Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2005, 11:51   #21
Nitroke
Burger

Nitroke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Als je die boodschap nu tot je eigenste VB zou richten, zitten we weer op dezelfde golflengte.
Zover ik weet stond er wel degelijk dat het ook tot die mensen gericht was dus dat is een nutteloze comment (alweer) en 'mijn eigenste VB', ik ben niet partij gebonden mijnheer Piano.
Oud 29 januari 2005, 12:02   #22
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitroke
Zover ik weet stond er wel degelijk dat het ook tot die mensen gericht was dus dat is een nutteloze comment (alweer) en 'mijn eigenste VB', ik ben niet partij gebonden mijnheer Piano.
Is dat zoiets als... "Ik ben gene racist...... maar....."
Oud 29 januari 2005, 12:24   #23
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mijn mening
Volgens Filip Dewinter voeren het Vlaams Belang en de VLD in acht gemeenten gesprekken over een mogelijk coalitie na de gemeenteraadsverkiezingen van 2006.
Volgens Bart Somers, voorzitter van de VLD wordt er nergens met het Vlaams Belang gepraat en zijn de verklaringen van Dewinter volledig uit de lucht gegrepen.

Vermits er een 70 �* 80 % van de leden van de VLD tegen het cordon sanitair is, zou het me sterk verwonderen indien er dan ook nergens gesprekken zouden zijn. Nog maar eens een bewijs dat de top van de VLD een andere taal spreekt dan het overgrote deel van hun leden en kiezers.

Het is de hoogste tijd dat er binnen de VLD eens nagedacht wordt aan een aflossing van de wacht, andere mensen aan de top plaatsen, met meer voeling met de basis, anders dreigt de VLD wel eens onherstelbare schade op te lopen. De tijden veranderen, de wereld verandert, het politieke landschap verandert, alleen domme mensen veranderen nooit van gedacht. Waarmee hier zeker niet gezegd wordt dat Guy Verhofstadt, Patrick Dewael en Karel De Gucht domme mensen zijn.

Iedereen weet dat er vroeg of laat een coalitie zal gevormd worden met het Vlaams Belang, maar niemand wil blijkbaar de eerste zijn om niet de zwarte piet toegeschoven te krijgen als eerste het cordon te verbreken.
En ik ben gesprekken aan het voeren met Bush over een aanval op Iran en Noord-Korea...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 12:28   #24
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Waarom zegt FDW niet over welke 8 gemeenten (uitgezonderd Bommerskonten en Spermalie) het gaat?

De "moedigen" die zogezegd onderhandelen, waarom doen ze dat niet in het open, als dan toch 70% tot 80% van de VLD-leden tegen het CS zijn?

Ik denk dat we ons weer eens laten vangen door de goede VB-propaganda.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 12:32   #25
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Waarom zegt FDW niet over welke 8 gemeenten (uitgezonderd Bommerskonten en Spermalie) het gaat?

De "moedigen" die zogezegd onderhandelen, waarom doen ze dat niet in het open, als dan toch 70% tot 80% van de VLD-leden tegen het CS zijn?

Ik denk dat we ons weer eens laten vangen door de goede VB-propaganda.
Inderdaad. Als FDW en zijn dwergen wat laten lekken moet je je altijd afvragen waarom zij dat doen. Bij het VB gebeurt nooit niks toevallig maar het is wel degelijk allemaal goed in scene gezet. Het belooft in elk geval een lange verkiezingsstrijd te worden tegen december 2006 en voor het VB is die al begonnen n�* 9 november 2004 toen ze een ander kostuum aantrokken. Jammer voor het VB dat ze hun koekoeksei (Hugo Cov.) binnen de VLD zijn kwijtgespeeld. Dat kost hen vele stemmen.
Oud 29 januari 2005, 12:34   #26
Nitroke
Burger

Nitroke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat zoiets als... "Ik ben gene racist...... maar....."
Achja, nog maar eens een voorbeeld dat u enkel leest wat u wilt lezen. Een beter voorbeeld kon u niet geven om mij gelijk te geven over uw 'twee druppels water' verhaal.

Als het niet met leugens en verkeerde informatie gaat gaan we maar lekker uitschelden.
Oud 29 januari 2005, 12:55   #27
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitroke
Achja, nog maar eens een voorbeeld dat u enkel leest wat u wilt lezen.
Dat klopt, doe jij dat dan niet?
Oud 29 januari 2005, 13:07   #28
Vlaanderen Über Alles
Vreemdeling

Vlaanderen Über Alles's schermafbeelding

Standaard

Geachte Vlaams Belang-haters,

ik moet toch altijd goed lachen als ik jullie zie teruggrijpen naar belachelijke, ongefundeerde woorden als 'racisten' en 'fascisten' als jullie over het tirumviraat der Vlamingen praten. Denk toch is na voor je iets zegt: als ze fascisten zijn, waarom zeiden ze dan 'het hoofd te buigen voor alle joodse slachtoffers van de holocaust'? Inderdaad, niet dus. En racisten al evenmin, surf maar eens naar www.vlaamsbelang.org , lees het grondbeginsel van onze partij en vertel mij welk deel van het grondbeginsel racistisch is of als dusdanig kan beschouwd worden. Benieuwd of ge iets vindt, "the piano" en co! Anders bevestigt ge alleen da ge zoals Verhofstadt en Di Rupo u liever verschuilt achter domme, ontoepasselijke scheldwoorden zoals nazi en fascist, of da ge gewoon ni beter weet dan dat soort helden blindelings te volgen.

Houzee,
[/size]
Vlaanderen Über Alles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 13:17   #29
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Über Alles

lees het grondbeginsel van onze partij en vertel mij welk deel van het grondbeginsel racistisch is of als dusdanig kan beschouwd worden. Benieuwd of ge iets vindt, "the piano" en co!
Dat programma is van nul en generlei waarde en enkel bedoeld om Jan Klaag ende Mieke Zaag op het verkeerde been te zetten om hun stemmen af te snoepen. Als ik wil weten wat VB'rs echt denken en ook zeggen, kan ik bv forums zoals dit afschuimen waar ze anoniem maar wat graag het achterste van hun tong laten zien.

Daarnet las ik nog ergens hier dat die beruchte uitspraak van FDW [size=1]("Moslimvrouwen die een hoofddoek dragen tekenen automatisch een terugkeercontract" 9.11.2004)[/size] nergens terug te vinden is in het partijprogramma en dus ook geen officieel programmapount kan zijn. Snap je't nu zo'n beetje?

Laatst gewijzigd door thePiano : 29 januari 2005 om 13:17.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 13:20   #30
Vlaanderen Über Alles
Vreemdeling

Vlaanderen Über Alles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat programma is van nul en generlei waarde en enkel bedoeld om Jan Klaag ende Mieke Zaag op het verkeerde been te zetten om hun stemmen af te snoepen. Als ik wil weten wat VB'rs echt denken en ook zeggen, kan ik bv forums zoals dit afschuimen waar ze anoniem maar wat graag het achterste van hun tong laten zien.

Daarnet las ik nog ergens hier dat die beruchte uitspraak van FDW [size=1]("Moslimvrouwen die een hoofddoek dragen tekenen automatisch een terugkeercontract" 9.11.2004)[/size] nergens terug te vinden is in het partijprogramma en dus ook geen officieel programmapount kan zijn. Snap je't nu zo'n beetje?
Snappen? Maar jongen toch, ik snap juist heel goed hoe het zit in politiek Vlaanderen, daarom dat ik voor het Vlaams Belang ben. Uw belachelijke veronderstellingen, die gij blijkbaar beschouwt als de waarheid, moeten mij dan op andere gedachten brengen, of wat? Erg zielig makker, erg zielig.

Houzee,
[/size]
Vlaanderen Über Alles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 13:26   #31
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de heruitgave van de Nieuwe Orde anno jaren dertig zeker? Hun discours en dat van de Vlaams-nationalistische en/of Groot-Nederlandse partijen/organisaties (1930-1940) lijken als twee druppels water op elkaar. Maar daarvoor moet je eerst wat meer geschiedenisboekskes lezen om dat verband en die paralellellen te begrijpen.
Volgens onze wel niet democratisch verkozen, doch wel achtenswaardige Philip is het dan wel omdat hij vreest voor zijn job. Alhoewel dat zelfs in een onafhankelijk vlaanderen er misschien nog wel een plaats voor hem is.
Trouwens ernstig. Europa, toch alleszins het oude europa, heeft op wereldvlak geen betekenis meer (evenmin als het nog een ernstige legermacht heeft). En dit zal de komende jaren er zeker niet op beteren. De nieuwe machten zijn te zoeken in China/Azie (wat De Gucht dan blijkbaar ook begrepen heeft).
En even ernstig. Als er een derde wereldoorlog komt, dan zal het wel ne "godsdienstoorlog" worden.
En dat zijn geen geschiedenisboekjes, doch wel hedendaagse realiteit.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 16:19   #32
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Topic bestaat al !!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 16:56   #33
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:

ik moet toch altijd goed lachen als ik jullie zie teruggrijpen naar belachelijke, ongefundeerde woorden als 'racisten' en 'fascisten' als jullie over het tirumviraat der Vlamingen praten.
Enkele vragen

1. Waarom moet u zo nodig een duitse tekst gebruiken als nick name?
2. Waarom wilde Pium Fortuyn niets te maken hebben met het Vlaams Blok, ondaks de opvrij initaitieven van Dewinter?
3. Waarom heeft Fortuyn het vaalms Blok verweten dat het over een bende fasciisten ging? Was Pim Foruyn de woordvoerder van en extreem lins zionistisch complot?
4. Waarom stuurt Dewinter een brief naar Wilders met een vraag tot een niet aanvalspakt? Is Wilders een extreem-linkse?
5 .Waarom komt Wilders ( lijst Fortuyn) ,spreken met alle égards op een Blok nieuwjaarsreceptie, en waarom verklaart Wilders daarna dat hij geen enkele brief ontvangen, en dat hij met het Blok niets wil te maken hebben?

De recruteringskantoren voor de Vlaams SS zoals we die gekend hebben, en waar veel Vlaamse jongeren zijn ingetrapt, zijn nog altijd niet open.

Ik ben een Vlaming. En ik ben daar fier op.

Ik voel echter plaatsvervangende schaamte voor zij die denken dat ze dat met een umlaut moeten doen.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 17:02   #34
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Snappen? Maar jongen toch, ik snap juist heel goed hoe het zit in politiek Vlaanderen, daarom dat ik voor het Vlaams Belang ben. Uw belachelijke veronderstellingen, die gij blijkbaar beschouwt als de waarheid, moeten mij dan op andere gedachten brengen, of wat? Erg zielig makker, erg zielig.
Spaar toch de moeite, Vlaanderen über alles, steeds minder mensen verlagen zich nog tot het niveau van Piano. Met deze man in discussie gaan heeft totaal geen zin. Het begint en eindigt bij die man steeds met nazi en fascist.
Gewoon de moeite niet waard.

2 postings hoger voorspelt hij weel veel stemmenverlies voor het Vlaams Belang door de zaak Coveliers. Dit voor de ...ste keer.
Een hoop frustratie : dat is dat stukske muziek in 3 woorden samengevat.
Oud 29 januari 2005, 17:39   #35
PieterP
Gouverneur

Standaard

hieronder een uittreksel uit het verslag van een bestuursveradering van VLD
Aanwezig: 30 mensen

Beslissing van het bestuur VLD, gemeente xxx dd 18.01.04

Het Bestuur was geneigd tot een mogelijk overleg op lokaal vlak met het VB ten einde samen met de Cd&V en NVA sommige linkse tendensen te kunnen elimineren in het gemeentebeleid, in het bijzonder met betrekking tot de sociale woningbouw en het beheer van het OCMW.

Recente standpunten echter van het Vlaams Belang verwijzen enkel naar de verstrakking van hun xenofoob, onverdraagzaam en racistisch karakter. Hun dubbelzinnige houding in de actie Tsunami 12-12 verwijst naar demagogie op de rug van 200.000 doden.

Ook de CD&V mandatarissen laten analoge geluiden horen. Er waren echter collega’s mandatarissen, zowel CD&V als VLD die bereid waren tot het gesprek.

Bovendien wordt overwogen dat de Blok mandatarissen geen enkele toegevoegde waarde bieden. Zij zullen toch moeten vervangen worden. Niemand van de huidige Blok mandatarissen kan een begroting lezen. Zij komen weinig tussen, en als dat zo is dan is het op basis van een documenten die ze van hun leiding ontvangen hebben en die ze dan schaamteloos aflezen op de gemeenteraad zonder zelfs de inhoud te snappen. O ja, er is wel een mandataris die al drie maal na elkaar het woord kaakslag heeft gebruikt. En er was een ander mandataris die vond dat de verkeerslichten slecht geregeld waren, zoadat hij veel nodeloze tijd verloor in de ochtendfile en dat dit een aanval was op de werkende mens. Toen de burgemeester hem hoffelijk antwoordde dat dit de bevoegdheid was van het Vlaams Gewest, gezien het over een doorgaande weg gaat van het Vlaams Gewest reageerde deze Blokker zeer simpel zoals van Blokkers in de boeken staat: dan eis ik als lid van de politieraad de aanwezigheid van een locale politieman om het verkeer te regelen tussen 07:00 u en 09:00 u.

Overwegend alle elementen inzake Vlaams Belang, zowel lokaal als nationaal, wordt beslist om geen enkel gesprek met het Vlaams Belang te voeren, hetzij informeel als informeel gezien haar xenofoob karakter dat nu duidelijk gebleken is en gezien de gegronde twijfels over de wijziging van strategie die de naamswijziging met zich mee heeft gebracht..

Pas wanneer er concrete, duidelijke en aanwijsbare bewijzen zijn in het concrete gedrag van de leiding van het Vlaams Belang kan dit standpunt opnieuw geëvalueerd worden. Dossier on hold.

Het cordon sanitaire is niet van tel. De mensen van het Blok/Belang maken zich zelf onmogelijk.

Wij informeren onze CVP collega’s over dit standpunt.

Voor de rest: no comment.

Tenzij dat een ras-Blokkeer enige tijd terug schreef dat Dewinter de beste toneelspeler is die men kent.

Laatst gewijzigd door PieterP : 29 januari 2005 om 17:40.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 17:57   #36
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je lijkt dichtbij te staan... wat FDW zei was volgens mij toch verre van correct :

("Moslimvrouwen die een hoofddoek dragen tekenen automatisch een terugkeercontract" 9.11.2004)

Ten eerste ligt het dikwijls niet bij de vrouwen zelf (vrouwen hebben niets te zeggen (gehoord van een koppel marocaanse meisjes)). Ten tweede, de ouw boerenmoekes bij ons in't dorp dragen ook hoofddoeken, wat met hen (men moet consequent blijven). Ten derde waarom altijd weer die hoofddoeken?? Het gaat toch om de kern van't probleem?
Volgens mij schaden de uitspraken van FDW het VB meer dan dat ze het goed doen.
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 18:12   #37
Isegrim
Lokaal Raadslid

Standaard

Een beetje zin voor de realiteit : wanneer na de gemeenteraadsverkiezingen in boeregat X of Y vld-ers een vet mandaat in de wacht kunnen slepen door de steun van VB zullen ze dat niet laten liggen, wees daar maar van overtuigd. Hetzelfde geldt voor de cd&v-ers. Locale politiekers hebben helemaal geen boodschap aan hooggestemde verklaringen van nationale politiekers die zelf hun dikke wedde binnenrijven, terwijl plaatselijke coryfeeën naast de pot pissen.
Wees maar gerust, een aantal vijftigers en zestigers, die denken "dit is mijn laatste kans", vegen hun gat af met de beginselen van Somers en co.
Een gemeentelijk mandaat ligt immers vast voor zes jaar en de rest zal hen wel worst wezen. (burgemeester van een gemeente met 20 �* 25000 inw. 1,6 milj. fr. per jaar, een schepen 800000 fr. per jaar).
Isegrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 20:05   #38
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Mijn mening?? Of het nu een VLD of CD&V, (of zelfs een Sp.a burgemeester??) is die zetelt, als het op zijn sjerp aankomt kiest een lokale potentaat voor een coalitie met het Vlaams Belang. De centrale partijbonzen zullen zo'n lokale burgervader niet dicteren dat hij de sjerp links moet laten omdat het niet mag samen met het Blok...
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 21:26   #39
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mijn mening
Volgens Filip Dewinter voeren het Vlaams Belang en de VLD in acht gemeenten gesprekken over een mogelijk coalitie na de gemeenteraadsverkiezingen van 2006.
Volgens Bart Somers, voorzitter van de VLD wordt er nergens met het Vlaams Belang gepraat en zijn de verklaringen van Dewinter volledig uit de lucht gegrepen.

Vermits er een 70 �* 80 % van de leden van de VLD tegen het cordon sanitair is, zou het me sterk verwonderen indien er dan ook nergens gesprekken zouden zijn. Nog maar eens een bewijs dat de top van de VLD een andere taal spreekt dan het overgrote deel van hun leden en kiezers.

Het is de hoogste tijd dat er binnen de VLD eens nagedacht wordt aan een aflossing van de wacht, andere mensen aan de top plaatsen, met meer voeling met de basis, anders dreigt de VLD wel eens onherstelbare schade op te lopen. De tijden veranderen, de wereld verandert, het politieke landschap verandert, alleen domme mensen veranderen nooit van gedacht. Waarmee hier zeker niet gezegd wordt dat Guy Verhofstadt, Patrick Dewael en Karel De Gucht domme mensen zijn.

Iedereen weet dat er vroeg of laat een coalitie zal gevormd worden met het Vlaams Belang, maar niemand wil blijkbaar de eerste zijn om niet de zwarte piet toegeschoven te krijgen als eerste het cordon te verbreken.
Nu al bezig met gementeeraad samen te stellen en de verkiezingen moet nog aankomen?
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2005, 22:32   #40
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Nu al bezig met gementeeraad samen te stellen en de verkiezingen moet nog aankomen?
Ja, op sommige punten denken politiekers blijkbaar toch op langere termijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be