Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2005, 15:17   #21
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Kim smelt in ieder geval niet wanneer ze u ooit zou zien...

Ruben doet zijn job goed!

Laatst gewijzigd door Kim : 23 januari 2005 om 15:17.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 15:19   #22
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Onafgezien of hij kreeg wat hij wilde, hij werd wel in jullie clubje aanvaard.
Hij werd, nadat hij werd buitengezet door de BUB en dat duurde nog niet te lang, PDR is nog geen maand bij de BUB geweest, in het clubje van de N-Va aanvaard. Ga dan ook even tegen de N-Va mekkeren, wil je? Zij wisten evenzeer wat voor een politieke onbenul de Ryck was.

N-Va heeft dus, als ik uw redenering volg, met bloedarmoede te kampen.

Laatst gewijzigd door Kim : 23 januari 2005 om 15:20.
Oud 23 januari 2005, 15:20   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Hij werd na ons in het clubje van de N-Va aanvaard. Ga dan ook even tegen de N-Va mekkeren, wil je? Zij wisten evenzeer wat voor een politieke onbenul de Ryck was.
Dat was dan ook geen verstandige beslissing van hen. Maar voor de rest moet ik de N-VA hier niet verdedigen. Mijn engagement ligt bij een andere partij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 15:21   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kim smelt in ieder geval niet wanneer ze u ooit zou zien...
Hoeft ook niet. Eén vriendin is goed genoeg.
Oud 24 januari 2005, 01:34   #25
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albert
Met andere woorden : Ze hebben geen argumenten.
Heb jij soms argumenten ? Behalve cliché's en stigmatiseringen wat niet Vlaams is, heb ik nog niets gelezen, Béber.
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 06:47   #26
patricia45
Burger

patricia45's schermafbeelding

Standaard

Daar de mensen van de BUB au serieus genomen willen worden ben ik hun site voor de 2e maal gaan bezoeken en nu heb ik links en rechts ook wat gelezen. Toch enkele opmerkingen.

De column van de voorzitter over seperatisme. Ik verwachtte een stevig stuk met argumenten en alles erop en eraan, de schrijver die een beetje uit de hoogte doet, maar niet overdreven en in een stijl die getuigt van een volwassenheid die zoals jullie beweren zoek is bij de Vlaams-nationalisten. Ik denk dat iedereen wel kan bevestigen dat 269 woorden niet stevig is en vooral als er maar 54,6% van de tekst over het hoofdonderwerp gaat. Ook even melden dat ik het taalniveau redelijk laag vind voor iemand die het uitgangsbord van een partij moet zijn (eerlijkheidsgetrouw vermeld ik erbij dat mijn taalniveau en taalkennis ongetwijfeld veel lager ligt). "B-H-V is opnieuw het hete politieke hangijzer op dit ogenblik' Die "is opnieuw" bepaald de tijd dus die "op dit ogenblik" hoort daar helemaal niet te staan. Daarna: "Dat... dat dat..." een datdichtheid van 0,25 of 10% van de hele zin (dit is een kommaneukerijtje, ik weet het maar toch zou zoiets niet mogen). "om communautaire ruzie te stoken" klopt grammaticaal niet. "...die ons geld storten want we hebben het echt nodig" die "ons" is totaal misplaatst, ja kan die zelfs weg laten omdat het achterste deel van de zin duidelijk maakt naar wie het geld gaat. "...die ... beginnen toestromen ..." toe TE stromen. Ow ja en 2 keer vlak achter elkaar een zin beginnen met "De Belgen betalen..."

"verwende en incompetente ", "kleuters", "collectieve waanzin" (2% (exclusief "en") van de column) zijn onnodige ongestaafde negativismes. Ik had eerder gezegd meer verwacht van een voorzitter zijn visie op een "heet hangijzer" dan dat politiekers kleuters (sinds wanneer spreekt men van een voltooide opvoeding bij kleuters?) zijn die alleen maar met zichzelf bezig zijn (niet in seksuele zin ). Even verder zegt u dan dat jullie genoeg hebben van die communautaire PROBLEMEN, waarmee u erkent dat er problemen zijn. En wat is de superoplossing voor al die problemen een unitaire staat. Klinkt een even sterk argument als: "Vlaanderen onafhankelijk" en alle problemen zijn van de baan. Maar nee, zo zal het waarschijnlijk niet bedoeld zijn, tuurlijk niet want dat getuigt van een kortzichtigheid terwijl wij toch wel de ruimdenkendheid bij uitstek zijn. En dan begint de vorzitter over geld en zijn partij en de media. Dit wederom met wat holle zinnen, stof genoeg voor een fantastische column lijkt me, met links en rechts een reactie van zowel de openbare als commerciele zenders waaruit blijkt dat jullie geboycot worden. Nu heb ik eerlijk gezegd de indruk dat de "media" nog nooit van de BUB heeft gehoord. Nu mijn mail is onderweg en ik zal dus weldra weten of men al dan niet op de hoogte is van jullie bestaan. En dan eindigen met "deze communautaire vloek" weet u dan niet dat men nooit mag eindigen met nieuwe gegevens? Want uw deze verwijst naar niets.

Nuts, wederom een stevige column van 200 worden waar er gesproken wordt van NAZIEtroepen. En ik weet niet of hij dit express doet maar er wederom een hoge datdichtheid (0,375 alias 16% van de hele zin) aanwezig. Ook hier zegt hij weer krak hetzelfde over de media en als ze het spel eerlijk willen spelen waarom pleiten ze dan ook niet voor meer zendtijd voor het VB? Soit, de reden dat ze in de media willen komen is voor het seperatisme te bestrijden, dit met de steun van 13000 mensen (een 0,3% van de stemgerechtigde in Vlaanderen) . Maar daar de Waalse politiekers ook tegen splitsing zijn dan wordt uw mening meer dan verdedigd. Mijn opmerking over die 90% heb ik al elders geformuleerd.

Pff ben ff moe, 24uur wakker , ik zal een andere keer jullie website wel verder ontleden.

Alvast mijn excuses voor mensen van BUB afwisselend in meervoud, 1e en 3e persoon aan gesproken te hebben maar ik had echt geen zin meer om dit allemaal aan te passen.
Oud 24 januari 2005, 20:08   #27
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Rik, u moet niet te hoog van de toren blazen hoor!

U kende Peter de Ryck ook van dit forum en rarara naar welke partij Peter de Ryck is vertrokken toen hij door de BUB werd buitengezet!

Inderdaad Rik, de N-VA!

Net of ik dat niet wist! Ik heb de afdeling waar hij was neergestreken gewaarschuwd, en die hebben ervoor gezorgd dat hij niets in zijn pollen kreeg waar hij gebruik van kon maken. Met als gevolg dat hij het na minder dan een week is afgebold...

En nee, bij ons werd hij niet prompt ledenverantwoordelijke en campagneleider. Raar hé?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 20:10   #28
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Heb jij soms argumenten ? Behalve cliché's en stigmatiseringen wat niet Vlaams is, heb ik nog niets gelezen, Béber.
Nee, dan jij. "De Varken is grof!" "Cijfers? Jullie zijn gefixeerd op cijfers!" (lees=ik heb er zelf geen gevonden die mijn beweringen staven). Ja, daar worden we een stuk wijzer van inderdaad!
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 20:33   #29
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Net of ik dat niet wist! Ik heb de afdeling waar hij was neergestreken gewaarschuwd, en die hebben ervoor gezorgd dat hij niets in zijn pollen kreeg waar hij gebruik van kon maken. Met als gevolg dat hij het na minder dan een week is afgebold...

En nee, bij ons werd hij niet prompt ledenverantwoordelijke en campagneleider. Raar hé?
Bij ons ook niet, waar haalt u dat vandaan? Van zodra Cedric en ik wisten dat hij bij de BUB wou komen, hebben we ons daar serieus tegen verzet. Hans heeft met onze argumenten rekening gehouden en PDR is richting N-Va vertrokken. PDR is absoluut niet lang bij ons in de partij geweest, u moet dus niet doen alsof u het warm water heeft uitgevonden.
Oud 24 januari 2005, 20:42   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van zodra Cedric en ik ....
Eens te meer wordt duidelijk welke taal de Bubbels het dichtst aan het hart ligt. "Van zodra" is een puur gallicisme...
Oud 24 januari 2005, 20:54   #31
Avan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Eens te meer wordt duidelijk welke taal de Bubbels het dichtst aan het hart ligt. "Van zodra" is een puur gallicisme...
Gallicisme?
Avan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 21:02   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avan
Gallicisme?
Een manier van verwoorden die afkomstig is uit een andere taal, maar die binnengesijpeld zijn in onze taal. Dat is geen goed Nederlands.

Hier: vanuit het Frans. In het Nederlands zegt men "Zodra...", niet "Van zodra..." (dès que...).

Er zijn ook anglicisme, germanismen, enzovoort.
Oud 24 januari 2005, 21:16   #33
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Jan, heeft iemand u ooit al eens gezegd dat u een muggenzifter eerste klasse bent?

U ligt te kankeren als ik een fout neerschrijf maar wanneer men aan vlaams-nationale zijde nog niet eens deftig een simpele zin kan schrijven, dan zwijgt u.

U staat hier niet voor uw klas he, begrepen?
Oud 24 januari 2005, 21:18   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U ligt te kankeren als ik een fout neerschrijf maar wanneer men aan vlaams-nationale zijde nog niet eens deftig een simpele zin kan schrijven, dan zwijgt u.
Ja? De teksten van de N-VA en het Vlaams Belang zijn nochtans opgesteld in goed AN (af en toe wel eens een foutje, maar ja, wie is volmaakt). De taal van de Bubbels staat echter vol fouten, gallicismen... Om dan nog de spreken over de logge taal van jullie doorluchtige voorzitter...
Oud 24 januari 2005, 21:22   #35
patricia45
Burger

Standaard

Citaat:
Een manier van verwoorden die afkomstig is uit een andere taal, maar die binnengesijpeld zijn in onze taal. Dat is geen goed Nederlands.

Hier: vanuit het Frans. In het Nederlands zegt men "Zodra...", niet "Van zodra..." (dès que...).
Ik zeg ook altijd "van zodra" en mijn kennis van de Franse taal is niet bijster groot om maar van mijn taalgevoel en uitspraak te zwijgen . Maar het zou natuurlijk wel kunnen dat ik dat van mijn moeder heb daar die haar jeugd in Brussel heeft doorgebracht. Hoe dan ook vind ik dat soort taalgebruik niet echt een argument om hem/haar(?) te beschuldigen van taalverraad.

Nu bedenk ik me dat ik ooit 2 jaar aan een stuk gepoogd heb om een goede vriend een Antwerpse allé aan te smeren ter vervanging van zijn enfin die hij had opgelopen in een snobschooltje waar er Frans werd gepraat omdat die taal klasse heeft.
Oud 24 januari 2005, 21:24   #36
patricia45
Burger

Standaard

Citaat:
Jan, heeft iemand u ooit al eens gezegd dat u een muggenzifter eerste klasse bent?

U staat hier niet voor uw klas he, begrepen?
Zoals gisteren gezegd is jullie site ook niet het voorbeeld van goed Nederlands. ET verhindert me er nu verder op in te gaan maar vanacht zal ik jullie site verder bestuderen met kritisch oog.
Oud 24 januari 2005, 22:36   #37
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Zou je dat niet beter doen als je uitgeslapen bent?
Oud 24 januari 2005, 22:38   #38
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja? De teksten van de N-VA en het Vlaams Belang zijn nochtans opgesteld in goed AN (af en toe wel eens een foutje, maar ja, wie is volmaakt). De taal van de Bubbels staat echter vol fouten, gallicismen... Om dan nog de spreken over de logge taal van jullie doorluchtige voorzitter...
Alsof u nooit een fout maakt...

Ik heb het trouwens niet over de teksten van het Vlaams Belang of de N-Va, ik heb het over de dingen die uw mede-forumleden hier neerpennen. Als u mij op m'n taalfouten wijst, dan dient u consequent te zijn en moet u iedereen hier aanspreken over hun schrijffouten. U viseert echter maar al te graag de BUB of mensen die er een andere mening op nahouden dan u.

Laatst gewijzigd door Kim : 24 januari 2005 om 22:39.
Oud 24 januari 2005, 22:39   #39
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Met andere woorden: GET A LIFE JAN!!!!
Oud 24 januari 2005, 22:41   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alsof u nooit een fout maakt...
Ongetwijfeld maak ik er ook. Ik heb geen enkel probleem dit toe te geven. Maar ik stel vast dat er verdraaid veel gallicismen in jullie taaltje voorkomen, wat natuurlijk tot nadenken aanzet... Komt daar nog bij dat jullie doorluchtige voorzitter hier al meermalen heeft betoogd dat hij de verfransing van Vlaanderen in de 19e eeuw wel een goede zaak had gevonden zo die zich had kunnen doorzetten...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be