![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waar heb je dat van dat juffertje en die illegale Marrokaan? Bron? Blijkbaar liggen de roots van je ouders dus ook niet 'in het Vlaemsche Land', dus ga ik ervan uit dat ze nu goed geïntegreerd zijn. Vroeger waren de voorzieningen er wel niet, maar ik ben wel blij dat iemand met andere roots dan de mijne, beseft dat je de taal machtig moet zijn om hier te wonen, in mijn opinie zelfs steun te ontvangen.
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pff, wat een bende geflieperdiefloepten op dit forum...
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een West-Vlaming die het schrijft! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze werkt in een visverwerkend bedrijf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik had gisteren een meeting met diverse jongere onderwijskrachten (-30ers) over
de aktuele belgische problemen. Ze hadden de volgende frisse kijk op de zaak: de ideale oplossing is de 3-taligheid van alle openbare diensten in het land dus iedereen die een ambtenarenfunctie wenst moet 3-talig (Nederlands- Frans- Duits) zijn. Ikzelf ben nog altijd een overtuigd "recht op 1 taligheid" Westvlaams in Westvlaanderen enz.. Nu moet me toch eens iemand me uitleggen wat de taalkennis van een marokkaanse werneemster te maken heeft met het feit dat haar werkgever dreigbrieven krijgt en dat ze om een hart onder de riem te steken ze door ons staatshoofd ontvangen worden ? Ik ga proberen : - Onze koning mag enkel praten met mensen die Nederlands-Frans of Duits praten ? - Onze koning mag slechts dan met slachtoffers van geweld praten als ze de juiste taal machtig zijn ? Of nu begrijp ik waarom VB de Tsunamislachtoffers niet via 12-12 wil helpen maar via een eigen Vlaams fonds : dat is om te vermijden dat er hulp geboden wordt aan mensen die het Vlaams niet machtig zijn.. Ik zou zeggen : doe zo voort, volgende verkiezingen in 2006 krijgt de nieŭwe VB partij waarschijnlijk 2 miljoen stemmen.
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Vreemdeling