Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2005, 09:38   #21
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stephen-
Maar initieel zou één homo al geen kind mogen adopteren vind ik. Dan kom je later ook niet in de problemen, want er is helemaal geen kind.

Enkel voor hetero-koppels die uiteen gaan of als er zich een andere situatie voordoet waarbij er een oplossing voor het bestaande kind moet gevonden worden, zou er een speciale regeling moeten zijn, zoals die momenteel al is. Maar geen regeling voor homokoppels, waarmee ik één homo bedoel die een kind wil adopteren, maar eigenlijk al lang samenwoont met zijn vriend ofzo én uiteraard ook geen alleenstaande homo's.
dan ben je serieus aan het discrimineren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 10:28   #22
Hagal
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Dit is een zichzelf repeterende topic blijkbaar.
Ik dacht ook meteen: daar gaan we weer.
Hagal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 22:24   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bon veel ga ik daar niet meer over zeggen of we vallen in herhaling. Maar dit nog; dieren zijn tegenwoordig blijkbaar beter beschermd dan mensen. Er is een tijd geweest dat iedereen wel een diertje uit zijn habitat wilde laten halen om dat te koesteren. Een aapje die ze dan een broekje aandeden of een bepaalde vogel en noem zo maar op.
Dat gaat niet meer, ze hebben ingezien dat ze in hun natuurlijke omgeving moeten kunnen blijven en iedereen is daar mee akkoord gegaan.
Nu de mensen, blijkbaar willen ze nog altijd dat chineesje, negertje of nu beetje nieuw willen de homo's ook zo een kindje om dat te koesteren en veel meer moet je daar nu weer niet achter zoeken. Als het nieuw er af is en de relatie op springen staat of de kleine is toch niet wat ze ervan dachten dat het zou moeten zijn ben ik benieuwd waar de kleine zal terechtkomen trouwens?
Een koppel m/v die uit elkander gaan en ze worden homo (of waren het al) is dat toch hun eigen kind, daar kan je niets tegenin brengen.
Maar voor de anderen vind ik dat een beetje ziekelijk zelfs. Bevruchten via een sperma bank of een draagmoeder gaan betalen om een kind te baren of gewoon eens gaan neuzen in de weeshuizen en daar hun troetelbeestje gaan kiezen. Kom blijf serieus!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 22:30   #24
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Citaat:
Bon veel ga ik daar niet meer over zeggen of we vallen in herhaling. Maar dit nog; dieren zijn tegenwoordig blijkbaar beter beschermd dan mensen. Er is een tijd geweest dat iedereen wel een diertje uit zijn habitat wilde laten halen om dat te koesteren. Een aapje die ze dan een broekje aandeden of een bepaalde vogel en noem zo maar op.
Dat gaat niet meer, ze hebben ingezien dat ze in hun natuurlijke omgeving moeten kunnen blijven en iedereen is daar mee akkoord gegaan.
Nu de mensen, blijkbaar willen ze nog altijd dat chineesje, negertje of nu beetje nieuw willen de homo's ook zo een kindje om dat te koesteren en veel meer moet je daar nu weer niet achter zoeken. Als het nieuw er af is en de relatie op springen staat of de kleine is toch niet wat ze ervan dachten dat het zou moeten zijn ben ik benieuwd waar de kleine zal terechtkomen trouwens?
Een koppel m/v die uit elkander gaan en ze worden homo (of waren het al) is dat toch hun eigen kind, daar kan je niets tegenin brengen.
Maar voor de anderen vind ik dat een beetje ziekelijk zelfs. Bevruchten via een sperma bank of een draagmoeder gaan betalen om een kind te baren of gewoon eens gaan neuzen in de weeshuizen en daar hun troetelbeestje gaan kiezen. Kom blijf serieus!
Wijze woorden, helemaal mee eens.
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 22:42   #25
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
de reden waarom homokoppels van mij kinderen mogen adopteren is dat gebleken is dat kinderen hier geen nadeel van ondervinden.
Nou, daar zou ik niet altijd zo zeker van zijn. Als je in je klas moet zeggend at je 2 papa's hebt, dan ik me goed voorstellen dat enkele mispunten een nieuw slachtoffer hebben gevonden. Vanwege dat punt zou ik nog durven twijfelen.
Mijn persoonlijke mening is dat het tegen alle gang van natuur ingaat. Vandaar dat ik wat tegen ben. Maar dat zijn mijn gevoelens, daar hoeft niemand rekening mee te houden.
Ook trouwen bv. , een gebeurtenis die ik toch liefst traditioneel alleen tussen hetrokoppel zie. Maar nogmaals, met mijn gevoelens hierover hoeft niemand rekening mee te houden.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 22:47   #26
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wijze woorden, helemaal mee eens.
Wijze woorden??? Ik heb nog nooit zoveel nonsens bij elkaar gelezen! Jij bent zelf homo en jij gaat akkoord met dit soort van karikatuur dat van jou geschetst wordt? Je moest door de grond zakken van schaamte! Ik hoop dat ik je één dezer dagen eens tegenkom in de Key West en dan zal ik de andere bezoekers daar eens duidelijk maken wat voor een adder ze aan hun borst koesteren!

Bah!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 22:50   #27
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wijze woorden??? Ik heb nog nooit zoveel nonsens bij elkaar gelezen! Jij bent zelf homo en jij gaat akkoord met dit soort van karikatuur dat van jou geschetst wordt? Je moest door de grond zakken van schaamte! Ik hoop dat ik je één dezer dagen eens tegenkom in de Key West en dan zal ik de andere bezoekers daar eens duidelijk maken wat voor een adder ze aan hun borst koesteren!

Bah!

Dé place to be?
komaan joh, van segregatie gesproken.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 22:50   #28
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Nou, daar zou ik niet altijd zo zeker van zijn. Als je in je klas moet zeggend at je 2 papa's hebt, dan ik me goed voorstellen dat enkele mispunten een nieuw slachtoffer hebben gevonden. Vanwege dat punt zou ik nog durven twijfelen.
Mijn persoonlijke mening is dat het tegen alle gang van natuur ingaat. Vandaar dat ik wat tegen ben. Maar dat zijn mijn gevoelens, daar hoeft niemand rekening mee te houden.
Ook trouwen bv. , een gebeurtenis die ik toch liefst traditioneel alleen tussen hetrokoppel zie. Maar nogmaals, met mijn gevoelens hierover hoeft niemand rekening mee te houden.
dan heeft het kind hinder van en stelletje pestkoppen, niet van het feit dat hij 2 papa's heeft. en dan moeten die pestkoppen aangepakt worden. trouwens, kinderen maken daar niks uit hoor, dat iemand 2 papa's heeft. het is pas als volwassen hen vertellen dat dat vreemd is, dat ze zich er naar gaan gedragen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 22:54   #29
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan is het aan de school om die mispunten terecht te wijzen wanneer ze hun boekje te buiten gaan. Het is en blijft trouwens een non-argument, want jij kan onmogelijk weten of dat kind daarvoor gepest zal worden. Voor hetzelfde geld wordt een heel ander kind gepest om een heel andere reden en is het nog altijd aan de school om daar tegen op te treden. Of gaan we ook roodharige mensen verbieden om zich voort te planten om te voorkomen dat hun eventuele roodharige kinderen op school zullen gepest worden omwille van hun haarkleur? Komaan zeg!

Citaat:
Dat doet dan ook niemand. Tegen welke "natuur" overigens? Tegen de jouwe? In ieder geval niet tegen "moeder natuur", aangezien homoseksualiteit en zelfs adoptie door homoseksuele koppels er voorkomt, namelijk bij pinguïns. Informeer je voortaan een beetje aub.

Citaat:
Ook hier houdt niemand rekening met jouw "gevoelens". Het huwelijk voor paren van hetzelfde geslacht is trouwens al anderhalf jaar een feit. Traditie heeft daar nougabollen mee te maken. Het huwelijk is een contract dat een aantal wederzijdse rechten en plichten vastlegt tussen twee mensen die met elkaar overeenkomen om samen door het leven te gaan. Meer valt daar niet achter te zoeken.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 13 januari 2005 om 22:55.
Oud 13 januari 2005, 22:55   #30
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel

Dé place to be?
komaan joh, van segregatie gesproken.
Segregatie? Leg eens uit?

Citaat:
Oud 13 januari 2005, 22:57   #31
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Segregatie? Leg eens uit?
homocafés zijn per definitie segregatie. Als homo's zich niet gediscrimineerd willen voelen moeten ze zich niet nog eens gaan afzonderen.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 23:02   #32
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
homocafés zijn per definitie segregatie. Als homo's zich niet gediscrimineerd willen voelen moeten ze zich niet nog eens gaan afzonderen.
De Key West is - net zoals de meeste "homo-cafés" trouwens - niet strikt voorbehouden voor homo's alleen. Iedereen is er welkom. Het is gewoon een café waar er een meer dan gemiddelde concentratie aan homoseksuelen en lesbiennes te vinden zijn, da's alles. In het geval van het stamlokaal van FC De Sjotters, waar een meer dan gemiddelde concentratie aan fans van voornoemde voetbalvereniging samentroept, spreek je toch ook niet van segregatie? Mensen die een gezamenlijk interesse delen, zoeken elkaar nu eenmaal op. Segragatie is nog héél wat anders hoor...

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 13 januari 2005 om 23:02.
Oud 13 januari 2005, 23:08   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bah!
Nonsens? Geen letter nonsens!
Maak eens een kind van jezelf en vertel maar eens wat er dan gebeurt is met jou. Ik daag je uit (hoewel nutteloos )
Uw mening zal 180° draaien!
Oud 13 januari 2005, 23:10   #34
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nonsens? Geen letter nonsens!
Maak eens een kind van jezelf en vertel maar eens wat er dan gebeurt is met jou. Ik daag je uit (hoewel nutteloos )
Uw mening zal 180° draaien!
Wat probeer je nu eigenlijk te beweren? Dat je niet van een geadopteerd kind kan houden zoals van je eigen kind? Daar kan ik inkomen... Betekent dat dat mensen die een kind adopteren dat kind als een "wegwerpartikel" beschouwen? AB-SO-LUUT niet!!!

Citaat:
Oud 13 januari 2005, 23:14   #35
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat probeer je nu eigenlijk te beweren? Dat je niet van een geadopteerd kind kan houden zoals van je eigen kind? Daar kan ik inkomen... Betekent dat dat mensen die een kind adopteren dat kind als een "wegwerpartikel" beschouwen? AB-SO-LUUT niet!!!
Maar raf toch, schoon dat jij daar zo over nadenkt en in gelooft maar kijk eens rondom naar al die "stiefpa's en stiefma's" wat er telkenmale tot vervelens toe gebeurt bij problemen. Altijd en altijd als het begint slecht te gaan op school of thuis of wat dan ook is het eerste en het laatste "het is uw kleine en trek er uw plan mee".
En bij pleeggezinnen is het nog veel erger. De kleine is niet wat ze willen hupla bij een ander gezin en ze pakken een andere. Kinderen die 10 of 15 ouders hebben gehad tegen dat ze 21 zijn is niks nieuw!
En de homo's zullen weeral een uitzondering zijn zeker?
Oud 13 januari 2005, 23:16   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

by the way mijn pa is weeskind geworden op zijn 7é en heeft toch ook een stuk of 5 pleegouders gehad.
Oud 13 januari 2005, 23:18   #37
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar raf toch, schoon dat jij daar zo over nadenkt en in gelooft maar kijk eens rondom naar al die "stiefpa's en stiefma's" wat er telkenmale tot vervelens toe gebeurt bij problemen. Altijd en altijd als het begint slecht te gaan op school of thuis of wat dan ook is het eerste en het laatste "het is uw kleine en trek er uw plan mee".
En bij pleeggezinnen is het nog veel erger. De kleine is niet wat ze willen hupla bij een ander gezin en ze pakken een andere. Kinderen die 10 of 15 ouders hebben gehad tegen dat ze 21 zijn is niks nieuw!
En de homo's zullen weeral een uitzondering zijn zeker?
Ik zou graag eens een onafhankelijke bron zien die deze stelling van je bevestigd, want als ik om me heen kijk, is dat helem�*�*l niet wat ik zie! Verre van zelfs...

Citaat:
Oud 13 januari 2005, 23:18   #38
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
by the way mijn pa is weeskind geworden op zijn 7é en heeft toch ook een stuk of 5 pleegouders gehad.
Aaaaaahhhh! En daarom is het nu natuurlijk bij IEDEREEN zo, nietwaar?

Citaat:
Oud 13 januari 2005, 23:19   #39
stephen-
Gouverneur

stephen-'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar stephen-
Standaard

Citaat:

Bah!
Er wordt juist geen karikatuur geschetst, hij heeft helemaal gelijk. Trouwens, de Key West, djeezes, al dat intellect, ik denk niet dat ik dat aankan...
stephen- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2005, 23:25   #40
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er wordt juist geen karikatuur geschetst, hij heeft helemaal gelijk. Trouwens, de Key West, djeezes, al dat intellect, ik denk niet dat ik dat aankan...
Heeft hij helemaal gelijk? Homoseksuelen zijn per definitie niet in staat om iets of iemand anders lief te hebben dan zichzelf? Me dunkt dat je juist erg op je plaats bent bij "al dat intellect" in de Key West. Goed genoeg om je lusten even op bot te vieren, maar niet om een zinnig gesprek mee aan te knopen, dat volkje, nietwaar? Ze zullen het graag horen... Ik krijg hoe langer hoe meer een afkeer van je.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be