![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De VDAB schorst helemaal geen mensen. De enigste instantie die dat doet is de RVA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waarom zitten de mensen van de VDAB er? Zij screenen en oordelen, het lijkt me haast uitgesloten dat iemand zijn steun onrechtmatig (door negatief advies van de VDAB) zou verliezen. En nu zou die werkloze, door een klaagzang te gaan doen bij de RVA, sneller zijn steiun terug krijgen? Dus hoe je het ook draait of keert, de screening van de VDAB telt al niet meer? Freya had eerst eens moeten nadenken, alvorens achter haar waalse vriendjes aan te lopen!
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wou het gewoon nog eens bevestigen.
![]() De RVA moet geen rekening houden met het advies van de RVA, heeft dat ook nooit moeten doen denk ik. Maar je hebt gelijk dat het de situatie alleen maar onduidelijker maakt voor alle betrokken partijen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de RVA of beter gezegd de VDAB zijn ze ook niet dood van hun eerste leugentje. Ik herinner me nog zeer goed enkele jaren terug toen mijn zoon van school af was en hij naar daar moest het volgende want ik was meegegaan. Ze stelden hem wat vragen, vulden een blad in en lieten hem tekenen. Na zijn handtekening pakte ze terug haar stylo en begon er nog eens van alles bij te schrijven zodat hij geschorst zou geweest zijn. Ik ben zo kwaad geworden dat ik haar papier uit haar handen heb getrokken en vervolgens een klacht heb ingedient. Ik heb die klacht op één been gewonnen en zij heeft haar standje gehad. Bovendien zijn er in samenwerking met de vdab/rva een pak maatregelen om jongeren en ouderen aan werk te helpen en heel dikwijls worden er zware premie's betaald aan de werkgever hiervoor. Geen enkel die daar werkt geeft u daar uitleg over maar het is wel in samenwerking nochtans. Hun repliek is altijd dezelfde "zeg wij zijn geen sociale instelling en we trekken ons dat niet aan". Ja hallo! Voor de rest is het "kijk eens op de computer" en schrijf u in bij de interim. Zeg zij zijn wel de werkagentschap bij uitstek hé. En arrogant, mensen afdreigen, roepen en snauwen daar kunnen ze ook nog wat van. Behalve als je van de sabena komt, of een dokter zou zijn want dan is alles poeslief. Weet je wat het is? Alle arbeiders worden ingeschreven als zijnde officieel domme kloten die niks waard zijn! En zo ook behandeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als gij iets anders wilt zeggen, doet ge maar, maar kom niet met flauwe kul over mij af! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De VDAB stuurt enkel door als de werkloze is ingeschreven als werkzoekende, ingeschreven voor een opleiding of een werkaanbieding krijgt, maar ze sturen ook informatie door als de werkloze een werkaanbieding weigert of onwettig afwezig is op de opleiding. Verder houdt de VDAB zich enkel bezig met begeleiding, opleiding geven en de vacaturedatabank. VDAB screent niet, daarvoor is de activeringsmaatregel in voege getreden. De activeringsgesprekken waar Freya het over heeft is een procedure van de RVA. RVA beheert de uitkeringen en heeft de macht voor controle en santies op te leggen. Lees eerst het volgende, zo blijft alles op zijn plaats: activering werklozen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gertj3 : 29 januari 2005 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Is het niet logisch dat, als je terug wil meedraaien in het systeem (een opleiding volgen is geen lachertje als je gewoon bent van elke dag uit je bed te vallen wanneer je wilt) ook je schorsing kwijtraakt? De schorsing is een middel om mensen aan het werk te zetten, niet om zoveel mogelijk mensen hunnen dop af te pakken. Als mensen geschorst zijn, moeten ze nog steeds op steun en een nieuwe kans kunnen rekenen. Als ze na de opleiding weer geen moeite doen om aan werk te raken, liggen ze er zo weer af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Trouwens door de dop af te pakken, heb je minder werkzoekenden in de statistieken.
Denk daar ook maar eens over na. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als werknemer kan je ook cursussen volgen bij de VDAB. Die zijn dan buiten de werkuren (natuurlijk) en dara betaal je voor. |
|
![]() |
![]() |