ook dragen zij het zelfbeschikkingsrecht der volkeren hoog in hun vaandel. Ze hebben nu met de ramp in Azië daarvoor een actie opgericht waarbij ze het gestorte geld doorsluizen naar gelijkgezinde verenigingen.

Alle nationalisten en anderen: storten zou ik zeggen.
Oud 10 januari 2005, 22:05   #33
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
wat willen jullie nu eigenlijk
Niks, behalve antwoord op mijn twee hele simpele vragen.
Oud 10 januari 2005, 22:19   #34
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Oud 10 januari 2005, 22:22   #35
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

@Vlaams-nationalist

Bedankt voor de moeite. Ik weet toch al iets meer. Ik ga straks even hun site bezoeken.
Oud 10 januari 2005, 22:23   #36
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
@Vlaams-nationalist

Bedankt voor de moeite. Ik weet toch al iets meer. Ik ga straks even hun site bezoeken.
Graag gedaan, mijn Frans huiswerk heeft moeten wachten, mja. 'Ze kan den boom in.'
Oud 10 januari 2005, 22:36   #37
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Dit is wat er werkelijk staat op de site van VB:

07.01.2005 11.12u - Voor sommigen zijn de vuilste middelen nog niet vuil genoeg om het Vlaams Belang in diskrediet te brengen. Kijk maar naar de loze beschuldigingen in verband met de laffe bedreigingen aan het adres van een delicatessenbedrijf in Ledegem. De meest recente schaamteloze leugens gaan over de ramp in Zuid-Oost Azië.

Zo liet de stad Ieper aan de pers weten “dat alle democratische fracties in de gemeenteraad de hulpactie 12-12 steunen”. Daarmee wordt de foute indruk gewekt dat het Vlaams Belang dat niét zou doen of willen doen. Onzin natuurlijk. Het Vlaams Belang betuigt nadrukkelijk zijn medeleven met de slachtoffers van de aardbeving en de vloedgolf. Met álle slachtoffers. Wij en onze 1 miljoen kiezers steunen de acties en tonen vandaag ons groot hart als Vlaming door een milde bijdrage te storten.

Maar dat willen ze in Ieper niet geweten hebben. De zelfbenoemde ‘democratische’ partijen vonden het niet eens nodig even met het Vlaams Belang te bellen. Want neen, dat past niet in de monsterlijke karikatuur die onze tegenstanders zo graag koesteren over het Vlaams Belang en zijn kiezers.

Wij zijn de afgelopen jaren al aan het een en ander gewend geraakt. Maar dit is werkelijk crapuleus, daar zijn geen andere woorden voor. Het getuigt niet van politieke moed of elementaire eerlijkheid en vooral niet van goede smaak om op dit moment op de rug van duizenden slachtoffers en honderdduizenden noodlijdenden zich te verlagen tot platvloerse (partij)politieke spelletjes. Ze doen maar wat ze blijkbaar niet laten kunnen. Maar als ze geloven dat de Vlaamse kiezer nog altijd in die perverse leugens trapt, hebben ze blijkbaar hun lesje niet geleerd op 13 juni.

Voila!

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 10 januari 2005 om 22:36.
Paulus is offline  
Oud 10 januari 2005, 22:39   #38
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Master Yoda
Schandalig is dat !!! Hiermee bewijst het vb nog maar eens van wat voor verwerpelijk, onmenselijk en associaal allooi zij zijn !!! Wie dat nu nog niet ziet is stekeblind !!! Niet moeilijk dat niemand er hun wilt samenwerken !!! Op deze manier houden ze zelf het cordon in stand en versterken ze het zelfs nog !
Jaren niet naar Afrika omkijken, waar er iedere dag evenveel slachtoffers vallen, om zich dan opeens als dé sociale weldoener te laten opvallen, omdat dit nu zo een grote media-aandacht krijgt, vind ik toch 'ietske' schandaliger..

Laatst gewijzigd door Gorefest : 10 januari 2005 om 22:39.
Gorefest is offline  
Oud 10 januari 2005, 23:11   #39
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus

Voila!

Paulus.
Dit is echt wansmakelijk van de bestuurspartijen van Ieper. En dan het VB ten onrechte beschuldigen. Nu hoor je Master Yoda en co niet meer he.
lustige lezer is offline  
Oud 10 januari 2005, 23:33   #40
ilfalco
Minister-President

Standaard

u ziet het niets is de PC partijen en de morgen te pervers om het vb te beschadigen ...

Laatst gewijzigd door ilfalco : 10 januari 2005 om 23:33.
ilfalco is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be