Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2005, 16:06   #21
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

De PS zorgt ervoor dat Wallonië zich absoluut niet kan ontplooien en zegt altijd "NON!" tegen elk voorstel, gewoon om tegen te werken.

Laatst gewijzigd door Kim : 25 januari 2005 om 16:06.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 16:09   #22
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

en dát uit de mond van een BUB'er!

dat weet ik dan ook weer. Ik geloof de BUB'er die meningen verkondigt, die eigenlijk niet stroken met zijn avatar...
Daar kunnen vlaamsnationalisten nog iets van leren...
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 16:14   #23
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

De BUB heeft NOOIT maar dan ook NOOIT gezegd dat we het eens zijn met het beleid van de PS. Je moet eerlijk blijven en de zaken vanuit een realistisch oogpunt bekijken. De PS is voor Wallonië wat het Vlaams Belang voor Vlaanderen is.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 16:24   #24
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

HEt is altijd eenvoudiger/gemakkelijker een ander uit te maken "slecht te zijn", in casu "op een slechte partij te stemmen", want blijkbaar is het VB meer toegelaten in VL, dan de PS

[size=1] dit staat los van de posts hierboven[/size]
Oud 25 januari 2005, 16:28   #25
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Ik ben nooit geïndoctrineerd geweest, en weet dus eigenlijk niet waarom de PS een dergelijk probleem is. Ik neem aan dat jullie mij wel snel kunnen uitleggen, waarom?
Die vergelijking tussen het VB en de PS is belachelijk.
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 16:32   #26
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
De PS zorgt ervoor dat Wallonië zich absoluut niet kan ontplooien en zegt altijd "NON!" tegen elk voorstel, gewoon om tegen te werken.
De PS met het VB vergelijken is een schande, vooral van een partij die voor de solidariteit pleit. Sommige Vlamingen weten beslist niet waarover zij spreken.
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 16:39   #27
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
De PS met het VB vergelijken is een schande, vooral van een partij die voor de solidariteit pleit. Sommige Vlamingen weten beslist niet waarover zij spreken.
Ze pleiten beiden voor solidariteit maar brengen er weinig van terecht.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 16:40   #28
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
en dát uit de mond van een BUB'er!

dat weet ik dan ook weer. Ik geloof de BUB'er die meningen verkondigt, die eigenlijk niet stroken met zijn avatar...
Daar kunnen vlaamsnationalisten nog iets van leren...
Het is niet omdat we een BUB avatar hebben dat we daarom de PS moeten genegen zijn hé.
Kijk indien de PS het zo goed voor heeft met zijn burgers en altijd de oplossing weet op alles en nog wat hoe komt het dan dat de PS er niet in slaagt om de Borrinage economisch te helpen en dit terwijl dat al 50 jaar hun bastjon is. Kijk , de PS is een partij die een minimum aan maatregelen neemt om buiten schot te blijven. De PS is ondemocratisch door hun invloed in elke instantie te misbruiken om hun wil door te drukken.
De PS neemt het niet nauw met wetgevingen, is reeds meerdere malen ontmanteld als fraudeurs.
Zij hebben al 25 jaar de almacht om iets te doen met Wallonië maar ze doen niks en dan schuiven ze de schuld af naar de Vlamingen.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 16:41   #29
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
En van welke solidariteit betuigt de PS?
Oud 25 januari 2005, 16:42   #30
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Koning Pinteman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
En van welke solidariteit betuigt de PS?
De éénzijdige Vlaams-->Waalse solidariteit, tiens, omdat dat een van de pijlers van haar macht is.

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 16:48   #31
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Het is niet omdat we een BUB avatar hebben dat we daarom de PS moeten genegen zijn hé.
Kijk indien de PS het zo goed voor heeft met zijn burgers en altijd de oplossing weet op alles en nog wat hoe komt het dan dat de PS er niet in slaagt om de Borrinage economisch te helpen en dit terwijl dat al 50 jaar hun bastjon is. Kijk , de PS is een partij die een minimum aan maatregelen neemt om buiten schot te blijven. De PS is ondemocratisch door hun invloed in elke instantie te misbruiken om hun wil door te drukken.
De PS neemt het niet nauw met wetgevingen, is reeds meerdere malen ontmanteld als fraudeurs.
Zij hebben al 25 jaar de almacht om iets te doen met Wallonië maar ze doen niks en dan schuiven ze de schuld af naar de Vlamingen.
De steden van de kopstukken van de PS (Di Rupo - Bergen en Arena - Binche) behoren trouwens ook tot de slechts gestelde gebieden van de ganse regio. Maar terwijl dat zo is is Di Rupo wel aandeelhouder bij Dexia en staat aan het hoofd van enkele intercommunales, en placeert Arena een mooi kantoortje.
Als ze dus zo begaan zijn met hun Waalse medemens, als ze zo solidair zijn, dan vraag ik me af hoe het komt dat zij met het geld gooien en zo'n grote inkomsten hebben terwijl in hun eigen regio de mensen straatarm zijn. Stalinistische toestanden zijn dat.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 16:50   #32
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koning Pinteman
De éénzijdige Vlaams-->Waalse solidariteit, tiens, omdat dat een van de pijlers van haar macht is.
Uw stereotiepe benadering heeft veel bijgebracht tot de discussie
Oud 25 januari 2005, 16:52   #33
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
De steden van de kopstukken van de PS (Di Rupo - Bergen en Arena - Binche) behoren trouwens ook tot de slechts gestelde gebieden van de ganse regio. Maar terwijl dat zo is is Di Rupo wel aandeelhouder bij Dexia en staat aan het hoofd van enkele intercommunales, en placeert Arena een mooi kantoortje.
Als ze dus zo begaan zijn met hun Waalse medemens, als ze zo solidair zijn, dan vraag ik me af hoe het komt dat zij met het geld gooien en zo'n grote inkomsten hebben terwijl in hun eigen regio de mensen straatarm zijn. Stalinistische toestanden zijn dat.
En u wil die Walen overlaten aan zo'n mensen, terwijl ze helpen naar verloop van tijd zelfs voor de Vlamingen een meerwaarde kan hebben
Oud 25 januari 2005, 16:53   #34
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
*BERICHT AAN instromaniac*
wij kunnen niet stemmen voor de PS, mss moet je maar eens een "informatie" campagne starten tegen de PS (in WL dan é)
Oud 25 januari 2005, 17:04   #35
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*BERICHT AAN instromaniac*
wij kunnen niet stemmen voor de PS, mss moet je maar eens een "informatie" campagne starten tegen de PS (in WL dan é)
Een nationaal georganiseerde partij kan daar een oplossing op bieden
Oud 25 januari 2005, 17:30   #36
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Koning Pinteman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw stereotiepe benadering heeft veel bijgebracht tot de discussie
Omdat het niet het door u gewenste antwoord was?

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 18:26   #37
Avan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik ben nooit geïndoctrineerd geweest, en weet dus eigenlijk niet waarom de PS een dergelijk probleem is. Ik neem aan dat jullie mij wel snel kunnen uitleggen, waarom?
Dat zelfs een BUB-aanhanger er heilig van overtuigd is dat de PS met uiterst rechts kan worden vergeleken wijst erop dat indoctrinatie inderdaad al jaren aan gang is.

En daarmee bedoel ik niet dat je de overtuigingen, politiek of cultuur van de PS niet mag aanvallen, maar dat je duidelijk en rationeel moet zijn in het onderscheiden van ethische en niet-ethische politiek (= overtuigingen, idealen).
Avan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2005, 18:37   #38
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avan
Dat zelfs een BUB-aanhanger er heilig van overtuigd is dat de PS met uiterst rechts kan worden vergeleken wijst erop dat indoctrinatie inderdaad al jaren aan gang is.

En daarmee bedoel ik niet dat je de overtuigingen, politiek of cultuur van de PS niet mag aanvallen, maar dat je duidelijk en rationeel moet zijn in het onderscheiden van ethische en niet-ethische politiek (= overtuigingen, idealen).
Ik vergelijk de PS niet met extreem rechts maar wijs op het feit dat beide partijen wel dezelfde technieken gebruiken om macht te veroveren.
Misschien moet u maar eens een post van mij zoeken waar ik die beiden als extreem rechts beschouw
Oud 25 januari 2005, 19:42   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En u wil die Walen overlaten aan zo'n mensen, terwijl ze helpen naar verloop van tijd zelfs voor de Vlamingen een meerwaarde kan hebben
40% van de Walen leveren zichzelf nu eenmaal nog altijd met veel plezier over aan 'zo'n mensen'.
Oud 25 januari 2005, 20:11   #40
Avan
Burgemeester

Standaard

[quote=BCD]Enige verschil tussen PS en VB is dat de PS aan de macht is en VB nog niet.

Antwoord op je post
Avan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be