![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoezeer kan je een discussie recupereren? Goed, blijkbaar werd op een niet al te druk bijgewoonde bijeenkomst van advocaten uit BHV de splitsing verworpen, en gelijk wordt het een klinkende overwinning voor het gedachtegoed van de BUB, wat zeg ik?, van een front geleid door de BUB! En het kan gewoon niet op, de voorzitter is een 'begenadigd spreker'; hoe ver kan je jezelf nog groter opblazen? Hoe ging het ook alweer in die fabel over die kikker die een os wilde zijn (BANG!, deed-ie)? Maar kom, ik, als kritische lezer, vraag me dan af hoeveel aanwezigen er waren, ging het om voornamelijk Vlaamse advocaten, of Franstalige, want, alle gekheid op een stokje, er is nog niets gesplitst. Voor hetzelfde geld waren er enkel Franstalige medeburgers op het appèl verschenen, en hield 'avocat' Hans - Goebbels - van de Cauter zijn discours wel in de (door mij overigens zeer gewaardeerde) taal van Molière, of, als het van mij afhangt, Camus. Gelukkig stelt het communiqué mij gerust, het merendeel van het balievolkje was niet komen opdagen, 'wellicht de communautaire waanzin beu'. Als er één ding 'wellicht' is, dan is het dat onze 'avocat' uit 'Bruxelles' niet alleen qua redenaarstalent op Goebbels lijkt. Overigens, merk ik dan terloops op, 95% (of daaromtrent) van de Belgen is tegen het separatisme, ergo voor de BUB... 'ge voelt dat toch', denk ik dan. Maar kom, we mogen gerust zijn: 'de totale instorting van het separatisme nadert met rasse schreden', het is maar dat we het weten... En nog ééntje in blessuretijd: kan het verbazen dat de BUB er niet aan te pas komt in de nationale pers, ligt het aan de boycot door onze media? Kunnen ze anders, als ze dergelijke berichten de wereld insturen...?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit verzint de BUB om zichzelf op te peppen. Kerels stop toch met dromen en draai uzelf geen rad voor de ogen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De buitengewone algemene vergadering was uiteraard enkel voor Nederlandstaligen, en helemaal niet samengeroepen door onze Voorzitter, de vergadering diende slechts om het standpunt van de Nederlandstalige orde over BHV te bepalen. Onze Voorzitter was er gewoon uitgenodigd als advocaat, en heeft het woord genomen, zoals het een goed redenaar en politicus past.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af of flaminganten kunnen lezen. Als er Nederlandstalig staat, wordt er geen Frans gesproken
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze echt voorstander waren van die splitsing, dan hadden ze de moeite gedaan om naar de vergadering te komen en hun stem uit te brengen.
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 31 januari 2005 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door instromaniac : 31 januari 2005 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oké, dan verklaart u ook het vld-standpunt over confederalisme ongeldig. Immers, niet alle 40.000 (ofzo) leden waren aanwezig op het bewuste congres.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Burger
|
![]() Het enige dat je kan zeggen is dat het geen radicalen zijn. Eerder advocaten die zich er niets van aantrekken en door niet te komen hebben zij wel mede aanvaard dat anderen het algemene standpunt bepalen. Bij dat standpunt zal iedereen zich moeten neerleggen alleen moet je erkennen dat de basis ervoor ontzettend zwak is.
![]() |
#32 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Vlaamse Orde Advocaten algemene vergadering In de algemene vergadering zetelen 71 leden die verkozen worden door de lokale ordes. Zij evalueert als overkoepelend orgaan de werkzaamheden van de raad van bestuur. _________________ ![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat Hans de orde van advocaten wel nét iets beter kent dan u Jan, en dat hij ook wel weet hoeveel advocaten er aanwezig zouden moeten zijn.
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Vreemdeling
|
![]() Hehehe ossaert, ik denk dat ik mijn nieuwe held gevonden heb. Top!
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Staatssecretaris