![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 30 januari 2005 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Het zou, naast democratische bevrediging van de noden, veel spanningen wegwerken.... Je zal heus wel inbeelden dat de meeste jongeren van Islamitische afkomst zich hoogst weerspannig gaan gedragen in eender welke godsdienstles en godsdienstleerkrachten, en scholen die een katholiek profiel hanteren. Een vriendelijke segregatie lijkt me gewenst om veel conflict-situaties te vermijden... in Nederland is men tot zo'n besluit gekomen naar aanleiding van het geweld op "zwarte" scholen... Waarom is dat dan hier zo taboe?
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En neen, segregatie heeft nog nooit in de geschiedenis geleid tot minder conflictsituaties, integendeel: Zuid-Afrika, Zaïre,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik jou was, startte ik een eigen school. Zoek je ergens een mooi, hoog gebouw uit, zodat je meteen de homofiele islamietjes naar beneden kan sodemieteren (met het hoofd eerst hé)! Allah zal het je ongetwijfeld lonen! A propos: er ZIJN geen "kinderen die de islam aanhangen"; alleen ouders die hen al die flauwe zever inprenten... *knip* ventje... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Islamitisch onderwijs hoort hier simpelweg niet thuis. Dit is geen islamitisch land nog een boedistisch land of weet ik veel wat allemaal. Iedereen is welkom maar Belgie moet Belgie blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Er is immers al segregatie in de hoofdsteden.... Gewenst trouwens, als ik mag toevoegen, daar doet de maatschappij niets aan..... beetje hypocriet om dan ook niet de scholen te segregeren.
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie het probleem niet in. Indien moslims moslimscholen wensen op te richten, dan is dat hun volledig recht. Wensen ze subsidies te ontvangen dan moeten ze natuurlijk voldoen aan de door de wet gestelde eisen. Ook zal het leerprogramma moeten voldoen aan de door de wet gestelde normen.
Wat natuurlijk niet kan is dat de Staat specifieke moslimscholen zou moeten oprichten. De staat biedt de mogelijkheid om naar de officiële staatsscholen te gaan. Als men echter ziet dat de moslimexecutieve geen poot uitsteekt en eerder een groepje moslimse ruziemakers onder mekaar zijn, dan is dat HUN probleem, en niet het probleem van de Belgische staat.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Burgemeester
|
![]() [quote=Raven]Naar aanleiding van de thread, dat Spirit onjuiste informatie wilt voederen aan de jeugd (aanvaarding van ziekelijke homoseksualiteit bijvoorbeeld), vraag ik mij af wanneer er nu eens eindelijk een aparte tak komt in het onderwijs voor moslim-kinderen. Dit soort wantoestanden maakt immers deze kwestie heel actueel.
Het is hoe langer hoe meer overduidelijk dat kinderen, die de Islam aanhangen, niet gebaat zijn met een katholieke opvoeding dat hen de multiculturele samenleving wilt opdringen, dat hen wilt aanleren holebi's te aanvaarden als mensen.... hiernaast zijn vele ouders uit de gemeenschappen niet bereid hun te laten gaan naar staatscholen. De joodse gemeenschap te antwerpen heeft reeds haar eigen scholen, dus waarom mogen moslims dit dan niet? Gaan de tradionele partijen dan maar eens bevestigen dat Moslims louter 2de rangsburgers zijn in dit land? [font=Times New Roman][size=3]Vind het niet kunnen![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Zal de integratie niet te goed komen![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Da zouden het ook al gescheiden scholen moeten zijn(beeld je in meisjes en jongen samen)![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Een stap terug van 20 jaar![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Ook denk ik dat het de moslim meisjes niet ten goede zou komen.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Een geloof beleefd men thuis!(t’is al erg da ze speciale openingsuren hebben om te mogen zwemen).[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Zelf in de katholieke scholen word er bijna geen godsdienst gegeven(amper 1 uurke per week)[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Dus van echte godsdienstdruk kan men hier niet spreken![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Wa in een moslimschool wel anders zou zijn![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Het moeilijkste met de islam is dat er geen echte scheiding is tussen hun alledaagelijkse activiteiten en het uitoefenen van hun geloof![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Met hun geloof zijn ze altijd bezig(zie maar den burka)en ondergaan hem letterlijk![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Dus nee voor mij niet![/size][/font] |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben er heilig van overtuigd dat Islam de jongeren die nu verloren zijn in de staatscholen, op het juiste pad kan trekken. Enkel autochtone arrogantie (en daarmee bedoel ik dan het opdringen van multiculturele facetten) houdt dit vooral tegen op dit moment. De politiek correcte kaste, zelfs op dit forum, kan precies niet goed toelaten dat moslims opgaan in hun eigen geloof, zoals met dit onderwijs.... Hypocrisie ten top uiteraard, vermits voor joodse segregatie-scholen dit geen enkel probleem is voor deze multiculturele heerschappen. Ik kan dan ook niet anders besluiten dat een "latente angst voor Islam" aan de basis ligt voor het hele protest, maar dat men dit gewoon niet openlijk durft verwoorden. Spijtig die multiculturele luchtbel te moeten doorprikken, maar Islam zal hier komen en domineren. Of je nu die Islamitische scholen tegenhoudt (in de wanhoop ons nog rap te integreren en de islam te laten vergeten) of niet.....
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Moslims binnen het wettelijk kader eigen scholen willen oprichten, dan is dat hun goed recht. Circe heeft helemaal gelijk. Of het positief of negatief uitvalt voor hun integratie valt nauwelijks te voorspellen. Uit de Joodse scholen in Antwepen stromen evenveel leerlingen door naar het Hoger Onderwijs dan uit de andere scholen. De term "segregatie scholen" is dus op zijn minst overdreven. Daarom wellicht dat de "multiculturele heerschappen" (wie dat zijn weet ik niet) daar geen groot probleem mee hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zware kosten aan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Daar is niets provocerend aan... Hier liggen al diverse argumenten op tafel waarom een Islamitische scholing goed zou zijn... Ik som ze even op een rijtje => Segregatie, het splitsen van autochtonen van Islamitische jongeren neemt zowat alle spanningen weg die er nu zijn tussen autochtonen en allochtonen. Spanningen die het gevolg zijn van religieuze/culturele verschillen. => Scholing in een eigen kader, een Islamitisch kader, geeft de nodige discipline & een maatschappelijke visie, eigen aan de mosim-cultuur, wat de meeste allochtone jongeren zou motiveren hun studies met vrucht te voltooien. => Joden hebben eveneens een eigen schoolkader, dat met vrucht competente joodse leerlingen aflevert, klaar voor het hoger onderwijs, maar toch ingebakken in de joodse godsdienst. Ook moslims hebben hier recht op. => Verzet tegen de ontvoogding, veel spanningen in de maatschappij zijn het gevolg van een gebrekkige erkenning voor Islam. Deze islamitische scholing zou een teken zijn van de autochtone overheid, dat Islam aanvaard wordt in hun midden, en financieël gesteund wordt. Dit zou het gevoel van ontvoogding kunnen wegnemen, en dus bijdragen tot een meer vreedzaam samenleven tussen autochtonen en allochtonen. => En, al bij al, zoals jullie zo mooi zeggen, is Islam een religie van vrede.... Wat in hemelsnaam kan je tegen scholen hebben die de religie van vrede promoten aan hun leerlingen.....
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb nog steeds niets gehoord van de aard en de inhoud van de leerstof. Nochtans heb je hierover reeds een tip van de sluier gelicht in je openingspost. Ik zal je even een zetje geven :
'homosexualiteit is ziekelijk" - "holebi's zijn geen mensen" Hoe zit het, Raven? Komt er nog wat van?
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Islam gaat uit van de visie dat ieder mens van nature heteroseksueel is... Homoseksualiteit is dan ook een perversie, een corruptie van het normale. Het gevolg van een slechte (lees: onIslamitische) opvoeding. Je zal geen enkele officieel erkende Islamitische leergroep vinden (dat garandeer ik je trouwens ![]() Wel zijn er enkele verschillen naar strafmate. Sommigen geloven dat homoseksuelen een ziekte van de mensheid zijn die uitgeroeit moeten worden. Dan refereer ik naar individuele Imams, zeker te Nederland (El Moumni) en Engeland (Hafnar), kortom in Europa. Maar de generale tenet in de arabische wereld is dat homoseksuelen onthoofd moeten worden zodra er 4 andere mannen dit kunnen bevestigen. Als je dit niet zint.... pech. Maar in de moskee's wordt eveneens het bovenstaande aangeleerd... of ga je die ook proberen te verbieden? Ik ben benieuwd welke autochtone politicus zich daar aan zou wagen? Die zou zich alvast een plekje mogen gaan zoeken naast Theo Van Gogh.
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Men moet geen katholiek zijn om naar een katholieke school te gaan, iedereen is er welkom... Behalve joodse scholen zijn er ook steinerscholen en nog andere initiatieven
op basis van een of andere pedagogische basis. Alle onderwijs wordt door de staat gecontrolleerd (ook de turkse middenschool die er inmiddels is in Antwerpen). In principe moeten scholen zelfs gemengd zijn (met uitzondering van internaten geloof ik). Dus een school waar haat gepredikt wordt jegens andersgelovigen, holebi's enz.. is niet mogelijk. Dus het punt van moslim-, bhoeddistische, christelijke- enz..scholen die anti-multicultureel zouden ageren gaat niet op. Welke redelijke mens zou zijn kinderen in (god's ?) naam willen opvoeden zodat hij in de maatschappij waarin hij leeft een paria wordt ? Moslims die geloven dat ze binnen 1 generatie in eŭropa de dienst kunnen uitmaken ? Je mag zo'n stelling hebben en verdedigen, lardeer dat dan met cijfers en bewijzen.. FDW schrok zich een hoedje in de beroemde dokumentaire dat zijn dochtertje op school turkse vriend(in)netjes had waarmee ze goed kan opschieten en haasstte zich om (voor de camera) te zeggen dat het dan goed is. Maak nu van elke kinderruzie geen strijd tussen allochtonen en aŭtochtonen ! Sedert mensenheŭgenis hebben onze vlaamse scholen een stevige pestreputatie - kinderen die joods zijn, dik zijn, een brilletje, tandbeŭgels enz.. dragen werden steevast gepest - pesten wegens huidskleŭr kwam er sedert een tiental jaren bij (tussendoor hadden we de Milletjassen nog). dit om maar aan te geven dat we am altijd een "Multicultuur " op de scholen hadden en de leerkrachten ze hadden er problemen mee..