Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2005, 18:15   #21
M.V.B.
Banneling

M.V.B.'s schermafbeelding

Standaard

Als bouddhisten in een winkel staan met hun authentieke kledij , zal er bijna niemand klagen. Omdat die mensen niets op hun kerfstok hebben zoals 11 sep, kelen oversnijden,moorden, bomauto's vb. Bali enz...................................

Een Hoofdoek zoals die van de moslim's is het symbool van de Islam en alles wat er voor staat, en 'geen bandana zoals ik er soms ook ene draag bij het fietsen onder m'n helm en functioneel is (zweet absorberen)' .

Als ik in de zomer naar het strand ga dan zie ik de laatste jaren ook vele zwarte spoken zweven over het strand, dat is dan meestal een of andere mohamed en z'n bende, die met ouders&schoonouders en heel het nest is afgezakt voor een weekendje zee.
Dan ziet ge die gordijnen in zee gaan en sommigen gaan helemaal gekleed in het water . Nogmaals, in hun land geen probleem. Maar als ze nie kunnen leven als europese westerlingen dan maar een retourticketje.
M.V.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 18:23   #22
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Pak dan de mannen aan die de moslima's dwingen, maar niet hun slachtoffers. Hoe kan een moslima, die slachtoffer is van intrafamiliaal geweld naar de politie stappen als het alleerste dat ze zal horen gezeur is over haar hoofddoek? (Of zelfs maar denkt dat er gezeur zal zijn). Daarmee duw je hen gewoon terug in de armen van die dwingelanden en bereik je wat juist?
Een moslimah die naar de politie gaat omdat ze mishandeld wordt.... WOEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAahahahahahahahaah

Je bent aan't grappen, right?

Je denkt toch niet dat een moslimah zomaar effe naar buiten kan gaan om een ommetje te gaan wandelen ofzo? T'is dus zo dat de meeste moslimah's, en dan bedoel ik de vrouwen in de gemeenschappen, totaal afhankelijk zijn van de man, en in mindere mate van de familie. Moslimah's kunnen op zich bij niemand terecht bij deze problemen, behalve bij vrouwelijke familieleden, dat is meestal de moeder, of een tante. Maar, hier zit het probleem, die zijn zelf ook totaal afhankelijk van "hun" man. Dus een oplossing wordt zo niet bereikt. Vaak komt de mishandelaar dit nog eens te weten, en wordt het probleem nog erger.

T'enige dat een moslimah kan doen, als het te erg wordt, is proberen uit het huis te ontsnappen (met, maar vaak zonder kinderen) en naar een vluchthuis te gaan.... wetend dat de familie de handen van haar afneemt (of zelfs erger, gaat achtervolgen, bedreigen tot zelfs vermoorden).

Daarom dat vele nederlandse vluchthuizen net volzitten met allochtoonse vrouwen die nergens meer terecht kunnen en niets anders kunnen dan wegrotten in die centra. Een tragisch probleem....

Dit oplossen is bijna onbegonnen werk. Nouja, ik weet alvast totaal niet hoe je de moslimah's in een sterkere positie kan krijgen, zonder "in" de cultuur zelf voor aanpassingen te zorgen.... Ik veronderstel dat elke oplossing begint met een aanklacht van het probleem...... Maar als je dat eens probeert garandeer ik je dat je best niet meer buiten komt, of je zou wel eens naast Van Gogh komen te liggen.
Oud 30 januari 2005, 18:49   #23
M.V.B.
Banneling

Standaard

Met de beste wil ter wereld, er is geen oplossing voor het moslim probleem in europa.
Als het niet klikt tussen twee mensen dan gaan die toch ook gewoon uit elkaar.

Wel het klikt niet tussen westerlingen en moslims en het zal nooit klikken, dus we moeten uit elkaar.
Het enige wat klikt bij een moslim is de vergrendeling van hun kalashnikov.
Ze moeten dus terug naar hun land, waar hun mentaliteit thuis hoort.

Zoals hier eerder al vermeld willen we niet terug naar de middeleeuwen, in de klas van m'n grootmoeder kregen bepaalde kinderen slaag omdat links schreven!!! Dat was "duivels" stel je voor.!!! Da was de kerk destijds

Beeld je in dat ge moet leven met mensen die zich 110% geven&leven volgens een middeleeuws boek(zelfs ouder!). En enkel dat en niets anders staat centraal in hun leven. Ik zeg daarop, NEE DANK JE.
Oud 30 januari 2005, 19:00   #24
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Gisteren nog met een Vaamse boerke gesproken.
Hij was tegen de bruin, die zorgen voor alle problemen.

... maar hij had wel twee indiërs in een caravan zitten om de vuile klusjes voor hem op te knappen.
Hij was niet te spreken dat ze hem hadden beboet hiervoor en dat hij nu zijn slaafkes kwijt was.

Laat staan de boerkes die tegen de bruin zijn, maar wel een Filipijnse naar hier halen om te bekwijlen.

Leg me dat eens uit.

Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 30 januari 2005 om 19:00.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 19:23   #25
M.V.B.
Banneling

Standaard

Da boerke had gezond boereverstand hahahahaha

Denk ge nu dat die indiërs beter af zijn .
Sommige riskeren hun leven om hier te kunnen blijven of door te kunnen reizen naar engeland en die mensen hebben er alles voor over om hun doel te bereiken.
Kijk maar naar al die chinezen die omgekomen zijn in die vrachtwagen tijdje geleden, zo halen politie en security in de belgische havens er nog dagelijks honderden uit vrachtwagen en uit de havengebieden.

Probleem ligt hem bij de politiek, zodat die ilegalen nie zomaar binnen europa kunnen komen.

Laatst gewijzigd door M.V.B. : 30 januari 2005 om 19:42.
Oud 30 januari 2005, 19:54   #26
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel het klikt niet tussen westerlingen en moslims en het zal nooit klikken, dus we moeten uit elkaar.
Het enige wat klikt bij een moslim is de vergrendeling van hun kalashnikov.
Ze moeten dus terug naar hun land, waar hun mentaliteit thuis hoort.
Ik zal u moeten teleurstellen.
Tussen heel veel Nederlanders en mij klikt het, ook al ben ik moslim.

Citaat:
Met de beste wil ter wereld, er is geen oplossing voor het moslim probleem in europa.
Als het niet klikt tussen twee mensen dan gaan die toch ook gewoon uit elkaar.
Mijn ouders hebben mij geleerd dat die mensen dan met elkaar gaan praten en een oplossing gaan zoeken, maar dat zal wel komen omdat ze in middeleeuwen leven.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 30 januari 2005 om 19:55.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 21:46   #27
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.V.B.

Probleem ligt hem bij de politiek, zodat die ilegalen nie zomaar binnen europa kunnen komen.
Het probleem ligt hem in de geschiedenis. En de politieke geschiedenis.
Ooit al eens afgevraagd waarom mensen in zo een container kruipen? Die zullen het zeker niet voor hun plezier doen. Want ooit al Jetair een droomvakantie in een container zien aanbieden, ik niet.
Het probleem ligt hem in het feit dat wij vroeger elk land gekoloniseerd hebben en daarom elk afrikaans land en veel aziatische landen kapot hebben gemaakt. Want moesten we alles eens onafhankelijk zien, dan moet Irak en Congo normaliter 1 van de rijkste landen ter wereld zijn. Ze zitten gewoon op zwart goud en diamant.
Het minste wat we dan nu kunnen doen is de mensen opvangen, en niet in een soort van gevangenis steken. Maarja, we zijn solidair he, 40 miljoen euro.

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 22:50   #28
Wotan
Banneling

Wotan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Gisteren nog met een Vaamse boerke gesproken.
Hij was tegen de bruin, die zorgen voor alle problemen.

... maar hij had wel twee indiërs in een caravan zitten om de vuile klusjes voor hem op te knappen.
Hij was niet te spreken dat ze hem hadden beboet hiervoor en dat hij nu zijn slaafkes kwijt was.

Laat staan de boerkes die tegen de bruin zijn, maar wel een Filipijnse naar hier halen om te bekwijlen.

Leg me dat eens uit.
Komt wel goed uit voor u natuurlijk.
Wotan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 23:14   #29
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als bouddhisten in een winkel staan met hun authentieke kledij , zal er bijna niemand klagen. Omdat die mensen niets op hun kerfstok hebben zoals 11 sep, kelen oversnijden,moorden, bomauto's vb. Bali enz...................................

Een Hoofdoek zoals die van de moslim's is het symbool van de Islam en alles wat er voor staat, en 'geen bandana zoals ik er soms ook ene draag bij het fietsen onder m'n helm en functioneel is (zweet absorberen)' .

Als ik in de zomer naar het strand ga dan zie ik de laatste jaren ook vele zwarte spoken zweven over het strand, dat is dan meestal een of andere mohamed en z'n bende, die met ouders&schoonouders en heel het nest is afgezakt voor een weekendje zee.
Dan ziet ge die gordijnen in zee gaan en sommigen gaan helemaal gekleed in het water . Nogmaals, in hun land geen probleem. Maar als ze nie kunnen leven als europese westerlingen dan maar een retourticketje.
of maw je wilt het bikini graag voor al die moslima's verplicht zien in de badzone ?
in feite heb je gelijk het is hoogst discriminerend dat een Vlaming aan zijn eigen Vlaamse kust alleen maar kan geilen op andere Vlamingen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2005, 23:21   #30
Wotan
Banneling

Wotan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
of maw je wilt het bikini graag voor al die moslima's verplicht zien in de badzone ?
in feite heb je gelijk het is hoogst discriminerend dat een Vlaming aan zijn eigen Vlaamse kust alleen maar kan geilen op andere Vlamingen
We zouden het niet ander gewild hebben, aan de vorm te zien die er onder die waden verhuld zit vind ik dat eigenlijk helemaal geen schande. Houden zo, je kan er de radicale elementen zo uithalen.
Wotan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 00:21   #31
M.V.B.
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
Wie spreekt er hier nu van bikini&geilen !!!

wij hebben ook naaaaaaaaakt stranden in belgië en europa , maar binnenkort zal de moslimgemeenschap dit in europa verbieden omdat mohamed er moeite mee heeft.

eigenlijk wil ik ze gewoonweg niet meer zien en horen, want ik verzeker u als ge ze nie zie, hoor je ze. Wij liggen daar op ons gemak, komen ze daar af met hun kamelenmuziek. Mja voelen zich dan ook direct thuis in die duinen he .

Kreeg ook een brief van de politie van De Haan in m'n bus dat ik m'n auto zelfs bij warm weer, nie mag achterlaten met het raampje open op 3 mm!!!!! Reden : sedert enkele jaren diefstal in de zomer periode van bepaalde type's die afzakken uit de grootsteden .

Was toch verbaasd tijdens m'n verblijf in het "moderne marroko" dat vele stranden appart zijn. Vrouwen/mannen, leve de moderne tijden.
Oud 31 januari 2005, 01:29   #32
tsjernobyl
Vreemdeling

tsjernobyl's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Het gaat hier weer eens over de hoofddoek.

Vandaag was ik aan het winkelen. Het zijn nog solden dus er was veel volk dus ik stond al een tijdje aan te schuiven. Naast mij stonden er 2 vrouwen. 1 Met een gewone hoofddoek en een andere vrouw met een soort van Burka. Ik zeg een soort want het was het niet, maar het was een soort van hoofddoek en voor haar mond droeg ze ook nog een bril. Beetje verder in de winkel was er een kerel met zo een doek, die vaak wel krakers dragen. Je kent het wel, zo beetje geruit en de israelis dragen het veel.
Nu, achter mij stond er een man te zeggen :"nu gaan ze te ver die moslims,zie ze daar staan. Als ze hem niet rap afneemt, trek ik hem af." En zo stond hij daar 10 minuten te zagen over die dame. Ik kreeg het dan ook op mijn zenuwen van zijn gezaag en ik vroeg hem: leg mij is het verschil uit tussen die dame haar hoofddoek en die ene kerel dat er bij loopt als een kraker. Hij zuchtte eens en deed dan verder alsof hij mij niet hoorde. (maar hij zweeg wel nadien)

Nu is mijn vraag hier: leg mij het gewoon is uit. Iemand dat bijna identiek hetzelfde rondloopt als een ander, die krijgt een vooroordeel naar hem gezwierd omdat zij haar geloof uit. De andere, die gewoon kou had, of stoer wou doen, dat is niks. Daar zegt men niks over.
Ik wil nu eens gewoon een deftig antwoord op mijn probleem want toen ik die kerel hoorde, dan dacht ik toch wel van hoe bekrompen en zielig mensen kunnen zijn.
Je kan je wel het lot aantrekken van die dakloze of/en die vrouw. de vrouw wordt waarschijnlijk onderdrukt en de andere man heeft waarschijnlijk koude. Puur optisch is het geen verschil. maar ze gebruiken het voor een andere reden.

Dat is het probleem.
Oud 31 januari 2005, 03:56   #33
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Het gaat hier weer eens over de hoofddoek.

Vandaag was ik aan het winkelen. Het zijn nog solden dus er was veel volk dus ik stond al een tijdje aan te schuiven. Naast mij stonden er 2 vrouwen. 1 Met een gewone hoofddoek en een andere vrouw met een soort van Burka. Ik zeg een soort want het was het niet, maar het was een soort van hoofddoek en voor haar mond droeg ze ook nog een bril. Beetje verder in de winkel was er een kerel met zo een doek, die vaak wel krakers dragen. Je kent het wel, zo beetje geruit en de israelis dragen het veel.
Nu, achter mij stond er een man te zeggen :"nu gaan ze te ver die moslims,zie ze daar staan. Als ze hem niet rap afneemt, trek ik hem af." En zo stond hij daar 10 minuten te zagen over die dame. Ik kreeg het dan ook op mijn zenuwen van zijn gezaag en ik vroeg hem: leg mij is het verschil uit tussen die dame haar hoofddoek en die ene kerel dat er bij loopt als een kraker. Hij zuchtte eens en deed dan verder alsof hij mij niet hoorde. (maar hij zweeg wel nadien)

Nu is mijn vraag hier: leg mij het gewoon is uit. Iemand dat bijna identiek hetzelfde rondloopt als een ander, die krijgt een vooroordeel naar hem gezwierd omdat zij haar geloof uit. De andere, die gewoon kou had, of stoer wou doen, dat is niks. Daar zegt men niks over.
Ik wil nu eens gewoon een deftig antwoord op mijn probleem want toen ik die kerel hoorde, dan dacht ik toch wel van hoe bekrompen en zielig mensen kunnen zijn.
Weer die hoofddoek ... zucht ... Je kan je afvragen waarom er zo'n heisa over wordt gemaakt... Een hoofddoek wordt pas hinderlijk op school bijvoorbeeld. Ik moet mijn klak afzetten, zij mag haar hoofddoekske aanhouden. Daar ligt het probleem met hoofddoeken. Ook ivm het trekken van pasfoto's... Ook vanwege het verplicht worden het te dragen door haar ouders.
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 04:17   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Lustig lezer, je haalt normale dagdagelijkse gedragingen aan van autochtonen. Een hoofddeksel gaat af in de woning van een gastheer, is dat nu een horecazaak of prive.Op scholen geld net hetzelfde. De meeste types allochtoon hebben deze gedragingen of al van "huis" uit, of hebben er geen last van om dit hier na toe doen.
Met als meest frappante voorbeeld, de joden.Die zijn zelfs zo creatief om ieders regels na te leven.

Alleen de moslims doen lastig, en zijn weeral eisende partij.

Maar op straat maakt het me niet veel uit. Als het koud is draag ik vrijwillig een muts, of men zou het weer als dwingeland willen omschrijven.Dus als een vrouw een tent wil dragen, ik lig er niet wakker van.Zolang er niet gezondigd word tegenover de lokale wetten.
Oud 31 januari 2005, 11:13   #35
M.V.B.
Banneling

Standaard

[quote=maddox]

Alleen de moslims doen lastig, en zijn weeral eisende partij.
QUOTE]

Mijn ervaring in the US : kende daar een Iranees(school), maar had liever dat we zeiden dat hij Perzian was .
Was toen nog jong en was dus gevlucht met z'n moeder uit Iran bij de val van de Sjah van Perzië.....................
Die was een echte US citizen en +/- toffe kerel, tot hij rond z'n 35ste begon over z'n roots en t'was naar de kloten. Is dan meer en meer beginnen leven als een moslim. Heeft wel heel z'n leven den vetzak uitgehangen, meer dan een dorsnee mens met alles erop en eraan als je begrijpt wat ik bedoel. Dan komen ze af met hun roots. Nu weet ik dat sommigen zullen zeggen dat hij het juiste pad wil gaan bewandelen ofzo en das f*cking bullsh*t, de manier dat ge leeft hangt af van je persoonlijkheid, discipline,structuur,doel in je leven, enz.....en gij en alleen gij bepaald dat en zeker geen één of andere secte. Het laatste wat ik van hem gehoord heb is dat hij moest huwen met een iraanse vrouw die z'n vader(die nog in iran woont) had gekozen!!!

hiermee wil ik aantonen dat moslims altijd partij zullen kiezen voor hun soort, die misschien normaal is! En dat wij dit ook moeten beginnen doen, op die manier kunnen wij idd nog iets leren van de moslims.
Zelfs al leven ze tussen europeanen,nederlanders,vlamingen en hebben ze hier een job. Eerst en vooral zijn ze MOSLIM en de rest komt er maar bij.
Vroeg of laat is men toch gekloot door hun cultuur&geloof.

[size=7]So beware.[/size]
Oud 31 januari 2005, 11:26   #36
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Daar zijn we weer met dat gezaag over de hoofddoek.....

Waarom trekt niemand de conclusie dat moslima's zich zo "veeleisend" gedragen, omdat iedereen gewoon denkt dat ze het recht hebben om hen hun mening te geven over 'wat ze zouden moeten' dragen.

Voor zover ik weet gebeurd dat bij niemand anders. Dus moet je ook stoppen met hen te vertellen wat ze MOETEN dragen.

Jullie zijn al even erg als SOMMIGE 'moslim' mannen die hen bevelen om die hoofddoek te dragen.
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 11:35   #37
M.V.B.
Banneling

Standaard

Ik vind dien doek juist goed , zo kunnen we ze tenminste herkennen.
De venten zouden ook een teken van de islam moeten dragen die duidelijk zichtbaar is voor de euopese niet moslim bevolking.
Oud 31 januari 2005, 11:55   #38
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Waar zit ge dan over te zagen?!?
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 12:12   #39
M.V.B.
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Waar zit ge dan over te zagen?!?
Ik zaag nie over da stuk vod,maar voor wat die vod staat! Den islam.
Islam weg = vod weg = authentieke europese gemeenschap = minder criminaliteit = propere steden&veiligheid = aangenamere sfeer

Als zij hun willen afzonderen met hun gedrag en klederdracht mij nie gelaten.
Voor den tijd dat het nog zal duren, geniet ervan.

[size=7]AANPASSEN OF OPKRASSEN [/size]
Oud 31 januari 2005, 12:21   #40
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zaag nie over da stuk vod,maar voor wat die vod staat! Den islam.
Islam weg = vod weg = authentieke europese gemeenschap = minder criminaliteit = propere steden&veiligheid = aangenamere sfeer

Als zij hun willen afzonderen met hun gedrag en klederdracht mij nie gelaten.
Voor den tijd dat het nog zal duren, geniet ervan.

[size=7]AANPASSEN OF OPKRASSEN [/size]
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be