![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar begrip wel. Dit is 60 jaar geleden gebeurd, vergeet dat niet. Mens is enorm vooruitgegaan sinds ww2. Laatst gewijzigd door Shizie : 18 januari 2005 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Onthoud echter dat verkrachting minstens even erg is als moord. Het verwoest levens door traumatisatie. Het zelfmoordpercentage lag ook extreem hoog in Oost-Duitsland jaren '50. Een bekend slachtoffer van de Rode Holocaust moet wel Hannelore Kohl zijn. Ook zij werd (op haar twaalfde) verkracht toen ze een vluchttrein naar Dresden miste. http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/1424124.stm Ze had zelfmoord gepleegd omdat ze een huidsziekte had waardoor ze gedoemd was binnen te blijven. Maar misschien kan die verkrachting er ook dienst bij gedaan hebben dat ze die daad ook werkelijke verrichtte.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 januari 2005 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben al bij al tóch blij dat ik toen niet geleefd heb en dat ik desondanks tóch de kans heb met mensen in contact te komen die dat wél gedaan hebben, alsook met mensen die in een dictatuur hebben geleefd.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 januari 2005 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
enkel en alleen een suggestieve beschrijving van het woord "beVRIJder" die onmenselijkheden beging. Dat, mijn beste Djeeuw, noem ik selectieve verontwaardiging.
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 januari 2005 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ga even kort herhalen wat ik reeds aan Djeeuw heb geantwoord. Deze topic gaat over de film "Der Untergang": op vraag van Towelie wat men van de film vond reageerde Raven enkel en alleen met het leed de Duitse vrouwen aangedaan door de beVRIJder. U bent misschien een andere mening toegedaan, wat Uw goed recht is, maar ik vind dit behoorlijk suggestief. Geen woord over de figuur zelf en zijn waanzin. Geen woord over de kindsoldaten die bij bosjes werden neergemaaid. Geen woord over de entourage van Hitler zelf. Geen woord over de Russische soldaten die stierven in de strijd. Zie ook mijn bericht aan Djeeuw. Nog eens voor alle duidelijkheid. Ik heb gereageerd op een post van Raven, niet om per opbod te bepalen wie het meest heeft geleden. Dat laat ik aan iemand anders over.
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik verwacht echt niet dat in iedere film over het nazi-regime de holocaust ter sprake komt, hoor. Daar heeft Jan van den Berghe gelijk in, in één enkele film kan niet al het leed van alle getroffenen worden getoond. De film vertoont al genoeg leed, inclusief de verkrachte vrouwen. De film zelf klaag ik niet aan, enkel en alleen de stelling van Raven.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 18 januari 2005 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kent U ook maar één leger, om het even welke nationaliteit/ideologie/vlag, die in om het even welk slagveld en in eender welk tijdperk, geen beestigheden heeft uitgehaald?
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar wilde ik uiteindelijk toekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb der Untergang vorige week gezien. Echt wel een aanrader voor iedereen die zich een beetje interesseert in de 2e wereldoorlog. Ik heb al verschillende films gezien over Hitler, maar deze is toch wel een van de beste. Die acteur die de rol van Hitler speelt, doet zijn werk zeer goed. Het is wel belangrijk om een beetje voorkennis te hebben over de grote helpers van Hitler (Goebbles, Speer, Himmler, Göring,...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Komt natuurlijk ook niet voor in die Film, en staat slechts in kleine lettertjes in de geschiedenis-boeken. Citaat:
Zulke beestelijkheden komen niet overeen met het gedrag van een bevrijder. Al zullen neo-communisten als No Parasan dat wel vinden. Ik ben verdraaid dankbaar dat de Amerikanen ons zijn komen bevrijden, en niet uw schurkenleger.
![]() |