![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Wanne : 19 januari 2005 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1. De tegenstellingen verscherpen? Geloof jij nog in de mythe van België als een harmonieus land waar de gemeenschappen lief en vrolijk met elkaar leven, als het toonbeeld van verdraagzaamheid en tweetaligheid? Onzin, Vlamingen en Walen leven grotendeels naast elkaar... 2. Franstaligen mogen zich wat mij betreft vestigen waar ze maar willen, mits ze erkennen dat ze in een anderstalig gebied wonen. Thuis mogen ze wat mij betreft het koeterwaals van hun keuze praten, de plaatjes van Claude François grijs draaien, de boeken van-wie-weet-ik-allemaal verslinden, TV-Moustique op hun tafel hebben liggen, dat zal me worst wezen, maar ze moeten erkennen dat ze in Nederlandstalig gebied wonen en dat respecteren. Er kan geen sprake zijn van het hautaine 'kolonialisme' (bemerk de aanhalingstekens) dat zich nu ontwikkelt... Let wel, het gaat niet om één of andere verdrukte minderheid, maar doorgaans om rijke stinkerds die willens en wetens in anderstalig gebied hun villa neergepoot hebben. 3. De vernederlandsing van Brussel? Door de splitsing van BHV? Jongen toch, ik weet niet hoe jij denkt, maar het is alleszins heel erg krom. Brussel (en het kiesarrondissement) zijn en blijven tweetalig, dus wat zou je zeuren... 4. 'Zorgen dat er zo weinig mogelijk tweetalige gebieden zijn'... Hoezo? Halle en Vilvoorde zijn Vlaamse arrondissementen, die door een gebrek aan respect van Franstalige zijde verfranst worden... Het gaat hier niet om Brussel, weet je wel, maar om Nederlandstalige gebieden. 5. Waar komt plots dat gedaas over 'jullie gelijk' (Wie? Wij? Ik? Zij?) of artificiële landen vandaan? Gaan we elkaar in lelijke hokjes duwen misschien?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
'koeterwaals' ? Amai, wat heb jij veel respect voor je Waalse medemens. Je zegt zelf dat het de rijken zijn, maar daarmee beledig je ook een heleboel andere Belgen... Wat Brussel betreft: ik ben er zeker van dat het stiekem de droom van iedere Vlaams-Nationalist is om Brussel terug te vernederlandsen. Wat die Nederlandstalige gebieden betreft: dat ze er gaan wonen. Als ze naar de winkel gaan, of gaan tanken, dan zullen ze sowieso Nederlands moeten spreken. Ze maken het er zichzelf alleen maar moeilijker mee... Ik heb er niets op tegen dat die kieskring niet gesplitst is. Jij wel, maar dat is even goed jouw goed recht als dat het mijn goed recht is om daar geen probleem mee te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
2. Als je eens wat meer zou lezen wat ik schrijf, in plaats van het te interpreteren, dan zou je merken dat ik met mijn ironiserende uitdrukking duidelijk wilde maken dat het me worst zal wezen wat die Franstaligen thuis praten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 19 januari 2005 om 17:32. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Wat dan? Het 1000-jarige Rijk (ironie-alert)? Ik ben benieuwd... Oh ja, als het een Groot- of Heel-Nederlandse oplossing is, dan moet je je niet schamen, want die zijn terug salonfähig...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar is ook alweer die grote "Limburgse Volkspartij"? En al die Limburgers die zich iedere dag weer op radio en tv uitspreken voor een eigen Limburgse staat? En verklaarde de alomgekende SS niet voor de zoveelste maal voor de Vlaamse tv-zenders: "Limburg moet onafhankelijk worden"?! Kortom, u blijft blijkbaar graag in uw eigen sprookjes geloven. Misschien kunt u, samen met Fafa, eens een sprookjesboek samenstellen. "Wanniaanse Volkssprookjes" of zoiets... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U spuit hier echter wel allemaal heel merkwaardige voorspellingen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 19 januari 2005 om 23:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door instromaniac : 20 januari 2005 om 00:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ps1. Ik vind het, nu even tussen ons, wel best eng dat je 'Volk' en 'Belgische Staat' in hoofdletter schrijft... jij stoute Codreanu-van-België. ps2. Wanneer laat je me nu eindelijk weten waarop Yammine promoveert (zie elders)?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 20 januari 2005 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |