Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 19 januari 2005, 21:49   #21
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
No ... political analysis van een democrat, not a Nazi ... Da's het verschil.
Wenst u censuurwetten (te behouden) JA Baktru, Bloxbuster, Bollinasius, Broz, Confucius, de metser, De schoofzak, eigeeltje, eno2, Ernesto, Foundation, Fribre, groentje, Gunter, Het Skill Effect, Jolle, jules, koma, La Vache qui rit, lyot, Master Yoda, Mathiasdm, Mik, No Pasaran, numarx, Patriot!, Pietje, sinan123, Superbelg, The Paulus Experience, thePiano, Tiefling, Varian

Democraat mijn noten.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 19 januari 2005, 21:50   #22
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Dat was ook onze indruk over deze topic.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 19 januari 2005, 23:38   #23
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Wenst u censuurwetten (te behouden) JA Baktru, Bloxbuster, Bollinasius, Broz, Confucius, de metser, De schoofzak, eigeeltje, eno2, Ernesto, Foundation, Fribre, groentje, Gunter, Het Skill Effect, Jolle, jules, koma, La Vache qui rit, lyot, Master Yoda, Mathiasdm, Mik, No Pasaran, numarx, Patriot!, Pietje, sinan123, Superbelg, The Paulus Experience, thePiano, Tiefling, Varian

Democraat mijn noten.
helemaal te grappig is dit uiteraard:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door het skill effect
Welkom in de eigenbelang politiestaat:

* Huisbezoeken als razzia om de bevolking te controleren
* Straatverbod na een bepaald uur.
* Politieke bemoeienissen met andermans kledijvormen (hoofddoek)
* Rechten van de mens opblazen
* Politieke bemoeienissen met huwelijkswensen van bepaalde categoriën van onze bevolking
* Preutse behandeling van sensibiliseringscampagnes
* Afbraak van syndicale belangenverdedigingsgroepen
* Afbraak van sociaal culturele projecten
* [size=4]Enkel zeer selectieve vrije meningsuiting toegelaten
[/size]* Dissidenten gewoon uitschelden of belachelijk maken.

blijkbaar is The Skill effect bereid om een stuk van die VB-politiestaat zelf te construeren...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 20 januari 2005, 01:29   #24
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Een belangrijk deel van deze lijst is intussen al door de huidige machtshebbers gerealiseerd. Van een ander deel vermoed ik dat het gaat om leugens over, of interpretaties van, VB-programmapunten (ik zou er het VB-programma eens moetnenaastleggen maar misschien kan ik het mezelf beter gemakkelijk maken en vragen aan Skill waar hij die punten vandaan haalt).
ik meen me ze allemaal te herinneren, Distel
tenzij als programmapunten, tenzij als mondelinge uitspraken van de VB-top tenzij als populair lijmmiddeltje in één of ander papiertje van hun dat regelmatig mijn papiermand gezelschap houdt
praha is offline  
Oud 20 januari 2005, 01:45   #25
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Distel

Democraat mijn noten.

helemaal te grappig is dit uiteraard:

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door het skill effect
Welkom in de eigenbelang politiestaat:

* Huisbezoeken als razzia om de bevolking te controleren
* Straatverbod na een bepaald uur.
* Politieke bemoeienissen met andermans kledijvormen (hoofddoek)
* Rechten van de mens opblazen
* Politieke bemoeienissen met huwelijkswensen van bepaalde categoriën van onze bevolking
* Preutse behandeling van sensibiliseringscampagnes
* Afbraak van syndicale belangenverdedigingsgroepen
* Afbraak van sociaal culturele projecten
* [size=4]Enkel zeer selectieve vrije meningsuiting toegelaten
[/size]* Dissidenten gewoon uitschelden of belachelijk maken.

blijkbaar is The Skill effect bereid om een stuk van die VB-politiestaat zelf te construeren...

AAAaaaghahahahahahahaha
Guderian is offline  
Oud 20 januari 2005, 08:57   #26
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Jawatte, wat rechtsen allemaal niet grappig vinden.
Bhairav is offline  
Oud 20 januari 2005, 10:33   #27
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Het is een oude familietraditie om in de werking van alle politieke partijpropaganda
Nazipraktijken te herkennen.. Ik neem het woord nazi dus voornamelijk in de mond
als ik zulke programma zie die met 1/2 waarheden werkt (de ergste leugen)
of de persoon vizeert ipv de zaak of zinnige zaken afbreekt omdat ze nu eenmaal van een "tegenstrever" komt.

Ik geloof dat alle partijen iemand hebben die de succesvolle nazi-propaganda en politieke strategie bestudeert.

Ik vraag me af of het vermogen eigen fouten toe te geven en kompromissen te sluiten
een zulkdanige slechte eigenschap is dat men echt voor gigantisch stemmenverlies moet vrezen als men deze ten toon spreidt.

Hier jeremiëren over censuurwetten en tegelijk gore ongecensureerde racistische praat verkopen mag ik derhalve gerust als nazipraktijken katalogizeren.
Oud 20 januari 2005, 11:09   #28
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Het is een oude familietraditie om in de werking van alle politieke partijpropaganda
Nazipraktijken te herkennen.. Ik neem het woord nazi dus voornamelijk in de mond
als ik zulke programma zie die met 1/2 waarheden werkt (de ergste leugen)
of de persoon vizeert ipv de zaak of zinnige zaken afbreekt omdat ze nu eenmaal van een "tegenstrever" komt.

Ik geloof dat alle partijen iemand hebben die de succesvolle nazi-propaganda en politieke strategie bestudeert.

Ik vraag me af of het vermogen eigen fouten toe te geven en kompromissen te sluiten
een zulkdanige slechte eigenschap is dat men echt voor gigantisch stemmenverlies moet vrezen als men deze ten toon spreidt.

Hier jeremiëren over censuurwetten en tegelijk gore ongecensureerde racistische praat verkopen mag ik derhalve gerust als nazipraktijken katalogizeren.
Juist! Hier jeremiëren over gore ongecensureerde racistische praat en tegelijk censuurwetten verkopen mag ik derhalve gerust als nazipraktijken katalogizeren
Oud 20 januari 2005, 22:21   #29
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Jawatte, wat rechtsen allemaal niet grappig vinden.
Laat ze maar doen.

Zolang ze over mij praten en niet over de eigenbelang politiestaat, blijft het bij zielige pogingen om aandacht te trekken.
Ze censureren zichzelf zonder dat ze het beseffen.

Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 20 januari 2005 om 22:22.
Het Skill Effect is offline  
Oud 20 januari 2005, 22:37   #30
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ze maar doen.

Zolang ze over mij praten en niet over de eigenbelang politiestaat, blijft het bij zielige pogingen om aandacht te trekken.
Die pogingen lijken succesvol te zijn tijdens verkiezingen. Ze zijn de grootste partij hier in Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door lustige lezer : 20 januari 2005 om 22:37.
lustige lezer is offline  
Oud 20 januari 2005, 23:19   #31
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

De tactieken van die partij zijn ook identiek.
Oud 21 januari 2005, 12:46   #32
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

Luddo

1/ Tijdens de regering van Napoleon III in Frankrijk voerde men 1 censuurwet in nl.
een wet die het beledigen van buitenlandse staatshoofden verbiedt, deze wet
is één keer in recente tijden toegepast nl. om onze goede vriend Mobutu tegen een
belediging (ik geloof dat het door "Le canard enchainée " was)

2/ Men mag in ons land ook geen daden van discriminatie (tegen ouderen, homo's,
mensen met een andere huidskleur..enz..) stellen en evenmin mag men een bevolkingsgroep viseren en systematisch tot haat en vervolging tegenover die groep
oproepen. Als we de recente geschiedenis en de aktualiteit volgen lijkt dit me
een redelijke wet en het is zeker geen censuur, vermits men vrijelijk meningen
over deze materie kan geven.

Het is zelfs zo dat de partij waarvan de VZW's op basis van deze wetgeving
een veroordeling opliep nog steeds bestaat en haar meningen over de menselijke
diversiteit nog steeds vrijelijk kan ventileren. Het is zelfs zo dat leden, adepten en bewonderaars ten einde zich een "martelaarsaureool" aan te meten zich steeds
uitdrukkelijker als "racisten" opstellen. Dit levert het overduidelijk bewijs dat er geen
censuurwetten zijn in dit land.

Beste Luddo : de dag dat jij of mensen waarom je geeft in je naaste omgeving
zelf het slachtoffer zult zijn van hersenloze diskriminaties zal je nog niet van mening veranderen, omdat je eigen vooroordelen waar zijn en de vooroordelen van anderen
onvergefelijk. Verwijt iemand die een been mist nooit dat hij maar één been heeft.
Oud 21 januari 2005, 13:29   #33
Luddo
Minister

Standaard

Verkeerde missing...

Laatst gewijzigd door Luddo : 21 januari 2005 om 13:35.
Luddo is offline  
Oud 21 januari 2005, 13:34   #34
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Luddo

1/ Tijdens de regering van Napoleon III in Frankrijk voerde men 1 censuurwet in nl.
een wet die het beledigen van buitenlandse staatshoofden verbiedt, deze wet
is één keer in recente tijden toegepast nl. om onze goede vriend Mobutu tegen een
belediging (ik geloof dat het door "Le canard enchainée " was)

2/ Men mag in ons land ook geen daden van discriminatie (tegen ouderen, homo's,
mensen met een andere huidskleur..enz..) stellen en evenmin mag men een bevolkingsgroep viseren en systematisch tot haat en vervolging tegenover die groep
oproepen. Als we de recente geschiedenis en de aktualiteit volgen lijkt dit me
een redelijke wet en het is zeker geen censuur, vermits men vrijelijk meningen
over deze materie kan geven.

Het is zelfs zo dat de partij waarvan de VZW's op basis van deze wetgeving
een veroordeling opliep nog steeds bestaat en haar meningen over de menselijke
diversiteit nog steeds vrijelijk kan ventileren. Het is zelfs zo dat leden, adepten en bewonderaars ten einde zich een "martelaarsaureool" aan te meten zich steeds
uitdrukkelijker als "racisten" opstellen. Dit levert het overduidelijk bewijs dat er geen
censuurwetten zijn in dit land.

Beste Luddo : de dag dat jij of mensen waarom je geeft in je naaste omgeving
zelf het slachtoffer zult zijn van hersenloze diskriminaties zal je nog niet van mening veranderen, omdat je eigen vooroordelen waar zijn en de vooroordelen van anderen
onvergefelijk. Verwijt iemand die een been mist nooit dat hij maar één been heeft.
Hier is het zo dat in dit land de hersens, analoog met de rijkdom in ontwikkelingslanden, slecht verdeeld zijn! De 30% linksen hebben alle hersenen in pacht, en ook de macht in de media. Blijkbaar ook zijn de vooroordelen op dezelfde manier verdeeld!
Oud 21 januari 2005, 14:20   #35
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Laat ze maar doen.

wanneer ga je nu eindelijk reageren op de postings van mij en Distel die wel degelijk gingen over "de eigenbelang politiestaat"????
Zolang je niet op mijn post reageert blijft het bij zielige pogingen om de aandacht af te leiden...
Seba is offline  
Oud 21 januari 2005, 15:22   #36
1handclapping
Europees Commissaris

Standaard

In elke goede bibiliotheek kan je momenteel boeken van de schrijver Erich Kästner
in het nederlands krijgen ; het gaat over kinderboeken dus ook meteen wat lager IQ kunnen ze gelezen worden - ikzelf lees ze nog, wat mij tot deze gevolgtrekking leidde.
Bijvoorbeeld : " Emiel en zijn Detectives" of "Conferentie der Dieren".

Lees deze boeken eens en geef dan eens aan waarom deze als "Gevaarlijke subversieve
volksvijandigde lectuur" moesten verbrand worden.

Als "rechtse" bewonderaars van die mensen hoeven jullie de "politiek correcten"
of "linkie-winkies" geen lessen te geven over censuur. Het is overigens typisch
dat als de argumenten uitvallen men onmiddelijk de etiketten bovenhaalt :
pure demagogische desinformatie.
Oud 21 januari 2005, 17:05   #37
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wanneer ga je nu eindelijk reageren op de postings van mij en Distel die wel degelijk gingen over "de eigenbelang politiestaat"????
Zolang je niet op mijn post reageert blijft het bij zielige pogingen om de aandacht af te leiden...
Wen er maar aan. Ik heb het al opgegeven.
lustige lezer is offline  
Oud 21 januari 2005, 17:40   #38
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Omdat ge zo smeekt.
Citaat:
1)da gebeurt nu ook: er zijn enerzijds buurtonderzoeken en anderzijds echte huiszoekingen

2) bron?

3) gebeurt nu ook (cf Dewael)

4) mmm, ik wist niet dat het VB zoveel invloed heeft op pakweg het Europees Hof van de Rechten van de Mens

5) je weet toch dat gedwongen huwelijken niet vrijwillig gebeuren?

*
6) gebeurt nu ook (cf Vervotte)

7) bron?

8) kan zijn

*

*
9) iemand uitschelden of belachelijk maken is uiteraard een teken van een "politiestaat", en uiteraard worden Blokkers nooit uitgescholden of belachelijk gemaakt...
1) http://forum.politics.be/showthread.php?t=27891

Je hoeft niet overal anderen erbij te halen. Ik heb het over het eigenbelang, de rest vraag je me elders maar.

2) Zoek het zelf op www.Vlaamsblok.be
Citaat:
Wil het Vlaams Blok een avondklok ?

Het avondklok-voorstel van het Vlaams Blok is een uitzonderlijke maatregel om specifieke problemen op specifieke plaatsen aan te pakken en onder controle te krijgen. Dié avondklok kan vruchten afwerpen in de strijd tegen de criminaliteit en hardnekkige relschoppers. Dit is origineel een Vlaams Blok-idee.
3) Dewael, wat een voorbeeld! Je zal wel zeer fier zijn dat je hetzelfde gedachtengoed met hem mag delen.

4) Ze hebben er zelf alvast de natste dromen van!

5) Wat dacht je van homo-huwelijken? Eigenbelang consequentie?

6) leg zelf maar eens haar woorden langs die van het eigenbelang.

7) http://vlaamsblok.be/standpunten_dossier_37.shtml Durf jezelf kritische vragen stellen en zoek als je veel tijd hebt naar deftige alternatieven.

8 ) is.

9) kan zijn.
Oud 21 januari 2005, 18:12   #39
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Geen antwoord op mijn post, of zal het voor een andere keer zijn?

Oud 21 januari 2005, 19:19   #40
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Omdat ge zo smeekt.
1) http://forum.politics.be/showthread.php?t=27891
Je hoeft niet overal anderen erbij te halen. Ik heb het over het eigenbelang, de rest vraag je me elders maar.
je schreef duidelijk "razzia's" in je openingspost. Die actie van het VB (die ik trouwens verwerp) gaan helemaal neit over razzia's, maar wel over tips die bewoners kunnen geven aan het VB, die die dan vervolgens doorgeeft aan de politie

Citaat:
2) Zoek het zelf op www.Vlaamsblok.be
je was niet volledig:

Citaat:
De avondklok is één van die steeds weerkerende goedkope argumenten die tegenstanders gebruiken om de mensen te waarschuwen voor de 'politiestaat' die het Vlaams Blok zogezegd zou willen uitbouwen.

Maar laten we wel wezen. De avondklok best�*�*t vandaag in talloze wijken en steden van Vlaanderen, waar inwoners de straat niet meer op durven na valavond. Dié avondklok voor vreedzame en respectabele burgers van ons land wil het Vlaams Blok opheffen. Het is dus niét zo dat jongeren na acht uur 's avonds het huis niet meer zouden uit mogen. Het is niét zo dat het Vlaams Blok hun recht op fuiven aan banden zou willen leggen. Tussen haakjes mag er trouwens wel eens op gewezen worden dat jongerenfuiven in de stad niet zelden het slachtoffer zijn van allochtone jongeren die de boel op stelten komen zetten ...

Het avondklok-voorstel van het Vlaams Blok is dus een uitzonderlijke maatregel om specifieke problemen op specifieke plaatsen en beperkt in de tijd, gericht aan te pakken en onder controle te krijgen. Dat dié avondklok vruchten kan afwerpen in de strijd tegen de criminaliteit en hardnekkige relschoppers hebben de voorbeelden van Koekelberg en Lokeren intussen wel bewezen. Daar hebben traditionele partijen het Vlaams Blok-idee dus dankbaar geadopteerd.
Citaat:
3) Dewael, wat een voorbeeld! Je zal wel zeer fier zijn dat je hetzelfde gedachtengoed met hem mag delen.
neeneen, jouw punt was dat het typisch is voor de "eigenbelang-politiestaat" dat er een verbod op hoofddoeken zou komen. Een onnozele one-liner zal neit verhelpen dat Dewael daar ook voor pleitte

Citaat:
4) Ze hebben er zelf alvast de natste dromen van!
kan goed zijn, maar ik mag ook neit denken wat bepaalde "verdraagzamen" allemaal zouden toelaten op het VB mochten ze vrij spel hebben

Citaat:
5) Wat dacht je van homo-huwelijken? Eigenbelang consequentie?
dus het tegen homo-huwelijken zijn is het teken van "een politiestaat"? Nou moe!

Citaat:
6) leg zelf maar eens haar woorden langs die van het eigenbelang.
inderdaad, nagenoeg geen verschil

Citaat:
7) http://vlaamsblok.be/standpunten_dossier_37.shtml Durf jezelf kritische vragen stellen en zoek als je veel tijd hebt naar deftige alternatieven.
ik zie nergens in die tekst staan dat het VB de vakbonden zou willen verbieden/afschaffen/kwetsen
graag concrete verwijzing naar een zin?

Citaat:
) is.8
geen antwoord dus, wat ik al verwachtte
Citaat:
9) kan zijn.
idem
Seba is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be