Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2005, 20:16   #21
CONTRA
Schepen

CONTRA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
tussen de 300€ en 800€
300 voor iemand met eigendom, 800 voor iemand met een nieuwe auto
CONTRA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2005, 20:48   #22
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CONTRA
Neen, dat is voor naar de kroeg te rijden, per taxi, nu pakken ze dat werk van die taxi ook nog af met gratis bussen.
Ach, het leefloon bedraagt tussen 400 en 800, deze mensen leiden echt geen luxeleven. Het is simpel de sociale zwakkere aan te pakken. Als men ziet dat Beaulieu enkele honderden miljoenen belastingen ontduikt, dan is het vrij laag te beginnen over de leefloners.

Laatst gewijzigd door Towelie030981 : 27 januari 2005 om 20:49.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2005, 21:00   #23
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

101 meningen leiden naar de ondergang van dit land,medeleven is in deze tijd niet meer aanwezig,altijd maar afbreken en zeuren,tot men zelf in problemen komt en dan zou alles moeten wijken voor deze egoisten.

Ik begin het stilaan degoutant te vinden.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 07:57   #24
CONTRA
Schepen

Standaard

Men vergeet ook hoeveel mensen Beaulieu laat leven, door werk te geven ! iedereen ontduikt wel eens belastingen zeker.. Maar iemand met klein vermogen zal klein ontduiken, iemand met groot vermogen zal het wat groter doen zeker !

Laatst gewijzigd door CONTRA : 28 januari 2005 om 08:06.
Oud 28 januari 2005, 08:06   #25
CONTRA
Schepen

Standaard

Citaat:
Men vergeet ook hoeveel mensen Beaulieu laat leven, door werk te geven ! iedereen ontduikt wel eens belastingen zeker.. Maar iemand met klein vermogen zal klein ontduiken, iemand met groot vermogen zal het wat groter doen zeker !
En

als er geen ontduikingen moesten zijn was de economie nog veel slechter.

Laatst gewijzigd door CONTRA : 28 januari 2005 om 08:07.
Oud 28 januari 2005, 08:15   #26
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Het ontduiken van belastingen vind ik inderdaad ook iets dat er is omdat de gelegenheid het toelaat.Het leven van een leefloon daarentegen is iets wat bij sommige noodzaak is maar eerlijk gezegd bij vele gemakzucht.Ik heb net nog zoiets gehoord van een 19 jarige die voor matroos heeft gestudeerd.Hij mocht op schip beginnen en kreeg voor drie weken varen een bedrag van om en bij de 850 euro,plus eten gratis aan boord en premie als ze naar duitsland varen.Die kerel antwoorde heel gewoon ik heb meer nu ik dop en moet er niks voor doen.Als hij dan ook nog gratis mag met bus trein of tram ja waarom zou hij nog gaan werken.De wet maakt het zo gamakkelijk om toch te kunnen leven zonder er iets te moeten voor doen.Oke ik zeg niet dat je met leefloon of dop rijk zal worden of luxeleven hebt maar je hebt wel geld en moet er niks voor doen.Er zijn nog veel werkende gezinnen waar men met moeite brood op de plank kan krijgen en die mensen doen er dan nog moeite voor.Ik ben van mening dat er dringend iets moet gedaan worden aan de vrijgevigheid,een soort controle of men wel werkwillig genoeg is,rekening houden met leeftijd en kansen.Er moet nog veel beranderen en denk dat die gratis openbaarvervoergift niet dat is waar mensen in nood op zaten te wachten.De echte werkwillige willen werk en geen gratis buskaartje,de niet werkwillige zijn er natuurlijk blij mee .En werkende mensen betalen ervoor.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 10:09   #27
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
communisme! ik dacht altijd dat je moest betalen voor wat je gebruikte, blijkbaar geldt dit alleen voor de werkende mens. Mensen die hard werken laat die toch geld verdienen. Meer controle op werkloze en mensen aan de ziekkas!
zegt iemand die nog geen twee zinnen van Marx heft gelezen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 11:01   #28
eno2
Banneling

Standaard

[quote=CONTRA]Onze maatschappij bestaat binnenkort uit twee groepen.

groep 1 De leeflonens incl. de luiaards.

_________

De inc(lusie) van de luiaards in de leefloners is niet volledig, helaas.
Er zijn er ook veel die niet, slecht of traag werken en toch veel geld verdienen, slapend, bv.

eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 11:43   #29
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Ach, het leefloon bedraagt tussen 400 en 800, deze mensen leiden echt geen luxeleven. Het is simpel de sociale zwakkere aan te pakken. Als men ziet dat Beaulieu enkele honderden miljoenen belastingen ontduikt, dan is het vrij laag te beginnen over de leefloners.
Ah ja,belastingsontduiking door het "grootkapitaal".
Behalve dat het onwettelijk is,wordt het ook beschouwd als een on-sociaal gedrag,gezien iemand anders,lees:de kleine man,die de "ontdoken bedragen" op één of andere manier moet ophoesten niet?

Zo dacht ik vroeger ook....
Totdat een mens gaat beseffen dat "een staat" een monster is dat zoveel geld kan opslokken als je er maar instopt....ah,een leuk initiatiefje voor de mensen,hier of desnoods ver weg is rap uitgewerkt met andermans geld nietwaar.....

Logisch dat Rijke families de vrucht van hun initiatief proberen te ontrekken aan die horde geldwolven in Brussel niet?

straks word ik nog anarchist
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 12:23   #30
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Tussen 300 en 800... mmm even uitrekenen ..ik zie hier op de loonlijst een meiske staan die vorige maand netto 932 euro kreeg voor een maand te werken.
Nen alleenstaande leefloner krijgt 800 euro ? en die mag dan nog gratis de bus op. Dat meiske vanop mijne loonlijst die mag alle dagen haar bus betalen naar het werk (2 euro per dag) en dat kost haar laat ons afronden 40 euro. Dus het verschil tussen de gaan werken of leeflonen is nog geen 100 euro....

HOe motiveer je dan mensen om te gaan werken ?
Voor 100 euro meer ?
Voor 100 euro minder heb je alle vrije tijd van de wereld, je kan de hele dag doen of niet doen waar je zin in hebt. Je kan 1 dag per maand in het zwart ergens gaan werken en je hebt netto al meer dan een meisje dat gaat werken.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 12:38   #31
CONTRA
Schepen

Standaard

Sja, en als die leefloner nog kinderen heeft, dan kan hij leven als god in Frankrijk !

Ik zie hier een zelstandige met één kind die trek 38,00€ per maand
en die jongen gaat ook met de bus naar school een abonement van 180 € voor een schooljaar

Laatst gewijzigd door CONTRA : 28 januari 2005 om 12:41.
Oud 28 januari 2005, 12:42   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Tussen 300 en 800... mmm even uitrekenen ..ik zie hier op de loonlijst een meiske staan die vorige maand netto 932 euro kreeg voor een maand te werken.
Nen alleenstaande leefloner krijgt 800 euro ? en die mag dan nog gratis de bus op. Dat meiske vanop mijne loonlijst die mag alle dagen haar bus betalen naar het werk (2 euro per dag) en dat kost haar laat ons afronden 40 euro. Dus het verschil tussen de gaan werken of leeflonen is nog geen 100 euro....

HOe motiveer je dan mensen om te gaan werken ?
Voor 100 euro meer ?
Voor 100 euro minder heb je alle vrije tijd van de wereld, je kan de hele dag doen of niet doen waar je zin in hebt. Je kan 1 dag per maand in het zwart ergens gaan werken en je hebt netto al meer dan een meisje dat gaat werken.
Ge vergeet dat het meisje misschien wel haar kind naar de opvang moet doen en daarvoor moet betalen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 13:18   #33
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

hier in brussel reden die toch al allemaal in't zwart...het grote deel betaalde toch al niet...

zo vermijdt je geweld en stress, vandalisme en frustratie...

maak het gratis voor iedereen... ook voor zij die gaan werken...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 13:19   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Men kan groep 2 ook nog stilaan de stommerikken noemen....

Zo zou ge het inderdaad op den duur gaan bekijken, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 13:21   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Wat mijn rechtse vrienden (misschien) niet door hebben is dat maximaal 10% van de gebruikers gratis zullen mogen rijden en 90% meer zal moeten betalen. De stijging van die 90% compenseert ruimschoots het gratis rijden van die 10%. Deze maatregel is niet niet meer of niet minder als een verhoging van de prijzen van het openbaar vervoer gecamoufleerd met een progressief sausje. Dit zal alleen maar de verzuring in de samenleving doen toenemen en mensen tegen elkaar opzetten. De mensen willen degelijk openbaar vervoer voor een degelijke prijs. Ze hadden veel beter de prijzen constant gehouden en mensen een voldoende hoog bestaansminimum gegeven waarmee ze in staat zijn om zicht te verplaatsen (tegen de normale) prijzen.
Het leefloon is al veel te hoog t.o.v. het loon van ne werkende mens, als je het werken aantrekkelijk wilt maken, moet ofwel het leefloon naar beneden , ofwel het loon naar omhoog.

Aangezien geen van beiden mogelijk is, moeten de belastingen op het loon maar naar beneden, en dat wil zeggen dat de staat dan geen dingen meer gratis kan weggeven.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 13:38   #36
CONTRA
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
hier in brussel reden die toch al allemaal in't zwart...het grote deel betaalde toch al niet...
Alleen in Brussel denk je.... ook hier in noorden van Antwerpen .
Oud 28 januari 2005, 14:33   #37
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Beaulieu laat mensen leven omdat ze er zelf baat bij hebben, maar eenmaal geen baat meer, ... .
Oud 28 januari 2005, 14:35   #38
CONTRA
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Beaulieu laat mensen leven omdat ze er zelf baat bij hebben, maar eenmaal geen baat meer, ... .
Zal jij gaan werken als je er geen baat bij hebt ?
Oud 28 januari 2005, 14:36   #39
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En

als er geen ontduikingen moesten zijn was de economie nog veel slechter.
Heeft u daar bewijzen voor? Misschien is de economie beter maar wat met het sociale dan?
Oud 28 januari 2005, 14:37   #40
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zal jij gaan werken als je er geen baat bij hebt ?
Wat voor vraag is dat? Maar om toch maar te antwoorden JA
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be