Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2005, 10:49   #21
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
FRONT TEGEN SPLITSING WORDT DAGELIJKS STERKER

De Belgische Unie is dagelijks in de weer om de eenheid van België te
verdedigen op alle fronten.
Op de buitengewone, algemene vergadering van de Nederlandstalige advocaten
van 28 januari is de resolutie
om de gerechtelijke kieskring B-H-V te splitsen "onverwijld" verworpen.
Slechts 22% van de
aanwezigen stemden in met de splitsing van het arrondissement. Daarbij dient
nog opgemerkt te
worden dat vele honderden advocaten, wellicht de communautaire waanzin beu,
niet kwamen opdagen.

De Belgische Unie, die in de persoon van haar voorzitter een begenadigd
spreker afvaardigde
constateert dat haar stellingen steeds dieper doordringen in alle segmenten
van de maatschappij.
De totale instorting
van het separatisme nadert met rasse schreden. De BUB herinnert er terloops
nog aan dat
peilingen uitwijzen dat 90 tot 95% van de (Nederlandstalige) Belgen gewonnen
is voor
de eenheid van België.

Het verheugt ons dat de schandalige operette-politiek rond BHV waaraan �*lle
partijen
schuldig zijn de mensen nog meer bewust maakt van de noodzakelijke eenheid
van
België. Zo komt er toch nog iets goeds uit voort.
Als er één ding duidelijk blijkt uit deze tekst (een persmededeling?), dan is dat de BUB de pedalen kwijt is en met een rotvaart op het eerste het beste obstakel afdendert.

Hoezeer kan je een discussie recupereren? Goed, blijkbaar werd op een niet al te druk bijgewoonde bijeenkomst van advocaten uit BHV de splitsing verworpen, en gelijk wordt het een klinkende overwinning voor het gedachtegoed van de BUB, wat zeg ik?, van een front geleid door de BUB! En het kan gewoon niet op, de voorzitter is een 'begenadigd spreker'; hoe ver kan je jezelf nog groter opblazen? Hoe ging het ook alweer in die fabel over die kikker die een os wilde zijn (BANG!, deed-ie)? Maar kom, ik, als kritische lezer, vraag me dan af hoeveel aanwezigen er waren, ging het om voornamelijk Vlaamse advocaten, of Franstalige, want, alle gekheid op een stokje, er is nog niets gesplitst. Voor hetzelfde geld waren er enkel Franstalige medeburgers op het appèl verschenen, en hield 'avocat' Hans - Goebbels - van de Cauter zijn discours wel in de (door mij overigens zeer gewaardeerde) taal van Molière, of, als het van mij afhangt, Camus. Gelukkig stelt het communiqué mij gerust, het merendeel van het balievolkje was niet komen opdagen, 'wellicht de communautaire waanzin beu'. Als er één ding 'wellicht' is, dan is het dat onze 'avocat' uit 'Bruxelles' niet alleen qua redenaarstalent op Goebbels lijkt. Overigens, merk ik dan terloops op, 95% (of daaromtrent) van de Belgen is tegen het separatisme, ergo voor de BUB... 'ge voelt dat toch', denk ik dan. Maar kom, we mogen gerust zijn: 'de totale instorting van het separatisme nadert met rasse schreden', het is maar dat we het weten...

En nog ééntje in blessuretijd: kan het verbazen dat de BUB er niet aan te pas komt in de nationale pers, ligt het aan de boycot door onze media? Kunnen ze anders, als ze dergelijke berichten de wereld insturen...?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 11:17   #22
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
FRONT TEGEN SPLITSING WORDT DAGELIJKS STERKER

De Belgische Unie is dagelijks in de weer om de eenheid van België te
verdedigen op alle fronten.
Op de buitengewone, algemene vergadering van de Nederlandstalige advocaten
van 28 januari is de resolutie
om de gerechtelijke kieskring B-H-V te splitsen "onverwijld" verworpen.
Slechts 22% van de
aanwezigen stemden in met de splitsing van het arrondissement. Daarbij dient
nog opgemerkt te
worden dat vele honderden advocaten, wellicht de communautaire waanzin beu,
niet kwamen opdagen.

De Belgische Unie, die in de persoon van haar voorzitter een begenadigd
spreker afvaardigde
constateert dat haar stellingen steeds dieper doordringen in alle segmenten
van de maatschappij.
De totale instorting
van het separatisme nadert met rasse schreden. De BUB herinnert er terloops
nog aan dat
peilingen uitwijzen dat 90 tot 95% van de (Nederlandstalige) Belgen gewonnen
is voor
de eenheid van België.

Het verheugt ons dat de schandalige operette-politiek rond BHV waaraan �*lle
partijen
schuldig zijn de mensen nog meer bewust maakt van de noodzakelijke eenheid
van
België. Zo komt er toch nog iets goeds uit voort.
Wat een onzin!!!

Dit verzint de BUB om zichzelf op te peppen.

Kerels stop toch met dromen en draai uzelf geen rad voor de ogen
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 11:24   #23
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

De buitengewone algemene vergadering was uiteraard enkel voor Nederlandstaligen, en helemaal niet samengeroepen door onze Voorzitter, de vergadering diende slechts om het standpunt van de Nederlandstalige orde over BHV te bepalen. Onze Voorzitter was er gewoon uitgenodigd als advocaat, en heeft het woord genomen, zoals het een goed redenaar en politicus past.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 11:25   #24
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vraag me af of flaminganten kunnen lezen. Als er Nederlandstalig staat, wordt er geen Frans gesproken En waar haalt die Knuppel weer dat de BUB die vergadering belegd zou hebben??
Oud 31 januari 2005, 11:29   #25
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Ik vraag me af of flaminganten kunnen lezen. Als er Nederlandstalig staat, wordt er geen Frans gesproken En waar haalt die Knuppel weer dat de BUB die vergadering belegd zou hebben??
Wat doe je met die vele honderden afwezigen. Heb je ook bewijzen? Waarom trek je de conclusie dat de afwezigen tegen de splitsing zijn?
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 11:42   #26
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Als ze echt voorstander waren van die splitsing, dan hadden ze de moeite gedaan om naar de vergadering te komen en hun stem uit te brengen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2005, 11:43   #27
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
De buitengewone algemene vergadering was uiteraard enkel voor Nederlandstaligen, en helemaal niet samengeroepen door onze Voorzitter, de vergadering diende slechts om het standpunt van de Nederlandstalige orde over BHV te bepalen. Onze Voorzitter was er gewoon uitgenodigd als advocaat, en heeft het woord genomen, zoals het een goed redenaar en politicus past.
'Onze Voorzitter', met hoofdletter... Heeft er hier iemand fascistische aspiraties? Ik herinner me vaagweg nog iets van de 'dictatoriale opstelling', waarvan de BUB'er-wiens-naam-hier-niet-mag-genoemd-worden hem beschuldigde, toen hij even uit diens gratie gevallen was. Trouwens, 'een goed redenaar en politicus'? Als je zijn teksten en zijn tussenkomsten leest, zal hij nu niet meteen Nobelprijzen winnen. Politiek bedrijven vanuit een sektarisch 'wij-tegen-de-boze-buitenwereld'-syndroom, dan ben je niet goed bij je hoofd. (Genre: 'De BUB is de enige die iets doet, en alle anderen zijn verraders', etc.). Bovendien, als je eens gaat nalezen hoe 'De Voorzitter' en zijn partij op subtiele en minder subtiele wijze een loopje nemen met 'de waarheid', kwesties recupereren en manipuleren, dan is dat niet meteen een voorbeeld van integere politiek. ('Wie tegen separatisme is, is voor de BUB'; 'KVHV-prosenior bekeert zich tot unitarisme'). Overigens, wat was nu de precieze rol van Den Lei... excuseer, De Voorzitter? Hield hij er een gloedvolle speech, vielen de vrouwen in katzwijm en kreeg hij een spontane staande ovatie en 'algemene acclamatie des volks'? En, belangrijker nog, wat was de rol van de BUB, of beter, van De Voorzitter en tant que Voorzitter? Heeft hij er de naam van zijn groupuscule gedropt, en hebben de aanwezigen (hoe zat het daar dan mee?) het licht gezien en zich spontaan een lidkaart van De Partij aangeschaft? Als ik het communiqué mag geloven, is dat ongeveer wat er gebeurd is... Je ziet, nog veel vragen dus, en dat doet me eraan denken: hoe zit het eigenlijk met dat doctoraat van Yammine?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 31 januari 2005 om 11:45.
Oud 31 januari 2005, 11:44   #28
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Als ze echt voorstander waren van die splitsing, dan hadden ze de moeite gedaan om naar de vergadering te komen en hun stem uit te brengen.
Weet jij wat 'Hollandse Rekenkunde' is?
Oud 31 januari 2005, 11:52   #29
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Allé Kim dat geloof je nu toch zelf niet. Je kan gewoon niet weten of ze voor of tegen waren.

Laatst gewijzigd door instromaniac : 31 januari 2005 om 11:53.
Oud 31 januari 2005, 12:09   #30
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oké, dan verklaart u ook het vld-standpunt over confederalisme ongeldig. Immers, niet alle 40.000 (ofzo) leden waren aanwezig op het bewuste congres.
Oud 31 januari 2005, 12:11   #31
patricia45
Burger

patricia45's schermafbeelding

Standaard

Het enige dat je kan zeggen is dat het geen radicalen zijn. Eerder advocaten die zich er niets van aantrekken en door niet te komen hebben zij wel mede aanvaard dat anderen het algemene standpunt bepalen. Bij dat standpunt zal iedereen zich moeten neerleggen alleen moet je erkennen dat de basis ervoor ontzettend zwak is.
Oud 31 januari 2005, 12:14   #32
alecia
Lokaal Raadslid

alecia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... honderden niet komen opdagen ?

Vlaamse Orde Advocaten
algemene vergadering

In de algemene vergadering zetelen 71 leden die verkozen worden door de lokale ordes. Zij evalueert als overkoepelend orgaan de werkzaamheden van de raad van bestuur.

Oud 31 januari 2005, 13:01   #33
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat Hans de orde van advocaten wel nét iets beter kent dan u Jan, en dat hij ook wel weet hoeveel advocaten er aanwezig zouden moeten zijn.
Oud 31 januari 2005, 13:02   #34
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Allé Kim dat geloof je nu toch zelf niet. Je kan gewoon niet weten of ze voor of tegen waren.
Als ik advocaat was en ik was een absolute voorstander van die splitsing, dan zou ik gekomen zijn. Vlaams-nationalisten zijn nu eenmaal zo. 8)
Oud 31 januari 2005, 13:18   #35
El Conquistador
Vreemdeling

El Conquistador's schermafbeelding

Standaard

Hehehe ossaert, ik denk dat ik mijn nieuwe held gevonden heb. Top!
Oud 31 januari 2005, 14:06   #36
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als ik advocaat was en ik was een absolute voorstander van die splitsing, dan zou ik gekomen zijn. Vlaams-nationalisten zijn nu eenmaal zo. 8)
Als, als en nog eens als.
Oud 31 januari 2005, 14:09   #37
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oké, dan verklaart u ook het vld-standpunt over confederalisme ongeldig. Immers, niet alle 40.000 (ofzo) leden waren aanwezig op het bewuste congres.
Je moet jezelf er niet zitten uitlullen. Ten eerste hebben jullie hier nog steeds geen bewijzen geleverd, ten tweede zijn we het gewoon van jullie om met dergelijke leugens af te komen (cfr. architecten), ten derde kom je op de proppen met een mooi rond cijfertje dat waarschijnlijk uit de lucht is gegrepen (100) en ten vierde trek je foute conclusies uit de afwezigheid van vele honderden advocaten.

Laatst gewijzigd door instromaniac : 31 januari 2005 om 14:09.
Oud 31 januari 2005, 14:14   #38
El Conquistador
Vreemdeling

El Conquistador's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Je moet jezelf er niet zitten uitlullen. Ten eerste hebben jullie hier nog steeds geen bewijzen geleverd, ten tweede zijn we het gewoon van jullie om met dergelijke leugens af te komen (cfr. architecten), ten derde kom je op de proppen met een mooi rond cijfertje dat waarschijnlijk uit de lucht is gegrepen (100) en ten vierde trek je foute conclusies uit de afwezigheid van vele honderden advocaten.
Ik denk inderdaad dat bovengenoemde niet veel opgestoken heeft van de lessen statistiek of methoden en technieken, nochtans gedoceerd door de zeer beminnelijke professor Billiet.
Oud 31 januari 2005, 17:04   #39
alecia
Lokaal Raadslid

alecia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar Kim toch: de Vlaamse balies hebben zich al afgesplitst van de Belgische nationale Orde der Advocaten. Deze Belgische Orde blijft nu achter met een Nederlandstalige en Franstalige afdeling voor 't schoon van uw ogen. De Vlaamse Orde der Advocaten is er trouwens gekomen juist omwille van het feit dat er niet samen te werken valt met de franstalige balies... 't is misschien triest voor U maar 't is de harde werkelijkheid: 't gaat gewoon niet ! Niet in het sportgebeuren, niet in de professionele wereld, niet in de politiek, niet in media en niet in administratie. 't Heeft allemaal geen uitstaans met extremen of separatisten of wat weet ik allemaal... 't is gewoon een realiteit. We passen niet samen. We zijn al gescheiden van tafel en bed.
Oud 31 januari 2005, 17:09   #40
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alecia
Maar Kim toch: de Vlaamse balies hebben zich al afgesplitst van de Belgische nationale Orde der Advocaten. Deze Belgische Orde blijft nu achter met een Nederlandstalige en Franstalige afdeling voor 't schoon van uw ogen. De Vlaamse Orde der Advocaten is er trouwens gekomen juist omwille van het feit dat er niet samen te werken valt met de franstalige balies... 't is misschien triest voor U maar 't is de harde werkelijkheid: 't gaat gewoon niet ! Niet in het sportgebeuren, niet in de professionele wereld, niet in de politiek, niet in media en niet in administratie. 't Heeft allemaal geen uitstaans met extremen of separatisten of wat weet ik allemaal... 't is gewoon een realiteit. We passen niet samen. We zijn al gescheiden van tafel en bed.
ai, dat moet pijn doen voor onze Patriotten ende reddersch des Vaderlandsch
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be