Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2005, 23:32   #21
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Nu ja tegenwoordig valt er niet meer te lachen in een beschutte werkplaats

Er moeten nu ook goeie cijfers gehaald worden of je kunt gaan
Inderdaad, maar een werkzoekende die 'berouw' toont mag blijven profiteren. En jij moet ondertussen maar zien dat je het redt. Schandalige nest gewoonweg! Men zou beter wat milder zijn voor mensen met een VF-nummer die nog gaan werken ipv de profiteurs nog meer mogelijkheden te geven om nog meer te profiteren!!!
Oud 28 januari 2005, 23:33   #22
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

De VDAB schorst helemaal geen mensen. De enigste instantie die dat doet is de RVA.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 23:35   #23
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
De VDAB schorst helemaal geen mensen. De enigste instantie die dat doet is de RVA.
Inderdaad, maar veelal gebeurd dit nadat VDAB transmissie deed naar RVA.
Oud 28 januari 2005, 23:36   #24
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Inderdaad, maar een werkzoekende die 'berouw' toont mag blijven profiteren. En jij moet ondertussen maar zien dat je het redt. Schandalige nest gewoonweg! Men zou beter wat milder zijn voor mensen met een VF-nummer die nog gaan werken ipv de profiteurs nog meer mogelijkheden te geven om nog meer te profiteren!!!
Ben het 100% eens met je
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2005, 23:38   #25
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Waar ik wel moeite mee heb is dat je eerst werkloos moet zijn om een opleiding te kunnen volgen bij de VDAB ! klopt dit? ik wou mij eens inschrijven voor een cursus opvoeder maar ik moest eerst werkloos zijn en dan pas kwam ik in aanmerking vertelden ze mij op de VDAB
Oud 28 januari 2005, 23:43   #26
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar ik wel moeite mee heb is dat je eerst werkloos moet zijn om een opleiding te kunnen volgen bij de VDAB ! klopt dit? ik wou mij eens inschrijven voor een cursus opvoeder maar ik moest eerst werkloos zijn en dan pas kwam ik in aanmerking vertelden ze mij op de VDAB
De reden waarom je volledig werkzoekende moet zijn voor een cursus opvoeder is omdat deze qua tijdsbesteding (1 dag les en de rest stage) niet combineerbaar is met een job. Tenzij je natuurlijk een job vindt die kan tellen als stage. En verder, los van het voorgaande, bestaan er ook werknemersopleidingen.
Oud 28 januari 2005, 23:47   #27
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar veelal gebeurd dit nadat VDAB transmissie deed naar RVA.
Als de VDAB vindt dat een werkloze niet voldoene inspanning doet dan kunnen ze dit doorgeven aan de RVA en dan kan de inderdaad een werkloze schorsen. De VDAB heeft met de schorsing zelf niets te maken.
Oud 29 januari 2005, 00:07   #28
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de VDAB vindt dat een werkloze niet voldoene inspanning doet dan kunnen ze dit doorgeven aan de RVA en dan kan de inderdaad een werkloze schorsen. De VDAB heeft met de schorsing zelf niets te maken.
Dat is toch precies wat ik zeg, maar is het dan logisch dat men de RVA de werkloze zijn steun terug kan geven als de VDAB een negatief advies geeft?
Waarom zitten de mensen van de VDAB er?
Zij screenen en oordelen, het lijkt me haast uitgesloten dat iemand zijn steun onrechtmatig (door negatief advies van de VDAB) zou verliezen.
En nu zou die werkloze, door een klaagzang te gaan doen bij de RVA, sneller zijn steiun terug krijgen?
Dus hoe je het ook draait of keert, de screening van de VDAB telt al niet meer?

Freya had eerst eens moeten nadenken, alvorens achter haar waalse vriendjes aan te lopen!
Oud 29 januari 2005, 00:16   #29
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik wou het gewoon nog eens bevestigen.

De RVA moet geen rekening houden met het advies van de RVA, heeft dat ook nooit moeten doen denk ik. Maar je hebt gelijk dat het de situatie alleen maar onduidelijker maakt voor alle betrokken partijen.
Oud 29 januari 2005, 00:43   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe durft die hautaine trut de mensen van de VDAB zo voor schut te zetten.
Alsof ze bij de VDAB enkel incompetente mensen hebben.
Eer je bij de VDAB geschorst wordt, moet er wel een zéér goede reden zijn gevonden. 'Zomaar' gooien ze je daar niet van 'den dop'. Men moet immers een procedure volgen en bij de geringste fout gaat de transmissie niet door, zelfs al is de werkzoekende in de fout gegaan.

Dit is een kaakslag voor de ambtenaren van de VDAB die hun job proberen uit te oefenen.
En het kaf, dat zich tussen het koren van de werklozen bevindt, zal vlug de manier vinden om hun stempelgeld nóg langer te ontvangen.
Wanneer leren de mensen eens dat haar borstgrootte zeker niet in verhouding staat met haar verstand?
Maar het is alom bekend dat men in de walen niet wil weten van mensen van de dop gooien, hoe werkonwillig ook.
Nu is er een extra manier om die mensen dan toch maar weer van een inkomen te voorzien.
Ik zie er weer een natte droom in van de machtigste man van het land, die weer geil zal worden van al de mannen die op hem gaan stemmen.
Luister eens hier want ik vind dat je toch ook je boekje te buiten gaat.
Bij de RVA of beter gezegd de VDAB zijn ze ook niet dood van hun eerste leugentje. Ik herinner me nog zeer goed enkele jaren terug toen mijn zoon van school af was en hij naar daar moest het volgende want ik was meegegaan. Ze stelden hem wat vragen, vulden een blad in en lieten hem tekenen. Na zijn handtekening pakte ze terug haar stylo en begon er nog eens van alles bij te schrijven zodat hij geschorst zou geweest zijn. Ik ben zo kwaad geworden dat ik haar papier uit haar handen heb getrokken en vervolgens een klacht heb ingedient. Ik heb die klacht op één been gewonnen en zij heeft haar standje gehad.

Bovendien zijn er in samenwerking met de vdab/rva een pak maatregelen om jongeren en ouderen aan werk te helpen en heel dikwijls worden er zware premie's betaald aan de werkgever hiervoor. Geen enkel die daar werkt geeft u daar uitleg over maar het is wel in samenwerking nochtans. Hun repliek is altijd dezelfde "zeg wij zijn geen sociale instelling en we trekken ons dat niet aan".
Ja hallo!
Voor de rest is het "kijk eens op de computer" en schrijf u in bij de interim. Zeg zij zijn wel de werkagentschap bij uitstek hé.
En arrogant, mensen afdreigen, roepen en snauwen daar kunnen ze ook nog wat van. Behalve als je van de sabena komt, of een dokter zou zijn want dan is alles poeslief.
Weet je wat het is? Alle arbeiders worden ingeschreven als zijnde officieel domme kloten die niks waard zijn! En zo ook behandeld.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 01:41   #31
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt duidelijk een keer teveel met je hoofd op je klavier geklopt. Want jij hebt nog steeds niet door dat het hier niet gaat over wie der aan de beurt is MAAR WEL OVER het feit dat als ze hun centjes kwijt zijn en ze komen 'janken' en een papierreke tekenen dat ze zo makkelijk hun solllen weer krijgen. Maw de grootste comédiant trekt weer aan het langste zeel.
Ik zou niet graag instructeur zijn bij VDAB want die mensen gaan dit mogen uitzweten omdat hun lokalen vol zit met mensen die enkel en alleen hun dopgeld terug willen en daar NIET zitten omdat ze o zo graag een opleiding willen volgen om daarna terug aan de slag te kunnen. Nee, die gaan daar enkel zitten om nadien verder te kunnen profiteren!
Ik leg enkel de procedure uit.

als gij iets anders wilt zeggen, doet ge maar, maar kom niet met flauwe kul over mij af!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 01:51   #32
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Citaat:
Men blijft hier de boel dooreen halen.

De VDAB stuurt enkel door als de werkloze is ingeschreven als werkzoekende, ingeschreven voor een opleiding of een werkaanbieding krijgt, maar ze sturen ook informatie door als de werkloze een werkaanbieding weigert of onwettig afwezig is op de opleiding.

Verder houdt de VDAB zich enkel bezig met begeleiding, opleiding geven en de vacaturedatabank.

VDAB screent niet, daarvoor is de activeringsmaatregel in voege getreden.

De activeringsgesprekken waar Freya het over heeft is een procedure van de RVA.
RVA beheert de uitkeringen en heeft de macht voor controle en santies op te leggen.

Lees eerst het volgende, zo blijft alles op zijn plaats: activering werklozen
Oud 29 januari 2005, 01:57   #33
Jack Bauer
Schepen

Standaard

Citaat:

Hoe durft die hautaine trut
Valt me wel op dat jullie Belgen veel seksuele frustaties hebben
Oud 29 januari 2005, 12:04   #34
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
(wat een titel al niet doet )

RVA mag schorsing werklozen opheffen.

Geschorste werklozen die berouwvol bij de RVA aankloppen, kunnen hun uitkering binnenkort terug krijgen.
De maatregel kadert in het activeringsbeleid van werklozen, die geschorst kunnen worden als ze geen werk zoeken.
De ministers beslisten nu dat de schorsing opgeheven kan worden als de werkloze zich binnen de 30 dagen aanbiedt voor een gesprek.
Als hij zich schriftelijk engageert om een vorming en opleiding te volgen, krijgt hij zijn uitkering terug.
Volgens het kabinet van F Van Den Bossche zijn de betrokken geschorsten vaak mensen die geen oproepingsbrief hebben ontvangen of bang zijn om naar de RVA te komen.

(bron: Metro)

Hoe durft die hautaine trut de mensen van de VDAB zo voor schut te zetten.
Alsof ze bij de VDAB enkel incompetente mensen hebben.
Eer je bij de VDAB geschorst wordt, moet er wel een zéér goede reden zijn gevonden. 'Zomaar' gooien ze je daar niet van 'den dop'. Men moet immers een procedure volgen en bij de geringste fout gaat de transmissie niet door, zelfs al is de werkzoekende in de fout gegaan.

Dit is een kaakslag voor de ambtenaren van de VDAB die hun job proberen uit te oefenen.
En het kaf, dat zich tussen het koren van de werklozen bevindt, zal vlug de manier vinden om hun stempelgeld nóg langer te ontvangen.
Wanneer leren de mensen eens dat haar borstgrootte zeker niet in verhouding staat met haar verstand?
Maar het is alom bekend dat men in de walen niet wil weten van mensen van de dop gooien, hoe werkonwillig ook.
Nu is er een extra manier om die mensen dan toch maar weer van een inkomen te voorzien.
Ik zie er weer een natte droom in van de machtigste man van het land, die weer geil zal worden van al de mannen die op hem gaan stemmen.
Ongeveer 500 jongeren zouden de afgelopen weken geschorst zijn van de RVA zeiden ze net op de radio

Laatst gewijzigd door Gertj3 : 29 januari 2005 om 12:05.
Oud 29 januari 2005, 12:06   #35
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Men blijft hier de boel dooreen halen.

De VDAB stuurt enkel door als de werkloze is ingeschreven als werkzoekende, ingeschreven voor een opleiding of een werkaanbieding krijgt, maar ze sturen ook informatie door als de werkloze een werkaanbieding weigert of onwettig afwezig is op de opleiding.

Verder houdt de VDAB zich enkel bezig met begeleiding, opleiding geven en de vacaturedatabank.

VDAB screent niet, daarvoor is de activeringsmaatregel in voege getreden.

De activeringsgesprekken waar Freya het over heeft is een procedure van de RVA.
RVA beheert de uitkeringen en heeft de macht voor controle en santies op te leggen.

Lees eerst het volgende, zo blijft alles op zijn plaats: activering werklozen
correcte uitleg!!!
Oud 29 januari 2005, 16:02   #36
KeyserH
Lokaal Raadslid

KeyserH's schermafbeelding

Standaard

Is het niet logisch dat, als je terug wil meedraaien in het systeem (een opleiding volgen is geen lachertje als je gewoon bent van elke dag uit je bed te vallen wanneer je wilt) ook je schorsing kwijtraakt? De schorsing is een middel om mensen aan het werk te zetten, niet om zoveel mogelijk mensen hunnen dop af te pakken. Als mensen geschorst zijn, moeten ze nog steeds op steun en een nieuwe kans kunnen rekenen. Als ze na de opleiding weer geen moeite doen om aan werk te raken, liggen ze er zo weer af.
Oud 29 januari 2005, 16:10   #37
Het Skill Effect
Banneling

Standaard

Trouwens door de dop af te pakken, heb je minder werkzoekenden in de statistieken.

Denk daar ook maar eens over na.
Oud 29 januari 2005, 16:12   #38
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH
Is het niet logisch dat, als je terug wil meedraaien in het systeem (een opleiding volgen is geen lachertje als je gewoon bent van elke dag uit je bed te vallen wanneer je wilt) ook je schorsing kwijtraakt? De schorsing is een middel om mensen aan het werk te zetten, niet om zoveel mogelijk mensen hunnen dop af te pakken. Als mensen geschorst zijn, moeten ze nog steeds op steun en een nieuwe kans kunnen rekenen. Als ze na de opleiding weer geen moeite doen om aan werk te raken, liggen ze er zo weer af.
Inderdaad pakt hun geld af en ze zullen wel rap gaan werken
Oud 29 januari 2005, 16:21   #39
KeyserH
Lokaal Raadslid

KeyserH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad pakt hun geld af en ze zullen wel rap gaan werken
Dat is zo'n beetje het doel van dat schorsingssysteem, niet? Maar om te kunnen gaan werken moeten we ze wel hulp bieden.
Oud 29 januari 2005, 17:10   #40
cortelinckx
Schepen

Standaard

Citaat:
werklozen kunne gratis opleiding volgend bij de VDAB. In sommige gevallen moet je wel slagen voor een toelatingsproef (informatica-achtige dingen bijvoorbeeld).
Als werknemer kan je ook cursussen volgen bij de VDAB. Die zijn dan buiten de werkuren (natuurlijk) en dara betaal je voor.
cortelinckx is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be