![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kim smelt in ieder geval niet wanneer ze u ooit zou zien...
![]() Ruben doet zijn job goed! ![]()
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 23 januari 2005 om 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N-Va heeft dus, als ik uw redenering volg, met bloedarmoede te kampen.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 23 januari 2005 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Burger
|
![]() Daar de mensen van de BUB au serieus genomen willen worden ben ik hun site voor de 2e maal gaan bezoeken en nu heb ik links en rechts ook wat gelezen. Toch enkele opmerkingen.
De column van de voorzitter over seperatisme. Ik verwachtte een stevig stuk met argumenten en alles erop en eraan, de schrijver die een beetje uit de hoogte doet, maar niet overdreven en in een stijl die getuigt van een volwassenheid die zoals jullie beweren zoek is bij de Vlaams-nationalisten. Ik denk dat iedereen wel kan bevestigen dat 269 woorden niet stevig is en vooral als er maar 54,6% van de tekst over het hoofdonderwerp gaat. Ook even melden dat ik het taalniveau redelijk laag vind voor iemand die het uitgangsbord van een partij moet zijn (eerlijkheidsgetrouw vermeld ik erbij dat mijn taalniveau en taalkennis ongetwijfeld veel lager ligt). "B-H-V is opnieuw het hete politieke hangijzer op dit ogenblik' Die "is opnieuw" bepaald de tijd dus die "op dit ogenblik" hoort daar helemaal niet te staan. Daarna: "Dat... dat dat..." een datdichtheid van 0,25 of 10% van de hele zin (dit is een kommaneukerijtje, ik weet het maar toch zou zoiets niet mogen). "om communautaire ruzie te stoken" klopt grammaticaal niet. "...die ons geld storten want we hebben het echt nodig" die "ons" is totaal misplaatst, ja kan die zelfs weg laten omdat het achterste deel van de zin duidelijk maakt naar wie het geld gaat. "...die ... beginnen toestromen ..." toe TE stromen. Ow ja en 2 keer vlak achter elkaar een zin beginnen met "De Belgen betalen..." "verwende en incompetente ", "kleuters", "collectieve waanzin" (2% (exclusief "en") van de column) zijn onnodige ongestaafde negativismes. Ik had eerder gezegd meer verwacht van een voorzitter zijn visie op een "heet hangijzer" dan dat politiekers kleuters (sinds wanneer spreekt men van een voltooide opvoeding bij kleuters?) zijn die alleen maar met zichzelf bezig zijn (niet in seksuele zin ![]() Nuts, wederom een stevige column van 200 worden waar er gesproken wordt van NAZIEtroepen. En ik weet niet of hij dit express doet maar er wederom een hoge datdichtheid (0,375 alias 16% van de hele zin) aanwezig. Ook hier zegt hij weer krak hetzelfde over de media en als ze het spel eerlijk willen spelen waarom pleiten ze dan ook niet voor meer zendtijd voor het VB? Soit, de reden dat ze in de media willen komen is voor het seperatisme te bestrijden, dit met de steun van 13000 mensen (een 0,3% van de stemgerechtigde in Vlaanderen) . Maar daar de Waalse politiekers ook tegen splitsing zijn dan wordt uw mening meer dan verdedigd. Mijn opmerking over die 90% heb ik al elders geformuleerd. Pff ben ff moe, 24uur wakker ![]() Alvast mijn excuses voor mensen van BUB afwisselend in meervoud, 1e en 3e persoon aan gesproken te hebben maar ik had echt geen zin meer om dit allemaal aan te passen.
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
En nee, bij ons werd hij niet prompt ledenverantwoordelijke en campagneleider. Raar hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier: vanuit het Frans. In het Nederlands zegt men "Zodra...", niet "Van zodra..." (dès que...). Er zijn ook anglicisme, germanismen, enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan, heeft iemand u ooit al eens gezegd dat u een muggenzifter eerste klasse bent?
U ligt te kankeren als ik een fout neerschrijf maar wanneer men aan vlaams-nationale zijde nog niet eens deftig een simpele zin kan schrijven, dan zwijgt u. U staat hier niet voor uw klas he, begrepen? ![]()
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Nu bedenk ik me dat ik ooit 2 jaar aan een stuk gepoogd heb om een goede vriend een Antwerpse allé aan te smeren ter vervanging van zijn enfin die hij had opgelopen in een snobschooltje waar er Frans werd gepraat omdat die taal klasse heeft.
![]() |
![]() |
#36 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou je dat niet beter doen als je uitgeslapen bent?
![]()
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb het trouwens niet over de teksten van het Vlaams Belang of de N-Va, ik heb het over de dingen die uw mede-forumleden hier neerpennen. Als u mij op m'n taalfouten wijst, dan dient u consequent te zijn en moet u iedereen hier aanspreken over hun schrijffouten. U viseert echter maar al te graag de BUB of mensen die er een andere mening op nahouden dan u.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 24 januari 2005 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met andere woorden: GET A LIFE JAN!!!!
![]()
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |