![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik jou niet mag dan heb ik liever dat ik dat niet tegen God, Jan en klein Pierke hoef te verantwoorden. Het kan zijn dat ikzelf de oorzaak ben van van mijn afkeer voor jou maar het kan ook zijn dat jij dat zelf bent. Eigenlijk maakt het geen zak uit wat de oorzaak is. Ik mag je niet. Punt.
Of is er één geldige reden voor dat ik jou moet mogen? Ik wil dat ik de vrijheid heb jou, zonder meer, links te laten liggen en probleemloos met mijn leven verder te gaan. Het kan zijn dat ik foute keuzes maak, maar ik wil nu eenmaal graag het recht behouden om mijn eigen, foute keuzes te maken. Als ik daar anderen mee schaadt komt dat vanzelf wel in mijn eigen gezicht terug. Zo leer ik er tenminste nog iets van. Jij weet intussen wél dat ik jou niet mag en je kan mij evenzeer links laten liggen als ik jou, of je doet iets om in mijn gunst te geraken. Fijn! Maar dan is dat wel ONZE keuze en niet de keuze die mij door anderen wordt opgedrongen. Wordt mij die vrijheid ontnomen, dan kan ik evengoed in Iran of Rusland gaan wonen.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Fieseler][quote]
Volgens prof M Storme zou dit zo zijn om een onderscheid te kunnen maken tussen vrije staat en politiestaat. Discriminatie is aldus een mensenrecht om de individuele geaardheid en de positieve van het humane denken mogelijk te maken. In een staat waar men als individu niet meer de keuze heeft tussen een moreel verwerpelijke of moreel bewonderenswaardige keuze is er eigenlijk geen sprake meer van individuele vrijheid en/of morele verwerpelijkheid/bewonderenswaardigheid. Ik vind dit, gezien de huidige machtsconstellatie, behalve een gedurfde ook nog een lapidaire evidentie. Bijvoorbeeld: Als je een bedelaar tegenkomt en iedereen wordt met het pistool tegen de slaap verplicht om 5€ te geven kan men dan nog spreken van solidariteit en/of medeleven? Vernietigt men zo niet een van de meest diepe en primaire gevoelens die onze maatschappij hebben gemaakt tot wat ze is geworden? Niet als de gediscrimineerde geen andere keuze heeft. DWZ: als jij je in een monopoliepositie bevind moeten de wetten van de rechtsstaat gelden. Opinies mogen nooit worden verboden. Bijvoorbeeld: Ik mag als voorzitter van een voetbalploeg allemaal kleine snelle kopbalzwakke aanvallers aannemen en zeggen dat ik grote kopbalsterke spelers niet aanwerf. Dit is geen discriminatie omdat de groten ergens anders aan de bak kunnen en omdat ik aannneem zoals de competitie in mijn opinie moet worden bespeeld. Citaat:
Waarmee begrijpelijk wordt wie er, waarom, niet akkoord mee gaat...
![]() |
![]() |
#25 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het is misschien ook beter te spreken van vergelijkbare situaties dan gelijkaardige situaties. Maar laten we de redenering eens nagaan ivm huidskleur. Stel ik heb 200 euro die ik mag uitdelen. ik wil enkel geld uitdelen aan zwarte mensen. Mijn doel is dat het geld goed besteed wordt. Is het discriminerend om mijn selectie te maken op grond van huidskleur. Is er sprake van een vergelijkbare situatie? Ja, blanke mensen zijn makkelijk te vergelijken met blanke mensen of anders blanke mensen zijn gelijkaardig aan zwarte mensen. Ik moet ze dus in principe gelijk behandelen tenzij ik een verschillende behandeling kan rechtvaardigen. Mijn doel: zorgen dat het geld goed besteed wordt. Criteria: huidskleur. Hier gaat het fout. Huidskleur staat niet in causaal verband met een goede besteding van het geld. Dus er is sprake van discriminatie. Citaat:
Het blijft soms wel een moeilijke evenwichtsoefening. Daarom zouden enkel zeer duidelijke discriminatie gestrafd moeten worden. In het geval hierboven zou ik als rechter een lichtere straf uitspreken
"De visionairen van vandaag zijn de realisten van morgen." H. Kohl Laatst gewijzigd door Judge : 18 januari 2005 om 20:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Het onderwijs dat zo'n gasten professor laat worden heeft nog werk aan de winkel. NIet gediscrimineerd worden is een "mensenrecht" per definitie, hoe kan discrimineren er dan ook 1 zijn? Wat een debiel.
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het controleren van verantwoordingen wanneer er sprake is van discriminatie 'die er toe doet' gebeurd door de rechter op basis van objectieve criteria. Zie de theorie die ik hierboven heb neergeschreven, ze is gebaseerd op de rechtspraak van Arbitragehof en het Hof in Straatsburg en wordt met succes toegepast. Het arbitragehof vernietigde gedeeltelijk (oh ironie) zelfs de anti-discriminatiewet op grond van discriminatie.
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() De koran is leerzaam: discriminatie is daarin VOORSCHRIFT en lijkt de moeite waard om door ons tenminste "reciprocaal" te worden geëerbiedigd.
Lees 5:51: "Tafel"(manieren). http://www.redouan.nl/koran_nl.htm
![]() |
#31 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() [quote]
Citaat:
Er mogen geen wetten komen die U als individu kunnen verplichten uw 200€ "goed te besteden". Hij wil per se de maatschappij behoeden van wetten die zeggen volgens welke criteria jij dat geld wil verdelen. Ergo: U moet het recht hebben op uw eigen "opinie". Mijn rechter gebuur is een indiër en mijn linkerbuur is een blanke. Ik geef mijn geld aan de blanke en [font=Arial Black]ik wens met niemand in polemiek te treden om mij te verantwoorden waarom[/font] ik dat geld aan de blanke geef. Dit is hetgeen prof Storme wil zeggen. Als de wet mij morgen verplicht om het geld 50/50 te verdelen onder de twee wordt mijn voorkeur/inzicht/morele waarden/ideologie/ gewoon verboden. Als het om een openbare dienst gaat die een monopoliepositie inneemt in het uitdelen van die 200€ evenwel gelden er gans andere regels.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Fieseler]
Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Dit snappen sommige mensen nog niet, en dat zijn meestal zelf de debielen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb hier al ergere dingen gehoord die geadresseerd waren tav Etienne Vermeersch ook een professor. Als je Storme wil verdedigen dan vindt je daar argumenten genoeg voor om zijn intelligentie te bepleiten ![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() whoops, blijkbaar was ik niet de enige die deze opmerking maakte
![]()
[size=1] ![]() [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 18 januari 2005 om 21:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je dat tekstje van Judge wel goed gelezen, ikzelf vond dat zeer duidelijk en niet erg voor interpretatie vatbaar tenzij je zelf al een erg subjectief standpunt als 'objectief' hanteert Neem nu dat voorbeeldje van je : Citaat:
Dat lijken mij in elke zin totaal verschillende begrippen, tenzij jij "dezelfde huidskleur als ik" als criterium hanteert alvorens iemand tot je vriendenkring toe te laten of dat ander voorbeeldje : Citaat:
Graag had ik wel wat meer uitleg wat je met dat 'afschrikken' bedoelt Afschrikken ? is dat .... 1) dancinguitbaters die "mensen met een andere huidskleur" weigeren omwille van puur raciale redenen ( dat hangt dan van de raciale vooroordelen van hun vast clienteel ) 2) dancinguitbaters die "mensen met een andere huidskleur" weigeren omwille van het causaal verband tussen "mensen met een andere huidskleur" en "amokmakers" even totaal terzijde : er zijn natuurlijk ook dancinguitbaters die bekende amokmakers weigeren 1) of 2) Distel ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() oeps......
schromelijk te laat, Judge heeft 't al overgenomen ![]() |
![]() |
![]() |