Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijfora > sp.a spirit
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

sp.a spirit Enkel sympathisanten van sp.a spirit, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'sp.a spirit' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel.

Discussietools
Oud 8 juli 2005, 12:25   #21
Usquebaugh
Lokaal Raadslid

Usquebaugh's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Usquebaugh Stuur een bericht via MSN naar Usquebaugh
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Ik Geef je gelijk!!!!

Veel arbeiders lopen over naar het VB maar ik denk niet dat ze daar bij de goeie partij zitten maar dat moeten ze maar zelf uitmaken

Nu wat dat Cordon betrefd ik ben daar geen voorstander van zoals jullie al zullen weten!!

Maar waarom dat cordon behouden als de sp.A er zo zeker van is dat de andere partijen geen regering zouden vormen met het belang?
Maar dat is het em juist!! Het cordon bestaat eigenlijk niet eens. Het is niet zo dat alle partijen elk jaar samenkomen om ervoor te zorgen dat het cordon standhoudt. Het is gewoon een puur ethische kwestie. En die grens zal weldra overschreden worden wanneer het vb in bepaalde gemeentes aan de macht komt...
Oud 8 juli 2005, 14:17   #22
Groot-Links
Provinciaal Statenlid

Groot-Links's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Usquebaugh
Maar dat is het em juist!! Het cordon bestaat eigenlijk niet eens. Het is niet zo dat alle partijen elk jaar samenkomen om ervoor te zorgen dat het cordon standhoudt. Het is gewoon een puur ethische kwestie. En die grens zal weldra overschreden worden wanneer het vb in bepaalde gemeentes aan de macht komt...
Ik ben eens benieuwd hoe de diverse partijbureau's daarop gaan reageren.
't kan natuurlijk zijn dat het vooral de "gemeentebelangens" zijn die de stap durven wagen omdat ze geen sanctie moeten vrezen.

Ik gok alvast op Beveren (O.-Vl.) om een van de eersten te zijn met een VB-bestuur.
Groot-Links is offline  
Oud 8 juli 2005, 16:39   #23
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot-Links
.

Ik gok alvast op Beveren (O.-Vl.) om een van de eersten te zijn met een VB-bestuur.
of in Antwerpen?
Gertj3 is offline  
Oud 8 juli 2005, 17:27   #24
Groot-Links
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
of in Antwerpen?
Iedereen kijkt altijd naar Antwerpen omdat het VB daar stijgt maar zolang ze niet de meerderheid halen denk ik niet dat ze bestuur in handen krijgen.
De mandatarissen van de "democratische" partijen staan volgens mij teveel in de schijnwerpers en hebben teveel contact met de partijtoppen.

In kleine gemeentes daarentegen heb je een hoop gefrustreerde mandatarissen die helemaal niet bezig zijn met de nationale politiek en hun ziel zouden verkopen om er ne keer aan te zijn, ongeacht met welke coalitiepartner.
In sommige gemeentes is het VB ook wel best gematigd.

Mocht het je interesseren dan moet je maar eens naar de site van het VB-Beveren surfen.
Beveren is één van de grootste gemeenten in BelgIë maar bestaat uit verschillende kleine landelijke deelgemeenten. Er wonen quasi geen migranten en toch zit het VB er rond de 30%. Andere partijen zijn hopeloos verdeeld en de VLD zal er waarschijnlijk opkomen met 2 lijsten. Voeg daar nog bij dat de fractieleider van het VB daar, Bruno Stevenheydens, een geducht debater is waarmee vergeleken PDW een brullend straatvechtertje is.
Groot-Links is offline  
Oud 8 juli 2005, 17:30   #25
Usquebaugh
Lokaal Raadslid

Stuur een bericht via ICQ naar Usquebaugh Stuur een bericht via MSN naar Usquebaugh
Standaard

Citaat:
Iedereen kijkt altijd naar Antwerpen omdat het VB daar stijgt maar zolang ze niet de meerderheid halen denk ik niet dat ze bestuur in handen krijgen.
De mandatarissen van de "democratische" partijen staan volgens mij teveel in de schijnwerpers en hebben teveel contact met de partijtoppen.

In kleine gemeentes daarentegen heb je een hoop gefrustreerde mandatarissen die helemaal niet bezig zijn met de nationale politiek en hun ziel zouden verkopen om er ne keer aan te zijn, ongeacht met welke coalitiepartner.
In sommige gemeentes is het VB ook wel best gematigd.

Mocht het je interesseren dan moet je maar eens naar de site van het VB-Beveren surfen.
Beveren is één van de grootste gemeenten in BelgIë maar bestaat uit verschillende kleine landelijke deelgemeenten. Er wonen quasi geen migranten en toch zit het VB er rond de 30%. Andere partijen zijn hopeloos verdeeld en de VLD zal er waarschijnlijk opkomen met 2 lijsten. Voeg daar nog bij dat de fractieleider van het VB daar, Bruno Stevenheydens, een geducht debater is waarmee vergeleken PDW een brullend straatvechtertje is.
Na al de zwarte zondagen is het de volgende volgens mij ook zo ver in Antwerpen hoor.
Oud 8 juli 2005, 17:37   #26
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Na al de zwarte zondagen is het de volgende volgens mij ook zo ver in Antwerpen hoor.
Was het niet iemand van de nVA die onlangs opriep om samen met de vld een rechts kartel te vormen in antwerpen als tegenpool van vb en janssens zag dat wel zitten
Gertj3 is offline  
Oud 8 juli 2005, 17:47   #27
Groot-Links
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De stad zelf denk ik nog niet maar in de districtsraden ?
In Deurne haalden ze iets van 38%, maar 't kan natuurlijk nog altijd dalen hé.
Groot-Links is offline  
Oud 8 juli 2005, 18:26   #28
Usquebaugh
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
De stad zelf denk ik nog niet maar in de districtsraden ?
In Deurne haalden ze iets van 38%, maar 't kan natuurlijk nog altijd dalen hé.
Dat zou dan de eerste keer zijn sinds 15 jaar ofzo
Oud 8 juli 2005, 18:39   #29
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Beter kan toch niet meer ze gaan toch ooit eens stemmen verliezen?

zoals wij er in 1999 een pak verloren hebben
Gertj3 is offline  
Oud 9 juli 2005, 05:50   #30
Groot-Links
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ach het duizend-jarige rijk hebben ze nog niet geïnstalleerd hoor.
Van zodra ze in coalities gaan worden ze een partij als een ander die z'n aantrekkingskracht verliest voor een hoop mensen.
Groot-Links is offline  
Oud 9 juli 2005, 06:13   #31
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Ach het duizend-jarige rijk hebben ze nog niet geïnstalleerd hoor.
Van zodra ze in coalities gaan worden ze een partij als een ander die z'n aantrekkingskracht verliest voor een hoop mensen.
En zeker als het gaat uitkomen dat ze niet alles kunnen uivoeren dan wat ze nu staan te roepen op een speech
Gertj3 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be