Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2005, 16:32   #21
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
De geschiedenis leert ons helaas iets anders. Hoe lang was Belgie een unitair land? 140 jaar?

En men is daar van afgestapt. Om Belgie te redden nota bene! Zegt dat niet genoeg?
Tuurlijk, u behoort tot de rijksten ter aarde maar België maakt ons het leven onmogelijk!?
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 16:34   #22
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
  • prima punt, onderwijs doet het goed! Maar ambities om "nummer één in wiskunde ter wereld te zijn", dat heb ik niet. Ik ben ervan overtuigd dat in een unitair België het onderwijs evengoed zou kunnen worden georganiseerd. In casu: in VL zou het beter zijn dan in WL (dus: er zou niets veranderen), we zouden alleen geen nr. 1 in de wereld zijn, maar als dat de reden voor regionaliseren zou moeten zijn, wens ik u veel succes toe (ironie).
Dus 'streven naar beter' is plots iets vies? Is dat niet de bedoeling van politiek: problemen oplossen en streven naar 'beter'? Betere dienstverlening, beter onderwijs, betere gezondheidszorg,...?

Citaat:
  • Busvervoer vs. NMBS? Ik heb duidelijk een andere mening....
    [size=1](ok, je kan die eigenlijk niet vergelijken. Ik vergelijk hun houding tov een probleem.)
    [size=2]City Parade Gent, 2003. Er worden shuttlediensten ingelegd tussen Gent-St. Pieters; hoewel er per kwartier gemakkelijk vijf bussen vol zouden zitten, stopt de shuttledienst. In Gent-Dampoort aangekomen, staan daar een paar NMBS-gasten alles aan het opkuisen, ik vraag of er geen bus naar Kortrijk is. Waarop die man antwoordt: de volgende is om 6h, maar als er hier honderd man staat voor Antwerpen, dan stáát hier een trein naar Antwerpen.[/size]
    [size=2]Van een verschil in perceptie gesproken...
    PS: mijn trein loopt klokvast, ik weet niet of ze dat kennen bij de lijn, een klok...[/size]
    [/size]
Tja, en toch zit de NMBS diep in de schulden (te zien aan de quasi verkrotte stationsgebouwen her en der), terwijl De Lijn jaar na jaar winst maakt en meer reizigers vervoert. Vreemd hé.

En natuurlijk kan iedereen wel tientallen verhaaltjes schrijven over een slechte ervaringen met De Lijn. Is ook niet verwonderlijk. Hoeveel bussen rijden er zo dagelijks rond?
Ik heb trouwens ook zo'n verhaaltje.

Rock Werchter 2003. Het festival is afgelopen en de NMBS gaat in staking. (slechts enkele dagen voor RW aangekondigd) Honderden festivalgangers zitten vast. Gevolg: De Lijn zet massa's extra bussen in die deze keer ook verder rijden dan Leuven station. Mensen met een treinticket moeten niet betalen.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 16:36   #23
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
....met zware communautaire ruzies tot gevolg. Welkom in het unitaire Belgie

Ik heb het over de politici uiteraard. En die willen ze, ja. En als je het aantal verkeersdoden bekijkt, niet geheel onbegrijpelijk.
Na evaluatie blijkt dat ondanks de vele flitsers in Vlaanderen, het aantal dodelijke slachtoffers evenredig is gedaald aan beide kanten van de taalgrens. De camera's zijn er gekomen om de schatkist te vullen en niks anders. Zelf de leverancier van die kastjes bevestigd dit.
Oud 20 januari 2005, 16:40   #24
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
Tuurlijk, u behoort tot de rijksten ter aarde maar België maakt ons het leven onmogelijk!?
Allez, de grote lichten van de BUB zijn ook weer aangekomen
Oud 20 januari 2005, 16:41   #25
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rock Werchter 2003. Het festival is afgelopen en de NMBS gaat in staking. (slechts enkele dagen voor RW aangekondigd) Honderden festivalgangers zitten vast. Gevolg: De Lijn zet massa's extra bussen in die deze keer ook verder rijden dan Leuven station. Mensen met een treinticket moeten niet betalen.
Ik dacht dat u daarmee ging uitpakken
Ik vond dat ook te betreuren, maar een staking, daar kán en mag je een bedrijf niet op nemen...

Citaat:
En natuurlijk kan iedereen wel tientallen verhaaltjes schrijven over een slechte ervaringen met De Lijn. Is ook niet verwonderlijk. Hoeveel bussen rijden er zo dagelijks rond?
ik doelde op "een verschil in conceptie"

En dat de Lijn winst maakt - wist u dat iedere bejaarde een abo in de bus krijgt? (en De Lijn wordt die uiteraard betaald!) Met de trein gebeurt dat niet (en in de walen, moet je dat abo aanvragen, of hoe ze daar ook zuinig kunnen zijn).
Als ik na een Kinepolis bezoek !gratis! terug mag naar het station, dan word ik meerdere busticketjes aangesmeerd (gratis, maar ieder ticket wordt de lijn betaald...)

Citaat:
Tja, en toch zit de NMBS diep in de schulden (te zien aan de quasi verkrotte stationsgebouwen her en der), terwijl De Lijn jaar na jaar winst maakt en meer reizigers vervoert.
nieuwe stations in Luik, Brussel-Noord, Antwerpen, Leuven, ...
Moord! Brand! Er zijn meer Vlaamse stations die worden vernieuwd! Die regionalistische NMBS toch!! Splits de NMBS onmiddelijk![size=1]ik bedoel maar, waren er meer WL stations geweest, dan zouden we het wel horen hoor[/size]
(Antwerpen - Luik)

Laatst gewijzigd door rodeo : 20 januari 2005 om 16:45.
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 16:42   #26
Albert
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
En dan? Dan komt er gewoon een nieuwe regering. Misschien eentje dat slim genoeg is om die flitspalen helemaal weg te halen.

Ja.
Natuurlijk. Dat ik daar niet aan gedacht had. De walen gelijk geven en de flitspalen weg. Maar de inkomsten door de Vlaamse flitspalen moeten wel blijven.
Albert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 16:45   #27
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[/list]Dus 'streven naar beter' is plots iets vies? Is dat niet de bedoeling van politiek: problemen oplossen en streven naar 'beter'? Betere dienstverlening, beter onderwijs, betere gezondheidszorg,...?

Tja, en toch zit de NMBS diep in de schulden (te zien aan de quasi verkrotte stationsgebouwen her en der), terwijl De Lijn jaar na jaar winst maakt en meer reizigers vervoert. Vreemd hé.

Ik heb trouwens ook zo'n verhaaltje.

Verbeteren op zich is inderdaad goed. Maar als het samen met een andere ook kan waarom dan niet.

Wat openbaar vervoer betreft moet ik u zeggen dat de Vlaamse Regering jaarlijks Miljoenen pompt in de Lijn (cfr. Begroting), de federale overheid doet dit ook bij de NMBS dus daar heb je geen punt. Daarbij de dienstverlening van de Lijn in West - Vlaanderen is rampzalig.
De NMBS telt veel te veel personeel en daar wou een zekere Vinck iets aan ondernemen, maar een rode vent uit Oostende heeft dit met hand en tand voorkomen. Dus steek het niet op België
Oud 20 januari 2005, 16:48   #28
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat u daarmee ging uitpakken
Ik vond dat ook te betreuren, maar een staking, daar kán en mag je een bedrijf niet op nemen...

ik doelde op "een verschil in conceptie"
Bon, ander verhaaltje dan.

Oudejaasnacht 2004. Honderden feestvieders in Leuven. Treinen stoppen rond 23u met rijden. De Lijn zorgt (in elke provincie trouwens) door de zogenaamde 'feestbussen' dat iedereen veilig thuis geraakt. Elk uur een bus. De hele nacht door.
Blijkbaar is de NMBS niet zo flexibel. Verchil in conceptie zeker?

Citaat:

nieuwe stations in Luik, Brussel-Noord, Antwerpen, Leuven, ...
Moord! Brand! Er zijn meer Vlaamse stations die worden vernieuwd! Die regionalistische NMBS toch!!
(Antwerpen - Luik)
Mooi zo. Trouwens, de renovatie van stations is mooi verdeeld over de gewesten hoor! Het station van Namen is pas gerenoveerd.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 20 januari 2005 om 16:49.
Oud 20 januari 2005, 16:48   #29
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

die rode vent is dat gene voorstander van Belgie ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 16:50   #30
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
die rode vent is dat gene voorstander van Belgie ?
Dat durf ik niet te stellen. Ga eens zijn site opzoeken. Hij splits België liever gisteren dan vandaag.
Oud 20 januari 2005, 16:51   #31
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oudejaasnacht 2004. Honderden feestvieders in Leuven. Treinen stoppen rond 23u met rijden. De Lijn zorgt (in elke provincie trouwens) door de zogenaamde 'feestbussen' dat iedereen veilig thuis geraakt. Elk uur een bus. De hele nacht door.
Ik ga op oudejaarsavond niet naar de andere kant van B om te fuiven8)

Citaat:
Mooi zo. Trouwens, de renovatie van stations is mooi verdeeld over de gewesten hoor! Het station van Namen is pas gerenoveerd.
ik doe jullie na: ik kijk even ver als mijn neus lang is, zie dat er in VL meer stations worden gerenoveerd, en beslis daaruit (onterecht dus), dat de NMBS VL voortrekt

Laatst gewijzigd door rodeo : 20 januari 2005 om 16:52.
Oud 20 januari 2005, 16:52   #32
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor die feestbussen krijgt de Lijn enorm veel geld. Er wordt gerekend dat elke bus voor 75% vol zit bij elke rit en daar worden ze naar betaald ook al zit er maar één persoon op.
Oud 20 januari 2005, 16:55   #33
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ga op oudejaarsavond niet naar de andere kant van B om te fuiven8)
Jij misschien niet nee, maar jongeren uit Vlaams-Brabant trekken dan graag naar Leuven! En dankzij de bussen kan dit.

Citaat:
ik doe jullie na: ik kijk even ver als mijn neus lang is, zie dat er in VL meer stations worden gerenoveerd, en beslis daaruit (onterecht dus), dat de NMBS VL voortrekt
Doen "wij" dit dan? Voorbeeld?

Laatst gewijzigd door Zeno! : 20 januari 2005 om 16:55.
Oud 20 januari 2005, 16:56   #34
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor die feestbussen krijgt de Lijn enorm veel geld.
Bron?

En dan nog, is dat geen mooie service?
Oud 20 januari 2005, 16:57   #35
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doen "wij" dit dan? Voorbeeld?
om bij de treinen te blijven: het er niet komen van de tweede spoorontsluiting van de Antwerpse Haven.

U zal straks bij hoog en laag beweren dat dat door de Walen komt, maar dat komt door de te strenge milieunormen (van de Groenen).
bron: onbetwistbaar : p

Laatst gewijzigd door rodeo : 20 januari 2005 om 16:57.
Oud 20 januari 2005, 17:01   #36
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
om bij de treinen te blijven: het er niet komen van de tweede spoorontsluiting van de Antwerpse Haven.

U zal straks bij hoog en laag beweren dat dat door de Walen komt, maar dat komt door de te strenge milieunormen (van de Groenen).
bron: onbetwistbaar : p
O leuk, u kan dus zien wat ik "straks" zal beweren? Leuk dat jij voor mij denkt.
Oud 20 januari 2005, 17:03   #37
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?

En dan nog, is dat geen mooie service?
Begroting, jongen ga eens zien op de site www.vlaanderen.be daar vind je heel veel terug.
Oud 20 januari 2005, 17:04   #38
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Begroting, jongen ga eens zien op de site www.vlaanderen.be daar vind je heel veel terug.
Tut tut, zoek het maar uit. Wat is het bedrag dat De Lijn zou krijgen om die bussen te laten rijden?

Oud 20 januari 2005, 17:04   #39
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O leuk, u kan dus zien wat ik "straks" zal beweren? Leuk dat jij voor mij denkt.
nee, aangezien zelf voor mij het een verrassing was.
trouwens, ik ben gediplomeerd psychopaat, daarmee
Oud 20 januari 2005, 17:10   #40
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

scary!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be